Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW a Porsche představují novou rychlonabíječku. Tři minuty stačí k dojezdu 100 km

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 12. 2018
4
60
V Německu najdeme novou rychlonabíječku automobilek BMW a Porsche, která majiteli elektromobilu nabídne slušný dojezd již po několika minutách nabíjení.

I když je elektromobilita stále ještě v plenkách, postupem času se i díky obrovským investicím do výzkumu a vývoje daří eliminovat většinu zásadních nedostatků. Dojezd elektrických aut už dnes nepočítáme jen v desítkách kilometrů a příjezd elektromobilů další generace už slibuje i příznivou cenu srovnatelnou s konvenčními pohony.

A nová nabíječka BMW a Porsche ukazuje, že by se už brzy mohl vyřešit i problém s nekonečně dlouhým nabíjením. Německé značky totiž představují nabíjecí systém FastCharge, jenž disponuje výkonem 450 kW a najdeme jej v obci Jettingen-Scheppach na jihu Německa. Vznik podpořila i německá vláda, která poskytla finanční prostředky ve výši 7,8 milionu eur (přes 201 milionů korun).

Porsche navíc uvedlo, že jeden z testovacích prototypů stuttgartské automobilky je možné dobíjet výkonem přes 400 kW, což v praxi znamená dojezd 100 kilometrů za méně než tři minuty. Stále ještě se nebavíme o řešení, které by časově mohlo konkurovat natankování plné nádrže během chvilky, i tak jde ale o výrazné zlepšení.

Není to však jen o době nabíjení, ale i celkové infrastruktuře. Hodně lidí odmítá pořízení elektromobilu zkrátka kvůli tomu, že jej nemá kde dobíjet. V příštích letech by s tím mohla pomoci společnost IONITY, za kterou stojí právě BMW Group, ale i Daimler AG, Ford Motor Company či VW Group. Do roku 2020 chtějí po celé Eropě vybudovat zhruba 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW.

Ještě výkonnější řešení FastCharge zatím zůstává jednorázovou záležitostí. Uvidíme, jestli se postupem času rozšíří minimálně do dalších částí Německa.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

450 kW
Mino21
| 19. 12. 2018
Si to spočítej. Průměrně za den najedeš tak 30-40 km. Při spotřebě kolem 20 kWh na 100 km tedy denně spotřebuješ cca 6-8 kWh. Takže s 1 kW to máš za noc nabité naprosto v pohodě a ještě to tam bude několik hodin stát nabité.
Avatar - white label
"Trafostanice" nutná...
white label
| 18. 12. 2018
....zaujala mě ta titulka, jestli bude ke každé podobné rychlo nabíječce nutná ta "trafostanice" (s nápisem "SIEMENS"), tak to potěš klobás. ;-)
450 kW
ryccardo
| 18. 12. 2018
Jo dobrý teoreticky na papíře to funguje už teď perfektně. Jsem zvědavej na realitu >:D
450 kW
ryccardo
| 18. 12. 2018
Tou jednou kW to budeš ovšem pár dní nabíjet >:D Aby si to dal aspoň přes noc tak by to těch 10 kW chtělo ;-) Pak ano těma 450 kW dobiješ za tu noc skoro 50 aut. Několik set určitě ne.
450 kW
Mino21
| 17. 12. 2018
Tak především ono v těchto podmínkách (u paneláku, domu) nevidím důvod k tomu, abys to nabíjel 450 kW. Pokud to chceš takto rychle nabíjet, protože to rychle potřebuješ, tak si holt zajedeš na rychlonabíječku úplně stejně, jako si dnes zajedeš na benzinku. A když rychle nabíjet nepotřebuješ, tak si to nabiješ doma, klidně třeba jen 1 kW, který ti to, cos za den najel, většinou úplně v pohodě dobije. A těmito 450 kW nabiješ několik set elektromobilů, tedy klidně celou ulici.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku