Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala sedan není tak nereálná, jak by se mohlo zdát. Stane se z ní hit ruského trhu?

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
O dalších karosářských verzích Škody Scala se zatím příliš nehovoří, to ale neznamená, že bychom se jich nemohli dočkat. Jaká budoucnost se rýsuje pro sedan?

Začátkem prosince se nám v izraelském Tel Avivu ukázala nová Škoda Scala, nástupce Rapidu, který přijíždí v jediné karosářské verzi hatchback. Ani to ale neodradilo nezávislé grafiky od toho, aby se pustili do práce a vytvořili další varianty modelu. Už jsme tak mohli vidět Scalu RS či „vylevněnou“ Scalu Junior.

Ani jeden z těchto vozů však nevznikne. U cenově dostupného Juniora je to jasné, jde spíše o malou vzpomínku na někdejší cenově dostupnou Fabii. Scala RS už tak nereálná není, avšak ani s jejím příjezdem příliš počítat nemáme, jak nám při premiéře prozradil šéf českého zastoupení Škodovky Luboš Vlček. Přitom by to technicky nebylo nemožné, vždyť Scala sedí na platformě MQB A0, jíž má třeba i Polo GTI s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem v útrobách.

A aby toho nebylo málo, čerstvým přírůstkem od nezávislých grafiků je Škoda Scala sedan. Má ji na svědomí Aksyonov Nikita a když si to tak vezmeme, možná má právě jeho virtuální produkt nejblíže k sérii.

Důvod? Koncernu VW se na ruském trhu nedaří dle očekávání, jelikož tu nabízí modely shodné se západní Evropou. A Rusové, kteří mají rádi malé a kompaktní sedany, raději kupují třeba takovou Kiu Rio, jež se v tomto karosářském provedení nabízí. Volkswagen na to chce vyzrát vyvinutím vlastních modelů speciálně pro daný trh.

A právě Škoda Scala sedan by mohla být jedním z nich. Vždyť za prvních deset měsíců letošního roku se na ruském trhu prodalo 29.052 rapidů, což z modelu dělá deváté nejžádanější auto vůbec. Jenže Scala coby hatchback by tamní zákazníky zřejmě tolik nelákala, tudíž bychom se mohli dočkat právě sedanu. Na oficiální informace se však budeme muset ještě nějaký čas počkat…

5406708

Stanislav Kolman
Diskuze (22)
24. 12. 2018 17:07
Re: Sedan?
Počkej si na novou Octavii, už je hotová. Kombi bude cca větší scala, kastle té současné, zadní lampy témeř stejné jako scala. Zmiznou čtyřti světla na čumáku, budou velice podobné jako na scale. Lift jak toto. Zadní nápisy “Škoda” budou na všech modelech.
Obecně lze říci, že design Scaly definoval nový směr a markanty budoucích škodovek.
23. 12. 2018 23:25
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Viz. můj příspěvek z 11:46 hod... :-O
23. 12. 2018 23:16
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
A jak prosím tě můžeš vědět, že třeba za pár let Škoda neudělá Scalu RS s tím 2.0 TSI? Na rozdíl od Rapidu se mezi přední podběhy vejde! ;-) Prozatím ale bude čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pro cca 95 % potenciálních zákazníků dostatečný. Ovšem možná se do Scaly benzinový dvoulitr skutečně nikdy nedostane a ani bych se tomu moc nedivil. Říká ti něco pojem "koncernová strategie"? Proč by si VW vyráběl třetího přímého konkurenta Golfu a Leona? Scala se s těmito modely musí v nabídce koncernu doplňovat, a ne kanibalizovat, chápeš?
Motor 1.4 TSI v mém příspěvku o Scale je samozřejmě nechtěný překlep a ty to moc dobře víš! ;-)
Tvé označení "nejagresivnější škodofil" mě fakt pobavilo. Pokud bych takový skutečně byl, asi bych hned po uvedení Rapidu v roce 2012 ve svých příspěvcích toto auto silně nekritizoval (nedotažený interiér, nevyvážené proporce karoserie - nedostatečná šířka, malá kola, špatně nastavený poměr cena/standardní výbava atd.) Zkus si v archivu tohoto serveru vyjet první články o tomto modelu a pod nimi si přečti mé příspěvky. A pak si to celé zkus vyhodnotit ve své hlavičce, než mě tady budeš obviňovat z nekritického "škodofilství"! >:D
Avatar - CHerokee
23. 12. 2018 21:44
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
A nebyl tak náhodou ford s mustangem v roce 1965 první? ;-) Pár let na to to okopírovali u Chevroletu (Camaro).
Avatar - Beefcake
23. 12. 2018 18:55
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
To je skvele, ze zase si do toho zamontoval EU.
Koncern predsa ma 2.0TSI, preco ho tam neda ?
A odkedy tam bude 1.4, ked bola ohlasena 1.5TSI ?

Jednoznacne najagresivnejsi skodofil siroko daleko...

Uplne najkomickejsie je, ze ked pred X rokmi nastupoval 1.4TSI, vsetci nadavali, ze to je maly crep oproti doterajsim motorom.
Potom nastupil 1.2TSI, vsetci nan nadavali tak isto a 1.4TSI bol zrazu vtedy bozsky motor.
Ked nastupili 1.0TSI, napriek tomu, ze subjektivne nejdu az tak zle, tak je zase tym bozskym motorom 1.2...
Nad tymto sa da len zabavat.