Profi
tak kamiony budou jezdit po ty stary a osobni auta po ty novy.
a cesku pribude 200km novy dalnice.
aspon pokud jde o ten kousek mezi prahou a brnem.
jen nechapu, proc stavi novou D1, jak oba tvrdi.
jestli by nestacilo tu stavajici jen zrekonstruovat a pri tom pridat jeden pruh 😉
a cesku pribude 200km novy dalnice.
aspon pokud jde o ten kousek mezi prahou a brnem.
jen nechapu, proc stavi novou D1, jak oba tvrdi.
jestli by nestacilo tu stavajici jen zrekonstruovat a pri tom pridat jeden pruh 😉
U každé kamion méně který bude na našich silnicích se zlepší stav silnic plynulost provozu a životního prostředí. Já sice chápu že toto řešení je až Krajní ale taky vzniklo až jako následek chování řidičů kamionů policajti nemohou být na každém kilometrů dálnice a oni toho jen zneužívají.
Ale kamióny neubudnú, len sa na nich môžu zmeniť čísla povedzme na Rumúnske. Lebo to množstvo tovaru treba previesť a železnica to nezvládne.
Asi tady bude dost zamindrákovaných lidí co si budou chtít kopnout do kamioňáků. Mě taky občas serou, ale asi ne o moc víc než lidi v osobácích.
Pokud se jim zakáže jezdit do levého pruhu, pojede jich souvislá kolona v pravém. Čepičáři se mezi ně určitě nebudou chtít řadit a domnívám se že tím pádem pojedou devadesát všichni. Asi jako v pátek odpoledne u Průhonic.
Jinak ohledně té D1čky. Zaměňuje se podle mě důsledek s příčinou. Kdyby byla silnice udržovaná, nikdo nemusí stát v koloně. O tom to celé je. A taky o tom že v podstatě nemáme nic čemu by se dalo říkat dálnice. Kdyby naši silničáři obhospodařovali i Rakousko, Francii, Itálii...tak to tam v říjnu mužou zavřít a otevřeli by v červenci až sníh roztaje.
Pokud se jim zakáže jezdit do levého pruhu, pojede jich souvislá kolona v pravém. Čepičáři se mezi ně určitě nebudou chtít řadit a domnívám se že tím pádem pojedou devadesát všichni. Asi jako v pátek odpoledne u Průhonic.
Jinak ohledně té D1čky. Zaměňuje se podle mě důsledek s příčinou. Kdyby byla silnice udržovaná, nikdo nemusí stát v koloně. O tom to celé je. A taky o tom že v podstatě nemáme nic čemu by se dalo říkat dálnice. Kdyby naši silničáři obhospodařovali i Rakousko, Francii, Itálii...tak to tam v říjnu mužou zavřít a otevřeli by v červenci až sníh roztaje.
Dobře kolona sice bude ALE musí mít nějaký rozestupy. To znamená že ikdyž bude kolona kamionů v pravém pruhu tak by jsi měl mít možnost odbočit protože by ses tam měl vejít. A navíc si myslím že většina nebude mít takovej problém zpomalit třeba z 85 na 83 aby ses vešel.
To, že tam je 50 metrov miesta ti nezaručí, že sa tam slabý vodič zaradí. Videl som to x-krat v Rakúsku na úsekoch kde sú zákazy predbiehania pre nákladné auta. Osobák v ľavom 110 a doprava sa dal až keď predbehol celú kolónu dlhu stovky metrov. U nás ten problém nehrozí, lebo tranzit je malý a zriedka sa nazbiera taký dlhý vláčik kamiónov.
JJ - D1 je v havarijnim stavu radu let. A navic - mela by byt rozsirena na 3 pruhy.
A pak je tu druhe reseni - vyrazne omezit tranzitni kamionovou dopravu pres CR. Proc se tak nedeje?
Ke kamionakum - drtiva vetsina OK, ale bohuzel par magoru a ti delaji skutecne velmi zle zejmena nesmyslnym predjizdenim. A je to skutecne nebezpecne. Nebo zamernym blokovanim osobnich aut. A to je na palici.
Bohuzle jedina mozna rychla pomoc je zakaz kamionu v levem pruhu.
A pak je tu druhe reseni - vyrazne omezit tranzitni kamionovou dopravu pres CR. Proc se tak nedeje?
Ke kamionakum - drtiva vetsina OK, ale bohuzel par magoru a ti delaji skutecne velmi zle zejmena nesmyslnym predjizdenim. A je to skutecne nebezpecne. Nebo zamernym blokovanim osobnich aut. A to je na palici.
Bohuzle jedina mozna rychla pomoc je zakaz kamionu v levem pruhu.
Po zkušenostech z austrálie, kde trucky nemají omezenou rychlost tuším, že tady bude zakopaný pes.
Nikdy jsem tam neviděl situaci, kdy jeden kamion jede 89,2 a předjíždí další, který se vleče 89,1km/h.
Všichni (krom střelců v levém pruhu, pořádná dálnice má totiž 3) tam jezdí trvale cca 10km/h pod aktuálním limitem (většinou 110) a když potřebují předjet, využijí tuto rezervu, někdy i víc. Být předjet vytočenou w900kou je pro evropana (ve velmi evropském obytném ducatu) úžasný zážitek.
Všechno, co potřebují české dálnice je trochu volnosti a stovky koní pod kapotou...
Nikdy jsem tam neviděl situaci, kdy jeden kamion jede 89,2 a předjíždí další, který se vleče 89,1km/h.
Všichni (krom střelců v levém pruhu, pořádná dálnice má totiž 3) tam jezdí trvale cca 10km/h pod aktuálním limitem (většinou 110) a když potřebují předjet, využijí tuto rezervu, někdy i víc. Být předjet vytočenou w900kou je pro evropana (ve velmi evropském obytném ducatu) úžasný zážitek.
Všechno, co potřebují české dálnice je trochu volnosti a stovky koní pod kapotou...
Tady bohužel hrozí, že v případě neomezené rychlosti nám po republice budou dohánět zpoždění v přeložených soupravách ospalí moldavci, rumuni a poláci. Jinak; v případě civilizované populace; by s tím obecně asi problém nebyl.
Co se týče zákazu předjíždění na 2 proudých silních, jsem na 100% za. Současná praxe nasírání osobáků svým pověstným šnečím závoděním je nebezpečná zrovna tak, ne-li víc. A pokud je to má odradit od práce na kamionu, tak je musí mzda a podmínky přesvědčit, aby ji dělali. Asi jim nebudeme ustupovat jen kvůli tomu, že jinak nebudou televize.
Co se týče zákazu předjíždění na 2 proudých silních, jsem na 100% za. Současná praxe nasírání osobáků svým pověstným šnečím závoděním je nebezpečná zrovna tak, ne-li víc. A pokud je to má odradit od práce na kamionu, tak je musí mzda a podmínky přesvědčit, aby ji dělali. Asi jim nebudeme ustupovat jen kvůli tomu, že jinak nebudou televize.
Netuším co vede zákonodárce k zákazu jízdy vlevo i pro soupravy nad 7 metrů. Taková souprava dnes může legálně jezdit i 130 km/h (a velmi často skutečně jezdí, např. osobák nebo dodávka s menším přívěsem homologovaným na stotřicet), nikoho nebrzdí ale tohle plošné omezení ji přesto odsoudí k nesmyslně pomalé jízdě vpravo.
To má být opatření pro zlepšení plynulosti provozu ???
To má být opatření pro zlepšení plynulosti provozu ???
Navíc na dálnici bude těch kamionů více, protože se budou ***t. takže opět problém pro pravý pruh a následně i levý pruh.
Nemluvim ani o předjiždení kdy jsou schopni jet vedle sebe třeba 2km než se zařadí a to není vyjímkou že předjížděný kamion schvalně zrychlí ... Holt tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu...
Ja osobne nie som zastancom represivnych pravidiel, ale niekedy to bohuzial nejde. Vodici kamionov si za to mozu sami! Nie raz sa mi stavalo ze som na D1 (slovenskej) sledoval "preteky slonov", ked kamion vpravo isiel 89km/h a ten vlavo 90km/h. Rozdiel 1km/h robi ~30cm/s, tak si mozes spocitat kolko trva predbehnutie ~25-metroveho kamionu. Toto uz fakt nechcem zazivat. Som rad, toto uz pravidla na Slovensku poriesili.
A mimochodom, nepocul som o tom, ze by zakaz jazdy kamionov v lavom pruhu na Slovensku sposobil ubytok vodicov, alebo k poklesu dopravy. Vasa hospodarska komora teda nemusi mat ziadne obavy...
pochybuju, ze to je na slovensku a kdekoliv jinde jinak, to by tam musely jezdit jiny kamiony a nakladaky nez tady v CR
precti si tu vyhlasku jeste jednou
§ 36
(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km/hod, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu
80 jo, ale po rovine tocvolante
spocitej si, kolik asi pojede 40t kamion s vykonem treba 300kW do stoupani 5%
vykon na prevyseni😒br /> 40000*9.81*80/3.6/20 = 436kW
odpory (aerodynamicky, valivy) - na rovine spotreba minimalne 25l/100km pri 80km/h😒br /> 25*10*0.35*0.8 = 70kW
436+70 = 506kW
k tomu ztraty v prevodech minimalne 10% z tech 436kW = dalsich + 43.6kW
tedy na 5% stoupani potrebujes pro 40t kamion pro rychlost 80km/h cca 550kW, tedy 750koni
kolik takovejch kamionu u nas nebo v evrope s timhle vykonem asi tak jezdi ???
Strašne si nárokuješ cestu a chceš z nej vyhnať tých čo za ňu platia. Jedna súprava zaplatí na mýte a cestnej dani 10-15 tisíc EUR ročne. O spotrebnej dani ani nehovorím.
neni to pravda, tohle plati pro rovinu
ve stoupanich vetsina plne nalozenych nakladaku nema sanci tuhle rychlost dosahnout.
to je fyzika chlapce, zadny vymluvy. a zakon o silnicnim provozu s tim samozrejme pocita.
docela me prekvapuje, ze tohle nevis, kdyz podle toho co pises, chodis na skoleni tocvolantu, tedy ses tocvolant.
bud vam tam vykladaj kraviny, nebo nedavas pozor a nebo si vymejslis abys vypadal chytre.
pritom ses za hlupaka
To, že ty si o niečom nepočul z toho nerobí fakt. Nedostatok vodičov na Slovensku je stále výraznejší a to až tak, že veľký dopravcovia lobujú, aby si mohol robiť vodičák skupiny C od 18. V EU je to aktuálne 21, takže títo vodiči by nemohli isť mimo SR, ale aj tak to čiastočne rieši problém.