Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz CLA nové generace je delší, širší a chytřejší než sedan třídy A

Mercedes-Benz představil na CES novou generaci kompaktního sportovního sedanu CLA. Jak moc si půjde po krku se čtyřdveřovou třídou A? Dostane výkonnější motory a bude určitě dražší...
Zpět na článek
9. 1. 2019 08:37
9. 1. 2019 08:52
9. 1. 2019 09:27
8. 1. 2019 22:49
Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
...tá megahnusná palubka všetko úplne skazí. To fakt nevedia nič lepšie?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - white label
8. 1. 2019 23:00
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Asi mají jeden doubletablet pro všechny MB, od kompaktu až po autobusy. Netuším proč nedokáží citlivě zapracovat přístrojovku do palubky.
Avatar - Bubáq
8. 1. 2019 23:02
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
... v Číně a v Americe se to přesně takhle libí moc.
:'-(
Avatar - maxi!
9. 1. 2019 01:42
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
ja nemám problém s interiérom Mercedesu a keď to porovnám teraz s Velarom, tak tam je obrazoviek ešte viac .....
A tento malý Mercedes vôbec nevypada zle!
Avatar - Dinar
9. 1. 2019 07:41
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Jo, když se člověk rozhlédne v interieru nových audi, potažmo touaregu, má přesně ten dojem, MB se svým dvoudiplejem pomalu začíná být vedle bmw v tomto směru vzorem zdrženlivosti.
Avatar - maxi!
9. 1. 2019 07:58
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
to máš pravdu, možno za pár rokov to bude už považované za malé!?
ja si spomínam keď som prvýkrát sa previezol v Tesle, tak ten obrovský displej mi skutočne vadil kým som si na to nezvykol
>:-[] >:-[]
Avatar - white label
9. 1. 2019 13:27
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ano, jenže Audi, BMW, ani VW (a spousta dalších od Porsche až po Volvo) přitom zcela nerizignovali na klasicky stíněnou přístrojovku, což je podle mě docela zásadní prvek.
Doufám, že se snad tenhle "nesmysl" nestane časem standardem i u ostatních značek.
Avatar - Dinar
10. 1. 2019 08:14
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Zásadní prvek v čem? Pokud mluvíš o designu přístrojovky, pak souhlasím, nemusí to sedět každému, mě se taky víc líbí klasická kaplička, ale je to čistě na vkusu každého, pokud bys tím ale myslel, že toto řešení je horší z hlediska praktičnosti (čitelnost, odlesky) pak souhlasit nemůžu, funguje to naprosto bezproblémově. Osobně vidím jako "nesmysl" a větší problém s praktičností velkoplošných dotyk displejů k ovládání infotainmentu a klimatizace atd., která jsou v akt modelech audi nebo zmíněném touaregu, je to ergonomicky horší stejně jako esteticky, páč okamžitém upatlané.
Avatar - white label
10. 1. 2019 11:10
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ano, jednoznačně jde v prvé řadě o design přístrojovky, kdy si budu za volantem připadat jak řidič trolejbusu, nebo prototypu vozu s autonomním řízením.
O funkci jde sice taky, byť dnešní displeje už si umí poradit, tak pořád jsou situace, kdy je to se stíněním lepší, než bez něj.
Upatlané displeje ano, ale já tam obvykle vidím ještě mnohem víc upatlané okolí těch displejů, které bývá v provedení (pro mě nepochopitelně) z mega nepraktického klavírního laku, a to většinou bez možnosti nakonfigurovat to (právě v okolí displeje) jinak. A právě na něm jsou otisky prstů vidět ještě víc, než na displejích. Na displejích se objeví hlavně až když je zhasneš, ale na tom laku je vidíš pořád.
Jinak se mi ale třeba dotykový systém kombinovaný s mechanickými tlačítky v Macanu zamlouvá, v okolí displeje nejsou žádné nepraktické materiály a pokud displej svítí , nejsou na něm otisky nějak zvlášť vidět. A pokud si na něj člověk zvykne, připadá mu ovládání systém typu mmi/idrive... příliš zdlouhavé. Přes ovladač ani touchpad nemáš např. šanci zadat cíl do navigace tak snadno a rychle jako u dotykáče s kompletní klávesnicí.
Avatar - Dinar
9. 1. 2019 07:39
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ten doubletablet v áčku je jiný menší než v éčku, esku, v novém GLE je taky jiný...
Avatar - white label
9. 1. 2019 13:21
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ano, ve větších MB je o něco větší, ale hlavní problém je v rezignaci na zakomponování přístrojovky do palubky, kdy tady dosáhlo vrcholu právě tím, že doslova pouze opřeli doubletablet o palubku. U vyšších řad MB je ještě znát jakási snaha o zakomponování, alespoň symbolické zapuštění s nepatrným kšiltem nahoře, prostě v tomto ohledu je MB v rámci prémie bohužel výrazně "popředu". To je takový problém udělat to v této třídě podobně jako např. tady: [odkaz]
A nehledě na samotný vzhled přístrojovky, můžeš mít sebelepší LCD a vždycky to zapuštěné bude za jasného počasí lépe čitelné. Na tablet nad středovou konzolí (ideálně s možností zapuštění) už jsme si zvykli, ale proč přijít o klasicky stíněnou přístrojovku, byť s technikou na bázi LCD?
Avatar - honzaHK
8. 1. 2019 23:14
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Samotným kupcům to dozajista vadit nebude. Tablet je dnes in, to je jasný, a ambient light jakbysmet. Co mě však vždy zajímalo a zároveň jsem vůči tomu nikde ve všemožných testech nenašel výtky jsou odlesky z displeje - vadí anebo ne? Kdo má zkušenosti? Budíky v konvenční kapličce jsou většinou kryty zakřiveným plastem právě k deformaci a eliminaci odlesků. Z rovné plochy displejů mercedesů to vadí či ne?
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2019 23:59
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
na druhej strane cim vacsi displej tym je aj zranitelnejsi... ja nosim ruksak .. obcas si ho hadzem aj na sedacku spolujazdca vedla ... proste priamo v aute tak nejak ponad palubku ho prelozim jak uz sedim a hodim vedla na sedacku a kedze mi tam nic netrci z palubovky tak ani nic neoskriem a neposkodim ... a viem si hore na palubku miesto toho aj nieco polozit ... okuliare .. mobil.. nejake papiere .. mince na protismykou podlozku ... kluce a pod.. takze som rad ze mi tam nejaky prilepeny podrbany tablet podla najnovsej biznis prisernej mody a sablony nadalej nikde nehyzdi kabinu ani nijak pri beznych pohyboch alebo cisteni palubky neprekaza ... aj ked moda je jasna aj sablona... pchat do auta co najvacsi displej trciaci co mozno najvyssie z palubky aby si ho mal co najviac v zornom poli ... popravde mne ani ziadny displej pritom netreba .. vobec by mi nechybal ani dnes ani o 20 rokov ... blbost jak mraky ale co uz narobim ze jo... vsade ho uz mas jak parazita... stejne si len koleckom nastavim hlasitost radia behom sekundy manualne a zbytok si aj na volante uz vsetko ovladam ( palubny pocitac a pod ) ... k comu v aute kukat este do nejakeho podrbaneho megadispleja ked uz aj tak ma clovek co robit ked musi kukat na cestu a nie tam odvadzat este vodicovu pozornost kdesi na displeje... cele zle tieto beztlacitkove kdejake dotykove bludy ktore v poslednych rokoch podla mna uplne uz dodrbali tu skutocnu krasu aj podstatu aut ako takych... ;-\
Avatar - honzaHK
9. 1. 2019 00:27
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
1. Na můj dotaz jsi neodpověděl.
2. Neber si to osobně, ale opakuji: Samotným kupcům tablet místo konvenční palubky vadit jistě nebude. A dodávám: Nehledě na tvoje preference.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2019 00:41
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
tak iste cim vacsi tablet tym aj viac viditelnych otlackov ... ja mam len 5 palcovy dotykac v malom aute a aj tak ked "nesvieti" je to uz tu a tam samy nechutny otlacok... tak kupcom dnes uz nic nevadi.. ani 3 valce ani dotykace... ved ked nemas uz ani na vyber tak ono to zazracne potom cloveku aj vadit prestane ze jo ;-)

v poho neboj... nic osobne neberiem... tu to takto cez net hadam ani nejde ;-)
9. 1. 2019 07:28
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Tak ale o to ide, koľko bude tých kupcov? Nie práve kvôli palubke menej ako by mohlo byť?
Avatar - Rysguf.
9. 1. 2019 02:54
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ahoj, ja ti skusim odpovedat, bez emocii a racionalne. Mal som 7 dni novy Mercedes A 180d a dalsich 7 dni A 200. Takze 14 dni (nejakych 1700km) som stravil s tymto interierom.

Obe auta mali zakladny mensi display pred vodicom a priplatkovy velky v strede.
Rovno ti odpoviem ze, nie, slnko nevadi. Absolutne nic nevadi citatelnosti, ta je za akychkolvek podmienok 100%. Neviem co pouzili na sklo, ale su to zatial najlepsie citatelne palubne pristroje co som zazil.

Vyjadril by som sa aj k ostatnym diskuterom, ktori sa pomerne negativne vyjadruju prave k displayom v MB A. Nuz, podla mna to je to najlepsie, co momentalne na svete je. Nejde o tie displaye, tie ma kde kdo, ale system MBUX je rovnako navykovy, jednoduchy a uzivatelsky friendly ako iOS. Proste top. A ten hlavny stredovy display je samozrejme dotykovy, ale ja som za 14 dni ani raz do neho netukol. Anijeden krat. Tak dokonale ovladanie ma mercedes na volante cez dotakove plochy a este lepsi je touch pad co ma po novom namiesto kolieska. Za 1 minutu je clovek "doma" a funguje v systeme bez problemov. Takze ziadny docapkany display sa nekonal.

Ja som momentalne Mazda pozitiv (mam aktualnu 6 2.5 :-) ), no brat ma GLE coupe (odtial som mal tie A-cka), boli sme prevetrat novu Q8 a jej interier, novy Touareg samozrejme, krasny tablet ma. Ale ci ma auto 2x 10' display vedla seba, alebo pod sebou alebo ma 15'... to je, ako sme zistili, uplne jedno... uplne.... existuje vela mobilov s krasnym displayom, ale co z toho ked nemaju v sebe iOS, v tomto pripade MBUX.

To je moj nazor, treba urcite vyskusat, je to ako prichod prveho iphonu do sveta tlacitkovych mobilov, tiez mali vsetky display...

PS: mobil mam Samsung :-)
Avatar - kaa
9. 1. 2019 05:29
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Ten dvojtablet může být nejlepší klidně v celé sluneční soustavě. Nic na tom nezmění fakt, že je opravdu ošklivý.
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2019 06:46
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Hezké postřehy a hezky napsáno.
Avatar - maxi!
9. 1. 2019 07:40
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
keby som nebol lenivý tak to zruba tak to napíšem aj ja lebo keď vyšlo nové E tak som sa hneď snažil ho čo najlepšieho vybaviť a podľa mňa ten interiér bol veľmi funkčný a vôbec to nebolo škaredé a desiatky ľudí boli veľmi príjemné prekvapený keď si naživo do toho sadli.
:-!
Avatar - Dinar
9. 1. 2019 07:45
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Nestíněné displeje má dnes každé druhé auto, už od doby, kdy s těmi středovými na hraně palubky (tedy na světle) začalo bmw, byly technologie natolik na výši, že o nějaké nečitelnosti nikdy nemohla být řeč. Viditelnost, rozlišení displejů v rámci premiových výrobců je zcela srovnatelná, špičková.
Avatar - white label
9. 1. 2019 13:37
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Nestíněné displeje na středu palubky ano, ale nikoli displeje přístrojovky, v tom tady MB suverénně "vede". Kde můžu u konkurence vidět tohle:
[odkaz]
9. 1. 2019 10:07
Re: Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Odlesky displeje samozrejmě jsou, čitelnost je ale vždy dobrá. Navíc je v mercedesu ten tablet naprosto lesklý, takže to vůbec nepůsobí jako že sedíš v autě. V cls jsem nepřišel na to jak displej vypnout a nepřišli na to ani v salonu. Takže v noci pro mě dost problém. Nevím jestli má cla nějaký novější software, ale ten v cls byl velkým krokem zpět a to jsem předchozí generaci cls vlastnil.

Jinak mi cla designově přijde daleko vyváženější než cls.
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2019 23:02
ta zvazujuca sa strecha
uz kdesi nad prednymi sedackami plus megadlhy predny previs to cele za mna vizualne kazia.... podla mna mensie A sedan je proporcne krajsie a ked zvazime ze uz A sedan je len kusok mensie od dokolaleho a seriozneho Cecka tak ziadne CLA tu fakt moc nedava zmysel.... ked dokonca zvazime ze v triede tohto auta ako je CLA ( velkostne aj cenovo ) sa uz pohybuje aj nejedno premiove SUV.... a teraz nemusi byt len od medveda ale kludne aj povedzme od jagu ci range rovera alebo lexusu ... tak pre koho CLA? uspesne studentky? otca rodiny? dochodcu? a ani sportovec to nekupi lebo ten potrebuje zase skor kombika na bagaz ( hokejky, surf, rogalo a pod ) .. to za mna radsej aj nepremiovu RAVKu v hybride za cenu tohto premianta :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
8. 1. 2019 23:05
Re: ta zvazujuca sa strecha
Ad: ani sportovec to nekupi lebo ten potrebuje kombika na bagaz ( hokejky, surf a pod ): překrásný CLA Shooting Brake je už na cestě!
Avatar - 3_diamanty
8. 1. 2019 23:11
Re: ta zvazujuca sa strecha
nestras :-) ... vacsie CLS uz shootingbrake mat nebude... tak snad ani mensie CLA ... stejne vedla Cecka kombi nedava zmysel
8. 1. 2019 23:56
Ukázka současného vývoje světa...
Ten banánovitý boční profil mi fakt nesedí. Ale proti té s odpuštěním oporné přístrojové desce s pouťovými výdechy klimatizace je to ještě paráda! Pokud už bych si kupoval Meďoura, tak buď novou třídu A hatchback, nebo pak rovnou Céčko sedan. Ale současná zlatá mládež to jistě vidí jinak a něco jako pohon předních nebo zadních kol určitě neřeší... ;-\ :'-( :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2019 00:20
Re: Ukázka současného vývoje světa...
suhlas.. to uz rovno normalne Cecko .. aj ked za mna jediny pekny medved je dnes uz snad len to "stare dobre" nove velke G :-) .... ale je fakt ze aj nove GLE som uz chvalil... ide uz za mna konecne spravym smerom a aj vizualne .. a posobi vedla takej povedzme obeznej gycovej a doslova az nevkusnej X5 jak namakany atlet elegan v obleku :yes:
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2019 01:11
Re: Ukázka současného vývoje světa...
Souhlasím, že design exteriéru je u MB konečně na dobré cestě. :yes:
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2019 06:42
Jak jsem viděl nápis CLA, tak jsem chtěl něco napsat
o trapných pozérech, ale po fotkách jsem názor otočil. To auto je opravdu nádherné, dokonalý balanc mezi původním banánovitým CLS a kupé současných řad (design mercedesích kupé je velmi povedený a tu záď by už asi měli zachovat navždy jako 911). Všimněte si třeba světel, ani beztvaré a ani zbytečně komplikované. A velikost displeje? Kupuješ snad domů menší TV, tablet, mobil nebo monitor? Ne, protože větší obrazovka nebo displej je přehlednější. Co by se mi líbilo více, kdyby byl displej zakomponovaný do palubky.
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2019 07:33
Re: Jak jsem viděl nápis CLA, tak jsem chtěl něco napsat
Akurát to nie je ani tak o veľkosti displeja, na to si postupne zvykáme, ale o dizajne. Že je to na prémiovú značku, od ktorej sa čaká aj kvapka konzervatizmu, skrátka divočina. Časť si vystihol v poslednej vete - zakomponovanie displeja do palubky by určite pomohlo.
Avatar - maxi!
9. 1. 2019 07:51
Re: Jak jsem viděl nápis CLA, tak jsem chtěl něco napsat
svet sa veľmi rýchlo mení a vidíš čo sme sa dočkali že už majú peniaze skutočne mladí ľudia ktorí možno vidia inak technické zariadenia ako ja čo už mám 60 rokov a tá zmena je výrazne viditeľná že automobilky sa obracajú smerom čo by si pred pár rokmi neuveril že Rolls-Royce lebo Bentley bude vyrábať gáziky (alebo Lamborghini?) a že Harley Davidson bude na baterky???
takže si zvykáme na nové trendy každý má v ruke velký Mobil ktorý predtým by bol skôr tablet ....
máš pravdu že tradičný výrobca by mal byť konzervativnejší a dodržiavať tradície - ale takúto krízu sme prežili aj v hodinkách v osemdesiatych rokoch keď môj obľúbený favoriti prešli na elektrický pohon tiež som si buchal hlavu o stenu,ale pomaly sa to vrátilo do normálu myslím si že pri hodinkách už môžeme kľudne spávať lebo dodržujú tradície .

a samozrejme je to aj o tom citlivo to zakomponovať do toho auta ....
Avatar - iudex
9. 1. 2019 08:37
Vydarené
Asi väčšina sa tu zhoduje, že nové CLA sa vydarilo, teda aspoň vizuálne, vonkajším dizajnom. Ten urobil naozaj veľký krok od banánovitého, akoby zozadu nakopnutého predchodcu a potvrdzuje, že proste elegantný sedan (nech ho aj MB nazýva štvordverové kupé) potrebuje dĺžku (v tomto prípade na úrovni strednej triedy), aby sa mohli rozvinúť plynulé línie, najmä klesajúcej strechy. Ešte včera k definifíve chýbali pohľady zozadu, ale dnes sa ukazuje, že i ten je veľmi vydarený (teda až na tú tuzingovú oranžovú linku naspodu nárazníka). Za mňa teda jeden z najkrajších sedanov a v nižšej triede jednoznačne najkrajší.
Interiér je už druhá vec, tie displeje budú ešte dlho polarizovať a osobne tiež dávam prednosť klasike, ale taký je zrejme trend, na ktorý postupne prejdú všetci.
Napriek nadšeniu z dizajnu je tu otázka techniky, tá je ako u predchodcu čisto mainstreamová, predokolková platforma s motormi naprieč, prípadne haldexové 4x4, dvojspojka namiesto HDM, o 1,3ke od Renaultu sa zatiaľ nepíše, ale určite bude, rovnako tak 1,5d od Renaultu. Hlavne ale aby spravili v MB niečo s podvozkom, ten v minulej generácii bol tragický, tvrdý a hlučný, nehodný mena Mercedes.
Ale je zjavné, že pri tom dizajne nikoho technika zaujímať nebude a CLA pôjde na odbyt ako teplé pečivo.
No a ešte cena, tá obávam sa bude hodne vysoká, ako minule spomínal Dinar, zrejme vo vyšších verziách bude konkurovať Céčku. Ja ako priaznivec HH som si nedávno konfiguroval A35AMG a skoro som padol na zadok, keď som zadal základnú (!) cenu takmer 50000 eur. A CLA bude logicky ešte drahšie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
9. 1. 2019 08:52
Re: Vydarené
Souhlas, nová generace CLA se designově podařila, s hmotou dokonce pracuje lépe než velký vzor CLS. A jak říkáš, chleba se láme na technice, pořád je třeba mít na mysli, že je to předokolka nižší střední, jakkoliv cenově bude stát min. to, co střednětřídní mainstream, a to při horší výbavě. Ale vzhledem k tomu, že nové áčko je o obrovský kus, jízdními vlastnostmi, před starou generací, má CLA teď mnohem lepší základ než mělo. Vůbec nepochybuju, že se bude prodávat jako ty pověstné teplé rožky. :-) ;-)
Avatar - chalan66
9. 1. 2019 09:27
Pekné
:yes: Páči sa mi. Hlavne konečne ladia predné svetlá so zadnými a sú pekné. Interier je ale podľa mňa až moc čačkaný. Ale inak palec hore
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
9. 1. 2019 09:35
Display v MB
Trosku som pojazdil cez Vianoce na novej E 350d Brno - Rakuske Alpy nej 6h tam a 6 h spat. Po presadnuti z mojej starej 350 bluetech mi ten display chvilu vadil . Treba na to nej 2 h zvyknut inak je to krasne ciste zobrazenie kamera je lepsia ako v predchodcovy nic sa neodraza a da sa to stlmit . vsetko je prehladnejsie a lepsie citatelne ako na malinkych displayoch. Je to sila zvyku a urcite to neotravuje pri jazde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
3. 3. 2019 20:42
Koukám, že ta palubky vadí více lidem.
Můžeme k tomu říkat, co chceme, a pořád platí, že jeho základní vyhodou je to, že je levnější.
U Mercedesa bych až takový tlak na cenu nečekal.
Howgh.
Rozbalit vlákno
0