Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Musk představil tunel pro superrychlou jízdu. Prezentuje ho pomocí Tesly

ČTK ČTK 19. 12. 2018
12
23
Zobrazit náhledy (12)
Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla
Zkušební jízda byla podle účastníků působivá, byť kodrcavá.

Americký miliardář Elon Musk v noci na středu SEČ novinářům a pozvaným hostům v Los Angeles představil svůj testovací tunel pro vysokorychlostní přepravu osob, který se podle něj časem stane řešením ubíjejícího provozu v kalifornském velkoměstě. Zkušební jízda byla podle účastníků působivá, byť kodrcavá. Musk mezitím zdůraznil, že tunel ještě čekají úpravy, které zajistí plynulou jízdu, napsala agentura AP.

Hosté nastoupili do elektromobilu Tesla Model X a jeli nad zemí v Los Angeles ke stanici známé jako O'Leary Station, která se nachází v obydlené oblasti. Tam ve voze sjeli speciálním výtahem do překvapivě úzkého tunelu, který se nachází v hloubce asi devíti metrů. Červené světlo vystřídalo zelené, řidič prudce zrychlil a spolujezdci si připadali jako na diskotéce nebo ve vesmírné lodi. Vůz při jízdě kodrcal, jednomu z cestujících se udělalo nevolno a jiný křičel, jako by byl na horské dráze.

Americký miliardář Elon Musk v Los Angeles představil svůj testovací tunel pro vysokorychlostní přepravu osob. "Mám to. Řekl jsem si, tohle sakra bude fungovat," prohlásil Musk před reportéry. Kodrcání bylo podle něj způsobeno tím, že před testovací jízdou "tak nějak došel čas". Musk zdůraznil, že jde pouze o prototyp a že jízda v konečné verzi tunelu bude plynulá.

Testovací jízda byla výrazně pomalejší než se očekává ve finále. Zatímco nyní jel vůz rychlostí asi 64 kilometrů za hodinu, v konečné verzi tunelu by se mělo podle plánu jezdit rychlostí až 241 kilometrů za hodinu. Přesto byla ale cesta výrazně rychlejší než po běžné silnici, a to i mimo dopravní špičku, píše AP.

Musk zároveň oznámil, že opustil původní plán umístění aut na speciální platformy. Místo toho navrhl postranní kola, která pomohou vozu držet při vysoké rychlosti v tunelu stabilitu. Cena těchto kol se bude pohybovat kolem 200 až 300 dolarů pro celé auto.

Americký miliardář Elon Musk v Los Angeles představil svůj testovací tunel (na snímku) pro vysokorychlostní přepravu osob. Musk před dvěma roky na twitteru oznámil, že ho "dopravní provoz dovádí k šílenství", a postaví proto tunel. Následně založil společnost The Boring Company, která začala tunel hloubit.

U příležitosti testovací jízdy Musk poprvé popsal, jak funguje systém dopravy, kterému dal jméno "loop". Autonomní vozidla a elektromobily by podle něj ve světových metropolích mohly být pomocí výtahů spuštěny do tunelů. Několik autonomních vozidel by v tunelech bylo k dispozici pro chodce a cyklisty. V tunelech by se pak všechny vozy mohly pohybovat svou maximální rychlostí. "Je to spíš podzemní dálnice než metro," řekl Musk.

Podle agentury AP nicméně nejde o vysokorychlostní přepravu osob za využití technologie nazývané hyperloop (česky hypersmyčka), kterou Musk rovněž propaguje a která by měla umožnit cestovat rychlostí více než 1200 kilometrů za hodinu. Tento systém počítá s pohybem přetlakových kapslí podtlakovými trubkovými tunely.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Boze...
traveldrive
| 20. 12. 2018
To bolo len prirovnanie, neplaš sa. ;-)
Avatar - _Karel_
Boze...
_Karel_
| 20. 12. 2018
Ahoj Done, mám trochu času, tak jsem mrkl na ten tvůj článek. Píší v něm - u současné ražby tunelu na hodinu vrtání připadne šest hodin na věci okolo, Musk to dokáže 15x rychleji. Kua jak? Věříš mu, viď? Tento rok měl extrémní problémy s Teslou, byli před krachem, skoro nespal, nevěděl kam dřív skočit, a on jen tak mimochodem - mezi obědem a večeří - vymyslel násobně rychlejší vrtání, než inženýři celého světa za nejmíň století? Než firmy, které nedělají nic jiného, než ražení tunelů? No dobrá.

Dále píšeš, že tunel postavil více než 100x levněji, než profíci v oboru. S tím, že vrtal +- běžnou vrtačkou, práce trvala přes rok, a jeho hlavní "vynález" - tedy zpracování odpadu přímo na místě, má ušetřit - cituji - 15% nákladů. Kde ušetřil zbylou miliardu? Čím to, že tunel stojí 100x míň, když razili +- klasicky a přesun hmot má ušetřit jen 15%?
Dále mě napadá, co všechno se dá zpracovat do onoho "betonu"? Každá hlína? Vážně? To bude tunel vyztužený "vepřovicí"?

Všechno je to jen a jen a jen o tom, že Musk říká, jak to BUDE vypadat. Jak to BUDE rychlé, jak to BUDE levné.
Za sebe říkám - bez jakéhokoliv haterství - jestli mají auta sjíždět do tunelu výtahem, a má to zabránit zácpám, je to kolosální kravina. Když se podívám na video s vizí [odkaz] tak jestli tohle má být řešení pro tisíce aut.....to je k pláči, že tomu někdo věří. Tam je tisíc navazujících problémů typu -porucha jedné plošiny ucpe tunel. Hromadící se plošiny (tisíce) např ráno v centru.....Auto sjede dolů s plošinou - a co těch 1000 aut za ním? Povezou si v kufru svoji plošinu? Kolik místa zabere v centru 100 zastávek s parkovacími domy pro plošiny?
Prostě pitomost.
Blbost?
norday
| 20. 12. 2018
Možná, ale Musk je člověk, co donutil svět začít vyrábět elektromobily a rozjel vlastní úspěšný vesmírný program. I kdyby každej třetí projekt byla blbost, pořád je to frajer :-)
Zvědavost
Hracis
| 20. 12. 2018
Jsem hodně zvědavý jakým směrem se to bude ubírat dál..., každopádně myšlenka je to hodně pěkná.
Avatar - _Karel_
Boze...
_Karel_
| 20. 12. 2018
Kromě toho Hitlera podepisuji!
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku