Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Škoda Scala sedan není tak nereálná, jak by se mohlo zdát. Stane se z ní hit ruského trhu?

22 komentářů

Arese
Až na to, že představitelé Škodovky novinářům v různých rozhovorech jasně najevo, že Scala ani nic jiného na její moderní platformě se v Rusku prodávat nebude, protože by to pro tamní trh bylo příliš drahé! Budou tam nadále nabízet Rapid a možná tam dorazí i jeho čtyřdveřová, už dávno vyvinutá verze.
P.S. Já tedy na té malůvce žádný sedan nevidím, je to klasický fastback se zadní výklopnou stěnou (která tedy obsahuje i zadní sklo)! Grafik jen mírně protáhl záď současné Scaly, čímž zvětšil sklon zadního okna, toť vše. Pokud by se autor článku na ilustraci pořádně podíval, tak by si všimnul třeba i toho, že zadní okno je opatřeno stěračem... 😲
car
Marketing škodofky začíná kopírovat český marketing Hyundai?
car
Ale je to moc hezky..škoda že nereálný.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Se zadní vlečenou nápravou, platformou malých aut, tříválcem a bubnovými brzdami je to úplně jedno.
Arese
Až na to, že meleš naprosté kraviny. Protože budeš moct klidně mít i Scalu s kotouči na zadních kolech a se čtyřválcovými motory (1.4 TSI, 1.6 TDI). Že VW musel skvělý motor 1.2 TSI (samozřejmě myslím jeho 2. generaci s předělanými rozvody) nahradit tříválcem 1.0 TSI, to rozhodně není vina koncernu, ale zelených ***ů v Bruselu. Co se týče vlečené zadní nápravy, není na ní u auta nižší střední třídy nic tak hrozného. Už ji
používá i nový Focus hatchback a nyní i přicházející generace Mazdy 3. Takže tvé protiscalovské pseudoargumenty jsou naprosto k smíchu. >😁 >😁 >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Dokonce? Od roku 2020? Nepovídej. K pousmání je akorát tvůj agresivní přístup. Dej si vánoční punč na uklidněnou 😉.
Víš kdo to v Bruselu podporuje konkrétně? Nevíš. Asi by ses divil, že to nejvíce vyhovuje právě velkým koncernům.
Arese
Hmm, nějak jsi nepřišel se žádnými konkrétními protiargumenty k faktům týkajícím se Scaly, uvedeným v mém minulém příspěvku. Proč asi? >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je skvele, ze zase si do toho zamontoval EU.
Koncern predsa ma 2.0TSI, preco ho tam neda ?
A odkedy tam bude 1.4, ked bola ohlasena 1.5TSI ?

Jednoznacne najagresivnejsi skodofil siroko daleko...

Uplne najkomickejsie je, ze ked pred X rokmi nastupoval 1.4TSI, vsetci nadavali, ze to je maly crep oproti doterajsim motorom.
Potom nastupil 1.2TSI, vsetci nan nadavali tak isto a 1.4TSI bol zrazu vtedy bozsky motor.
Ked nastupili 1.0TSI, napriek tomu, ze subjektivne nejdu az tak zle, tak je zase tym bozskym motorom 1.2...
Nad tymto sa da len zabavat.
Arese
A jak prosím tě můžeš vědět, že třeba za pár let Škoda neudělá Scalu RS s tím 2.0 TSI? Na rozdíl od Rapidu se mezi přední podběhy vejde! 😉 Prozatím ale bude čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pro cca 95 % potenciálních zákazníků dostatečný. Ovšem možná se do Scaly benzinový dvoulitr skutečně nikdy nedostane a ani bych se tomu moc nedivil. Říká ti něco pojem "koncernová strategie"? Proč by si VW vyráběl třetího přímého konkurenta Golfu a Leona? Scala se s těmito modely musí v nabídce koncernu doplňovat, a ne kanibalizovat, chápeš?
Motor 1.4 TSI v mém příspěvku o Scale je samozřejmě nechtěný překlep a ty to moc dobře víš! 😉
Tvé označení "nejagresivnější škodofil" mě fakt pobavilo. Pokud bych takový skutečně byl, asi bych hned po uvedení Rapidu v roce 2012 ve svých příspěvcích toto auto silně nekritizoval (nedotažený interiér, nevyvážené proporce karoserie - nedostatečná šířka, malá kola, špatně nastavený poměr cena/standardní výbava atd.) Zkus si v archivu tohoto serveru vyjet první články o tomto modelu a pod nimi si přečti mé příspěvky. A pak si to celé zkus vyhodnotit ve své hlavičce, než mě tady budeš obviňovat z nekritického "škodofilství"! >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
To je pravda, ale od kdy se začalo na vše používat označení fastback 😄. Do hujdaje to používal jen ford u mustanga. A škoda liftback.
Arese
Nastuduj si automobilové názvosloví - liftback má za zadním oknem krátkou rovnou plochu, čímž z dálky připomíná sedan (např. Škoda Octavia). Naopak fastback má celé páté dveře tvarované do jedné neprolomené linie, plech na 5. dveřích pod zadním oknem navazuje zcela plynule (např. ta speciální verze Hyundaie i30). (Jen pro úplnost - hatchback je zase něco úplně jiného - má kratší zadní převis a svislejší zadní okno).
Co se týče Mustangu, tam je to úplně jiný šálek kávy, resp. americké automobilové názvosloví. U něj stačí pro označení fastback jen ta nepřerušeně splývavá záď a za této podmínky nazvou fastbackem klidně i dvoudveřové kupé (viz. ten Mustang), což je v Evropě nemyslitelné... 😲
Avatar - CHerokee
CHerokee
Fastback se používal u kupé od 60. let v USA jako typ karoserie. Vše současné je nepochopení. 😉 Ale jak jsme říkal, nerozčiluj se, nepoučuj, dej se třeba eiercognac a přeju klidné svátky.
car
Klidně by to být sedan mohl být..ale ty kotouče..na té super akci v Tel Avivu byla vrcholná verze a podle fotek nevím..Jinak asi jo,vlečka na běžný ježdění a s jakžtakž dodržováním rychlostních limitů stačí,pokud je dobře naladěná.
Arese
Alternativní zadní bubny u Scaly jsou zcela nové konstrukce a mají prý stejný brzdný výkon, jako kotouče. Při brzdění stejně dělají cca 70 % brzdného výkonu přední kola, zadní vzhledem k jejich odlehčování při brzdění stejně extra moc brzdit nemusí, zadní kola by se hned zablokovala (pokud by ABS dovolilo jejich větší záběr). Navíc ty bubny mají podstatně větší odolnost a nižší náklady na údržbu. Důležité ale je, že kdo zadní kotouče opravdu chce (ať už kvůli vzhledu auta nebo z psychologických důvodů), u slabších motorizací je dostane za nevelký příplatek a u 1.4 TSI i 1.6 TDI budou ve standardu. Takže absolutně žádný problém, naopak je fajn, že Škodovka svým zákazníkům umožní svobodný výběr! 😉 :yes:
Violr
Asi nevíš, o čem mluvís. To na obrázku sedan sice není, ale fastback rozhodně. Je to tzv. Liftback, neboli kufrové dveře jsou otevírány celé i se zadním sklem a pod sklem je vesměs plato. Fastback zdaleka nepoužívali jen v USA u Fordu, to těch asi moc neznáš, byl to klasický styl 60. a 70. Let u sportovních vozidel vsude na světě. Šlo o prodlouženou zkosenou zad, u které se oteviralo pouze víko kufru bez zadního skla. Fastbacky byly Fiaty, BMW, Audiny, japonská vozidla ... Ford udělal pouze to, že si to vložil přímo do názvu, ale tento styl karoserie a její označení nevymyslel.
Avatar - CHerokee
CHerokee
A nebyl tak náhodou ford s mustangem v roce 1965 první? 😉 Pár let na to to okopírovali u Chevroletu (Camaro).
Arese
Viz. můj příspěvek z 11:46 hod... 😲
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak tohle je nejhezčí záď ze všech škodovek.
traveldrive
Až na to, že to asi nerobil škodovácky dizajnér ale "nezávislý grafik", takže to vlastne škodovácky zadok ani nie je.
jossalito
Počkej si na novou Octavii, už je hotová. Kombi bude cca větší scala, kastle té současné, zadní lampy témeř stejné jako scala. Zmiznou čtyřti světla na čumáku, budou velice podobné jako na scale. Lift jak toto. Zadní nápisy “Škoda” budou na všech modelech.
Obecně lze říci, že design Scaly definoval nový směr a markanty budoucích škodovek.
mozgog
Doufám, že jako vyvrcholení celého roku, přijde oslavný článek o škrabce, nebo něco podobně důležitého. >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je super, dalsia maluuufka, dalsi clanok.
Viac Scala, viac Adidas 😄 Treba kut PR zelezo za horuca.