Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo XC90 T5 AWD Momentum – Zlepšuje se, ale…

Volvo na autosalony nevozí auta, spoléhá výhradně na čtyřválce a prodává jako nikdy.
Zpět na článek
2. 1. 2019 13:25
2. 1. 2019 13:41
3. 1. 2019 18:17
3. 1. 2019 19:52
4. 1. 2019 09:05
4. 1. 2019 09:08
4. 1. 2019 10:13
2. 1. 2019 13:35
2. 1. 2019 13:39
2. 1. 2019 14:32
2. 1. 2019 14:47
2. 1. 2019 14:51
2. 1. 2019 15:01
2. 1. 2019 15:03
2. 1. 2019 15:10
2. 1. 2019 15:13
2. 1. 2019 15:16
2. 1. 2019 15:21
2. 1. 2019 15:32
2. 1. 2019 15:37
2. 1. 2019 15:41
2. 1. 2019 16:00
2. 1. 2019 16:27
2. 1. 2019 16:33
2. 1. 2019 16:59
2. 1. 2019 17:09
2. 1. 2019 17:17
2. 1. 2019 17:19
2. 1. 2019 17:36
2. 1. 2019 18:05
2. 1. 2019 18:19
2. 1. 2019 18:11
2. 1. 2019 18:38
2. 1. 2019 18:41
2. 1. 2019 20:41
2. 1. 2019 20:47
2. 1. 2019 22:07
2. 1. 2019 22:18
2. 1. 2019 23:08
3. 1. 2019 07:03
3. 1. 2019 13:02
2. 1. 2019 20:25
2. 1. 2019 18:59
2. 1. 2019 19:13
2. 1. 2019 19:14
2. 1. 2019 19:19
2. 1. 2019 20:30
2. 1. 2019 20:40
2. 1. 2019 21:05
2. 1. 2019 21:25
2. 1. 2019 22:09
2. 1. 2019 22:43
2. 1. 2019 23:42
3. 1. 2019 00:17
3. 1. 2019 04:14
3. 1. 2019 00:15
3. 1. 2019 11:02
3. 1. 2019 11:48
3. 1. 2019 13:00
2. 1. 2019 20:27
2. 1. 2019 21:07
2. 1. 2019 21:21
2. 1. 2019 22:10
2. 1. 2019 22:10
3. 1. 2019 05:07
3. 1. 2019 09:32
3. 1. 2019 09:26
3. 1. 2019 11:59
3. 1. 2019 15:09
3. 1. 2019 15:25
3. 1. 2019 15:46
3. 1. 2019 12:23
3. 1. 2019 13:02
3. 1. 2019 13:40
3. 1. 2019 14:40
3. 1. 2019 14:50
3. 1. 2019 15:05
3. 1. 2019 19:52
4. 1. 2019 03:51
2. 1. 2019 16:35
3. 1. 2019 13:04
3. 1. 2019 15:08
4. 1. 2019 08:42
4. 1. 2019 09:42
4. 1. 2019 10:44
4. 1. 2019 10:52
4. 1. 2019 14:22
4. 1. 2019 19:22
4. 1. 2019 20:02
2. 1. 2019 15:09
2. 1. 2019 21:40
2. 1. 2019 21:42
2. 1. 2019 15:12
2. 1. 2019 19:32
6. 1. 2019 00:56
4. 1. 2019 17:10
2. 1. 2019 13:08
Naprostá shoda...
...tuto motorizaci koupil loni jako rodinný povoz (provozovaný něžnou polovičkou) domů příbuzný. Na lady car, ale vlastně i obecně za ty peníze a v této třídě je XC90 příliš hlučné, nepohodlné a natřásavé. To auto se nikdy neuklidní a člověk nemusí vybírat ani největší rozměr kol, aby si následně za to spílal.
Motor bez dostatku síly v nižších a středních otáčkách se při potřebě zařazení do pruhu nebo předjíždění uvelebí v nižších rychlostních stupních, vyje, kvílí, ale dynamika se stejně nedostavuje. Má alespoň výhodu v jemném řazení.
Problém s vatovým ovládáním auta vnímám jako velkou vadu. I ten největší neřidič musí alespoň přibližně vědět, co se děje pod koly. Zpozorovat to až ve chvíli, kdy se rozblikají kontrolky a vůz se sune bez adheze na přední nápravě čumákem ven je prostě špatně a podle mě jedna z nejnebezpečnějších věcí.
Aktuální XC90 je z mého osobního pohledu předraženým naleštěným prdem, obaleným hezkou skořápkou a vystlaný pěknými materiály.
Rozbalit vlákno
35
2. 1. 2019 13:28
Re: Naprostá shoda...
Nie ze by to nebola pravda, ale ide o zakladnu verziu a tak k nej treba pristupovat, kto ocakava jazdu ako v top specifikacii bude samozrejme sklamany. Zakladny model od konkurencie, napr. Q7, tiez nepojde inak. Ked spominana X5 do porovnavaku pride v plnke (akoze to sa da pri novinke cakat) bude to pre tohto Sveda masaker, ale otazka na tuto verziu je podla mna ina - pani z rodiny co na tom jazdi je nespokojna?
2. 1. 2019 13:32
Re: Naprostá shoda...
Nejde o výbavu, XC90 neumí jezdit v žádné specifikaci. Oproti tomu Q7 už v základu je mnohem lepším autem.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:30
Re: Naprostá shoda...
A Q8 JC zařadil mezi nejhorší auta = to musí bejt XC90 fakt pěkná plečka :-|
2. 1. 2019 14:35
Re: Naprostá shoda...
Ano, avšak spíš principiálně, neboť:
"Clarksonovi se nelíbilo ani další SUV z opačného konce cenového spektra, Audi Q8. Líbila se mu sice extrémně chytrá technika, přesto jej zařadil do kategorie SUV, která nesnáší, kam patří snad všechna SUV kromě Range Roveru a Alfy Romeo Stelvio. „Je to soupeř pro BMW X6, a to znamená, že je určen pro lidi, kteří jsou šílení,“ píše vždy ostře píšící novinář."
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:43
Re: Naprostá shoda...
Já ho až tak neberu = je to hlavně zábava = ale v tomhle souhlas = RR a Stelvio QV beru = ty bych klidně moh :yes: :-)

A to fakt SUV nemusim ;-)

Volvo se poslední roky prodává velmi dobře = zrovna tuhle si ho v Rakousku koupila netety nedcera = ale obávám se že hlavně designem = čínsko švédská technika moc nepřesvědčuje = katastrofálně dopad ve spolehlivosti benzín hybrid = teda turbo benzín 2.0
Na to že to je jejich aktuálně skoro jedinej motor = hodně smutný
Avatar - iudex
2. 1. 2019 14:02
Re: Naprostá shoda...
To je otázka. Kamarátka má práve túto verziu T5. Jazdu vôbec nerieši, jazdí len v rámci mesta, motor vníma iba ako "podstatne silnejší" ako predošlé SUV s 2,0 atmosférou, akurát uznáva, že spotreba je vysoká. Oceňuje ale hlavne bielu perleť vonku a bledú kožu vovnútri, resp. všeobecne dizajn auta a image značky, k tomu serepetičky typu parkovacia kamera a pod. Teda z tohto pohľadu sa Volvo sústredilo na tie správne atribúty. 8-s
2. 1. 2019 14:03
Re: Naprostá shoda...
Ale na zadní sedačky se vejdete oba, ne? >:-[]
2. 1. 2019 14:29
Re: Naprostá shoda...
to ze mas kamaratku, ktera nepozna kvalitu, protoze ji neresi, z tohoto auta nedela auto dobre. >:D
Avatar - iudex
2. 1. 2019 14:43
Re: Naprostá shoda...
Veď to mám na mysli. Ona ako cieľová skupina oceňuje tie povrchné veci, dizajn, kožu, asistentov, ale nezaujíma ju, že auto jazdí oveľa horšie ako konkurenčné SUV (resp. to nevie porovnať). Preto píšem, že z hľadiska predaja sa Volvo sústredilo na tie "správne" atribúty, ktoré sa páčia cieľovej skupine a preto dokáže predať za prémiové ceny priemerné auto s mainstreamovou technikou.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:45
Re: Naprostá shoda...
Uvidíme jestli jiný bude [odkaz]
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 14:50
Re: Naprostá shoda...
Protože kolikrát tu konkurenci ani nezkouší, neprojedou. Už jsme to tady řešili mockrát, ale málokdo vybírá auto podle toho které je nejlepší v mixu jeho požadovaných vlastností a i když ano, tak ještě méně z nich dokáže překročit svůj vlastní stín a koupit nějakou né zrovna preferovanou značku i když je ve všem lepší.
2. 1. 2019 15:19
Re: Naprostá shoda...
Tak ono je to dané tým, že technicky zdatní vodiči sú v krutej menšine. V dnešnej blbuvzdornej dobe, keď stačí sadnúť a jazdiť, sedí za volantom naozaj skoro každý a pri akomkoľvek probléme nie je riešením skontrolovať stav nádrže, vyklopiť panel poistiek alebo otvoriť kapotu, ale zobrať mobil a zavolať pomoc. Je dosť ľudí, ktorým je úplne jedno, čím jazdia, hlavne že je to pekné a IN.
2. 1. 2019 15:06
Re: Naprostá shoda...
No ved to som prave mal na mysli, auto nie je spickove ale tomu kto nim jazdi plne vyhovuje, cize z tohto pohladu splna ucel.
Avatar - Jaros71
6. 1. 2019 00:39
Re: Naprostá shoda...
To máš pravdu...prodávat nepremiové auto , co špatně jezdí a nemá pořádný motor , za prémiovou cenu je fakt umění..!
A stupidita těch kupujících..ale většina je stejně v Číně.. >:-[]
Avatar - Dinar
2. 1. 2019 13:29
Re: Naprostá shoda...
Jo, Volvo drží prst na tepu doby, nikdy tolik neplatilo, že obal prodává, jako v současnosti, zákazníci nejsou už schopni ani ochotni "řešit" techniku nebo jízdní vlastnosti, obecná úroveň kvalit dnes prodávaných aut je tak vysoká, že rozdíly jsou mimo rozlišovací schopnosti většiny kupců. Volvo to ví a využívá toho. Pro nás, pro které jsou auta koníčkem, z toho tebou zmíněný leštěný prd přímo trčí, kritika XC90 je oprávněná. ;-)
2. 1. 2019 13:36
Re: Naprostá shoda...
Navíc ohledně kvality...to nejlepší z hlediska trvanlivosti (neberu dnes už historické modely) se odehrálo v minulé generaci. Teď je třeba kůže na omak hebounká, ale tak tenká, že se velmi rychle ničí.
To nejhorší je ale hardware pod karoserií. Na sedany, kombíky to stačí zřejmě s přehledem, u XC90 je to bohužel průšvih.
2. 1. 2019 14:31
Re: Naprostá shoda...
souhlas, pisu to od prvniho testu XC90...

kde je Ji/Ri? ten mel po predstaveni XC90 poluce
2. 1. 2019 14:33
Re: Naprostá shoda...
Koupil Q7 ;-)
Avatar - Emel
3. 1. 2019 10:28
Re: Naprostá shoda...
A otočil ji na střechu, ne? :-)
3. 1. 2019 11:50
Re: Naprostá shoda...
Nn, to bylo auto předtím ;-)
Avatar - Ji/Ri
4. 1. 2019 01:50
Re: Naprostá shoda...
... no a k tomu 991.2 full techart opět >:D
Avatar - Ji/Ri
4. 1. 2019 01:50
Re: Naprostá shoda...
To bylo xc60 ;-)
Avatar - Ji/Ri
4. 1. 2019 01:49
Re: Naprostá shoda...
Jsem zde. :-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 14:39
Re: Naprostá shoda...
Naprosto jsi vystihl podstatu. Vyloženě špatné auto pro průměrného spotřebitele v takové cenové už dnes nekoupíš. Mnozí si i dodnes vychvalují až luxusní komfort a ticho trojkové Oktavie s tyčí v zadu, nebo Rapida, protože je pro ně to auto pouze dopravním prostředkem. Pak je až směšné, že se tu někdo na diskuzi ohání u naprosto obyčejného auta o milimetr nižším těžištěm, nebo o 0,1s lepším zrychlením na stovku.

Lidi dnes zajímá cena, vzhled a image, nejen Volvo na toto hřeší.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:52
Re: Naprostá shoda...
Lidi vždycky = zajímala cena, vzhled a image ;-)

For Karel = hele tohle asi splňuje tvojí představu hoaxu = ale je to jen pravdivý upozornění na = skutečnost ;-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 14:59
Re: Naprostá shoda...
Ne, v této diskuzi nenaplňuješ moji představu trolla, na rozdíl od jiných (diskuzí).
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 15:01
Re: Naprostá shoda...
Zatím.... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:09
Re: Naprostá shoda...
A co tohle = to už splňuje Karlovu představu..? ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:01
Re: Naprostá shoda...
Hele tak pro příště = až se ti to bude zase zdát = jen k tomu příspěvku napiš HOAX dík :-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:06
Re: Naprostá shoda...
Já tě neobvinil z hoaxů, ale trollení dle definice z české wiki. Vidím v tom rozdíl. To, že si něco myslíš mylně (ponechme tu teoretickou možnost, že jednou z tisíce nemáš pravdu >:-[] ) není ještě automaticky hoax.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:16
Re: Naprostá shoda...
No a teď ten fór = co když si to mylně myslíš ty ;-)

Takže prosim zkus dělat to HOAX = když si to budeš myslet. Dík
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:24
Re: Naprostá shoda...
Tak to asi bylo napoprvé málo srozumitelný. I když mám jiný názor, nepovažuju kvůli tomu běžně tvoje příspěvky za hoax (lživou zprávu), ale často tvůj ZPŮSOB DISKUZE za trollení. Klidně věřím tomu, že si to ani neuvědomuješ, a že jsi v těch případech přesvědčený, že diskutuješ zcela k věci.
Klidně tě na to v konkrétním případě upozorním, ale upřímně moc nevěřím ve tvou následnou sebereflexi. Ale proč to nezkusit.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 15:01
Re: Naprostá shoda...
To je spíše otázka doby a pokroku.

Dříve si lidé vybíral za své peníze více, protože peněz bylo méně a rozdíly mezi auty byly trochu větší.

Dnes tady řešíme někdy až rozdíly v řádech jednotek, nebo dokonce desetin procent, jakožto propastné rozdíly, ale když se na to podívám i měřítkem obyčejných aut, tak nové auto (pokud nejde opravdu o šunt) dnes splní většinu potřeb, ať se jedná o tu Škodovku, Renault, Ford, Toyotu a cokoliv jiného. Na dálnici udrží 130-150, dojede k moři, i na hory, bude mít moderní technologie na palubě, nebudeš se muset bát předjíždět (až na pár výjimek), nebudeš muset každý rok auto dávat do servisu s fatální poruchou a tak dále...... nechci rýpat do toho těžiště, ale to je typický rozdíl v autě nižší střední třídy, který 95 % kupců vůbec nikdy nepozná, protože ten rozdíl je tak malý, jako kdyby auto A mělo 100koní a auto B102 koní.....Když lidé tolerují Volvu to, že drncá, tak budou tolerovat i horší věci jiným automobilkám...
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:05
Re: Naprostá shoda...
Má skorosetřenka měla tuhle promoci = je šílená a studuje 2 školy a ta jedna je sociologie = sme díky socialismu víc mimo = než si většina z nás připouští. Projevuje se to i v nákupu aut :-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 13:25
K ceně
Pěkný testík.
Pro srovnání X5 (zřejmě o dost lepší) stojí s benzínovým šestiválcem o kilo víc. S naftovým dtto. Základní výbavy jsem neporovnával. Nejsem žádnej závodník, ale....
I já kupuju z veliké části očima, ale tohle mi přijde jako moc velkej kompromis.
Rozbalit vlákno
135
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 13:30
Re: K ceně
Volvo je docela v ryži = no je čínský ;-)

Naftu [odkaz] a benzín plug-in hybridy totálně nezvládaj WLTP a maj 3-4x vyšší spotřebu = tak moc mimo že je myslim aktuálně museli i stáhnout z nabídky = takže jim toho moc v nabídce nezbejvá :-)
2. 1. 2019 13:41
Re: K ceně
Koukal jsem, že T8 se normálně prodává, stejně tak nafta ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:37
Re: K ceně
Nafta normálně dojede = prostě jen nebude do budoucna. V modelech co už je = bude = nevim teda dokdy jestli třeba při současný smršti norem příště už neprojde ale zatim je a bude

Někde sem čet že hybridy akutálně nejsou v prodeji = ale myslim že to bylo v Německu = kde právě naměřili x-násobky deklarovaný spotřeby

Ono to měli všichni = proto honem BMW, Mercedes upravovali velikosti baterek = aby se vešli do reálný spotřeby teda dojezdu = teda dotací. A volvo to myslim nestihlo včas = možná už to mezitim taky předělali = v reálu prostě s WLTP všichni museli zvětšit baterie

Obávám se stará studie Toyoty asi furt platí = plug-in je prostě problém. Toyota sama přiznává že cenová návratnost Priusu Prime je problematická = i když ten reálně jen na batrku najede víceméně to co slibujou = 2 zkoušky po Praze dopadly skoro stejně = myslim 43 a 45 km. Ale cenově to je problém = současná móda plug-in hybridů co dobře vypadaj na papíře bude možná jen dočasná = uvidíme
3. 1. 2019 18:17
Re: K ceně
V čem je plug-in problem? Porovnejme reálnou spotřebu: ja mám po 1237 km spotřebu 0,7l / 100 km. Zvládne to Toyota?
3. 1. 2019 19:52
Re: K ceně
Ale to budou cukačky a využívání hlavně EV modu ;-)
4. 1. 2019 09:05
Re: K ceně
Jj, přesně tak. Pošta, obchoďák, škola, kroužky, hudebka atd. Vždy s nabijenim na místě. Máme třeba hudebku v Radotině a hned dobijeme u městského úřadu.
Jenom jsem chtěl naznačit, ze plug-in NENÍ problém. Záleží na uživateli a jeho potřebách a pro nás by byl problem jezdit s klasickým hybridem, protože tam bychom porad jen lili benzin a užívali si vibrací těch Toyotích motorů.
Myslím, ze kdyby vyráběli v Toyotě jenom plug-in, tak se jeho názor obrátí zase o 180 stupňů. Proto tvrdím, ze moc jeho příspěvky nečtu, protože v nich je porad dokola to samé.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2019 09:43
Re: K ceně
Tak nejdřív pochvala za závěrečnejch 8 slov = jo názory až na výjímky neměnim = mám je konzistentní :-)

Nemysli = nejsem na značky = viz aktuální nutnost plug-iny předělávat aby se vešly do dotací = původní studie která je nevidí úplně optimálně = zatim furt vychází jako pravdivá

Jestli si se svym autem spokojenej = fajn. Ale oba si pamatujem srovnávací test s Lexusem = a víš co napsal autor = který auto by si radši vzal on ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2019 23:25
Re: K ceně
V krátkym dojezdu = jak ukázalo WLTP

V 3-4x vyšší spotřebě = ta tvoje ukazuje na krátký kilometrama omezený trasy. Proč by to [odkaz] nezvládla? Je to jen o délce trasy = testy napříč Prahou víceméně potvrdily reálnej dojezd. Novinářský testy v Maďarsku kde mimochodem česká posádka dopadla nejhůř = ukázaly velmi slušnou spotřebu i na trasy daleko přesahující jen možnosti baterie. Pro města velmi slušná možnost = problém je cena teda její návratnost = myslim obecně pro všechny značky. Všechny značky díky reálnějšímu WLTP teď plug-iny předělávaly = BMW nevyjímaje
4. 1. 2019 09:08
Re: K ceně
BMW tvrdí něco o 2,1l u 330e. Ja za 38 tisíc kilometrů (od novoty) mám spotřebu 3,2l /100 km. Nezlob se, ale tohle by mi žádná Toyota neposkytla. A to nemluvím o 7 litrech při dlouhých přesunech konstantní rychlostí 140km/h (Ov - Praha téměř bez provozu).
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2019 09:58
Re: K ceně
Nojo reálná spotřeba plug-inů to je ten problém. Ve vhodnym případě se tomu fakt přiblížíš = ale ty sám budeš z praxe vědět že = tak jako se teď znovu probíralo s WLTP = je hravě i 3-4 násobná. Plus dojezd na baterku neodpovídá slibovanýmu = proto je teď všechny automobilky předělávaly

Já se nezlobim = a přece je blbost aby sis místo BMW kupoval Toyotu. Něco jinýho je Lexus = a víš že autor srovnávacího testu = by dal přednost tomu Lexusu
Avatar - Emel
4. 1. 2019 10:13
Re: K ceně
Kterej myslíš? Pár testů jsem viděl a všechny vyhrálo bávo
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2019 10:47
Re: K ceně
Českej test = vítěz testu bávo

S dodatkem autora že.. přestože na body vyhrává bávo líp se mu.. a on by si vzal Lexus

Už sme to se stelthem kdysi diskutovali = on ví
Avatar - Dinar
2. 1. 2019 13:35
Re: K ceně
Problém Volva je v tom, že se chce plně rovnat s prémií, jenže aktuálně nabízí techniku mainstreamu. Viz. tento test [odkaz] , to co má bmw jako jednu z variant, módní ekologickou, má volvo jako vrcholný model. Ano je tam rozdíl ve výkonu, ale celkově spíše na škodu volva, viz. hodnocení, pětka devadesátku kvalitami ve všem předčí a mimo tuto eko variantu nabízí motorizace, o kterých se volvu ani nesní, a které se premii přesto chce rovnat hlavně cenou.
2. 1. 2019 13:39
Re: K ceně
Navíc přijde R6 hybrid představený v nové X5. Zcela jiná liga. Přesto bych všechno bral, pokud by to bylo to konejšivé, komfortní a tiché Volvo, tím však XC90 není.
2. 1. 2019 14:32
Re: K ceně
opet souhlas, absence komfortu je v rodinnem Volvu zcela neomluvitelna
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 14:47
Re: K ceně
Jeden známý to vyměnil za starou Q7 (ale za naftovou D5) a spíše ho štve absence výkonu. Také kupoval hlavně očima....
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 14:50
Re: K ceně
No to dost záleží co v tý Q7 měl = jestli V6 3.0 TDI 150kW tak.. ;-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 14:51
Re: K ceně
To už nevím, myslím, že Volvo prostě zkusil, protože bylo nové a hezké.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:01
Re: K ceně
...ho chápu, že už není spokojenej. Ale myslím, že se tam dávali jen silnější verze.
Edit: já pochopil, že nahradil Q7 Volvem. Pokud je to opačně...
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 15:03
Re: K ceně
Ano, starou Q7 prodal a koupil novou XC90... a není spokojen.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:04
Re: K ceně
No tak to já ne = současná D5 má 173kW?

Shodou okolností mám trochu zkušeností s 150kW 450Nm ale ne v Q7 ale C5 = tam to docela stačilo. Do auta kategorie Range Rover = bych to teda ale nechtěl :-!

To mi připomnělo [odkaz]

Jezdim Prahu a okolí Augsburgem nižší střední a schytávám to tady jak je to trapnej výkon :-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:10
Re: K ceně
Podle mě měl v staré Q7 nejpravděpodobněji 176kw a to je podle mě projevem super motor. Mě se líbí (ve staré ženině Q5) i zvukově atd. víc, než můj bývalý novější 150kw, a nejde jen o ty kw.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:21
Re: K ceně
Souhlas že nejde jen o číslo = třeba těch 150kW z 2.2 HDI bylo nečekaně mňamkovejch = do auta v kterym byly fakt přesně akorát

Rozptyl nafty byl docela velkej = od nedostatečnejch V6 150kW po nesmyslnejch W12 368kW přes slušnejch 240-250kW z V8

4 verze benzínu v kupodivu slabym rozptylu 200 až 257kW
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:11
Re: K ceně
Taky sem pochopil že nahradil Q7 neznámýho výkonu Volvem D5 = což je myslim 173kW

Proto sem napsal že jestli v tý Q7 měl jen V6 150kW tak..

150kW je tak akorát v střední třídě = byli sme s tim xkrát napříč Německem a i tam pohoda. To současná hybrid RAVka neumí :-)

Já bych teda = rozhodně ani jedno z těch SUV. Viz JC názor na Q8 = obě to byly a sou špatný volby = obě myslim Q7 i XC90
2. 1. 2019 15:13
Re: K ceně
Předchozí Q7 byla víc Volvem než Audi, hlavně kvůli podvozku. Ta nová je zcela jiná liga a ve spojení s 200kw TDI pak o level výš než XC90.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:16
Re: K ceně
Netuším, co je na Q7 "špatná volba" , kromě eventuelních nesympatií (viz Clarkson) ale budiž.
2. 1. 2019 15:21
Re: K ceně
Clarkson neřekl, že je Q7 špatné. Ale to, že Q8 je kategorie aut (X6), která je dle něj stupidní, přestože se mu technika líbí. ;-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:32
Re: K ceně
Řekl bych, že Q8 je Q7 s mírně jinou kastlí. Ale myslel jsem to tak, že kromě nesympatií lze těžko nazvat Q7 špatnou volbou (v rámci kategorie), byť můžou být BMW i MB lepší.
Nemá cenu se v J.C. šťourat, ale podle mě je to úlet.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:34
Re: K ceně
No je = napsal bych to stejně. Smysl má Range Rover a zajímavý je Stelvio QV

Zbytek módy SUV je čistě technicky jen naprosto špatně = ve všem horší než odpovídající verze kombi

Snad kromě designu = no a ten holt zvítězil :-)

Teď před vánocema někde bylo další porovnání SUV vs kombi = dopadlo jako vždycky
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:32
Re: K ceně
Clarksona nemusim ale v zásadě bych s jeho hodnocenim souhlasil = Alpina B5 je zázrak a mastodontní SUV kravina

Co je špatně na SUV ti zkusil vysvětlit i MT = no i já ale to nefunguje = vim :-)
2. 1. 2019 15:37
Re: K ceně
Mastodontní SUV může být technicky kravina, ale trhem žádaná. Pak je ještě větší kravinou ho nemít. A když už díky technice můžou být jeho negativa potlačena (jako třeba u Q7), tak není důvod dávat podobné peníze do jiného, které většinu věcí dělá hůř. ;-)
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 15:41
Re: K ceně
Ježíš dej už pokoj. Pokud si dobře pamatuju, na 99% má MT velké (tedy mastodontní) SUV. I ty sis koupil SUV. Dal ti někdo kvér k hlavě, nebo proč jsi to udělal?
Nenapadá mě důvod (tvrdím, že mizivé procento lidí využije naplno teréní schopnosti) proč je správně RR a špatně ti ostatní.
RR je pecka, ale to nedělá z konkurentů "kraviny".

A fakt by mě zajímalo, proč je správně Stelvio. Fakt hodně.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 15:48
Re: K ceně
Neber jméno boží.. >:-[]

Nedám pokoj = snad oba si pamatujem že ti to vysvětloval = ale nejde o něj = jen ti vysvětloval techniku a důvody = proč tomu tak je. No a teď to samý napsal JC = a meztim párkrát já :-)

Našim SUV jezdí hlavně kolega = pro jeho family náhrada za C5 2.2 HDI. A protože jedno auto na občasný delší cesty potřebujeme = klidně přiznám že na cestu napříč Německem byla ta C5 lepší = myšleno hlavně rychlostí. Za posledního čtvrt roku RAVka byla v Anglii a Itálii = a no problém i na dlouhý trasy pohodlný a pohoda. Jen to maximum na německý dálnici 180 km/h neni úplně ono
A protože kritika SUV neni kvůli názvu ale technice = tak zrovna ten hybrid z velký části to proč ne SUV = eliminuje.

Stelvio protože = taky velmi dobře eliminuje to špatný na SUV. A RR = protože to je britská klasika = to nejspíš myslel Jerremy >:D

To že tenhle typ karoserie je obecně nejblbější z možnejch = to je prostě realita. To že je momentálně nejmódnější = to radši nevim co o nás řiká :-)
2. 1. 2019 16:00
Re: K ceně
Když Stelvio ano, pak nevím proč ne F-Pace, Velar atd... Zrovna Velar je nejdotaženější střední SUV, taky si za to nechává patřičně zaplatit.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 16:20
Re: K ceně
Správně Velar je SUV. To Stelvio docela úspěšně eliminuje
Avatar - speedfred
2. 1. 2019 16:27
Re: K ceně
Ten Velar vypadá fantasticky. SUV moc nemusím ale na Velar by ma asi ukecali.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 16:33
Re: K ceně
kecy, kecy, kecy.
SUV je dražší, víc žere, pamaleji projede zatáčku.Toť vše. První dva důvody jsou jen peníze. První dva důvody platí i pro Mustang 5,0 vs. 2,3EB. No a? Nas.rat. Někdo uvalí bambilion za daleko větší "kraviny". Co je komu do toho, za co někdo jiný je ochoten dát víc peněz? Nic. Já bych v životě neuvalil statisíce (a asi ani desetitisíce) za kvalitní audio. Ty jo. Seš kvůli tomu bl.b? Ne, máš z toho radost a jsou to tvoje love.

Třetí důvod - zatáčky. Webpaja i Dinar jak známo z blogu - jezdí závody. Viděl jsem je řídit i sám - není pochyb, že jsou skvělí řidiči, že neustále na Auto.cz preferují sportovní jízdní vlastnosti - a jak známo, oba mají "mastodontní" SUV. Když přijde řeč na Lexy, náhle u tebe tenhle aspekt není podstatný. Jsou to "pohodlná, městská auta", koho by mělo zajímat nějaký sportování, horší dynamika než u stejně výkonné konkurence, atd.
A koho by u SUV mělo zajímat projíždění zatáček na limitu? Mám první SUV v životě, je to moje cca 30. auto, a jezdím zatáčky pořád stejně rychle/pomalu. Je mi naprosto ukradený, že mé rodinné/pracovní/nadstandardně prostorné auto projede zatáčku o něco pomaleji, než srovnatelné nízké auto. Daleko pohodlněji se mi v něm jede, děti ho zcela bez diskuzí upřednostňují před nízkým (asi jsou chudáci obětí reklamní masáže), a to je pro mě asi stonásobně zajímavější, než jeho schopnost projet zatáčku rychleji než já.
Až po tom budu toužit, tak si holt koupím auto k tomu určené, které ale zase nedokáže splnit to, co mi splní to SUV.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 16:56
Re: K ceně
Stačilo napsat = že tomu já ani MT nerozumíme >:-[]

Třeba se tě snažíme celou dobu jen obalamutit = to bude ten dovod = nebo? :-)

A jede v tom s náma i Jerremy = a viz i poslední myslim německá srovnávačka SUV vs kombi = je to vlastně takový celosvětový spiknutí ;-)

Proti tvejm = znalostem techniky >:D
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 16:59
Re: K ceně
Trolíš.
Jestli máš argument, vyvrať moje.
10x dokola "MT říká" ....
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 17:03
Re: K ceně
No bohužel právě teď trolíš ty :-!

MT, JC, já, prostě technický znalosti řikaj opak = že ty to z nějakýho důvodu chceš vidět jinak po svym = tvoje věc

MT ti to pokud si pamatuju vysvětloval jednou možná 2x = to si to nepamatuješ? Nebo proč to popíráš?
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 17:09
Re: K ceně
Seš zaseklej. Přehoď jehlu. Sotva začal novej rok a zase klasicky válíš.
Tak zase na rok nazdar.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 17:53
Re: K ceně
Máš pravdu = si zaseklej ;-)

Hele aspoň to = pamatuješ si že ti to MT vysvětloval? :-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 17:17
Re: K ceně
Trollíš.

Karel ti napsal to stejné, co já tobě nahoře.

PŘI NORMÁLNÍ JÍZDĚ TĚ SUV NIJAK NEOMEZUJE.

Zatáčku, kterou projedu v kombíku 80 km/h projedu v SUV taky v 80 km/h. Na dálnici můžu jet taky 200 km/h pokud to motor zvládne a nemám hybrid od Toyoty. Ano, pravděpodobně nižší auta mají limit o pár km/h výše, než to SUV, nicméně na tom limitu v běžném provozu nejezdíme, takže je to stejně jedno (viz to, jestli má Auris těžiště o 1-2mm níže a je tak teoreticky pocitově o 1 km/h v zatáčce rychlejší ? To mi nikdo nikdy přesně nepověděl, ani ty, jak velký to je rozdíl).

Rozdíl je ve váze (tu se silným motorem v této kategorii stejně ani nepoznáš a bavíme se tu o autech, kde jsou rozdíly akcelerace či Vmax v řádech procent, tudíž nevýznamné.

Rozdíl je ve spotřebě, těží/vyšší auto si vezme více, na dálnici tuplem, ale u správných motorizací, jako je nafta, nebo pro tebe hybrid sám moc dobře víš, že ten rozdíl ve spotřebě opět není drastický.

Prostornost - tady už je to čistě o konkrétním autě, jsou kategorie, kdy kombi má větší zavazadlový prostor, než SUV, třeba nižší střední, ale dnes už je v SUV takový výběr, že se dá vybrat i takové, které do kufru pojme i tu pověstnou ledničku.

Já osobně příznivcem SUV nejsem, vadí mi vysoký posaz na dálnici, ale nikdy jsem se při běžné jízdě nedostal na limit auta díky tomu, že to je SUV, ať už to bylo ve 210 kmh na Autobahnu, nebo ve městě při 50km/h.

Principem má samozřejmě MT pravdu, SUV je ve všem horší, ale už nezmiňuješ, že je to o mizivé řády procent, někdy i desetin procenta....... ale on tu pravdu podával trochu odlišně, než ty tady, což dost často zapomínáš zmínit...a myslím, že většina z diskutérů, včetně Karla, to chápou stejně jako MT.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 17:19
Re: K ceně
:yes:
S takovou zase budeme tři nejukecanější diskutéři.
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 17:36
Re: K ceně
Jojo, ale on chtěl na trolení upozornit :-)
Avatar - speedfred
2. 1. 2019 18:05
Re: K ceně
Pozerám že od nového roku idete na medaile >:D
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 18:19
Re: K ceně
Takový zbytečný neúspěšný naivní novoroční pokus o restart.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 17:51
Re: K ceně
Ale on napsal "kecy kecy kecy" >:D

Tak desetin procenta? Vidim že si nikdy žádnou srovnávačku SUV vs kombi = a že jich kvůli tý současný absurdní módě už vyšlo = nečet :-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 18:11
Re: K ceně
Četl a taky jsem se projel, mockrát....
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 18:13
Re: K ceně
A ty desetiny procenta = to je na základě toho čtení nebo ježdění? :-)

Nebo kombinace >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 18:38
Re: K ceně
Tak jinak, projedes s Ravkou stejnou zatáčku výrazně pomaleji, než s Aurisem? Jestli ano o kolik ?
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 18:41
Re: K ceně
Neprojede ji pomaleji, protože RAV eliminuje nevýhody SUV. Takže není dražší než Auris, nežere víc a zatáčky projíždí se stejně vysokým těžištěm, tedy stejně rychle.
Totéž platí pro Stelvio a Julču.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 18:48
Re: K ceně
Víš co je největší prča? Že když píšeš jak si hloupej = si připadáš vtipnej >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 20:41
Re: K ceně
Ehm, takže jen pár info:

Audi A4 2017 2.0 TDI 140KW Quattro

Losí test: 75 km/h
0-100 km/h = 7,4s

Audi Q5 2017 2.0TDI 140KW Quattro

Losí test: 72 km/h
0-100 km/h = 7,9s

Losí test rozdíl 4 %
Akcelerace 6 %

Tady jsou to jednotky procent, v běžném provozu naprosto nepodstatné.

Pak tu máme třeba Nissan Xtrail 4x4 1.6Dci - losí test 80km/h ! Jak je to možné? Je lepší než prémiová A4 !

Toyota Auris Hybrid má jen 75 km/h... a to těžiště panečku ! A to nechtěj vidět sportovní Lexy, které si tenhle Xtrail dá k snídani >:D Stejně jako ten Auris >:D

A teď z opačného soudku:

Hyundai Santa Fe 2017 2.2 CRDi
h
Losí test 70 km/h

Hyundai i40 2017

Losí test 68 km/h

>:-[]

A ještě na konec:

VW Passat 190hp Variant 2.0TDI 2017

Losí test 73 km/h

VW Tiguan 190hp 2.0TDI 2017

Losí test 77 km/h

>:D >:D
Avatar - _Karel_
2. 1. 2019 20:47
Re: K ceně
Hmm, Auris hybrid kontra krabice Tiguan... :-)
Avatar - Beefcake
2. 1. 2019 22:07
Re: K ceně
Argumentovat losim testom ako nejakym testom kvality podvozku, ci prejazdu zakrutou je blbost, to su jednoducho neporovnatelne cisla, lebo najma rozdielna vyjazdova rychlost robi obrovsky rozdiel (agresivne el.systemy pri niektorych modeloch). Uz sa to tu riesilo milionkrat. Su to fakt len cisla na velmi hrubu orientaciu.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 22:17
Re: K ceně
A nejlepší auto za celou historii losích testů je 25 let stará Xantia Activa :-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 22:18
Re: K ceně
Ale je to zároveň jediná možnost poměření i když není perfektní...pak už je to pouze o pocitu. Moje auto dá ten test asi v 73 km/h a já měl z psychickeho hlediska problém ho projet v 50km/h na cvičišti... Takže limit auta je daleko za možnostmi řidiče. Proto na silnici v běžných situaci nemůže mít někdo problém s SUV jezdit... Silnice není závodní dráha.
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 22:34
Re: K ceně
Tím se všechno vysvětlilo = takže má smysl kupovat auto jen podle spolehlivosti nebo spotřeby nebo vzhledu = jako ty :-)

Jen je divný = jak to že ti teda připadá 100kW v nižší střední zoufale málo? >:-[]
Zvlášť když [odkaz] ;-)
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 23:08
Re: K ceně
Zkusil sis někdy losi test ? Není to jako řezat zatáčky někde na volné silnici. Já to tedy zkoušel na sněhu a chvíli mi trvalo držet auto pod plynem v takovém manévru.

Mě 100kw v nižší střední stačí, někde jsem napsal, že ne ?

Auto si každý může vybrat dle jeho preferencí ... navíc, podle spolehlivosti kupuješ auto ty, jinak je většina Toyot totálně bez emocí..
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2019 00:15
Re: K ceně
Někde opakovaně = si ohrnoval nos na 100kW Aurisu

Toyota totálně bez emocí = sakra ty klišé nikdy nepřestanou bavit :-)

Emoce ti dodá [odkaz] 99% případně [odkaz] to sou ale naprosto okrajový modely = to ostatní sou všechno = bezemoční plečky = nebo fakt věříš že Okta 1.6 TDI cože je ekvivalent Aurisu hybrid = je emocema nabitá perla? ;-)

A nenapsal sem podle spolehlivosti = ale podle spolehlivosti, spotřeby nebo třeba vzhledu jako ty = tak to bylo myšlený :-)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2019 07:03
Re: K ceně
Napsal jsem, že ten tvůj zavodak napraska koncernové 2.0TDI ;) Ne, že je to málo...
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2019 12:14
Re: K ceně
Až budem kupovat auta na práskání = určitě budou jiný než na denní ježdění
Je to asi jako bys vybíral auto na rozvoz pizzy = přes veškerej respekt = nebude to 911 ;-)

Na to co slouží zatim nevim o lepší variantě. Druhý potřebuje trochu silnější motor = tim se jezdí často do Němec a občas eště trochu dál. Těch 197 koní stačí = jediný mírný omezení je ta maximálka na německý dálnici = ale v reálu to nějaký drámo neni. Test projet Německo napříč nadoraz = dopad dobře :-)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2019 13:02
Re: K ceně
Jenže tvojí volbu pro tvé potřeby nikdo nezpochybňuje, kdežto ty nechápeš lidi, kteří si zase koupí pro jejich potřeby tu Oktávii TDI ;) A o tom to celé je.
Avatar - Hammunasakra
3. 1. 2019 17:57
Re: K ceně
Muj služebák = zpochybňuješ od první chvíle = o tom to celý je :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2019 18:48
Re: K ceně
Měřili sme to = a sou to desetiny procenta >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 1. 2019 20:25