Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý GAZ 21 Volha: Tohle je nejlepší auto reálného socialismu! Taková byla legendární carevna

29 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kdy bude něco u úspěších budouvání automobilismu v Číně?

Máte dobrý směr - premiér i president stojí za vámi!
Nebo před vámi?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
"...Tady Volha trávila určitý čas, až ji koupila naše rodina. Konkrétně můj pradědeček ji pořídil svému tátovi v jeho 17 letech,“ vypráví Josef Moravec."

Skutečně majitelův pradědeček pořídil SVÉMU TÁTOVI v jeho 17 letech auto? I kdyby si PRA-pradědeček pospíšil a zplodil syna už v 15 letech, synátor by mu musel koupit auťák ve svých 2 letech...

No já úplně vidím to dvouletý batole, jak jde se štosem pětistovek do Mototechny a tam je soudruhovi vedoucímu sází jednu po druhé pěkně na prkno
😉 😉 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Chce to dost sběratelů i pamětníků.

Jinak mě vždy fascinuje, jak zarytým antikomunistům vůbec nevadí NEOMARXISTI v Bruselu, Německu atd.
Kteří regualcemi, omezeními, nesmyslnou podporou ekovollovin, vyhazováním peněz na migranty, křivením historie, popírám národních hodnot, historie a suverénnosti jednotlivých států, pokřiveným multikuralismem, genderem a korektností škodí Evropě stejně nebo v některých směrech víc, jak jejich předchůdci se srpem v logu
karel999
Jsem zarytý antikomunista a fakt si neumim představit, že by tyhle hrůzy někdo chtěl.
Avatar - Anonym
Anonym
Na to že to podle zdejších zarytých antikomunistů nikdo nechce je to nějak drahý vid? >😁 >😁 >😁
rrren9
s rozvodem SV. Z nich pocházela i převodovka a zadní náprava Volhy.
nippon
Máš slušný prehľad
Avatar - Anonym
Anonym
dneska sou to ceněné veterány, kdy cena 21 po renovaci je zhruba 400-700 tis Kč, před renovací cca 150-250.
ZIM 12 stojí po renovaci cca 500-800, čajky M-13 tak 700-1,3 mega, modernější M14 tak 500-1mega.

Zily stojí po renvoaci nebo v zachovalém stavu mezi 2-6 miliony, poslední kusy mezi 8-15 miliony.
ZISy pak dle verze po renovaci 4-10 milionů.

Takže asi takhle
Avatar - Anonym
Anonym
To auto se dalo normálně koupit a v roce 1966 stálo asi o 10 000 Kčs víc jak škoda 1000MB.
U táty v ulici ho měl školník, pravda byl to komunista.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A přitom o Tomášovi se nemůže říci, že se mu stýská, byl hodně malej.
Že by to bylo výchovou? 😉 Nebo že by Tom byl zároveň redaktorem Halonovin? ....... Náhrada za Ovčáčka? ...............................Byl Vasil Biľak dobrý drifter? >😒] ......... Je víc slizká smyková folie, nebo Ovčáček? ................ A co na to Jan Tleskač? 😄 :😉 :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já už prostě jinej nebudu, nejubožejší mezi ubohými... sotva vleču nohy po zemi.
Jak mě tíží deprese ze schizofrenie...

Na druhou stranu: schizofrenie prý není na závadu ani pro piloty velkých dopravních letadel!
A posílá se s tím na odpočinek na Krym... tak to třeba zas nebude tak zlý.
pep
Ubožák nad ubožáky. Inu produkt "moderní doby" co do všeho tahá politiku a svou mentální schizofrenii a neumí už normálně a věcně diskutovat. A to s klady i zápory.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty auta se normálně prodávaj a u nás i na západě po tom poptávka je.
Zvláště raritní verze typu 21 kombi, Čajka 13 a 14 kabrio a kombi atd stojé mnohonásobně víc.

No a ZIS a ZIL je jasnej, to je ruční výroba a je to někde jinde než mercedes bouchanej na lince.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Designově to nemělo chybu, jak 21 tak 13 Čajka :-! Z Našich asi Š1000MB nebo T603 :yes:
Jenda2
V 92´ moje prvni Auto, jel jsem pro ni autobusem do Chrudimi... za 7.000,-... Pekny svezeni, ale ani 24 se 12l/100 nebyla o nicem a pochopil jsem ze soudruzi auta proste neumi a kouipl jsem rekorda 77´.
Avatar - Anonym
Anonym
ono je myšlena obliba taxikářů celoevropsky - volha se totiž vyvážela i na západ, hlavně s licenčními motory Perkins, Peugeot Indenor atd a kupovali jí tam hlavně taxikáři jako levné a robustní auto.

Jinak samozřejmě nejlepší autem východního bloku byl ZIS/ZIL.

Ale k tomu se člověk jako soukromá osoba nedostal, tady to měl jen Štrougal pro své použití a Husák.

u ZIM ještě generál Čepička, pravda od něj už to někoho obyčejný koupil, ale to už byla ojetina.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Podobnost s Pobědou čistě náhodná😒br />
[odkaz]

Ale já v podstatě nemám nic proti Volze, Carevně... snad kromě té prehistorické třírychlostní převodovky.
Carevna je taky Ford, jen se mi to nechce hledat... v rámci pomoci válečnému spojenci.

Byla prostě jiná doba.

Jen obtížně sdílím to nadšení.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, nevím kde... ale třeba na autoscout24 je jediná carevna na prodej už dlouho... ve výborném stavu za € 10.000,- , ale nikdo ji nechce.

[odkaz]

Na českým serveru veteránů jich pár je... od 100 asi do 400 tis vyvolávací ceny - i tak je fascinující, že to za to někdo koupí.
Auto, s hrdým jménem Molotova... otce granátů všech teroristů...

Když už by mě dohnala nostalgie, tak bych raději koupil tu jedinou Warszawu, co tam je na prodej.
Pěkná za 170 tis.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To by ma zaujimalo, ktory smrtelnik si toto auto kupil. Doktor, masiar, smelinar ?

"Nenávratné poškození hliníkových částí motoru: Při použití chladicí směsi na bázi glykolu (fridex)." - to je snad jasne a nejde o ziadnu zavadu.
bod bod
Ruské nápady že předběhly dobu? ŽÁDNÉ nápady nikdy rusáci NEMAJÍ!
První řadu Volhy 21 Carevny 1956 rusáci sprostě okopírovali z amerického Fordu Crestline 1952-54, jen na místo ozdobného středu přední masky narvali svou podělanou komunistickou hvězdu. Vámi obdivovaný tachometr zvaný kaplička z toho fordu obšlehli taky včetně okénkových ukazatelů pod ním.
Kdyby rusáci nekopírovali, jejich vozy by byly ještě na dřevěných loukotích a poháněly by je moderní motory s dubovými písty a lojovými svíčkami 😄
soucasny pametnik
opravdu zese tak spatny nebyl. A nektere jejich napady dost predbehly dobu.
S trochou fantazie lze dokonce usuzovat ze tahle " Carevna " disponovala dokonce jakymsi tachometrem ve stylu ktery bychom dnes nazyvali " head up displej " . Stejne jako stare americke kary z 50 let udivuji svym vybavenim dodnes - pochopitelne hodne veci slo mechanickou cestou , elektronika byla jeste v plenkach , tak ani ruske stroje se nenechavaji zahanbit.
Benzin a spotreba se jeste neresila , emise a dalsi nesmysly rovnez ne a vysledky stoji dodnes za to. Nebyt toho tekrat neni to vsechno okolo nas dnes . A nekdy to tenkrat jen dokazuje jak pozdeji lide sesli z te spravne cesty vyvoje a dodnes na ni nenasli cestu nazpatek .
pep
Nojo. Tohle auto bylo jako jiné ruské stroje děláno na tvrdé podmínky, takže to byl vpodstatě luxusní traktor. Nárazníky opravdu nárazníky, 3 kvalty (rozjezd i na 3), a palivo skoro jakékoli. Pro mnohé dnešní "motoristy" ideální stroj. Ještě kdyby tak jezdil i na dřevoplyn. To ještě mohli Rusáci dotáhnout.
čert
Tak tatík měl v roce 1964 z druhé ruky od soudruha z Bruntálu Pobědu M20, dostala SPZ AE-21-52. Stála ho tehdy 31.000,- Kč. V té době měl soused Kundert už carevnu. Kupodivu soudruh nebyl a v milicích také ne. Takže se nejspíš dala na pořadník vyčekat. A po roce 1968 už nebyl velký problém koupit i carevnu z druhé ruky. Taky jsme od roku 1971 s klukama měli jednu, jako kombíka, na tahání přívěsu se soutěžním autem. Jak Poběda, tak carevna měly obrovskou výhodu v tom, že pokud člověk trochu rozuměl autům, tak se daly dobře udržovat. Karoserie poctivé plechy, podvozek kovařina.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Je to strojovna, bohužel servis si vezme hodně hodin. Auto taky mohlo dostat čtvrtý kvalt a použitím svodů 4-2-1 by motor získal na výkonu a pružnosti. A taky ovládání topení z interiéru, atd. atd. 😄 Že čtyřválec bez vyvažování se zdvihem 92 mm nevibruje, to se mi nezdá, asi autor v euforii přibarvuje realitu. Když byla zmínka o Tatře 603 - z podobného objemu dává o 30 koní víc...
21 se mi líbí, ale v garáži bych ji mít nutně nemusel.
Arese
Přesně tato "časová anomálie" mě v tom článku taky pobavila. A vtipných momentů by se tam našlo víc, hlavně soudů autora, který občas ztratil objektivitu. Už jen ten nadpis, ve kterém se tvrdí, že je GAZ 21 "nejlepší auto reálného socialismu" - opravdu se za železnou oponou až do roku 1989 nevyrábělo žádné lepší auto? Vtipná je také ta uváděná "nesmírná obliba" Volh u tehdejších taxislužeb - no bodejď ne, když jiné auto této kategorie v tehdejším ubohém komunistickém nuzákově nebylo k mání! Taxikáři by určitě rádi přesedlali třeba na Mercedesy, kdyby mohli! 😄 Také slova o "velmi dobrém vývozním artiklu na Západ" jsou přehnaná, jistých prodejních úspěchů totiž M-21 dosahovala opravdu pouze v Beneluxu (zde ovšem z velké části s implatovanými cizími naftovými motory, tuším že Indénor) a také ve Finsku. Hlavním důvodem ovšem byla relativně nízká cena. Že by ovšem svými prodeji atakovala tehdejší modely vyšší třídy západoevropských automobilek, tak to ani omylem. 😉
P.S. V článku také naprosto chybí poměrně důležitá informace, že design M-21 je jen mírně upravená kopie designu amerických Fordů z poloviny 50. let (hlavně řada Mainline a její deriváty Customline a Crestline). Faktem je, že to byla kopie vcelku povedená, což je zásluha tehdejšího šéfdesignéra GAZu A. Nevzorova).
Arese
Přesnou tehdejší cenu Carevny z hlavy neznám, ale ve srovnání s Embéčkem byla určitě o podstatně větší částku než 10 000 Kč! Ona totiž ve 2. polovině 60. let na českém "trhu" dost podražila.. 😉
Arese
Velice se mýlíš, já jsem třeba "zarytý antikomunista" a ti neomarxističtí fanaticky v Bruselu mi velice vadí! Hlavně, když teď chtějí absurdními limity C02 zlikvidivat evropský automobilový průmysl! 8-s
Avatar - white label
white label
Jasně, dáš inzerát a jen se potom zapráší... >😒]
Není podstatné za kolik se to nabízí, ale za kolik se to dá reálně opravdu prodat. 😉

P.S. Na té titulce to vypadá, jako kdyby to mělo podvozek z o dvě čísla užšího auta, přední kolo totálně utopené.
Arese
Jenže ta rozchodově utopená přední kola byla v 50. lete zcela běžná, viz. např. naše Škoda 1200/1201 i pozdější řada 440/445 (Spartak).