Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Fiat Chrysler chystá motor Tornado. Bude to řadový šestiválec!

23 komentářů

comper
To je ten vyvoj nula nula nic? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Můžeš nějak objasnit tohle hnutí mysli?
Avatar - speedfred
speedfred
narážka na Baríka ?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Juuva, jeden motr za 10-11 let, jinak všechno jede z úvodního vývoje Daimler/Chrysler a dotaženo Cerberus. Pentastary fakt nejsou dílem FCA, jen snížili u 3,2 objem z původního 3,6 z dílen DCH.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jinak co tam máš dál? Díval sem na na prodejní čísla, značka Chrysler v roce 2005 prodalo 650 tis aut ročně v USA, loni 320 000. V Evropě v 2005 48 000 ks, loni asi 100.

HEHEHE
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Grandu chybí přeplňovaný šestiválec. Spíš jsem čekal, že "hodí turba" na pentastar 3.6l.

Já být "účetním", čili šéfem FCA, od 1.75TBi bych nechal odvodit tříválec 1.3 a pětiválec o objemu zhruba 2.4l, vše v atmo i turbo verzi.
V8 3.9 a z ní vycházející V6 2.9 bych nechal. Nástupce 488 by použil atmosférickou 2.9 + elektromotor. Že by se Ferrari neprodávala, o to bych strach neměl, i Ford GT má jen V6...
Ze "smallblocků" nechat 5.7 Hemi. Celkem jen 6 kubatur, to by byly úspory! ;-)

Motory Challengeru by byly:
2.4T 300k
5.7 370k R/T
3.9T 460k SRT
3.9T 700k Hellcat
3.9T nebo 5.7T 900k Demon >:-[]
PJ164
Že by měl Pentastar problémy s Euro 6? Navíc jde o přechodovou modulární konstrukci bez prověřeného předchůdce, takže testování za pochodu. Že se přitvrdí tlak na úsporu materiálů (z důvodu přetížení přírodních zdrojů a plýtvání již zpracovanými), na to se při vývoji Pentastaru jaksi nemyslelo.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Pentastar sám o sobě se mi zdá jako povedený motor, ale v těžkém a vysokém Grandu je potřeba ho točit, v menších modelech OK.

Trochu potíž je ta, že FCA má příliš širokou paletu zážehových motorů: R2: 0,9 R3: 1,0 R4: 1,2/1,3/1,4/1,6/1,75/2,0/2,4 V6: 2,9/3,0/3,6 V8: 3,9/4,7/5,7/6,2/6,4 V12: 6,5
Celkem 18 objemů a to jsem možná na něco zapomněl, vzpomenout si na vše není easy.

Ideálně bych v Grandu viděl vcelku již prověřený 3.0T z Maserati, ale jak je vidět, evropské motory se nemontují v USA a naopak, škoda.
Avatar - nathan
nathan
Pořádný motor má mít minimálně 6 válců a basta.
Avatar - euro89
euro89
Nechci te zklamat, ale dneska uz ani ty velky motory nejsou vyrobeny nejak extra kvalitne. A zvukoveho projevu si taky moc neuzijes. Bud neslysis vubec nic, nebo je to maximalne vyfuk.
Avatar - euro89
euro89
Pokud jsem clanku porozumnel dobre, tak klasicky V8 nahradi sestivalec odvozeny od ctyrhrnku a vzhledem ke zmince o valcich blizko u sebe pujde o klasicky moderni motor nevalne kvality, s kterym tezko nekdo najede miliony kilometru.
Ovsem s dobrym marketingem to FCA odprezentuje jako novy poctivy sestivalec, na kterym vetsina zatleska. :-!
Pritom i ctyrvalec muze byt dobry motor, kdyz se udela kvalitne. Takovy B204 od Saabu by mohl dodnes slouzit konstrukterum za vzor, jak udelat kompaktni, ale pritom odolny motor. Uz prave jen pouhy pohled na ty tluste steny mezi jednotlivy valci lecos napovi pri srovnani s dnesnimi motory.
Avatar - lamal
lamal
tiez mi to tak pride... ukazkovo spolahlive su aj Nissan SR20 a Honda K20
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No... to je sice fakt, ale pořád to není ani ne litrový tříválec se dvěma turby, kompresním poměrem jako diesel a výkonem 150 koní...
Avatar - aproximus
aproximus
relativně velký motor o vysokém výkonu ošizený na materiálu a bez vložkování válců si nechte ve výzkumném ústavu :no: 8-s
PJ164
Dokud nevíte, s jakou povrchovou úpravou stěn válců to bude, tak se zdržte hloupého názoru. Ocelové vložky dnes nejsou dogma a ani slovo o tom, že to bude zcela bez vložek, jaksi nepadlo.
PJ164
Příčně by to bylo špatné. Minimálně v amerických značkách s delšími kapotami to bude podélné, italské si to ale zaslouží také. Ostatně vycentrování motorové hmoty znamená lepší jízdní vlastnosti.
Mr.Murphy
.... motor teprv ve fázi vývoje, ale znalci s X-let starýma pixlama už nyní vědí, že to bude ošizené a špatné.... Přitom FCA motory umí, ze všech různých problémů co auta koncernu kdy měly jich s motorem asi souviselo úplně nejmíň....

tak si hejtři kažte život tím že na všechno nadáváte už preventivně :yes: normální lidi v klídku počkají jak to dopadne a bude fungovat a podle toho se rozhodnou, jestli je to zajímá.... :-!
Avatar - Barrichello
Barrichello
Který V6 A V8 FCA umí? Ty od Maserati rep. Ferrari nebo ty co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus?
Současný Pentastar fakt dílem FCA není a HEMI už vůbec ne, šášulo >:D
jupo74
a ten motor je maximálne kultivovaný. S 8st.ZF je to absolútne podarené spojenie a motor samotný je to, čomu na tom aute absolútne verím. Predtým som mal 8 valec GC no z prevodovkou od mercedesu a tá spoľahlivo zabíjala potenciál motora. Po výskúšaní pentastaru som dvojročný GC vymenil za nový ale so šesťvalcom a som maximálne spokojný. Zrýchlenie na stovku za necelých 8 sekúnd mi bohate postačuje a pri bežnej svižnej jazde ho netočím viac ako 3500 otáčok.
Mig_35
a za kolik jezdíš?
Avatar - Barrichello
Barrichello
5st převodovka Mercedes je spolehlivá normálně, při pravidelné výměně oleje a slušném zacházení najede v pohodě 250-300 tis km....
Spíš díky zastarosti má auto větší spotřebu palivu a horší zrychlení
Avatar - Bako
Bako
Takhle má vypadat pořádný motor v autě a né nějakej tříválec.
jupo74
ma nejako netrápi, ale jazdím 90 percent mesto za nejakých 16 na sto. Mimo mesta na okreskách v pohode okolo 10 a dá sa aj za 9 v eko móde. Na tú váhu auta a permanentnú štvorkolku je to v pohode.