Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMusk představil tunel pro superrychlou jízdu. Prezentuje ho pomocí Tesly
23 komentářů
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jerry.Gunman
opět prokázal, že je dokonalý profesionál marketingu a správně zapálený vynálezce téměř až verneovského formátu 😄
Naložit auto na desku s postranními kolečky, projet se tunelem rychlostí 64 km/hod - a sklidit za to reakce z celého světa, to je krásné.
Musím se přiznat, že mi ta jeho myšlenka hyperloopů cosi připomínala - cosi, co jsem četl jako malý ogárek a čím jsem byl bezvýhradně okouzlen. Chvíli jsem zapátral - a ono fakt. Elon Musk se nechal inspirovat rychlodráhou kapitána Nema v jeho podzemní říši
[odkaz]
Nemohu si pomoci, ale tohle JE prostě geniální
:yes:
Naložit auto na desku s postranními kolečky, projet se tunelem rychlostí 64 km/hod - a sklidit za to reakce z celého světa, to je krásné.
Musím se přiznat, že mi ta jeho myšlenka hyperloopů cosi připomínala - cosi, co jsem četl jako malý ogárek a čím jsem byl bezvýhradně okouzlen. Chvíli jsem zapátral - a ono fakt. Elon Musk se nechal inspirovat rychlodráhou kapitána Nema v jeho podzemní říši
[odkaz]
Nemohu si pomoci, ale tohle JE prostě geniální
:yes:
Ahoj Jerry.
Auto nalozit na desku byl puvodni plan.
Ke zkusebni jizde byly ale pouzity postranni vodici kolecka a auto jelo samo.
Takovy je i soucasny plan..
Jinak inovace nespociva v pohonu.
Hlavnim argumentem je technologie stavby tunelu.
Auto nalozit na desku byl puvodni plan.
Ke zkusebni jizde byly ale pouzity postranni vodici kolecka a auto jelo samo.
Takovy je i soucasny plan..
Jinak inovace nespociva v pohonu.
Hlavnim argumentem je technologie stavby tunelu.
Tunel pod zemí je asi tak inovativní, jako most přes řeku. 😉
Nebo tak inovativni jako auto na baterku >😁
Skutečný hyperloop, nadzemní tubusy v nichž se pohybují kapsle rychlostí kolem Machu si jako nástupce nebo alternativu rychlovlaků, resp. letadel na skoky po kontinentu, představit umím, jenže tohle s tím nemá co dělat. 😉
- primární a sekundární okruh páry v jaderném reaktoru, parní stroj a kulovitá parní turbínka Héróna z Alexandrie - od roku 50 po Kristu až po dnešek - a furt je to jenom pára
- galvanické pokovování se používalo už ve staré Mezopotámii +- 2.000 let (???) před Kristem - a furt se dá zlepšovat
já bych APRIORNĚ nezavrhoval nic
- galvanické pokovování se používalo už ve staré Mezopotámii +- 2.000 let (???) před Kristem - a furt se dá zlepšovat
já bych APRIORNĚ nezavrhoval nic
Ak je argumentom stavba tunelov, teda rychlost a cena, tak je potom otazka v com je to ine.
Pouziva uplne standardnu (aj ked modernu) techniku, ktoru kupil od vyrobcu. Tam to asi nebude. Tunel nema ziadne bezpecnostne prvky, takze je to na urovni obsluzneho tunela.
Ani nie je dokonceny, ked maju zle nadpojene jednotlive bloky.
Dokoncenie bude trvat dlhsie ako samotne prerazenie rury.
Naviac vobec nie je rieseny vstup a vystup z tunela co spolu s bezpecnostou stavia projekt na uroven zeleznice na pasovanie cigariet pod slovensko ukrajinskou hranicou. To tiez prerazili za par mesiacov. 😄
Okrem marketingu a Musk efektu tam nie nic aspon na urovni standardu, nie to este inovativne.
Pouziva uplne standardnu (aj ked modernu) techniku, ktoru kupil od vyrobcu. Tam to asi nebude. Tunel nema ziadne bezpecnostne prvky, takze je to na urovni obsluzneho tunela.
Ani nie je dokonceny, ked maju zle nadpojene jednotlive bloky.
Dokoncenie bude trvat dlhsie ako samotne prerazenie rury.
Naviac vobec nie je rieseny vstup a vystup z tunela co spolu s bezpecnostou stavia projekt na uroven zeleznice na pasovanie cigariet pod slovensko ukrajinskou hranicou. To tiez prerazili za par mesiacov. 😄
Okrem marketingu a Musk efektu tam nie nic aspon na urovni standardu, nie to este inovativne.
Hracis
Jsem hodně zvědavý jakým směrem se to bude ubírat dál..., každopádně myšlenka je to hodně pěkná.
norday
Možná, ale Musk je člověk, co donutil svět začít vyrábět elektromobily a rozjel vlastní úspěšný vesmírný program. I kdyby každej třetí projekt byla blbost, pořád je to frajer 😄
Cely jeho dopravny zazrak je jednosmerny tunel a pomocne vodiace kolecka pre auto. A prezentacia, kde isli sialenou rychlostou 64 km/h po krivom podklade az sa z toho posadke urobilo zle.
Vsetky dialnicne tunely blednu zavistou. 😐
To je az absurdna mizeria oproti povodnej (zcestnej) myslienke, kde sa mali auta prepravovat autonomnou platformou rychlostami v stovkach km/h. Radsej mal vyrobit dalsi gadget...
Rychlost 64kmh místo 250kmh a cestujícím je blbě - to je chvíle na představení?
Kdyby to byla nějaká parta kluků z garáže, ale miliardář s obrovskou firmou... trapné.
Přijde ti normální představovat veřejnosti produkt, který vůbec nefunguje? Co takhle kdyby Huawei svolal tiskovku a rozdal na ní nový mobil, kterým se sice dovoláš, ale slyšíš každý čtvrtý slovo?
No nic. Je to super pecka. Musk jednoho dne bude umět postavit levně tunel.
Mmch, nikde jsem se nedočetl, že gró je v rychlosti a ceně - 1 míle má stát miliardu dolarů.
Úsek o délce 3,2km začali stavět před více než rokem.
Superrychlé superlevné?
Ja cerpam informace zde😒br /> [odkaz]
Tady se pise, ze miliarda $ je standardni cena tunelu za 1 mili.
Ale Musk udelal pry 1,14 mile za 10 milionu $ 😉
Nejsem zrovna přesvědčenej, že se dají vyrábět cihly z každého typu půdy,ale ok.
2.Ten tunel vyzerá ako úplne obyčajná rúra bez štipky priestoru navyše. Čo v prípade poruchy auta alebo nejakej havárky? Jak pri rýchlosti cez 200 km/h zastavia rad áut?
3.Tunely nestoja to čo stoja len tak pre nič-za nič. Čo v prípade požiaru? Taký tunelík sa zaplní dymom a zohreje na extrémne teploty za pár okamihov.
4.Čo na konci tunela, kde sa budú vytvárať rady, alebo skôr kolóny pred výťahom?
Musk by mal poriadne dokončiť jednu vec, až potom sa púšťať do ďalšej. Rozrába jeden projekt za druhým, zakladá nové firmy, šíri sa jak rakovina, a konkrétny výsledok je v nedohľadne. Ako-tak sa mu darí sotva s osobnými autami. Je jak Hitler - ten tiež otváral nové fronty po celom svete a potom s úžasom zistil, že mu armády padajú jedna po druhej, a nakoniec na tom padol celkom... Sedieť na mnohých stoličkách naraz sa ešte nikomu asi nevyplatilo.
:yes:
Dále píšeš, že tunel postavil více než 100x levněji, než profíci v oboru. S tím, že vrtal +- běžnou vrtačkou, práce trvala přes rok, a jeho hlavní "vynález" - tedy zpracování odpadu přímo na místě, má ušetřit - cituji - 15% nákladů. Kde ušetřil zbylou miliardu? Čím to, že tunel stojí 100x míň, když razili +- klasicky a přesun hmot má ušetřit jen 15%?
Dále mě napadá, co všechno se dá zpracovat do onoho "betonu"? Každá hlína? Vážně? To bude tunel vyztužený "vepřovicí"?
Všechno je to jen a jen a jen o tom, že Musk říká, jak to BUDE vypadat. Jak to BUDE rychlé, jak to BUDE levné.
Za sebe říkám - bez jakéhokoliv haterství - jestli mají auta sjíždět do tunelu výtahem, a má to zabránit zácpám, je to kolosální kravina. Když se podívám na video s vizí [odkaz] tak jestli tohle má být řešení pro tisíce aut.....to je k pláči, že tomu někdo věří. Tam je tisíc navazujících problémů typu -porucha jedné plošiny ucpe tunel. Hromadící se plošiny (tisíce) např ráno v centru.....Auto sjede dolů s plošinou - a co těch 1000 aut za ním? Povezou si v kufru svoji plošinu? Kolik místa zabere v centru 100 zastávek s parkovacími domy pro plošiny?
Prostě pitomost.