Jedna fantasmagoria za druhou od tohto pana, ktory s oblubou rozflaka peniaze prihluplych investorov na rozne kraviny co sa mu prisnia, ze mu to este niekto veri...
Som vseobecne kriticky voci Muskovi, ale toto je ako zly vtip.
Cely jeho dopravny zazrak je jednosmerny tunel a pomocne vodiace kolecka pre auto. A prezentacia, kde isli sialenou rychlostou 64 km/h po krivom podklade az sa z toho posadke urobilo zle.
Vsetky dialnicne tunely blednu zavistou. :-|
To je az absurdna mizeria oproti povodnej (zcestnej) myslienke, kde sa mali auta prepravovat autonomnou platformou rychlostami v stovkach km/h. Radsej mal vyrobit dalsi gadget...
Jde o to, ze dokazi ty tunely stavet levneji a rychleji nez stavajici technologie. Je to prvni prototyp, takze se da ocekavat ze to casem vylepsi. SpaceX taky zacinalo s malou raketkou ktera pri prvnich trech pokusech vybuchla a ted maji desetkrat vetsi rakety co zasobuji ISS, samy pristavaji a mozna brzo poleti na Mars.
Tak normální by snad bylo představit to ve chvíli, kdy to alespoň nějak normálně funguje.
Rychlost 64kmh místo 250kmh a cestujícím je blbě - to je chvíle na představení?
Kdyby to byla nějaká parta kluků z garáže, ale miliardář s obrovskou firmou... trapné.
Já vidím na pohled hotovej tunel. Jen to v něm drncá a nedá se asi jet rychleji, než jeli. Takže umí to nebo neumí? Nebo zase opět jen říká - jednoho dne dokážeme ......
Přijde ti normální představovat veřejnosti produkt, který vůbec nefunguje? Co takhle kdyby Huawei svolal tiskovku a rozdal na ní nový mobil, kterým se sice dovoláš, ale slyšíš každý čtvrtý slovo?
No nic. Je to super pecka. Musk jednoho dne bude umět postavit levně tunel.
Mmch, nikde jsem se nedočetl, že gró je v rychlosti a ceně - 1 míle má stát miliardu dolarů.
Úsek o délce 3,2km začali stavět před více než rokem.
Superrychlé superlevné?
Tak já tam tedy čtu, že by rád zvýšil rychlost, a cena stojí na tom, že z odpadu z tunelu vyrobí a prodá cihly. Vše ve fázi "jednoho dne to dokážeme".
Nejsem zrovna přesvědčenej, že se dají vyrábět cihly z každého typu půdy,ale ok.
Naviac je to celé úplná kravina:
1.Do tunela sa autá majú dostať výťahom - už teraz vidím tie kilometrové kolóny pred výťahom
2.Ten tunel vyzerá ako úplne obyčajná rúra bez štipky priestoru navyše. Čo v prípade poruchy auta alebo nejakej havárky? Jak pri rýchlosti cez 200 km/h zastavia rad áut?
3.Tunely nestoja to čo stoja len tak pre nič-za nič. Čo v prípade požiaru? Taký tunelík sa zaplní dymom a zohreje na extrémne teploty za pár okamihov.
4.Čo na konci tunela, kde sa budú vytvárať rady, alebo skôr kolóny pred výťahom?
Musk by mal poriadne dokončiť jednu vec, až potom sa púšťať do ďalšej. Rozrába jeden projekt za druhým, zakladá nové firmy, šíri sa jak rakovina, a konkrétny výsledok je v nedohľadne. Ako-tak sa mu darí sotva s osobnými autami. Je jak Hitler - ten tiež otváral nové fronty po celom svete a potom s úžasom zistil, že mu armády padajú jedna po druhej, a nakoniec na tom padol celkom... Sedieť na mnohých stoličkách naraz sa ešte nikomu asi nevyplatilo.
Ahoj Done, mám trochu času, tak jsem mrkl na ten tvůj článek. Píší v něm - u současné ražby tunelu na hodinu vrtání připadne šest hodin na věci okolo, Musk to dokáže 15x rychleji. Kua jak? Věříš mu, viď? Tento rok měl extrémní problémy s Teslou, byli před krachem, skoro nespal, nevěděl kam dřív skočit, a on jen tak mimochodem - mezi obědem a večeří - vymyslel násobně rychlejší vrtání, než inženýři celého světa za nejmíň století? Než firmy, které nedělají nic jiného, než ražení tunelů? No dobrá.
Dále píšeš, že tunel postavil více než 100x levněji, než profíci v oboru. S tím, že vrtal +- běžnou vrtačkou, práce trvala přes rok, a jeho hlavní "vynález" - tedy zpracování odpadu přímo na místě, má ušetřit - cituji - 15% nákladů. Kde ušetřil zbylou miliardu? Čím to, že tunel stojí 100x míň, když razili +- klasicky a přesun hmot má ušetřit jen 15%?
Dále mě napadá, co všechno se dá zpracovat do onoho "betonu"? Každá hlína? Vážně? To bude tunel vyztužený "vepřovicí"?
Všechno je to jen a jen a jen o tom, že Musk říká, jak to BUDE vypadat. Jak to BUDE rychlé, jak to BUDE levné.
Za sebe říkám - bez jakéhokoliv haterství - jestli mají auta sjíždět do tunelu výtahem, a má to zabránit zácpám, je to kolosální kravina. Když se podívám na video s vizí [odkaz] tak jestli tohle má být řešení pro tisíce aut.....to je k pláči, že tomu někdo věří. Tam je tisíc navazujících problémů typu -porucha jedné plošiny ucpe tunel. Hromadící se plošiny (tisíce) např ráno v centru.....Auto sjede dolů s plošinou - a co těch 1000 aut za ním? Povezou si v kufru svoji plošinu? Kolik místa zabere v centru 100 zastávek s parkovacími domy pro plošiny?
Prostě pitomost.
opět prokázal, že je dokonalý profesionál marketingu a správně zapálený vynálezce téměř až verneovského formátu :-)
Naložit auto na desku s postranními kolečky, projet se tunelem rychlostí 64 km/hod - a sklidit za to reakce z celého světa, to je krásné.
Musím se přiznat, že mi ta jeho myšlenka hyperloopů cosi připomínala - cosi, co jsem četl jako malý ogárek a čím jsem byl bezvýhradně okouzlen. Chvíli jsem zapátral - a ono fakt. Elon Musk se nechal inspirovat rychlodráhou kapitána Nema v jeho podzemní říši
[odkaz]
Skutečný hyperloop, nadzemní tubusy v nichž se pohybují kapsle rychlostí kolem Machu si jako nástupce nebo alternativu rychlovlaků, resp. letadel na skoky po kontinentu, představit umím, jenže tohle s tím nemá co dělat. ;-)
- primární a sekundární okruh páry v jaderném reaktoru, parní stroj a kulovitá parní turbínka Héróna z Alexandrie - od roku 50 po Kristu až po dnešek - a furt je to jenom pára
- galvanické pokovování se používalo už ve staré Mezopotámii +- 2.000 let (???) před Kristem - a furt se dá zlepšovat
Ak je argumentom stavba tunelov, teda rychlost a cena, tak je potom otazka v com je to ine.
Pouziva uplne standardnu (aj ked modernu) techniku, ktoru kupil od vyrobcu. Tam to asi nebude. Tunel nema ziadne bezpecnostne prvky, takze je to na urovni obsluzneho tunela.
Ani nie je dokonceny, ked maju zle nadpojene jednotlive bloky.
Dokoncenie bude trvat dlhsie ako samotne prerazenie rury.
Naviac vobec nie je rieseny vstup a vystup z tunela co spolu s bezpecnostou stavia projekt na uroven zeleznice na pasovanie cigariet pod slovensko ukrajinskou hranicou. To tiez prerazili za par mesiacov. :-)
Okrem marketingu a Musk efektu tam nie nic aspon na urovni standardu, nie to este inovativne.
Možná, ale Musk je člověk, co donutil svět začít vyrábět elektromobily a rozjel vlastní úspěšný vesmírný program. I kdyby každej třetí projekt byla blbost, pořád je to frajer :-)