Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý GAZ 21 Volha: Tohle je nejlepší auto reálného socialismu! Taková byla legendární carevna

29 komentářů

Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Je to strojovna, bohužel servis si vezme hodně hodin. Auto taky mohlo dostat čtvrtý kvalt a použitím svodů 4-2-1 by motor získal na výkonu a pružnosti. A taky ovládání topení z interiéru, atd. atd. 😄 Že čtyřválec bez vyvažování se zdvihem 92 mm nevibruje, to se mi nezdá, asi autor v euforii přibarvuje realitu. Když byla zmínka o Tatře 603 - z podobného objemu dává o 30 koní víc...
21 se mi líbí, ale v garáži bych ji mít nutně nemusel.
pep
Nojo. Tohle auto bylo jako jiné ruské stroje děláno na tvrdé podmínky, takže to byl vpodstatě luxusní traktor. Nárazníky opravdu nárazníky, 3 kvalty (rozjezd i na 3), a palivo skoro jakékoli. Pro mnohé dnešní "motoristy" ideální stroj. Ještě kdyby tak jezdil i na dřevoplyn. To ještě mohli Rusáci dotáhnout.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kdy bude něco u úspěších budouvání automobilismu v Číně?

Máte dobrý směr - premiér i president stojí za vámi!
Nebo před vámi?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A přitom o Tomášovi se nemůže říci, že se mu stýská, byl hodně malej.
Že by to bylo výchovou? 😉 Nebo že by Tom byl zároveň redaktorem Halonovin? ....... Náhrada za Ovčáčka? ...............................Byl Vasil Biľak dobrý drifter? >😒] ......... Je víc slizká smyková folie, nebo Ovčáček? ................ A co na to Jan Tleskač? 😄 :😉 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
dneska sou to ceněné veterány, kdy cena 21 po renovaci je zhruba 400-700 tis Kč, před renovací cca 150-250.
ZIM 12 stojí po renovaci cca 500-800, čajky M-13 tak 700-1,3 mega, modernější M14 tak 500-1mega.

Zily stojí po renvoaci nebo v zachovalém stavu mezi 2-6 miliony, poslední kusy mezi 8-15 miliony.
ZISy pak dle verze po renovaci 4-10 milionů.

Takže asi takhle
nippon
Máš slušný prehľad
Avatar - Anonym
Anonym
Na to že to podle zdejších zarytých antikomunistů nikdo nechce je to nějak drahý vid? >😁 >😁 >😁
karel999
Jsem zarytý antikomunista a fakt si neumim představit, že by tyhle hrůzy někdo chtěl.
Avatar - Anonym
Anonym
Chce to dost sběratelů i pamětníků.

Jinak mě vždy fascinuje, jak zarytým antikomunistům vůbec nevadí NEOMARXISTI v Bruselu, Německu atd.
Kteří regualcemi, omezeními, nesmyslnou podporou ekovollovin, vyhazováním peněz na migranty, křivením historie, popírám národních hodnot, historie a suverénnosti jednotlivých států, pokřiveným multikuralismem, genderem a korektností škodí Evropě stejně nebo v některých směrech víc, jak jejich předchůdci se srpem v logu
Arese
Velice se mýlíš, já jsem třeba "zarytý antikomunista" a ti neomarxističtí fanaticky v Bruselu mi velice vadí! Hlavně, když teď chtějí absurdními limity C02 zlikvidivat evropský automobilový průmysl! 8-s
Avatar - white label
white label
Jasně, dáš inzerát a jen se potom zapráší... >😒]
Není podstatné za kolik se to nabízí, ale za kolik se to dá reálně opravdu prodat. 😉

P.S. Na té titulce to vypadá, jako kdyby to mělo podvozek z o dvě čísla užšího auta, přední kolo totálně utopené.
Arese
Jenže ta rozchodově utopená přední kola byla v 50. lete zcela běžná, viz. např. naše Škoda 1200/1201 i pozdější řada 440/445 (Spartak).
Avatar - Anonym
Anonym
Ty auta se normálně prodávaj a u nás i na západě po tom poptávka je.
Zvláště raritní verze typu 21 kombi, Čajka 13 a 14 kabrio a kombi atd stojé mnohonásobně víc.

No a ZIS a ZIL je jasnej, to je ruční výroba a je to někde jinde než mercedes bouchanej na lince.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, nevím kde... ale třeba na autoscout24 je jediná carevna na prodej už dlouho... ve výborném stavu za € 10.000,- , ale nikdo ji nechce.

[odkaz]

Na českým serveru veteránů jich pár je... od 100 asi do 400 tis vyvolávací ceny - i tak je fascinující, že to za to někdo koupí.
Auto, s hrdým jménem Molotova... otce granátů všech teroristů...

Když už by mě dohnala nostalgie, tak bych raději koupil tu jedinou Warszawu, co tam je na prodej.
Pěkná za 170 tis.
pep
Ubožák nad ubožáky. Inu produkt "moderní doby" co do všeho tahá politiku a svou mentální schizofrenii a neumí už normálně a věcně diskutovat. A to s klady i zápory.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já už prostě jinej nebudu, nejubožejší mezi ubohými... sotva vleču nohy po zemi.
Jak mě tíží deprese ze schizofrenie...

Na druhou stranu: schizofrenie prý není na závadu ani pro piloty velkých dopravních letadel!
A posílá se s tím na odpočinek na Krym... tak to třeba zas nebude tak zlý.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To by ma zaujimalo, ktory smrtelnik si toto auto kupil. Doktor, masiar, smelinar ?

"Nenávratné poškození hliníkových částí motoru: Při použití chladicí směsi na bázi glykolu (fridex)." - to je snad jasne a nejde o ziadnu zavadu.
čert
Tak tatík měl v roce 1964 z druhé ruky od soudruha z Bruntálu Pobědu M20, dostala SPZ AE-21-52. Stála ho tehdy 31.000,- Kč. V té době měl soused Kundert už carevnu. Kupodivu soudruh nebyl a v milicích také ne. Takže se nejspíš dala na pořadník vyčekat. A po roce 1968 už nebyl velký problém koupit i carevnu z druhé ruky. Taky jsme od roku 1971 s klukama měli jednu, jako kombíka, na tahání přívěsu se soutěžním autem. Jak Poběda, tak carevna měly obrovskou výhodu v tom, že pokud člověk trochu rozuměl autům, tak se daly dobře udržovat. Karoserie poctivé plechy, podvozek kovařina.
Avatar - Anonym
Anonym
To auto se dalo normálně koupit a v roce 1966 stálo asi o 10 000 Kčs víc jak škoda 1000MB.
U táty v ulici ho měl školník, pravda byl to komunista.
Arese
Přesnou tehdejší cenu Carevny z hlavy neznám, ale ve srovnání s Embéčkem byla určitě o podstatně větší částku než 10 000 Kč! Ona totiž ve 2. polovině 60. let na českém "trhu" dost podražila.. 😉
Jenda2
V 92´ moje prvni Auto, jel jsem pro ni autobusem do Chrudimi... za 7.000,-... Pekny svezeni, ale ani 24 se 12l/100 nebyla o nicem a pochopil jsem ze soudruzi auta proste neumi a kouipl jsem rekorda 77´.
rrren9
s rozvodem SV. Z nich pocházela i převodovka a zadní náprava Volhy.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Designově to nemělo chybu, jak 21 tak 13 Čajka :-! Z Našich asi Š1000MB nebo T603 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Podobnost s Pobědou čistě náhodná😒br />
[odkaz]

Ale já v podstatě nemám nic proti Volze, Carevně... snad kromě té prehistorické třírychlostní převodovky.
Carevna je taky Ford, jen se mi to nechce hledat... v rámci pomoci válečnému spojenci.

Byla prostě jiná doba.

Jen obtížně sdílím to nadšení.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
"...Tady Volha trávila určitý čas, až ji koupila naše rodina. Konkrétně můj pradědeček ji pořídil svému tátovi v jeho 17 letech,“ vypráví Josef Moravec."

Skutečně majitelův pradědeček pořídil SVÉMU TÁTOVI v jeho 17 letech auto? I kdyby si PRA-pradědeček pospíšil a zplodil syna už v 15 letech, synátor by mu musel koupit auťák ve svých 2 letech...

No já úplně vidím to dvouletý batole, jak jde se štosem pětistovek do Mototechny a tam je soudruhovi vedoucímu sází jednu po druhé pěkně na prkno
😉 😉 😉
Arese
Přesně tato "časová anomálie" mě v tom článku taky pobavila. A vtipných momentů by se tam našlo víc, hlavně soudů autora, který občas ztratil objektivitu. Už jen ten nadpis, ve kterém se tvrdí, že je GAZ 21 "nejlepší auto reálného socialismu" - opravdu se za železnou oponou až do roku 1989 nevyrábělo žádné lepší auto? Vtipná je také ta uváděná "nesmírná obliba" Volh u tehdejších taxislužeb - no bodejď ne, když jiné auto této kategorie v tehdejším ubohém komunistickém nuzákově nebylo k mání! Taxikáři by určitě rádi přesedlali třeba na Mercedesy, kdyby mohli! 😄 Také slova o "velmi dobrém vývozním artiklu na Západ" jsou přehnaná, jistých prodejních úspěchů totiž M-21 dosahovala opravdu pouze v Beneluxu (zde ovšem z velké části s implatovanými cizími naftovými motory, tuším že Indénor) a také ve Finsku. Hlavním důvodem ovšem byla relativně nízká cena. Že by ovšem svými prodeji atakovala tehdejší modely vyšší třídy západoevropských automobilek, tak to ani omylem. 😉
P.S. V článku také naprosto chybí poměrně důležitá informace, že design M-21 je jen mírně upravená kopie designu amerických Fordů z poloviny 50. let (hlavně řada Mainline a její deriváty Customline a Crestline). Faktem je, že to byla kopie vcelku povedená, což je zásluha tehdejšího šéfdesignéra GAZu A. Nevzorova).
Avatar - Anonym
Anonym
ono je myšlena obliba taxikářů celoevropsky - volha se totiž vyvážela i na západ, hlavně s licenčními motory Perkins, Peugeot Indenor atd a kupovali jí tam hlavně taxikáři jako levné a robustní auto.

Jinak samozřejmě nejlepší autem východního bloku byl ZIS/ZIL.

Ale k tomu se člověk jako soukromá osoba nedostal, tady to měl jen Štrougal pro své použití a Husák.

u ZIM ještě generál Čepička, pravda od něj už to někoho obyčejný koupil, ale to už byla ojetina.
soucasny pametnik
opravdu zese tak spatny nebyl. A nektere jejich napady dost predbehly dobu.
S trochou fantazie lze dokonce usuzovat ze tahle " Carevna " disponovala dokonce jakymsi tachometrem ve stylu ktery bychom dnes nazyvali " head up displej " . Stejne jako stare americke kary z 50 let udivuji svym vybavenim dodnes - pochopitelne hodne veci slo mechanickou cestou , elektronika byla jeste v plenkach , tak ani ruske stroje se nenechavaji zahanbit.
Benzin a spotreba se jeste neresila , emise a dalsi nesmysly rovnez ne a vysledky stoji dodnes za to. Nebyt toho tekrat neni to vsechno okolo nas dnes . A nekdy to tenkrat jen dokazuje jak pozdeji lide sesli z te spravne cesty vyvoje a dodnes na ni nenasli cestu nazpatek .
bod bod
Ruské nápady že předběhly dobu? ŽÁDNÉ nápady nikdy rusáci NEMAJÍ!
První řadu Volhy 21 Carevny 1956 rusáci sprostě okopírovali z amerického Fordu Crestline 1952-54, jen na místo ozdobného středu přední masky narvali svou podělanou komunistickou hvězdu. Vámi obdivovaný tachometr zvaný kaplička z toho fordu obšlehli taky včetně okénkových ukazatelů pod ním.
Kdyby rusáci nekopírovali, jejich vozy by byly ještě na dřevěných loukotích a poháněly by je moderní motory s dubovými písty a lojovými svíčkami 😄