Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW a Porsche představují novou rychlonabíječku. Tři minuty stačí k dojezdu 100 km

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 12. 2018 • 20:39
4
60

V Německu najdeme novou rychlonabíječku automobilek BMW a Porsche, která majiteli elektromobilu nabídne slušný dojezd již po několika minutách nabíjení.

I když je elektromobilita stále ještě v plenkách, postupem času se i díky obrovským investicím do výzkumu a vývoje daří eliminovat většinu zásadních nedostatků. Dojezd elektrických aut už dnes nepočítáme jen v desítkách kilometrů a příjezd elektromobilů další generace už slibuje i příznivou cenu srovnatelnou s konvenčními pohony.

A nová nabíječka BMW a Porsche ukazuje, že by se už brzy mohl vyřešit i problém s nekonečně dlouhým nabíjením. Německé značky totiž představují nabíjecí systém FastCharge, jenž disponuje výkonem 450 kW a najdeme jej v obci Jettingen-Scheppach na jihu Německa. Vznik podpořila i německá vláda, která poskytla finanční prostředky ve výši 7,8 milionu eur (přes 201 milionů korun).

Porsche navíc uvedlo, že jeden z testovacích prototypů stuttgartské automobilky je možné dobíjet výkonem přes 400 kW, což v praxi znamená dojezd 100 kilometrů za méně než tři minuty. Stále ještě se nebavíme o řešení, které by časově mohlo konkurovat natankování plné nádrže během chvilky, i tak jde ale o výrazné zlepšení.

Není to však jen o době nabíjení, ale i celkové infrastruktuře. Hodně lidí odmítá pořízení elektromobilu zkrátka kvůli tomu, že jej nemá kde dobíjet. V příštích letech by s tím mohla pomoci společnost IONITY, za kterou stojí právě BMW Group, ale i Daimler AG, Ford Motor Company či VW Group. Do roku 2020 chtějí po celé Eropě vybudovat zhruba 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW.

Ještě výkonnější řešení FastCharge zatím zůstává jednorázovou záležitostí. Uvidíme, jestli se postupem času rozšíří minimálně do dalších částí Německa.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
19. 12. 2018 13:11
Re: 450 kW
Si to spočítej. Průměrně za den najedeš tak 30-40 km. Při spotřebě kolem 20 kWh na 100 km tedy denně spotřebuješ cca 6-8 kWh. Takže s 1 kW to máš za noc nabité naprosto v pohodě a ještě to tam bude několik hodin stát nabité.
Avatar - white label
18. 12. 2018 18:33
"Trafostanice" nutná...
....zaujala mě ta titulka, jestli bude ke každé podobné rychlo nabíječce nutná ta "trafostanice" (s nápisem "SIEMENS"), tak to potěš klobás. ;-)
18. 12. 2018 13:09
Re: 450 kW
Jo dobrý teoreticky na papíře to funguje už teď perfektně. Jsem zvědavej na realitu >:D
18. 12. 2018 13:07
Re: 450 kW
Tou jednou kW to budeš ovšem pár dní nabíjet >:D Aby si to dal aspoň přes noc tak by to těch 10 kW chtělo ;-) Pak ano těma 450 kW dobiješ za tu noc skoro 50 aut. Několik set určitě ne.
17. 12. 2018 14:28
Re: 450 kW
Tak především ono v těchto podmínkách (u paneláku, domu) nevidím důvod k tomu, abys to nabíjel 450 kW. Pokud to chceš takto rychle nabíjet, protože to rychle potřebuješ, tak si holt zajedeš na rychlonabíječku úplně stejně, jako si dnes zajedeš na benzinku. A když rychle nabíjet nepotřebuješ, tak si to nabiješ doma, klidně třeba jen 1 kW, který ti to, cos za den najel, většinou úplně v pohodě dobije. A těmito 450 kW nabiješ několik set elektromobilů, tedy klidně celou ulici.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku