Německý start-up chce vytvořit městský elektrický vůz, za který nedáte majlant. Ceník říká, že bude o polovinu levnější než nejdostupnější Tesla Model 3.
Myslím, že aj autá veľkosti Nissan Leaf majú niečo do seba. Beztak sú mini v mestách v úplnej menšine. Aj po meste a s elektrinou je možné jazdiť v priestornom a pohodlnom aute, nie? Ani v Japonsku nejazdia po mestách len mini.
a jak si to predstavujes??
pojedes s normalnim autem s karou, na ktery bude tohle pidi auto, zaparkujes na P+R a po meste budes jezdit s timhle pidiautem??
myslis ze normalni clovek bude ochotnej do tohodle vlizt I s ohledem na bezpecnost ??
rozdil mezi verzi s nejmensim a nejvetsim dojezdem 4000E, rozdil kapacit 9kWh, tedy 1kWh 444E, pritom vyrobni ceny jsou dnes kolem $160/kWh, tesla vyrabi za $110/kWh a zacina se blizit $100/kWh.
znamena to ze u ve verze s nejvetsim dojezdem stoji aku 10622E, tedy vic jak polovinu ceny auta. pritom hodnota aku je max tretinova, takze auto by mohlo byt cca o 7tis E levnejsi, tedy 13tis E, tedy na nase cca 330tis kc...
samozrejme, auto s kapacitnejsim aku muze mit vyssi vybavu, ale o tom nikde ani zaminka.
kazdopadne s rostouci konkurenci pujdou ceny elektroaut rychle dolu a s klesajici cenou AKU dvojnasob rychle a za par let prijde doba, kdy elektroauto bude levnejsi nez srovnatelny auto se spalovacim motorem ...