Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Grandu chybí přeplňovaný šestiválec. Spíš jsem čekal, že "hodí turba" na pentastar 3.6l.
Já být "účetním", čili šéfem FCA, od 1.75TBi bych nechal odvodit tříválec 1.3 a pětiválec o objemu zhruba 2.4l, vše v atmo i turbo verzi.
V8 3.9 a z ní vycházející V6 2.9 bych nechal. Nástupce 488 by použil atmosférickou 2.9 + elektromotor. Že by se Ferrari neprodávala, o to bych strach neměl, i Ford GT má jen V6...
Ze "smallblocků" nechat 5.7 Hemi. Celkem jen 6 kubatur, to by byly úspory! ;-)
Motory Challengeru by byly:
2.4T 300k
5.7 370k R/T
3.9T 460k SRT
3.9T 700k Hellcat
3.9T nebo 5.7T 900k Demon >:-[]
Já být "účetním", čili šéfem FCA, od 1.75TBi bych nechal odvodit tříválec 1.3 a pětiválec o objemu zhruba 2.4l, vše v atmo i turbo verzi.
V8 3.9 a z ní vycházející V6 2.9 bych nechal. Nástupce 488 by použil atmosférickou 2.9 + elektromotor. Že by se Ferrari neprodávala, o to bych strach neměl, i Ford GT má jen V6...
Ze "smallblocků" nechat 5.7 Hemi. Celkem jen 6 kubatur, to by byly úspory! ;-)
Motory Challengeru by byly:
2.4T 300k
5.7 370k R/T
3.9T 460k SRT
3.9T 700k Hellcat
3.9T nebo 5.7T 900k Demon >:-[]
Že by měl Pentastar problémy s Euro 6? Navíc jde o přechodovou modulární konstrukci bez prověřeného předchůdce, takže testování za pochodu. Že se přitvrdí tlak na úsporu materiálů (z důvodu přetížení přírodních zdrojů a plýtvání již zpracovanými), na to se při vývoji Pentastaru jaksi nemyslelo.
Pentastar sám o sobě se mi zdá jako povedený motor, ale v těžkém a vysokém Grandu je potřeba ho točit, v menších modelech OK.
Trochu potíž je ta, že FCA má příliš širokou paletu zážehových motorů: R2: 0,9 R3: 1,0 R4: 1,2/1,3/1,4/1,6/1,75/2,0/2,4 V6: 2,9/3,0/3,6 V8: 3,9/4,7/5,7/6,2/6,4 V12: 6,5
Celkem 18 objemů a to jsem možná na něco zapomněl, vzpomenout si na vše není easy.
Ideálně bych v Grandu viděl vcelku již prověřený 3.0T z Maserati, ale jak je vidět, evropské motory se nemontují v USA a naopak, škoda.
Trochu potíž je ta, že FCA má příliš širokou paletu zážehových motorů: R2: 0,9 R3: 1,0 R4: 1,2/1,3/1,4/1,6/1,75/2,0/2,4 V6: 2,9/3,0/3,6 V8: 3,9/4,7/5,7/6,2/6,4 V12: 6,5
Celkem 18 objemů a to jsem možná na něco zapomněl, vzpomenout si na vše není easy.
Ideálně bych v Grandu viděl vcelku již prověřený 3.0T z Maserati, ale jak je vidět, evropské motory se nemontují v USA a naopak, škoda.
nathan
Pořádný motor má mít minimálně 6 válců a basta.
Nechci te zklamat, ale dneska uz ani ty velky motory nejsou vyrobeny nejak extra kvalitne. A zvukoveho projevu si taky moc neuzijes. Bud neslysis vubec nic, nebo je to maximalne vyfuk.
euro89
Pokud jsem clanku porozumnel dobre, tak klasicky V8 nahradi sestivalec odvozeny od ctyrhrnku a vzhledem ke zmince o valcich blizko u sebe pujde o klasicky moderni motor nevalne kvality, s kterym tezko nekdo najede miliony kilometru.
Ovsem s dobrym marketingem to FCA odprezentuje jako novy poctivy sestivalec, na kterym vetsina zatleska. :-!
Pritom i ctyrvalec muze byt dobry motor, kdyz se udela kvalitne. Takovy B204 od Saabu by mohl dodnes slouzit konstrukterum za vzor, jak udelat kompaktni, ale pritom odolny motor. Uz prave jen pouhy pohled na ty tluste steny mezi jednotlivy valci lecos napovi pri srovnani s dnesnimi motory.
Ovsem s dobrym marketingem to FCA odprezentuje jako novy poctivy sestivalec, na kterym vetsina zatleska. :-!
Pritom i ctyrvalec muze byt dobry motor, kdyz se udela kvalitne. Takovy B204 od Saabu by mohl dodnes slouzit konstrukterum za vzor, jak udelat kompaktni, ale pritom odolny motor. Uz prave jen pouhy pohled na ty tluste steny mezi jednotlivy valci lecos napovi pri srovnani s dnesnimi motory.
aproximus
relativně velký motor o vysokém výkonu ošizený na materiálu a bez vložkování válců si nechte ve výzkumném ústavu :no: 8-s
Dokud nevíte, s jakou povrchovou úpravou stěn válců to bude, tak se zdržte hloupého názoru. Ocelové vložky dnes nejsou dogma a ani slovo o tom, že to bude zcela bez vložek, jaksi nepadlo.
PJ164
Příčně by to bylo špatné. Minimálně v amerických značkách s delšími kapotami to bude podélné, italské si to ale zaslouží také. Ostatně vycentrování motorové hmoty znamená lepší jízdní vlastnosti.
Mr.Murphy
.... motor teprv ve fázi vývoje, ale znalci s X-let starýma pixlama už nyní vědí, že to bude ošizené a špatné.... Přitom FCA motory umí, ze všech různých problémů co auta koncernu kdy měly jich s motorem asi souviselo úplně nejmíň....
tak si hejtři kažte život tím že na všechno nadáváte už preventivně :yes: normální lidi v klídku počkají jak to dopadne a bude fungovat a podle toho se rozhodnou, jestli je to zajímá.... :-!
tak si hejtři kažte život tím že na všechno nadáváte už preventivně :yes: normální lidi v klídku počkají jak to dopadne a bude fungovat a podle toho se rozhodnou, jestli je to zajímá.... :-!
Který V6 A V8 FCA umí? Ty od Maserati rep. Ferrari nebo ty co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus?
Současný Pentastar fakt dílem FCA není a HEMI už vůbec ne, šášulo >:D
Současný Pentastar fakt dílem FCA není a HEMI už vůbec ne, šášulo >:D
jupo74
a ten motor je maximálne kultivovaný. S 8st.ZF je to absolútne podarené spojenie a motor samotný je to, čomu na tom aute absolútne verím. Predtým som mal 8 valec GC no z prevodovkou od mercedesu a tá spoľahlivo zabíjala potenciál motora. Po výskúšaní pentastaru som dvojročný GC vymenil za nový ale so šesťvalcom a som maximálne spokojný. Zrýchlenie na stovku za necelých 8 sekúnd mi bohate postačuje a pri bežnej svižnej jazde ho netočím viac ako 3500 otáčok.
jupo74
ma nejako netrápi, ale jazdím 90 percent mesto za nejakých 16 na sto. Mimo mesta na okreskách v pohode okolo 10 a dá sa aj za 9 v eko móde. Na tú váhu auta a permanentnú štvorkolku je to v pohode.
×
Sdílení komentáře
×
HEHEHE