Pokud byste chtěli nový Volkswagen Touareg objednat ještě dnes, museli byste se spokojit s omezenou paletou pohonných jednotek. Aktuálně se nová vlajková loď značky nabízí s naftovým třílitrovým šestiválcem o síle 170 či 210 kW. Příští rok se dočkáme čtyřlitrového osmiválce s výkonem 310 kW a chybět nebude ani 3.0 TSI/250 kW.
Již z počátku se hovořilo také o plug-in hybridu, ale nebylo jasné, jestli se kromě Číny podívá také na evropské trhy. Dnes už se o tom hovoří jako o hotové věci a my se o technice dozvídáme první informace. Základem bude dvoulitrové TSI v kombinaci s elektromotorem, přičemž výsledkem této kooperace má být systémový výkon 270 kW a 700 newtonmetrů točivého momentu.
Velké SUV dostane akumulátory s kapacitou 18 kWh, což je o 4 kWh více než má Cayenne e-Hybrid. Odhaduje se, že v čistě elektrickém režimu by vůz mohl urazit něco mezi 50 až 60 kilometry. Podrobnosti o nabíjení zatím zůstávají tajemstvím.
Na sítích už kolují první snímky vozu, které prozrazují, že Touareg plug-in hybrid nedozná výrazných vzhledových změn. Tedy nepočítáme-li štítky v masce chladiče a na víku zavazadelníku.
Volkswagen Touareg s třílitrovým šestiválcem už jsme vyzkoušeli v rámci tradičního redakčního testu a v průběhu svátků nám dělá opět společnost. Tentokrát jej postavíme proti zcela novému BMW X5. Na srovnávací test se můžete těšit hned na začátku příštího roku.