Jj, čekal jsem, že tam jednoduše šoupnou kombinaci s benzínovou V6 co je v Cayenne 340kW/700Nm, 14,1 kWh baterka (zvýšení na 18kWh zmíněné v článku by bylo fajn) nebo kombinaci s V6 dieselem co je v Q7. Stejná platforma a oni se mrcasí s novou kombinací a navrch s upoceným čtyřválcem, což bych považoval za dobré tak do Tiguanu, ale pro Touareg dost nepochopitelné.
Ono tenhle pohon je z Čínský Q7 PHEV a myslím, že 2,0 je tam kvůli vysoké dani z objemu nad 2,5l. Proto třeba Teramont pro Čínu má 2,5 VR6 TSI.
Každopádně dealer mi říkal, že tam pravděpodobně bude V6. Každopádně pokud ne, tak to ani nemusí nabízet, protože vedle X5 a GLE to nekoupí nikdo.
popis je třeba zde:
[odkaz]
Stejná kombinace je i v Phideonu GTE a tuším byla i v A6.
Já bych to PHEV vzal, ale pouze jako vrcholnou variantu s V6. Problém totiž je, že na papíře vypadá skoro 400hp velmi dobře, ale reálná hmotnost určitě olizující 2,5tuny to dost otupí. Pak taky nějak nevěřím pouhému součtu výkonů. Třeba u XC 90T8 to nejelo špatně, ale zase že by z toho člověk nespal to ne. Aby s tím byla sranda muselo by to mít tak o 100hp víc.
Je to nesmysl kombinovat s R4. První důvod je kultivovanost zvlášť u R6, nicméně některý V6 jsou neuvěřitelně hlaďounký. To se ale nedá říct o žádným R4.
Pak je tu výkon, je asi každýmu jedno, jestli to v reálu bude žrát 5 nebo 6 litrů (narážím na golf GTE). Ale jestli žere V6 12 až 14l a hybrid 8 až 10 (ve městě pak třeba 5), to už fakt rozdíl je.
No a poslední je to, že obludně složitý auto (včetně tepelného čerpadla na topení, příslušenství na elektřinu) je taky drahý, a to se líp ospravedlňuje u nejvýkonnějších verzí.
Nicméně díky za odkaz, ten Cayenne by se mi fakt líbil.
Vůbec teda ty parametry toho Cayennu jsou velmi slušný, čas na 200 překonává SQ7, rozložení hmotnosti je zase oproti RRS podstatně lepší.
Ikdyž nejlepší by asi byla kombinace 2,9 BiTurbo z Panamery s elektromotorem. Nízká hmotnost V6 motoru (včetně malých zástavbových rozměrů) a možnost výkonu někam na dosah 600HP.
Ano; mezi naftou ve čtyřválci a šestiválci se dá mluvit o kultivovanosti nebo nekultivovanosti, u benzinu určitě ne. Tam je čtyřválec prostě civilní, tichý, určitě neroztrepe cele auto jako diesel ve ctyrvalci. X5 40e normálně funguje a určitě nemá problém s projevem, navíc většinu času jede - ve městě - na elektřinu.
Benzin není dýzl...
Mám aktuálně najeto cca 50 tis s 2,0 TSI, něco málo s V6 a třeba tak 20-30 tis. km ve V12. S X5 40e jsem nejezdil, s XC90 T8 ano.
R4 benzín je sice podstatně lepší než diesel a taky lepší než V6 diesel, ale ten sametovej chod některých V6 a většiny R6 benzínů prostě nemá. Pak je tu taky fakt, že takovýhle motor se v těžkým baterkovým SUV docela nadře (na dálnici, ve vyšších rychlostech atd). V XC90 T8 bylo o motoru na dálnici od cca 150km/h vedět. No a pak zvuk..
Takže s tebou nesouhlasím. Do těžkýho PHEV SUV prostě nepatří R4 motor. Nešetří to spotřebu a nemění ani nijak zásadně hmotnost (na motoru maximálně 50kg, spíš ale míň).
Jsem rád, že jsi to zmínil. Dieselový byť by osmiválec nemá sametovost chodu čtyřválcového benzínu. A přitom všichni v autech za milión a víc poslouchají naftu. Cokoliv je lepšího /projevem/ než dýzl. Dýzl se trpí.
A pokud se do velkých SUV už dnes poměrně často dává čtyřválcová nafta, někomu dokonce jako vrcholná motorizace, potom proč ne benzín? Ano, bude žrát víc, to se částečně eliminuje tou elektřinou.
docela čumím
[odkaz]
totéž s šestiválcem víc pojede, bude víc slyšet a bude to dělat hezčí kravál, ale bude to stát o půl mega víc a žrát o litr navíc (to by mě trápilo nejmíň).
Každopádně dealer mi říkal, že tam pravděpodobně bude V6. Každopádně pokud ne, tak to ani nemusí nabízet, protože vedle X5 a GLE to nekoupí nikdo.
[odkaz]
Stejná kombinace je i v Phideonu GTE a tuším byla i v A6.
Já bych to PHEV vzal, ale pouze jako vrcholnou variantu s V6. Problém totiž je, že na papíře vypadá skoro 400hp velmi dobře, ale reálná hmotnost určitě olizující 2,5tuny to dost otupí. Pak taky nějak nevěřím pouhému součtu výkonů. Třeba u XC 90T8 to nejelo špatně, ale zase že by z toho člověk nespal to ne. Aby s tím byla sranda muselo by to mít tak o 100hp víc.
[odkaz]
Pak je tu výkon, je asi každýmu jedno, jestli to v reálu bude žrát 5 nebo 6 litrů (narážím na golf GTE). Ale jestli žere V6 12 až 14l a hybrid 8 až 10 (ve městě pak třeba 5), to už fakt rozdíl je.
No a poslední je to, že obludně složitý auto (včetně tepelného čerpadla na topení, příslušenství na elektřinu) je taky drahý, a to se líp ospravedlňuje u nejvýkonnějších verzí.
Nicméně díky za odkaz, ten Cayenne by se mi fakt líbil.
Vůbec teda ty parametry toho Cayennu jsou velmi slušný, čas na 200 překonává SQ7, rozložení hmotnosti je zase oproti RRS podstatně lepší.
Ikdyž nejlepší by asi byla kombinace 2,9 BiTurbo z Panamery s elektromotorem. Nízká hmotnost V6 motoru (včetně malých zástavbových rozměrů) a možnost výkonu někam na dosah 600HP.
Benzin není dýzl...
R4 benzín je sice podstatně lepší než diesel a taky lepší než V6 diesel, ale ten sametovej chod některých V6 a většiny R6 benzínů prostě nemá. Pak je tu taky fakt, že takovýhle motor se v těžkým baterkovým SUV docela nadře (na dálnici, ve vyšších rychlostech atd). V XC90 T8 bylo o motoru na dálnici od cca 150km/h vedět. No a pak zvuk..
Takže s tebou nesouhlasím. Do těžkýho PHEV SUV prostě nepatří R4 motor. Nešetří to spotřebu a nemění ani nijak zásadně hmotnost (na motoru maximálně 50kg, spíš ale míň).
A pokud se do velkých SUV už dnes poměrně často dává čtyřválcová nafta, někomu dokonce jako vrcholná motorizace, potom proč ne benzín? Ano, bude žrát víc, to se částečně eliminuje tou elektřinou.
docela čumím
[odkaz]
totéž s šestiválcem víc pojede, bude víc slyšet a bude to dělat hezčí kravál, ale bude to stát o půl mega víc a žrát o litr navíc (to by mě trápilo nejmíň).