Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Víte, jak jezdit na sněhu a ledu? Instruktorská legenda poradí!

České silnice v uplynulých dnech opět houfně zasypal sníh, a tak bychom si měli připomenout, jak v takových podmínkách řídit.
Zpět na článek
5. 1. 2019 22:15
5. 1. 2019 22:18
5. 1. 2019 22:50
5. 1. 2019 22:55
5. 1. 2019 23:25
6. 1. 2019 09:03
6. 1. 2019 12:42
6. 1. 2019 00:38
6. 1. 2019 22:04
6. 1. 2019 02:11
6. 1. 2019 09:31
6. 1. 2019 09:36
6. 1. 2019 21:00
Avatar - Ada je zase tady
5. 1. 2019 19:58
Při nedotáčivém smyku
máte ještě možnost zatočit pomocí citlivého ovládání ruční brzdy - pokud ovšem nemáte tu navijákovou... :no:
Rozbalit vlákno
158
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 20:27
Re: Při nedotáčivém smyku
Už tě v té krizové situaci vidím, jak smykuješ rovnou do škarpy >:D Bezpečnější je udělat to, co píší v článku, nic jiného neexistuje, pokud chceš auto zastavit.
5. 1. 2019 20:31
Re: Při nedotáčivém smyku
No řek bych že se ručka použít dá, ale vzhledem k obtížnějšmu dávkování raději jen v dost malé rychlosti. Ve větší rychlosti ručka auto častěji nekontrolovaně rozhodí, to asi souhlas
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 20:39
Re: Při nedotáčivém smyku
Nene, není potřeba, brzdy na autě brzdí všechna 4 kola ;)

Bavíme se o krizové situaci, kdy chceš auto zastavit před nárazem, či vycestováním mimo silnici, né o blbnutí a projíždění bokem :-)
5. 1. 2019 20:51
Re: Při nedotáčivém smyku
Ne, neřešíme brzdění před překážkou, bavíme se o podpoře zatočení při nedotáčivém smyku. Aspoň takhle zněl úvodní příspěvek Ady
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 20:55
Re: Při nedotáčivém smyku
Ok, tak pak ti neporadím, to jsem zas tolik možností vyzkoušet neměl, navíc už mám tu Adovu oblíbenou elektrickou brzdu :-)
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 21:27
Re: Při nedotáčivém smyku
Ked som skusil podobnu teoriu s rucnou (trochu pomoct nasmerovat auto) na skole smyku na Slovakiaringu, tak ma vyviedli z omylu. A ma to nechali aj prakticky vyskusat na vlastnom aute :-)
Akonahle zacneste v nedotacavom smyku sachovat s rucnou, robite uplny opak pre ziskanie adhezie. Maximalne vas to mozno oplieska o mantinel v inom uhle. Cesta nema dostatocnu sirku na taketo zabavky.
No a teraz si idem precitat clanok :-)
Ten tu mal byt skor a nie x dni po kalamite.
5. 1. 2019 21:36
Re: Při nedotáčivém smyku
však ta kalamita nebyla určitě poslední >:D
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 21:37
Re: Při nedotáčivém smyku
To dufam, my sa z toho maximalne tesime a vyhladavame ju ;)
5. 1. 2019 21:49
Re: Při nedotáčivém smyku
No jak kde. Na prázdné horské silnici je to super, ale pokud tě na dálnici zablokujou vzpříčené kamióny tak je to spíše na mašli :-)
5. 1. 2019 23:14
Re: Při nedotáčivém smyku
Dik, ze si to napisal. Mna uz presla chut vysvetlovat tymto teoretikom, ze zatahovat rucnu ked dostanes neplanovany nedotacavy smyk je kravina. Jednak to nestihnes, potom cesta je na taketo blbosti uzka a ked ides rychlejsie nemas sancu odhadnut reakciu auta. Dole noha z plynu, vyslapnut spojku a modlit sa je jedine riesenie. To natacanie volantu aby sa chytili kola je tiez sci fi. Ked nemas dost treningu pud sebauachovy ti otvorit volant nedovoli. A teraz hor sa teoretici a nalozte mi, ako ste nezvratnu buracku zachranili zatiahmutim rucnej >:-[]
Avatar - lyon667
6. 1. 2019 11:19
Re: Při nedotáčivém smyku
Souhlas. Limit adheze gumy je dán výslednicí podélného a příčného vektoru a pokud chci mermomoci zatočit, nesmím do toho brzdit. Easy, jen pro většinu řidičů je "nebrzdit" v danou chvíli dost tvrdý psychický oříšek. :-)
6. 1. 2019 12:19
Re: Při nedotáčivém smyku
Presne tak. Chvalabohu, ze sem chodia aj ludia, co sa vyznaji (ako ty).
Avatar - Ozzman
6. 1. 2019 14:29
Re: Při nedotáčivém smyku
Ano, to je na tom asi to nejhorší, rozpor mezi reflexem duonoit na brzdu a tím, že víš, že to dělat nemáš... Chvíli to trvá a i po mnohokrát vyzkoušeném smyku na cvičišti bych si na sebe nevadil, že zareaguji správně , když to bude nenadálé.
5. 1. 2019 22:17
Re: Při nedotáčivém smyku
V rychlostech do 60-70 kmh jde srovnani auta ruckou pouzivat. Dulezity je si to dukladne natrenovat nekde kde nic nehrozi. To ze ty to odsuzujes a je to mimo tvoje chapani svedci jen o tom ze s autem moc neumis. Manualni rucka me parkrat vytahla z pru***. Auto s elektronickou bych si nekoupil.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 22:35
Re: Při nedotáčivém smyku
Já tady předávám info, které mě učil profesionální závodník na škole smyku ... Věřím, že jsi samozřejmě lepší řidič... Jak jinak...
7. 1. 2019 08:42
Re: Při nedotáčivém smyku
Co to bylo za profesionálního závodníka prosím tě? Myslíš, že když mu tam přijde každej den sbírka lopat co sotva umí kroutit volantem, tak je bude učit nějakou vysokou školu pilotáže s použitím ruční brzdy?
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 23:15
Re: Při nedotáčivém smyku
Aj si si skusil zratat, kolko je reakcny cas a kolko pri tych 60-70km/h za tu dobu prejdes (v tej parmetrovej zatacke), kym sa vobec zbadas, o co ide ?
7. 1. 2019 08:47
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak v zimě se obvykle do úzkej zatáček na sněhu 70 nejezdí. A pokud se už do nějaký zatáčky takhle rychle na sněhu vrhneš, tak tam zřejmě nějakej prostor na manévrování mít budeš. Ve vyšší rychlosti bych teda ručku asi taky nezkoušel, ale ono se taky ve větší rychlosti do zatáček nejezdí v létě natož v zimě, že.
5. 1. 2019 23:20
Re: Při nedotáčivém smyku
Pises kraviny. Bud si nevyjazdene decko, alebo mas rad hospodske reci. Alebo oboje. Ruckou si vies auto riadit, ked to planujes. Ked dostanes neocakavany smyk , ani si nespomenies, ze rucnu mas. V lepsom pripade budes ruckovat volantom, aby si to nejak zrovnal, v horsom (a na to ta odhadujem podla silnych reci) by si akurat cumel jal pero z gauca.
Avatar - Dinar
6. 1. 2019 10:44
Re: Při nedotáčivém smyku
Mnoha lidem, když začínají s řízením, připadá, že myslet na všechno v jeden okamžik a zkoordinovat najednou nohy a ruce při řazení a ještě u toho točit volantem, není možné, ale po pár měsících to dělají přirozeně, po pár letech za volantem vůbec nevědí o tom, že řadí, jinými slovy na jednotlivé úkony při řízení nemusí myslet. S jakýmkoliv dalším řidičským úkonem je to stejné, čistě otázka tréninku, počtu opakování, častosti použití. V krizové situaci pak hlava nic nepromýšlí, ruce a nohy provedou zásah sami. To je celé, ale souhlasím, že pro řidiče, který si tahání za ručku na sněhu netrénoval a běžně ji nepoužívá, je prakticky vyloučeno, aby si na ni při smyku vůbec vzpoměl a dokázal ji použít.

Tedy, jako techniku jízdy bych obecně použití ručky na kluzkém povrchu, typicky sněhu, nezatracoval. Z mého pohledu jediná varianta, kdy se dá mechanická ruční brzda za jízdy použít je předokolka s manuálem, tam se dá pravdu efektivně pomáhat autu k zatáčení, kdo se naučí používat, tahá pak za ručku za příhodných podmínek pořád. Jasně, že efektivně a bezpečně je to technika pro relativně malé rychlosti, ale bouraček, kdy se auto s natočenými koly a rozsvícenými brzdovkami v nedotáčivém smyku “dořítilo” rychlosti 30 km/h až do příkopy, jsem viděl dost, a přitom stačilo málo, umět si pomoct ručkou.
Avatar - lyon667
6. 1. 2019 11:38
Re: Při nedotáčivém smyku
Za příhodných podmínek ano, tedy jak napsal Moan - když to plánuješ. Pokud ale nechtěně dostaneš jednu nápravu do smyku, rozhodně tomu nepomůžeš tím, že pošleš do smyku i tu druhou. V ten moment se ti veškerá dostupná adheze přenese do brzdného účinku a auto pojede už jen rovně (v lepším případě čelem napřed, v horším s rotací kolem osy).

Pokud máš aspoň teoretickou šanci zatáčku vybrat, nebrzdi. Vyzkoušeno v praxi v autě civilním i závodním. :-)
Avatar - Dinar
6. 1. 2019 13:23
Re: Při nedotáčivém smyku
O brždění přece není řeč, přeženeš nájezdovou rychlost (mluvíme o jízdě na sněhu s předokolkou, ne o závodním autě na okruhu) zatočíš a auto jde přes kola rovně, vyšlápneš spojku, cukneš ručkou, auto jde bokem, ideální je v tomto momentu pustit spojku a přidat, přední náhon vytáhne auto ven. Tohle už většinou řidič nezvládne, přidat v pravý moment, a tak se mu auto dostane do přetáč. smyku, takže kontra atd., ale obecně na tom nic zázračného není a jako vybrání přetáčivého smyku, to funguje. Vyzkoušeno xkrát na sněhu s růz. auty v různých podmínkách, jednou dvakrát i neplánovaně, se závodním autem na okruhu jsem to nedělal, můj názor znáš, závodní auto pro mně musí být zásadně zadokolka. :-) ;-)
Avatar - lyon667
6. 1. 2019 14:11
Re: Při nedotáčivém smyku
Hm, jenže když ti jde auto na sněhu rovně, pak zákonitě nemáš trakci na to, aby tě přední kola vytáhla ze zatáčky ven. To je ten hlavní důvod toho, proč trik s ručkou nejde v takové situaci použít. Princip rovnání auta plynem samozřejmě chápu, u té naší žlutočerné bestie jsem ho používal bežně ještě se starým podvozkem, který chodil do smyku sám, takže průjezdy zatáček polodriftem byly na denním pořádku (koneckonců konkurenční audina tak jezdí dodnes :-) ), ale to fakt funguje jen tehdy, kdy je předek schopen zabrat. Tedy na čerstvém sněhu ano a čistě for-fun effect. Ne na zmrzlém povrchu, kdy jedeš furt rovně ať točíš, kam chceš.

Tvůj názor na to, co je a co není skutečné závodní auto, samozřejmě znám a chápu, sám jsem odkojen na zadokolkách. Ale jsem limitován rámcem současných možností, znáš to :-)
Avatar - Dinar
6. 1. 2019 17:44
Re: Při nedotáčivém smyku
To se za chvilku dostanem na led. :-) na povrchu bez adheze je volant jen na odložení rukou, ale mluvíme o reálných podmínkách na silnici, kdy se ty nechtěné smyky stávají, tj. břečka, náledí nebo ujetý sníh. Samo, že předpokladem je nějaká adheze, jak říkám, pokud nejde o čistě o led, tak je vždycky a člověk se dostane do problému (nedotáčivého smyku) proto, že překonal její hranice, většinou kvůli vyšší rychlosti. Pak je ale postup s ručkou, znova opakuju, nejde o žádné brždění, efektivní, jakmile se díky chvilkovému zablokování zadních kol auto dostane do pohybu bokem, místo po čumáku, váha se přenese, stejně jako směr pohybu, a přední kola mají šanci začít se odvalovat a chytnout. Když jsem si kdysi po zadokolce koupil předokolku, tak mě to hned první zimu začalo nudit, páč se s ním nedalo nic moc dělat, jediný lék byla ručka, zkoušel jsem si tehdy kde co, včetně otoček do protisměru, pokud byl sníh nebylo odbočení, kde bych si ručkou neškubnul. A jen opakuju, jednou nebo dvakrát mi to pomohlo zachránit zadek, právě když jsem zobácky přehnal rychlost na akt povrchu. Každopádně zadokolka v zimě je mnohem čitelnější a ovladatelnější než předokolka, jakkoliv manuály škol smyku mluví jinak.

Jasně, že důvody pro závodění s předokolkami chápu, stejně jsem ti chtěl říct, že mě udivuje, jak ten leon umí jezdit bokem, když jsem ještě jezdil s bavorem, párkrát jsem za ním jel a on vyloženě jezdil některé zatáčky v přetáčivém smyku. Moc pěkný. ;-)
6. 1. 2019 18:19
Re: Při nedotáčivém smyku
S tou čitelností zadokolek bych to tak optimisticky neviděl. Podle mě je daleko čitelnější FWD, kde ve volantu rozeznáš limit adheze mnohem citlivěji
7. 1. 2019 09:11
Re: Při nedotáčivém smyku
Ty nechápeš, že vtip je v tom, že když máš přední nápravu ve smyku, tak auto nijak neovládáš. Zadní náprava se jen veze. Ta ti nic neřeší. Nemůžeš v takovým případě použít ani brzdu, ani plyn a neposlouchá tě ani volant. Jsi jen divákem. Vyšlápnutí spojky je jen zoufalý pokus získat na přední nápravě znova trakci. Když si pomůžeš ruční brzdou, tak dokážeš auto dostat rychle do pozice kdy můžeš použít k řešení situace plyn a využít veškerou sílu motoru a trakci předních kol. Navíc zapíchnout se do závěje předkem je dost nepříjemný. Když se ti povede ten dopředný pohyb změnit a o závěj se otřeš jen bokem, tak tím minimalizuješ nebo dokonce úplně eliminuješ škody na autě. Záleží samozřejmě na konkrétní situaci. Základem je přijet do tý zatáčky takovou rychlostí, kterou se dá zhruba projet. Když tam vletíš jednou tak rychle než by si měl, tak ti nepomůže nic.
Avatar - white label
6. 1. 2019 12:17
Re: Při nedotáčivém smyku
Souhlas, akorát si nemyslím, že je manuál (u té předokolky) podmínkou, viz třeba G5 GTI s dsg, ten lítá s rukávem po sněhu jedna báseň. To je jedno z aut, kde by mě absence klasické ručky (v zimě, zvlášť tady pod horama) hodně mrzela (viz G7 GTI).
Jen doufám, že si tohle nepřečte Arese. >:D >:-[]
Avatar - wakantanka
6. 1. 2019 15:43
Re: Při nedotáčivém smyku
Aj mnohí vyjazdení vodiči majú často prepnúť myseľ na tzv.zimný režim. Ručná a automatika? Jeden z 10 tisíc. Možno.
8. 1. 2019 12:21
Re: Při nedotáčivém smyku
Souhlasím s WL. Ručka s automatem třeba tím DSG může fungovat celkem dobře. Hlavně se musíš přepnout do manuálního módu, aby ti to ve smyku nechtělo řadit. To by nebylo moc vhodný ;-)
Avatar - white label
9. 1. 2019 12:58
Re: Při nedotáčivém smyku
Přepnout do manuálního módu nutné není, ve smyku to (v režimu D) nemá důvod řadit, jen v případě, že přitom výrazně! ztratíš rychlost, to pak dsg podřadí, což ale bývá žádoucí i s manuálem, tady to za tebe udělá (buď sama, nebo na povel tlačítka pod volantem) rychle a dobře (včetně meziplynu) dvojspojka, takže se můžeš plně soustředit na točení volantem a tahání za rukáv.
9. 1. 2019 15:42
Re: Při nedotáčivém smyku
no já bych se spíš bál přeřazení směrem nahoru, protože když šlápneš na plyn, tak aby DSG v rámci ekologie nechtělo udržovat co nejnižší otáčky jako to při jízdě běžně dělá. Nikdy jsem s tím na sněhu neblbnul, takže osobní zkušenost mi chybí. Budu ti věřit, že to funguje dobře ;-)
Avatar - white label
9. 1. 2019 16:00
Re: Při nedotáčivém smyku
Směrem nahoru to při blbnutí na sněhu neodřazuje ani v režimu D, takže si to můžeš užívat skoro s prstem v nose. Navíc u G5GTI lze zcela vypnout stabilizace, ale dá se blbnout i s ní, zasahuje až ke konci manévru kdy auto nenápadně srovná.
7. 1. 2019 09:04
Re: Při nedotáčivém smyku
Naprostý souhlas. Je vidět, že ty jako jeden z mála v diskuzi víš co je to řídit auto. Je fakt, že já jsem se naučil řídit auto jako 13 letý, protože jsem vyrůstal v partě starší kluků, který už načerno jezdili různýma starýma šrotama. Takže řídit a řadit jsme už všichni uměli před 15 rokem a snažili jsme se dál zdokonalovat a učili se jezdit zatáčky bokem (se stodvácou, trabantem a kilárnou). Čili když jsem pak přišel do autoškoly, tak jsem zvládal s autem daleko víc než jen ho obyčejně řídit. Zatáčku s klouzajícím se rozhozeným autem jsem už projížděl nesčetněkrát, takže veškerý úkony rukama i nohama udělám naprosto instinktivně a rychle aniž bych o nich přemýšlel. Přesně jak píšeš. Pak se ovšem těžko diskutuje s lidma, který bez automatický převodovky a ESP nejsou pomalu schopný přejezdit zimu ;-)
7. 1. 2019 08:52
Re: Při nedotáčivém smyku
No vzhledem k tomu, že jsem se učil jezdit autem někde v roce 93 už jako malej smrad, bych se za nevyježděný děcko úplně nepovažoval. Ano ručkou si dokážeš auto směrovat když to plánuješ. V zimě na sněhu je lepší jezdit tak, aby si se do každý zatáčky s jistotou vešel a pokud už se nevejdeš, tak předpokládám, že když už jedeš jako čuně tak počítáš s tím, že by si mohl být dlouhej a tvoje reakce bude rychlá a efektivní. Jestli seš jouda co si zamotá ruce do volantu, tak na použití ruční brzdy úplně zapomeň. Ruční brzda mě už za ty roky několikrát pomohla vyřešit i zdánlivě neřešitelný situace.
7. 1. 2019 11:37
Re: Při nedotáčivém smyku
S tím natrénováním je trochu problém, že se v zimě hodně mění kvalita podkladu. Zmrzlý sníh který ráno drží skoro jako asfalt, v poledne změkne a začne trochu klouzat a večer už v břečce auto plave jako loď. Vše navíc dramaticky ovlivní případná vrstva ledu, o to hůř jestli je jen místní a schovaná pod sněhem. Ještě rychlejí změny vyrábí přechod slunce/stín, nahrabaný nebo nafoukaný sníh apod.
Tím pádem jsou reakce auta pokaždé jiné a to velmi výrazně. Tj ručka se asi dá použít tam kde jedeme po homogenní vrstvě kterou si předem dostatečně osaháme. V případě náhlých změn podkladu ale může být ručka už dost kontraproduktvní
8. 1. 2019 12:23
Re: Při nedotáčivém smyku
Máš pravdu. Ovšem to je celkem základ vědět na jakým povrchu si můžu co dovolit. Na rozsolený břečce je to úplně něco jinýho než na prašanu, který celkem drží. Řidič musí vždycky vědět po čem jede. Jasně černej led v zatáčce v lese umí překvapit i mistra světa.
8. 1. 2019 18:52
Re: Při nedotáčivém smyku
Zlatá slova!!! :-)
5. 1. 2019 20:33
Re: Při nedotáčivém smyku
S tým šliapaním na spojku, no ja neviem... Pokiaľ si pamätám, vždy sa odporúčalo na spojku nešliapať ani nevyraďovať na neutrál... S predným náhonom keď už sa šmýkaš, tak lepšie nasmerovať kolesá správnym smerom a dať trochu plynu, vždy je nejaká šanca, že sa chytia a až do tej škarpy nedokĺžeš, alebo prekážku s trochou šťastia obídeš.
Myslím, že namiesto takejto preventívnej osvety by škola šmyku mala byť súčasťou výuky už v autoškole.
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 20:38
Re: Při nedotáčivém smyku
Já jsem byl před měsícem na škole smyku /myslím, že na stejné, jako ve videu), spojka se vyšlapává proto, aby si ihned odpojil motor od kol, který by mohl nápravu hnát dál. Je úplně jedno, kde je náhon, protože v krizové situaci se plynu v žádném případě nesmíš dotknout. Já si to jednou zkusil vybrat plynem a i kdyz to šlo, tak jsem zadkem sestřelil nějaký ten kužel >:D Cílem je auto zastavit, né pokračovat, zvláště když je to v provozu.

Naprosto souhlasím, že by to mělo být součástí autoškoly, minimálně alespoň přednáška od odborníka s vysvětlením. Mne to hodně otevřelo oči a vymítilo hospodské pravdy :-)
5. 1. 2019 20:54
Re: Při nedotáčivém smyku
Myslím že cílem vyšlápnuté spojky je v prvé řadě auto srovnat. Pokud ho srovnáš, obvykle už není potřeba zastavovat ale klidně můžeš dál pokračovat v jízdě. Což je často bezpečnější protože aspoň neuděláš jiným nenadálou překážku provozu
Avatar - Ozzman
5. 1. 2019 20:58
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak to záleží, v jakém smyku a situaci jsi, pokud nemáš auto nasměrované pod kamion, tak jo >:D Ano, vyšlápnutím spojky pomůžeš zpomalit
5. 1. 2019 21:07
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak to zase ne, vyšlápnutím spojky nepomůžeš zpomalit. Vyšlápnutí pomůže zlepšit adhezi hnacích kol v příčném směru, pro větší šanci zvládnout jejich smyk. A je fuk jestli je zrovna nedotáčivý nebo přetáčivý
5. 1. 2019 21:10
Re: Při nedotáčivém smyku
Vyšlápnutím spojky se mají kola znovu "chytnout" a najít ztracenou trakci:)
Zrovna včera jsem to řešil, jak to mám řešit s automatem...
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 21:23
Re: Při nedotáčivém smyku
Nohu z plynu a nasmerovat volant, kam chces ist a modlit sa, ze sudruhovia spravne nakodovali SW a ze si to moc neprehnal. Ine sa robit neda, ked uz mas rychlost cez limit a si odtrhnuty ...
5. 1. 2019 21:29
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak s poriadnym Subaru taký problém asi často neriešiš...
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 21:32
Re: Při nedotáčivém smyku
Fyzika v takejto situacii plati pre kazdeho. Hlavne, ked som napr. na skole smyku mal tie standardne a tvrde univerzaly Yokohama.
Ale i tak v poliatom smyklavom kopci pri rozbehu z nuly Superb s G5 haldexom (teda BW), lepsim motorom a lepsimi pneu nestihal. Battle chcel dat Superbak, nie ja :-)
5. 1. 2019 22:07
Re: Při nedotáčivém smyku
Však o tú fyziku ide. Kamoš ma párkrát viezol s Imprezou po echt zľadovatelej ceste, všetci 50-60, smrť v očiach, on osemdesiatkou predbiehal v jednom kuse. Teda nie že by to chalan s volantom nevedel, ale myslím, že keby nemal štvorkolku, zďaleka by si toľko nedovolil.
Avatar - xxc
5. 1. 2019 23:04
Re: Při nedotáčivém smyku
Presne ide o to, kolko si kto dovoli. Stvorkolka pri brzdeni nepomoze.
5. 1. 2019 23:26
Re: Při nedotáčivém smyku
Ale adhéziu má trošku inú, vieš?
Avatar - xxc
6. 1. 2019 00:08
Re: Při nedotáčivém smyku
Adheziu ano, ale pri akceleracii :-) Takych so smrtou v ociach som dnes obiehal Scenicom. Cize dovolil som si viac, aj ked to uz nemuselo byt vzdy bezpecne. Bez ohladu na stvorkolku.
6. 1. 2019 09:09
Re: Při nedotáčivém smyku
Přesně tak. Jestli se dvě kola točí a dvě se "vezou" - při jízdě vpřed to rozdíl je, při brždění naopak žádný rozdíl mezi čtyřkolkou a dvoukolkou není...
5. 1. 2019 22:26
Re: Při nedotáčivém smyku
Nijak s automatem ses celkem v *. Jestli mas jeste zaostaly reseni v podobe elektronicky rucky tak radsi v zime jezdi sakra opatrne.
5. 1. 2019 23:55
Re: Při nedotáčivém smyku
Místo šlápnutí na spojku klapni N.
6. 1. 2019 09:10
Re: Při nedotáčivém smyku
viz níže.
Avatar - Ronault.
5. 1. 2019 21:52
Re: Při nedotáčivém smyku
To mi připomíná mé začátky. Tehdy zimní gumy nebyly povinné a R19 měla vpředu nové zimní a vzadu letní a já jel s čerstvým řidičákem na lyže se spolužáky. Samozřejmě mi nedošlo, že když po zasněžené cestě předjíždím auto s řetězy, tak to asi klouže a po chvíli jsem s předokolkou dostal tak krásný přetáčivý smyk, který jsem se snažil vyrovnat, výsledkem bylo to, že jsem jel bokem proti autobusu a cca 5 metrů před ním se auto zastavilo 8-s Dost divně se na mě ten řidič autobusu díval a ještě více jsem čuměl jak to klouže, když i na rovném povrchu se nedalo rozjet >:D Pak už jsem jel krokem s hnědými trenkami >:D >:D >:D
Avatar - twistedTSD
6. 1. 2019 00:31
Re: Při nedotáčivém smyku
No jo, nové zimáky na předek a vzadu nechat letní, to je hodně špatný nápad. :-)
Avatar - Beefcake
6. 1. 2019 00:36
Re: Při nedotáčivém smyku
Oportunista :-)
Avatar - rokyta.p
6. 1. 2019 02:23
Re: Při nedotáčivém smyku
Zas lepší než nemít zimák ani jeden. Po revoluci bylo zcela normální zimáky nemít, nebo se prašit přes kapsu a dát zimáky alespoň na hrací nápravu. Ono pomáhalo i to. Mi se nejvíc osvedčilo si v pubertě aut a dopravy všeobecně všímat a sedět v předu. Pak hodně odpozoruješ a spousta situací ti je nějak podvědomě když ne jasná tak aspoň blízká už v době autoškoly. Ale v pohodě, umět si přiznat chybu je také důležité. Hlavně že to bylo bez ztráty kytičky :yes:
Avatar - Ronault.
6. 1. 2019 09:06
Re: Při nedotáčivém smyku
Víš jak, v té době spousta lidí vůbec zimní gumy nemělo, taťka při svém klasickém setrilkovstvi to vymyslel takhle, stejně jako mnoho jiných...na druhou stranu stačilo, že nedlouho poté ho to v křižovatce taky nádherně otočilo v malé rychlosti a koupil dozadu nové letní a hned další zimu už jsme měli komplet. Prostě časy se mění, chybami se člověk učí, pokud je neudělá fatální. Ono se taky jezdilo pomaleji než dneska. Občas dnes někteří věří svým gumam a SUV více než je zdrávo
Avatar - Ronault.
5. 1. 2019 21:48
Re: Při nedotáčivém smyku
To máš asi pravdu, že by to mělo být alespoň teoretickou součástí autoškoly, což si myslím, že i za mě se probíralo, co je který smyk.

Ale...kdy naposledy jsi jel za nějakou autoškolou nebo jsi viděl řídit "studenta" autoškoly? 95-99% "polořidičů a polořidiček na konci jsou rádi, když dojedou do cíle, ti nejlepší na konci i vyparkují a zaparkují bez toho aniž by jiné auto odřeli. A bohužel velká část se nezlepší nikdy. Není to podle mě ani dáno nadáním, jak nechutí. Auto je dnes běžná věc, v rodině jsou 2-3, řídí každý, je to snadné a málokdo má snahu se zdokonalovat. Stačí se podívat kolem sebe, na parkoviště atd. Doby, kdy řízení auta byla výsadou a ne každý to uměl, jsou pryč.

Daleko lepším by byly řidičáky na zkoušku. Po absolvování autoškoly první rok omezení rychlosti a třeba výkonu (jak motorky). Nejdříve po roce nebo dle odvahy později, ale ne třeba déle než 2 roky, to by někteří umělci mohli jezdit pomalu a oťukávat ostatní auta do nekonečna, praktická zkouška dovedností. Nedáš jednou, nicn nedáš podruhé, nic, nedáš potřetí, nazdar, znova celý kurz. A klidně by to mohli mít více stupňů. Po roce třeba jen to couvání a parkování, další rok třeba ona škola bezpečné jízdy, ne hned drifty, ale aby uměl řidič bezpečně vyhýbací manévr... atd.

GTI tady před lety psal, že řidičák "zaschne" po prvních 100 000 km a naučíš se řídit tak s prvním milionem... a do jisté míry to byla pravda, bohužel někteří nejsou poučitelní a nebo se nechtějí zlepšovat.

Na závěr mého elaborátu bych ti jen udělil pochvalu za tu snahu a že jsi tu školu smyku absolvoval, taky bych měl, hned jak mi děti a spol nechají nějaké peníze v peněžence
>:D

Ale předevčírem jsem zkoušel na zasněženém parkovišti, co bude dělat Megane ve sněhu a jak hodně se dá deaktivovat ESP a zjišťení je takové, že nové (3 týdny je mám na autě) Nokiany na sněhu drží tak hodně, že mi bylo parkoviště malé na to, abych auto klouzalo a že ESP se nedá úplně vypnout >:D Musím najít jiné než to roztaje >:-[] :-!
Avatar - twistedTSD
6. 1. 2019 00:55
Re: Při nedotáčivém smyku
Řidičák na zkoušku podle mě řešením není a omezení rychlosti už vůbec. Takoví ti, kteří pod vlivem ohromují borky cestou z diskotéky, se stejně neptají, čím, kolik a jestli můžou jet. Aspoň já takové znal. Stačilo sebrat klíče od tatínkova eReSa, naložit obecenstvo a v obci letět aspoň kilem. Bez papírů.
Avatar - Ronault.
6. 1. 2019 09:14
Re: Při nedotáčivém smyku
Staré heslo, že auto na papíry nejezdí, bohužel stále uplatňuje spousta "lidí".
Z druhé strany jsme holt stát, kdy se řidičák po zabití někoho pod vlivem alkoholu bere na pár let. Stejně jako se lidi nebojí jezdit bez řidičáku. I to by se dalo změnit.

Měl jsem jednou klienta, který chtěl do nálezu napsat přesný čas ošetření. Ptal jsem se proč a on, že má domácí vězení, protože jezdil bez papírů, které mu vzali za rychlost. Tenhle z té velké skupiny hříšníků podle mě napraven bude. Byl to živnostník, kterému došlo pozdě, že je *.

To omezení může být nejen ve výkonu a rychlosti, ale buď, že bude třeba půl roku řídit pod dohledem nebo naopak dostane li pokutu za rychlost apod., dostane daleko větší pokutu než řidič s delšími zkušenostmi... možností je hodně...

No jsem zvědav, co já, protože nevlastní syn dělá v červnu řidičák a my doma nemáme zrovna žádné starší auto, co bych mu bez obav půjčoval. To budou nervy >:D >:D 8-s
Avatar - twistedTSD
6. 1. 2019 14:02
Re: Při nedotáčivém smyku
Hodně štěstí. :-) Když si vzpomenu na své začátky...obtáhnout celý bok o vrata do dvora se mi povedlo už v sedmnácti.

Jízda pod dohledem mi přijde jako nejlepší kompromis, to se pak klidně může snížit hranice pro absolvování autoškoly, hlavně když se člověk trochu vyjezdí. Protože na rovinu...to, co vychází z autoškol, je rádo, když se rozjede.
Avatar - xxc
7. 1. 2019 11:35
Re: Při nedotáčivém smyku
Preco by sa mali ludia bat jazdit bez vodicaku? Ved na bicykel tak isto mozu sadnut, stanu sa ucastnikmi cestnej premavky a ziadny vodicak im netreba. To iste chodci. Treba vediet jazdit, to suhlasim, ale naco k tomu papiere?
Avatar - Ozzman
6. 1. 2019 14:23
Re: Při nedotáčivém smyku
Určitě by autoškola měla učit hlavně respektu, ale nemyslím si, že nejhorší jsou ti nejmladší, ale naopak řidiči ve věku 30-45 cca, protože si myslí, že už umí a na nějaké poučky kašlou... Vědí to přeci nejlíp... Jen tady na diskuzi jich je pár takových... Závodníci , ktere bych opravdu nerad potkal někde na silnici... Pak tu jsou mezi námi takoví, kteří opravdu jezdit umí a věnují se tomu nad rámec běžného řízení auta ( já i ty je známe osobně , tak víme, že je to pravda) a ti i přesto , že umí, tak vědí, že to není žádná sranda...

Já jsem na té škole byl díky ACZ , protože jsem vyhrál poukaz.. opravdu doporučuji ;)
6. 1. 2019 11:02
Re: Při nedotáčivém smyku
Přednáška od odborníka je na hov..., tady je potřeba praxe, praxe, praxe, už v té autoškole povinně. Sám jsem teoretických přednášek slyšel dost, ale dokud si to člověk nevyzkouší, tak je to marný. Já sbíral zkušenosti na škole smyku a pak na zasněžených parkovištích :-)
5. 1. 2019 21:12
Re: Při nedotáčivém smyku
ZÁSADNĚ sešlápnout spojku. A reagovat volantem. Různé přidávání plynu je stejně na hraně jako neuvážené použití ruční brzdy. Jinak s Adou souhlasím. Harmanecký kopec v silném sněžení - byla ručka skoro nezbytná.
5. 1. 2019 21:21
Re: Při nedotáčivém smyku
Ja som si raz skoro na vlastnej koži vyskúšal, ako môže narobiť zle ABS... Jeden pekný zľadovatelý kopec som ešte ako-tak zišiel (Škoda Felicia) a na križovatke hneď pod ním, resp. ešte trochu v klesaní som zastal. Ale hneď som sa musel hrabať preč, auto za mnou malo ABS a vodička s hrôzou v očiach stála na brzde a auto sa sunulo stále ďalej...zastavila ho až hrádza zo snehu za križovatkou. Našťastie nič nešlo a aj ja som stihol odísť, inak by zastavovalo o mňa. Ale bolo to už dosť dávno.

Minulú zimu som chytil šmyk v zákrute, ktorá bola čistý ľad, aj keď inde bola cesta suchá. Našťastie sa mi podarilo trafiť vjazd do poľa pre traktory, tak som si len urobil oblúčik pozladovateľom poli, ktoré asi nestihli na jeseň zorať, a ďalším výjazdom som sa vrátil zase na cestu. Na moje šťastie, v zákrute už stáli dve autá, ktoré sa síce na ceste udržali, ale nabúrali sa navzájom.
5. 1. 2019 21:32
Re: Při nedotáčivém smyku
Asi mám štěstí že v autech co jsem měl zatím čest ABS vždy fungovalo perfektně. Takže za mně je ABS na sněhu jednoznačně přínos
5. 1. 2019 22:10
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak neviem ako to ABS fungovalo, alebo ako fungovala pani za volantom, každopádne moc príjemný zážitok to nebol.
ABS rozhodne prínosom je, a nie iba na snehu, ale možno sa nájdu aj situácie, keď nie.
Avatar - xxc
5. 1. 2019 22:57
Re: Při nedotáčivém smyku
Co ma abs s tym, ze auto sa smyka po lade dole kopcom? Takym mudrlantom ani skola nepomoze :-)
5. 1. 2019 23:07
Re: Při nedotáčivém smyku
Jejda... Kde píšem, že auto sa šmýkalo? Proste stále šlo dolu kopcom, ABS obmedzovalo brzdný účinok, aby sa kolesá neblokli a na klzkom povrchu a krátkom prudkom kopci skrátka auto nestihlo zastať...
Avatar - twistedTSD
6. 1. 2019 01:02
Re: Při nedotáčivém smyku
S ABS na sněhu taky nemám nejlepší zkušenosti, ale na ledovce je otázka, jestli by zablokovaná kola brzdila lépe. Ono je asi nejlepší brzdit na hranici blokace.
6. 1. 2019 01:22
Re: Při nedotáčivém smyku
No to je známá věc, že ABS prodlužuje brzdnou dráhu.

Instaluje se proto, že dovoluje úplným tydýtům dělat zvěrstva typu brzdit a zatáčet najednou bez trestu a pak dokáže za velmi specifických podmínek jako třeba rozdílné adhezní podmínky vpravo a vlevo řešit situaci lépe, než člověk, i než zkušený člověk. A to je asi všechno.

V neposlední řadě je zde však také otázka jak je u jednotlivých aut ABS nastaveno. Jsou auta s ABS docela ok, jsou ale také auta úplně na vyhození.
Avatar - wakantanka
6. 1. 2019 08:23
Re: Při nedotáčivém smyku
Baba sa očividne zľakla keď jej začal vrčať pedál. Mala prišliapnuť viac a skôr.
Avatar - wakantanka
6. 1. 2019 08:21
Re: Při nedotáčivém smyku
HM, to nebola vina ABS, ale dotyčnej vodičky. Očividne išla rýchlejšie ako malá a bez neho by to neubrzdila už vôbec. Títo pomocníci sú fajn, len ich mnoho ľudí nevie správne využívať a používať.
6. 1. 2019 10:09
Re: Při nedotáčivém smyku
Aj to je možné. Zaujímavé je, že ja som s Feldou v šmyku pred križovatkou zastal, aj keď máličko krížom.
6. 1. 2019 15:04
Re: Při nedotáčivém smyku
tak tam je strašne veľa premenných - pneumatiky, počiatočná rýchlosť, váha auta, reakcie vodiča....
Avatar - wakantanka
6. 1. 2019 15:50
Re: Při nedotáčivém smyku
Všetko je to hlavne o vodičovi a jeho schopnosti čítať cestu, predvídať a poznať možnosti auta. Sám som dlho jazdil autami bez ABS či ESP alebo ASR. A v novších autách s týmito či ďaľšími pomocníkmi je to občas na príťaž práve pre skôr nadobudnuté návyky. Na druhej strane nadobudnuté skúsenosti mi pomáhajú jazdiť aj bez ich eventuálnej pomoci.
Avatar - xxc
5. 1. 2019 21:58
Re: Při nedotáčivém smyku
Praveze je to v clanku asi dobre, mne ked sa podaril par krat smyk na manuali, tak som vzdy nejak instinktivne sliapol spojku, jemne nastavil kolesa a modlil sa :-) Na automate ostava len vsetko pustit a nasmerovat kolesa a modlit sa.
Zase neviem naco povinnu skolu smyku, ked smyk sa podari len par krat za zivot a dodrziavacom rychlosti mozno ani nikdy. To je ako kurz prvej pomoci, som zvedavy, ako uspesne moze bezny clovek podavat spravne prvu pomoc, ked ho to stihne mozno raz za zivot :-)
5. 1. 2019 22:15
Re: Při nedotáčivém smyku
Tu budeš tiež taká rýchlokvaška za volantom, že? Ako už dávno mi je jasné, že si kus vola, nemusíš ma o tom opakovane presviedčať. Všetko pustiť a modliť sa, na čo škola šmyku, keď sa šmyk podarí len párkrát za život...fakt máš v hlave mozog? Raz sa ti ten šmyk podarí poriadne a ak to prežiješ, budeš do smrti trpko ľutovať, že si si tú školu šmyku nespravil... Alebo to bude ľutovať niekto iný. Daj boh, aby som teba a podobných na ceste často nestretával, alebo radšej vôbec... :-!
Avatar - xxc
5. 1. 2019 22:55
Re: Při nedotáčivém smyku
Ved prave vysvetlujem, ze naco ludom trenovat smyky, ked sa bezne nesmykaju. Urcite je lepsie vsetko pustit, ako pridavat plyn, ved si treba pozriet vysvetlenie vyssie. Treba trosku rozmyslat hlavne. Alebo skola smyku spravi za jedno dopoludnie majstra smyku? Alebo ako to chapat?
5. 1. 2019 22:58
Re: Při nedotáčivém smyku
I kdyby majstra nespravila, určitě pomůže. Co vidím tak do škarp padají spíše ti pomalejší, kteří neví co je smyk a kde je jeho hranice. A pak je o to víc překvapí
Avatar - xxc
5. 1. 2019 23:11
Re: Při nedotáčivém smyku
Mozno su na to nejake studie, ale takym beznym to podla mna nepomoze a normalni ludia si pojdu vyskusat sa posmykat aspon na zasnezene parkovisko.
5. 1. 2019 23:29
Re: Při nedotáčivém smyku
Jo souhlas, ten zasněžený parking je možná i lepší protože na něm je reálný sníh a ne nějaká umělotina. Ale myslím že na nácvik pomůže cokoliv.
Já takhle na parking vzal kdysi svou ženu, blbla tam se 4x4 radostně snad hodinu a od té doby se cítí za volantem o dost jistěji
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 23:11
Re: Při nedotáčivém smyku
Napriklad si vyskusas krizove situacie a limity svojho auta ?
5. 1. 2019 22:23
Re: Při nedotáčivém smyku
To je ted moda s tou spojkou. Sem byl na skole smyku v moste a tam mi tenhle nesmysl cpali blbci do hlavy taky. Na moji odpoved ze pri nedotacivym smyku je lepsi podrazit si auto ruckou do smeru zatacky a pak se snazit smyk vybrat plynem mi bylo receno ze to je tak slozity ze to prakticky nikdo nedokaze. Tak sem jim to pak v prakticky casti v aute predvedl a uz mi pak ty svoje blaboly necpali >:D Dneska muze delat instruktora kazdej tukan ktere ma ridicak ale ridit neumi. Hruza.
5. 1. 2019 22:46
Re: Při nedotáčivém smyku
Něco jiného je dělat to schválně kdy jsi na to připravený navíc na širokém placu, a jiné je to když tě v úzké zatáčce náhle zaskočí ledovka.
Asi bych tu ručku pro krizovky moc nepaušalizoval
Avatar - Beefcake
5. 1. 2019 23:10
Re: Při nedotáčivém smyku
Dovolim si zacitovat z nizsieho od Ham.-a nizsie: "Existuje něco co se jmenuje Kammova kružnice přilnavosti a ta v zásadě říká, že maximální sílu, kterou kolo přenese na vozovku je geometrický součet síly boční (zatáčení) a podélné (brzdění a zrychlování).
Pokud tedy motor není odpojený a brzdí kola, tak na velmi kluzkém povrchu prakticky nezbývá žádná kapacita kola přenést boční síly, tedy zatáčet. "
A to plati aj pre trakciu prednymi, nielen brzdenie.
Ze si nieco ukazal v jednej specificky pripravenej situacii, ktora zrejme nebola tak na hrane, by som ako pise kalosek negeneralizoval.
5. 1. 2019 23:28
Re: Při nedotáčivém smyku
Prosim Ta, chod tieto blaboly hlasat niekam do hospody a nie tu triezvym ludom.
Avatar - Ada je zase tady
6. 1. 2019 00:09
Re: Při nedotáčivém smyku
Ano. Stačí mít trénink prvního milionu km s předním náhonem a cit, cit (!) pro použití ruční brzdy. Samozřejmě, že to nejde používat univerzálně, člověk by měl být schopen chápat, že jsou situace, kdy nepomůže nic. Nicméně, nikoli v nulovém počtu případů ručka jistě pomůže. Také nelze paušalizovat situaci typu sníh na silnici. Může být zledovatělý, ujetý, nebo naopak mokrý a pokaždé je to jinak a podle toho se musí řidič chovat a když už nic nepomůže, tak si alespoň vybrat, kde to opře... Důležité je si uvědomit, že řidič neřídí jen rukama a nohama, ale zejména hlavou a na kluzkém povrchu v neposlední řadě svou pr2elí, kterou musí být schopen vycítit pohyby vozu, a zejména okamžik, kdy ztrácí adhezi. A příslušně a podvědomě na takovou situaci reagovat dříve, než ztratí nad vozem kontrolu. Ty různé asistenty jsou téměř zbytečné, zasahují obvykle později, než zkušený řidič a navíc nevidí na cestu a situaci na ní. Spoléhat na ně je cestou do Monte Carla.Velice negativní je také hydropneumatické pérování, protože likviduje tu vazbu mezi vozem a citlivou zádí řidiče, zabořenou do sedadla. Stejně negativní je automat s hydrodynamickým měničem. Ale ten si stejně většinou kupují ti, kteří řídit neumí, takže ti se (v lepším případě) dostanou do škarpy dříve, než pochopí , jaké má takové auto nectnosti, navijákovou brzdu v to počítaje. A čtyřkolka: ta vám pomůže na rozbředlém sněhu, nebo vyjet do kopce tam, kam jiní nevyjedou, ale není samospasitelná - fyziku prostě neokecáš a auto se čtyřkolkou brzdí na sněhu stejně blbě, jako dvoukolka. A to ani nemluvím o tom, že není čtyřkolka jako čtyřkolka - třeba Torsen je super na akvaplaning, nebo při předjíždění, kdy je třeba vjet dvěma koly do hlubšího sněhu (podobně je to i s viskózními spojkami od Subaru) ale vyjet do kopce na namrzlé cestě pomůže víc Haldex a pokud má možnost mezinápravovou spojku uzamknout, jako Suzuki a Mitsubishi, je to na vyjetí kopce ještě lepší - jen potom takové auto jaksi nezatáčí... Jinak řečeno: ten kdo najezdí první milion km dost rychle a nestačí zdědkovatět, tomu už nikdo nic nenakecá. A ti ostatní zase nic z tohoto povídání nepochopí, protože zkušenost je nepřenosná, musí si to zkrátka odžít sami... :-)
Avatar - Beefcake
6. 1. 2019 00:32
Re: Při nedotáčivém smyku
Si zabudol dodat, ze dechtomet (najlepsie Renolt) ma pri nedotacavom smyku vyhodu, lebo ma tazky predok a preto lepsiu prilnavost :-)
8. 1. 2019 08:52
Re: Při nedotáčivém smyku
Což je ovšem pravda a je dobře, že si to tu připomenul. Dýzl s těžkým předkem je na zimu ideální. K tomu kvalitní zimáky a vyhrabeš se všude ;-)
Avatar - white label
9. 1. 2019 12:50
Re: Při nedotáčivém smyku
Řekl bych, že to od něj (Beefcake) byla nadsázka. FWD s těžším motorem (diesel) vpředu je logicky k nedotáčivosti náchylnější, než s lehčím benzínovým motorem se kterým se chová neutrálněji.
9. 1. 2019 15:39
Re: Při nedotáčivém smyku
Jasně vtipný je v tom, že on to myslel ironicky ovšem nechtíc napsal pravdu. Těžký předek u FWD je skutečně výhoda. Jasně při neadekvátní jízdě je náchylný k nedotáčivosti ovšem to je prkotina se kterou si normální řidič hravě poradí. Podstatnější je výhoda lepší přilnavosti hnaný nápravy díky tomu, že nad ní sedí těžký motor. Čili na zimu skutečně ideální. Vezmi si třeba nejgeniálnější BMW v podobě E46. Tam konstruktéři mysleli na to, aby těžiště auta bylo co nejvíc uprostřed auta, což je dobře, ovšem na zimu dosáhneš mnohem lepších jízdních výsledků když hodíš do kufru 50 kg zátěž a získáš tím sice posun těžiště směrem dozadu, ale zároveň lepší přilnavost na hnaných kolech, takže auto se ve finále chová na sněhu líp.
Avatar - white label
9. 1. 2019 16:15
Re: Při nedotáčivém smyku
Ale to srovnáváš nesrovnatelné, FWD s motorem vpředu a RWD taky s motorem vpředu, tedy případ, kdy motor není uložen nad hnanou nápravou, což je proti "vše vpředu" jiný příběh. Najezdil jsem toho hodně s Golfem GT TDI a pak přestoupil do benzínového Golfu GTI a žádnou výhodu těžšího motoru (u GT TDI) jsem nezaznamenal, naopak s benzínovým se i v zimě jezdí zřetelně líp.
A když sis vzpomenu na své první auto (Favorit 136 LS), tak ten s lehkou 1.3 vyjel v zimě kopec i na nových letních! pneu, s čímž měl GT TDI velké problémy, takže v rozdílné hmotnosti motoru nad přední nápravou to primárně zjevně nebude.
Dřív míval problémy v zimě (s lehkým motorem) např. Trabant, ale ten měl muší dvoutaktní dvouválcovou vzduchem chlazenou šestistovku, tedy motor spíš do motorky, než do auta.
Avatar - Beefcake
9. 1. 2019 19:43
Re: Při nedotáčivém smyku
To fakt niekto zobral vazne ?
Avatar - white label
9. 1. 2019 20:37
Re: Při nedotáčivém smyku
Viz ryccardo 08.01 8:52, číst umíš.
10. 1. 2019 08:40
Re: Při nedotáčivém smyku
No jasně a jestli na mě chceš machrovat svýma načtenýma pseudozkušenostma, tak si nejdřív rozmysli jestli se chceš hádat s někým kdo je zvyklý jezdit v Jablonci kde je to z kopce do kopce a sníh tady běžně leží tak 4-5 měsíců v roce. Mám už na sněhu něco naježděný ;-) Takže ano těžkej motor nad hnanou nápravou je na zimu to nejlepší.
Avatar - white label
10. 1. 2019 11:30
Re: Při nedotáčivém smyku
Bydlím v horské oblasti, takže na lyže to mám téměř všemi směry jen pár km.
10. 1. 2019 14:33
Re: Při nedotáčivém smyku
Tak tobě taky nic neříkám. Jen by mě zajímalo odkud má Beefcake svoje jistě bohaté zkušenosti s jízdou na sněhu. BTW kolik to tak žere když si jedeš s tím GTIčkem zablbnout. Já byl tenhle týden s kamarádem s BMW 320 D a spotřeba 9,4 mě celkem překvapila a to jsme ani nikde nezapadli jen střídáš dvojku s trojkou a honíš zadek po silnici ;-)
Avatar - white label
10. 1. 2019 15:46
Re: Při nedotáčivém smyku
To přesně nevím, 100 km v kuse neblbnu, ale mám to auto spíš na kratší trasy a na spotřebu nejezdím, spíš pro zábavu, takže průměr pod 10 obvykle nemívám.
Delší cesty dělám nejčastěji s A6 allroad.
Ten je sice větší, ale dá se s ním blbnout bez "rukávu", který už má stejně elektrický.
6. 1. 2019 09:05
Re: Při nedotáčivém smyku
Ado, jestli zasahuješ rychleji, než elektronické asistenty, potom se nech zapsat do Guinessovy knihy rekordů.
Btw. Haldex je nejúčinnější pro výjezd do zasněženého kopce? Já ti nevím člověče, většina videí z youtube ukazuje pravý opak.