Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Ceny favoritů letí vzhůru, mnohdy až ke stotisícovým částkám. Je to nafouknutá bublina, nebo cena odráží jeho skutečné kvality?
Zpět na článek
16. 12. 2018 19:23
16. 12. 2018 23:46
16. 12. 2018 20:01
16. 12. 2018 20:43
16. 12. 2018 20:46
16. 12. 2018 22:09
17. 12. 2018 06:22
17. 12. 2018 06:45
17. 12. 2018 09:22
17. 12. 2018 10:41
17. 12. 2018 12:59
17. 12. 2018 14:11
17. 12. 2018 19:04
18. 12. 2018 21:31
17. 12. 2018 13:22
17. 12. 2018 16:05
17. 12. 2018 19:36
17. 9. 2019 23:34
18. 12. 2018 07:27
18. 12. 2018 10:16
16. 12. 2018 19:23
off topic
Super reklama na Skodu WRC

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xmarek
16. 12. 2018 23:46
Re: off topic
Off topic, Je to nafouknutá bublina: [odkaz] a jen blázen by utrácel peníze za takový obstarožní šrot. Ale jak se říká ... A pokud někdo neví roupama co by?
Jsou kupříkladu takoví co v době hospodářské krize skupují provazy a dělají z nich houpačky pro chudé. Taky zábava ne? >:D A věřím, že to bude brzy docela výnosný business. Tedy pro mého kámoše hrobaře určitě.
16. 12. 2018 19:47
AAA JO? :D PLATÍ VÁM VÍC JAK ŠKODOVKA???
Ten konec mě rozsekal >:D Prej neprodávejte to žádným hofštaplerům za 80000,- aby pak byl druhý den za 50000,- >:D presne to ale delaji aaacka. Při výkupu najdou i to co na autech není, na cebii jsou schopni zmanipulovat i nehodu auto, co ani nebylo vyrobené a udělají z vás většího idiota, než to jde. Sami to pak jen přeleští a prodají za daaaleko vyšší sumu. >:D Samozřejmě obchod je obchod, ale jejich praktiky při výkupu jsou velmi nemorální.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2018 19:56
nevyčíslitelná hodnota vozu!
A sakra já favorita dal před rokem sešrotovat, protože na něm bylo víc kitu než železa...
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2018 20:01
Rostou rostou
Sice ne tak dramaticky jak by z článku a videa vyznělo (statisícovou hranici překračuje akorát kabrio, a za vyšší desítky tisíc se prodávají zpravidla jen akční modely v top stavu, to co je na videu - tedy vcelku obyčejné lx s dobastlenou výbavou v ne moc atraktivní barvě tu hodnotu z tabulky nemá ani zdaleka), ale souhlas že za posledních pár let se to veze na bublině veterán trhu a roste to znatelně.
Jen pár poznámek - favo bylo koncipované proti golfu 2 (z něj potom dostalo při fc néjaké komponenty) a zas tak za ním nepokulhávalo, samozřejmě zpracování a úroveň materiálu jinde, naopak technika zcela srovnatelné (golf měl v té době v základu litinové motory se čtyřstupňovým manuálem...). To že pak rychle přišel golf 3 a ten byl o galaktickou míli dál je jiná věc :-)
Jo a kontakty na pátých dveřích opravdu nebyly dole na dveřích jak je na videu ale na bocích (podle výbavy buď na jednou nebo na obou) na plastovém obložení zavazadlového prostoru.
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2018 10:50
Re: Rostou rostou
Technicka, jake dily dostal Favorit z Golfu II? Co ja vim, tak jedina koncernova vec byly zadni brzdy z Golfu 3, jinak k vetsimu vyuziti koncernovych dilu doslo az u Felicie.

Jinak ani ten trojkovy golf nebyl zadny zazrak. Slabsi benzinove motory z rady EA111 porad pouzivaly prevodovku urcenou pro litrovy motor z jednickoveho golfu a predni brzdy mely stejne velky kotouc jako Favorit - akorat Golf byl o dva metraky tezsi. Pravda, u silnejsich motoru uz na tom byl lip.
Avatar - Đawson
16. 12. 2018 20:31
přesně toto fáčko
sem vlastnil, stejná modrá laguna metla, stejný karbec motor:))) Je pravda, že sem ho nikdy neutrhnul, dřív sem vylítl ze sedačky odstředivou silou, ale po nehodě s favoritem sem si koupil felicii 50kw mpi a musím říct, že krom horší svítivosti světel byla naprosto ve všem lepší... žádné kohoutové topení, zadní stabilizátor, dodělal sem si přední... tišší motor, lepší spotřeba... a to se dnes každý feldě směje :-) nehledě na to, že sem později měl i mazdu 323f z roku 1994, a co se týče jízních vlastností, mohl se jít favorit zahrabat 10x >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KubikCv
16. 12. 2018 20:45
Re: přesně toto fáčko
měl jsem jednobod 40kW...nejmenší spotřeba byla rovných 5 a i při jízdě na hranici možností motoru, se spotřeba nevyšplhala nad 7 litrů
Avatar - Beefcake
16. 12. 2018 20:48
Re: přesně toto fáčko
Felicia bola nieco uplne ine, sikovne male a ovladatelne auto. Ale Favorit cista katastrofa.
17. 12. 2018 12:05
Re: přesně toto fáčko
Uplne jina Felicia nebyla. Do 1995 mela temer shodny skelet s Favoritem, tim padem i stejne napravy a stejny motor s prevodovkou. Felicia byla jina az po faceliftech a svyssimi vybavami, kdy se zlepsila prevodovka, pridal stabilizator, zpevnila karoserie a pribyl airbag a luxusnejsi vybava.

Jinak MPi ve Felicii je asi nejlepsi varianta Skodovackych OHV. Neni problem s tim jezdit pod 6l, pritom dynamicky v porovnani s ukazy typu HTP na tom neni nijak spatne.
Avatar - Ronault.
18. 12. 2018 21:23
Re: přesně toto fáčko
Není problém jezdit pod 6 ale reálně se jezdilo k 7/100 km.... HTP dlouhodobě jsem měl za 5,75 l/100 km, evidováno 32 500 km na spritmonitoru.
19. 12. 2018 11:28
Re: přesně toto fáčko
Tak k sedmi jsem nejezdil nikdy, v zime kolem 6,5, v lete okolo 6. Byly to ale trasy kolem 20km, na kratsich by to bylo horsi, na zahrivani si ten motor bral vic nez je zdravo >:D Ale po prvnich 5-10 km uz mel spotrebu kolem 5l, cim delsi trasa, tim lepsi, muj rekord byl 5,3 na 150km trase, okresky v ramci limitu.
Avatar - Ronault.
18. 12. 2018 21:22
Re: přesně toto fáčko
Felície bylo auto, které už ztratilo duši, byl to jen Favorit objetý pilníkem, žádná nová konstrukce.
Já měl Fáčko a vlastně mám a když jsem přesedl z Fáčka do Feldy a hned zpět, tak jako majitel Felície bych zpátky asi Favorita nebral, přecejen byl objetý pilníkem a trochu vypilovaný, ale jako majitel Favoritu jsem zase nikdy neviděl důvod jej měnit za Felícii.... jo Fabie už byla jiná liga, to ano, ale Felda byla obrazem konce 80. let...
19. 12. 2018 11:48
Re: přesně toto fáčko
Nevim, jak objetim pilnikem Felicia ztratila dusi, naopak, tim ze to byl jen faceliftovany Favorit, zachovala si takovy ten mechanicky raz. Pri rizeni se casto pripomina, ze je to stroj a clovek slysi a citi pracujici soucastky, a taky to ze pod ni ubiha silnice, ktera neni dokonale hladka. A taky tam i pres hromadu uprav z Favorita zustaly ruzne nedodelky. Jsou to veci, ktere narusuji komfort a proto se u modernich aut potlacuji, ale zaroven je to to, co je dle me "duse" auta.
Avatar - KubikCv
16. 12. 2018 20:43
Klasický áčka
Když jsem viděl nový produkt od AAA...Mototechnu klasik....málem jsem si utrhnul ústa smíchy... Typicky auta,která nechávali dědové v AAA na protiúčet když si kupovali "něco lepšího" za 3-5 tisíc , dnes obratem Mototechna klasik prodává za astronomické částky (nedávno Wartburg 353 za 90).
Je to obrovská nafouknutá bublina při výročí 30ti let Škody Favorit... sám jsem pár let nazpět vlastnil takřka "top" model 135 GLXi ComfortLine (viz mojeauto) , pořizovačka 10.000, 5.000 ekodaň a nakonec jsem ho nechal za přepis :-) (trochu si rvu vlasy)

PS: I když si pana Vaculíka ohromně vážím,tak ohledně jízdních vlastností Favoritu po faceliftu s ním nemohu souhlasit. Favorit ve vyšších rychlostech byl opravdu "koza" a budil pud sebezáchovy při průjezdu zatáčky vysokou rychlostí :-) Vyzkoušel jsem si to na jednom úseku na konci D7 směr PHA-Slaný , táhlá levotočivá zatáčka pod kopcem. S archaickým Wartburgem 1.3 ( který měl ale velmi dobrou lichoběžníkovou přední nápravu s ideální geometrií) a v mém případě s motorem 1.6 AEE VW , se ten úsek dal projet i kolem 150ti bez zaváhání a s jistotou. Když jsem potom ten stejný úsek,stejnou stopou jezdil Favoritem (nižší rychlostí) , auto bylo citelně méně stabilní ( obě auta obutá na běžných pneu střední třídy,žádná Čína).
A po přečtení knihy Jana Králíka - V soukolí okřídleného šípu , která se věnuje vývoji Favorita, jsem měl z jízdních vlastností "Fáčka" ještě větší strach. Stačí si přečíst kapitolu o problémech s tak banální součástkou jakou je volant. První zkoušky s věncem volantu z ocelové tyčoviny byly katastrofální...setrvačnost volantu při prudkých změnách směru zapříčinila neovladatelnost auta, proto se musel zkonstruovat věnec volantu z duté trubky. Nedalo mi to a zkusil jsem si na ploše letiště v rychlosti kolem 50 km/h auto rozkývat prudkými pohyby volantu ze strany na stranu v krátkém intervalu....po několika amplitudách se Fáčko tak rozkývalo, že bylo takřka neovladatelné >:D
A k motoru, opravdu vydržel hodně...vylágrovaný motor jsem taky neviděl,ale problémem byly občas vložky válců. Motor se ing. Hrdličkovi a jeho spolupracovníkům opravdu povedl a v rámci možností dokázal uplést z *ovna bič.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Beefcake
16. 12. 2018 20:49
Re: Klasický áčka
Presne to kyvanie si pamatam asi najviac.
16. 12. 2018 21:12
Re: Klasický áčka
tak tak.... na fáčku není zajímavé absolutně nic.... nebylo to ve své době zas tak špatné auto, ale nebylo ničím zajímavé, snad jen v kontextu Škodovky to byla jistá revoluce....

nechápu proč by si to někdo koupil... pěkný to není, rozhodně se nijak nepovozíš, tak co s tím.... za 40 jako recesi nebo nostalgii proč ne, za víc je to nesmysl....
Avatar - Beefcake
16. 12. 2018 20:46
K
Kvality ????
Nostalgia ok, ale odtial potial.
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2018 22:09
Re: K
No mě se z těch nekonečnéjch reklam na ty jejich skopčácký auta dělá někdy už fakt blbě..
Avatar - vabis
16. 12. 2018 21:51
Silvestrovske vydani je tu
O Favority z nejprovarenejsich Acek je takovy zajem, az se jim (jako autum bez elektoniky) stihne vybit baterka a vyfouknout gumy >:D >:D >:D Na Favoritu je cenne to, ze vznikl v hodne tezke, svazane a velmi neprejici dobe. Nemel vubec na co navazat, protoze S105/120 byla hodne velkou katastrofou uz v dobe sveho vzniku! Cenny je motor 1.3 s technologiii tlakoveho liti, ktery se celkove povedl a jde oznacit za husarsky kousek. Za motor pred panem Hrdlickou st. smekam. Ale aby nekdo, kdo ma doma ctverku rekl, ze Favorit ma dobre jizdni vlastnosti a perfektne reaguje na volant, to mi hlava nebere. Reakce na volant jsou prave nejvetsi slabinou Skodovek. Kdy jsem se pri predstaveni Octavie 2 malem zabil!!! Nebot jsme po dalnici jeli na snehu vsichni krasne okolo 160 soubezne ve vlacku, jen ja - kufrem napred. Kolega co je zvykly z male w212 takove stesti u Superbu 2 o par let pozdeji nemel, a presto ze jel s neznamym autem na 70% toho co je zvykly, tak beznadejna skarpa a brazda v poli. V tom se jak jde videt po cele generace nic nezmenilo. Protoze uz pri dobovem presednuti ze Samary nebo Moskvice 2141 (krasne smerove stabilni auto) vynikly katastrofalni jizdni vlastnosti Favoritu. Jak pingpongovy micek v odtoku, misto latka poslana po hladine. Favorit byl prave neovladatelny a skotacivy vsemi smery, proto mel uz taky po revoluci prezdivku koza. Zvonit rafek, to akorat dokresluje, ze ani tovarni tlak pro pneu nebyl zvolen spravne. Nehlede k tomu, ze v tom aute slo vsechno slyset. Lide od Skodovky se asi po presednuti ze S105/120 tetelili blahem, ale svet byl jinde. Klapky na ocich jsou hrozna vec. Kladem ale je vnitrni prostornost interieru, to vsechna cest a relativne libivy design. Verze Silverline nebo Solitaire pak umely dodavat dokonce jistou eleganci. Se sklonem ramen zajimavy postreh, zde davam autorovi bod. Tahla topeni nicemu nevadi, x vozu je melo jeste dlouho pote. 49k na visacce, v realu za 40k-45k proc ne, zadny socialisticky vuz pokud neni prohnily nebude za cokoladu.
Rozbalit vlákno
4
16. 12. 2018 22:28
Re: Silvestrovske vydani je tu
Motor pre favorit dostal novú hliníkovú hlavu. Blok bol rovnaký ako na 130.
Jazdné vlastnosti, nemal vpredu stabilizátor, ale neboli nebezpečné a prezývku koza som nikdy nepočul.

Samozreme nie je to žiadne geniálne auto. On Vaculík pro velka slova nejde nikdy daleko a je staromilec >:D

"Při společné jízdě v koloně to byl nakonec Favorit, který jednoznačně přesvědčil redaktory Autocaru, že si v této skupince zaslouží vítězství. „Škoda se dobře řídí, promptně reaguje na povely volantem a v zatáčkách cítíte její sebejistotu i tam, kde zbylá auta mají co dělat a jsou méně precizní Více na: [odkaz]
17. 12. 2018 11:12
Re: Silvestrovske vydani je tu
Blok u Favoritu byl take jiny, i kdyz ze 130 vychazel, mel jinak usporadane srouby pro hlavu a taky pisty byly jine, aby se minimalizovala spotreba oleje. I kdyz je casto papousjovana zastaralost motoru, dle meho nazoru ten motor strci vsechny soudobe VW obdobneho objemu do kapsy spolehlivosti i vykonem. Jen je skoda, ze nevysel zadny pokus o motor vetsiho objemu. Mimo slavne 1.6 OHC ze skodovackeho muzea existoval i 1.5 OHV, zalozeny na bloku z 1.3, s 5x ulozenou klikou.

Jinak co se tyce podvoku, nevim jak Favorit, Ale Felicie bez stabilizatoru se fakt naklapi jak zaoceansky parnik. Ale do smyku prechazi postupne a daji se z nej vytahnout, s takoviu Fabii je v tomto smeru o dost vetsi "zabava".
Avatar - KubikCv
17. 12. 2018 18:58
Re: Silvestrovske vydani je tu
Motor byl s tehdejší produkcí srovnatelný, 50kW na 1289ccm nebyla špatná hodnota a oproti VW měl navrch hlavně hmotností... Proto se ing. Hrdlička vysmál VW když mu nabízeli stařičkou litinovou 1.1 ( VW se namlsal a chtěl z východního bloku vytěžit maximum, povedlo se mu před rozpadem východního bloku vytáhnout miliony marek za licenční výrobu motorů řady EA111 1.1 a 1.3 v dnešním Chemnitz a rád by vydělal i v Boleslavi ) . Ing. Hrdlička litinový motor VW odmítnul, protože byl příliš těžký (teď střílím od boku,ale tuším přes 100kg..Favorit měl 80kg) a hlavně měl pouze 30kW a úsporností zrovna neoplýval.
Favorit byl tedy zkonstruovaný pro lehký celohliníkový motor vpředu, takový měl být i motor z AZNP o objemu 1600ccm a s výkonem 74kW...
Průšvih to byl až u Felicie, která z Favoritu vycházela, kdy se museli konstruktéři poprat s těžkými litinovými motory 1.6 a 1.9D , s těmito motory se standartně montovala rozpěra tlumičů a jízdní vlastnosti byly o poznání horší.
18. 12. 2018 07:07
Re: Silvestrovske vydani je tu
Jo, o tom, jak zvazovali motor od VW uz do Favorita jsem tqky cetl. Jeste bych dodal, ze dalsi problem motoru VW byla vysoka spotreba oleje. U ceskeho motoru se skladaly vlozky a pisty dle tolerancnich trid, takze ty motory nezerou olej, dokud nejsou uplne po smrti. Navic ceske motory mely velice dobre emise, o cem svedci i to, ze 1.4OHV ve Fabii zvladala euro 4 jen s elektronickym plynem, katalyzatorem pod autem a dvema lambdami, zatimco VW 1.4 muselo mit navic predkatalyzator a EGR.

Jinak s temi motory VW ve Felicii to nebylo az tak zle. Dostala pevnejsi napravnici, aby se s tim lip popasovala. Co se tyka rychlejsiho opotrebeni cepu, pokud je to pravda, tak to mel na svedomi spis standartne montovany stabilizator, ktery misto za tlumice tahal za ramena a tim namahal i spodni cep. Vzpera nema s motory nic spolecneho, montovala se kvuli airbagum (sam jsem.mel Felicii 1.3 s airbagem a vzpěrou).
16. 12. 2018 22:01
Sběratelský kousek???
Kdo by chtěl jezdit takovym průjmem, jako je Favorit? Ve své době to bylo nejhnusnější a nejhorší auto na světě a samozřejmě to čas nijak nezachránil.
Rozbalit vlákno
10
17. 12. 2018 07:24
Re: Sběratelský kousek???
Zase jeden moderný chlapec, ktorý o tom, čo vtedy jazdilo na československých cestách nemá ani páru... Nebyť toho, že krátko po príchode Favorita bola revolúcia, boli by ho plné cesty dodnes.
V porovnaní s vtedajšími Š105/120 to bol veľký skok vpred a Favorita chcel každý. Stanové mestečko okolo Mototechny, to bol celkom typický obrázok. A aj to bolo typické, že Favorit šiel doma hneď po kúpe na štyri špalíky a bolo ho treba dokončiť, všetko skontrolovať, podoťahovať... Taká bola doba.
Jazdnými vlastnosťami prekonal väčšinu toho, čo bolo možné si kúpiť, rozhodne naň žiguláky, Zastavy ani Dacie nemali. Zakrátko sa ale začali aj mimo Tuzex dovážať "západné" autá, a tam už pravdaže ťahal za kratší koniec. Ale rozhodne Favorita nemožno označovať hanlivými slovami. Bol dôstojným zástupcom doby a možností, ktoré vtedajší konštruktéri mali.
17. 12. 2018 13:54
Re: Sběratelský kousek???
No nevím, ale stačilo se podívat hned vedle do Německa a postavit to třeba vedle E30ky a hned bylo vidět, že to je kus šrotu. Nic na tom pořádně nefungovalo, všechno se po pár kilometrech rozbilo, exteriér byl neskutečně hnusnej, interiér ještě víc, o jízdních vlastnostech se nedá ani mluvit. Takže ano, dá se označovat hanlivými slovy.
17. 12. 2018 16:52
Re: Sběratelský kousek???
Ty sa daj chlapče vyšetriť, v hlave máš asi nasrané.
17. 12. 2018 12:49
Re: Sběratelský kousek???
Kdyby Favorit byla takova katastrofa a "prujem", tezko by ho VW pouzil jako zaklad pro Felicii, ale pouzil by koncernovou techniku, nemyslis? Nemluve o tom, ze tech "strasnych" favoritu se za sest let prodalo kolem milionu, to se da stezi oznacit za neuspech.
17. 12. 2018 13:57
Re: Sběratelský kousek???
Felice taky nebyla o moc lepší. A kolik se jich prodalo celosvětově, když to bylo tak úspěšný auto?
17. 12. 2018 14:11
Re: Sběratelský kousek???
Jak myslis to celosvetove? Skodovka se mimo Evropu zacala sirit az v poslednich letech...
Milion kusu v Evrope ti prijde jako propadak? Pro porovnani - Fabie 1. Generace se prodalo cca 1,7 milionu..
17. 12. 2018 14:31
Re: Sběratelský kousek???
Milion se jich vyrobilo, ale do Evropy šlo pár desítek tisíc kusů.
17. 12. 2018 17:49
Re: Sběratelský kousek???
Neni jedno, kde se prodaly? Hlavne ze se prodaly a Skodovce vydelaly natolik, aby prezila. S radou 742 by to asi neslo.

Mimochodem, jen v Britanii se jich dle howmanyleft prodalo pres 50k, a to je "zapadni Evropa" (pro srovnani - Octavie se mezi roky 1995-2005 prodalo cca 70k, Felicie za dobu produkce necelych 80k). Kdyz se pridaji dalsi staty, tak minimalne 1/3 produkce to bude a ne "par desitek tisic kousku"
Avatar - Ronault.
18. 12. 2018 21:28
Re: Sběratelský kousek???
Ale Favorit se rozhodně neprodával 10 let, reálně se začínalo 89 a končilo 94, takže jestli máš správná čísla u Octavie, což se mi zdá nějak málo, prodalo se jí ještě méně,
19. 12. 2018 11:36
Re: Sběratelský kousek???
Cisla asi nebudou uplne presna, bylo to jen pro orientaci, ta stranka zobrazuje pocet zaregistrovanych kusu v danem roce, takze skutecny pocet bude vyssi o pocet vyrazenych, kterych ale v prvnich 10 letech modelu bude zanedbatelne mnozstvi. U Felicie cisla zhruba odpovidaji celkove produkci, nevim, proc je Octavie o tolik mene.

Ale prijde mi, ze Britanie byl trh podobny tomu nasemu, ty Felicie tam jsou vetsinou v socialni vybave, takze se drazsi Octavie asi neprodavaly tolik, jako v Nemecku
16. 12. 2018 22:49
Správne, LX ostrekovače svetiel nemal
Ani hmlovky, to všetko malo GLX. Také z roku 1993 sme mali. S karbecom.
Ináč ten facelift bol vtedy fantastický, najmä vnútri. Výplne dverí by sa nestratili ani dnes, palubovka v krásnej antracitovej farbe. Keď nám v servise menili páčku smeroviek, chceli tam dať tú zo starého modelu, farby zvratkov. Keď som povedal že nie, tak vidlák mechanik sa opýtal že prečo? Spojler vzadu bol za príplatok
Rozbalit vlákno
1
Avatar - F127
17. 12. 2018 08:48
Re: Správne, LX ostrekovače svetiel nemal
Ostřikovač světel byly po faceliftu v základu. Od modelu 94 už ne, měly to pouze GLX a některé akční modely. Jinak cena za tenhle kousek mi přijde úplně v pohodě.
17. 12. 2018 06:22
Ostřikovače
Přesně takového Favorita LX jsme měli. Stejná barva, rok 93, karburátor 43 kW. A ostřikovače světel měl taky. Jako příplatek, měl pod kapotou rozpěrnou tyč, která docela vadila při manipulaci s baterkou. >:D Mám i foto auta, kde je vidět, že má ty ostřikovače.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2018 06:45
Sračka
byla to *** a vždy bude. Čas na tom nic nezmění.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - bystron
17. 12. 2018 09:22
Re: Sračka
klíd, to ty taky >:D ;-)
17. 12. 2018 10:41
Favorit z AAA.
Prosím někoho,kdo Favoritu aspoň trochu rozumí,a prohlédl si video.Na zvedáku je vidět že na přední ose jsou namontovány disky s otvory obdélníku-na zadní pak s otvory oválu.Ty na přední ose mají rozteč 98 a nějaký odborník je namontoval na prasáka na náboj rozteč 100.Prošlo to T.K.? Obdivuhodné..........Pokud jsem nerozpoznal z videa hranatý otvor v disku od oválného tak se omlouvám[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2018 12:59
hmm...
Fáčko jsme v rodině měli řadu let a tak jsme s ním docela dost najezdil. Nebýt tohot otřešeného dílenského zpracování a několika nepříjemných dětských nemocí, tak ve své době šlo skutečně o velmi povedené auto. Zejména využití obestavěného prostoru bylo excelentní a design od Bertoneho se mi taky moc líbil. Ale že by to byl nějaký zázrak z hlediska jízdních vlastností (jak to ve videu líčí Vaculda), tak to si tedy rozhodně nemyslím. Řízení bez posilovače totiž samozřejmě na volantu vyžadovalo pořádnou sílu a náklony karoserie byly (kvůli absenci stabilizátoru na přední nápravě) při ostřejší jízdě až hrozivé... To ovšem nic nemění na tom, že mám toto auto (jehož vznik v této kvalitě byl v 80. letech v dobách pozdního bolševismu opravdu zázrak) velmi rád a dodnes se mi líbí i jeho design. Ovšem že bych si ho nyní běžel koupit coby yongtimer, tak to asi těžko, už jen kvůli té "papírové" karoserii... :-O
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JirkaV8
17. 12. 2018 14:11
Re: hmm...
taky rozumne napsano :yes:
Avatar - KubikCv
17. 12. 2018 19:04
Re: hmm...
souhlas s tím designem :-) Osobně se mi víc líbí poslední faceliftový Favorit,než první Felicia. Facelift Favoritu bylo přesně to,co ing. Hrdlička chtěl,ale díky situaci v ČSSR to nebylo možné uvést do sériové výroby (např. tvarové výplně dveří).
A osobně si myslím,že to bylo nejlépe postavené auto v tehdejším socialistickém bloku. Myslím tím auto nakreslené na čistý list, žádná licence, nebo zajímavá karoserie na starém podvozku (třeba polský Polonez)
Avatar - Ronault.
18. 12. 2018 21:31
Re: hmm...
Je pravdou, že náklony karosérie budí obavy. Pro mě dnes vždy první kilometry po přesednutí jsou pomalejší, ale je pravda to, že na to, jak jsem s tím prasácky jako student jezdi a i dnes vletím do zatáčky z ostra, tak jsem ho snad nikdy na suchém asfaltu neurval... jen to chce pevné nervy
Avatar - Pjenkava
17. 12. 2018 13:22
BMW
Dobrý den, pan Vaculík v tomto videu mluví pořád o nějakém BMW, které projížděl v minulém videu... Ale v jakém? Existuje toto video? Tento minulý díl? Nedohledal jsem ho... :-O
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rokyta.p
17. 12. 2018 19:36
Re: BMW
Já pamatuju Martinové video s červeným Y60, to bylo aspoň auto pro chlapy :-!
Avatar - beibej
17. 9. 2019 23:34
Re: BMW
3er ve kterým vás spráší každá dvojková oktávka. Je to celkem slavný video. :-[]
18. 12. 2018 07:27
vw skandál
moje první a poslední škodovka...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
18. 12. 2018 10:16
Favorit
Za posledních pár let začíná být i Favorit v kurzu. Nicméně si myslím, že takové cenové výše nedosahuje. Jsou krásné Favority za 20-30tis Kč a nikdo je nechce protože cena je přemrštěná. Ale co se dá divit když například právě AAAauto nabízejí přemrštěné ceny, pár bláznů to koupí a najednou si každý myslí, že jeho škodovka ve stodole stojí také statisíce. Rozhodně tato cena není přemrštěná ale reálná tak za 5 a více let
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2018 18:36
Odstřikovače světel
jen k videu, pan redaktor má správné informace, jen co se týče odstřikovačů světel nemá pravdu, máme formana přímo z Mladé Boleslavi zakoupeného jako funglofku 93 rok výroby a odstřikovače byly součástí výbavy, tím pádem byla i větší nádržka na vodu odstřikovačů a občas se někdo diví, proč je tak velká.
Jinak tyto vozítka jdou do ceny, soused měl stejného jako já, jen v jiné barvě a prodal ho za pouhých 120 tisíc. Nicméně ten můj není na prodej, je to srdcovka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
18. 12. 2018 21:33
Re: Odstřikovače světel
No já měl r.93 LX a ostřikovače neměl. Možná kdyby někdo někde našel ceník, bylo by to jasné. Ale i Felda svého času měla výbavu LX a GLX a pod LX i GLX se ještě skrývaly různé verze, takže je klidně možné vše...