Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLA nové generace je delší, širší a chytřejší než sedan třídy A

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 1. 2019
51
37
Zobrazit náhledy (51)
Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé Mercedes-Benz CLA Coupé
Mercedes-Benz představil na CES novou generaci kompaktního sportovního sedanu CLA. Jak moc si půjde po krku se čtyřdveřovou třídou A? Dostane výkonnější motory a bude určitě dražší...

Když trojcípá hvězda představila sedan nové generace třídy A, všichni si mysleli, že to znamená konec pro CLA. Teasery z poslední doby nás ale uvedly v omyl a na Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas se v pořadí druhé CLA představilo světu, konkrétně 8. ledna 2019 po osmé hodině večerní středoevropského času. Má na co navazovat, předchůdce se prodalo po celém světě včetně kombi Shooting Brake 750 tisíc kusů, což rozhodně není neúspěchem.

CLA s kódem C118 vypadá prakticky totožně jako áčko s kufrem (tovární označení V177), ale rozdíly najdeme. Má decentně nižší střechu, která směrem dozadu klesá strměji dolů, bezrámová okna, boční prolisy se táhnou v úrovni klik dveří a nikoli nad nimi. Odlišný je i tvar všech světel a kapota dostala další zvýraznění. Pro první sadu továrních snímků zvolil Daimler černou barvu, takže změny tolik nevyniknou. Auto je 4688 mm dlouhé, 1830 mm široké a 1439 mm vysoké. Většina rozměrů vně i uvnitř ve srovnání s předchozí generací narostla – kromě zavazadelníku, který má 460 l , o deset méně. V porovnání se čtyřdveřovou třídou A je CLA o skoro 14 cm delší a více než 3 cm širší. Součinitel odporu vzduchu ukázal v aerodynamickém tunelu hodnotu 0,23, což znamená o setinu více než dříve kvůli protáhlejší přídi.

Rozvor je shodný (2729 mm), stojí tedy na pomezí nižší střední a střední třídy, i když novinku Daimler nazývá „kompaktním čtyřdveřovým kupé“. Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a zadní víceprvkovou nápravou může mít adaptivní odpružení. O levnější nápravě ze základních áček se výrobce nezmiňuje. Kola mají minimálně šestnáct a maximálně devatenáct palců.

Trojcípá hvězda zatím oznámila jedinou motorizaci CLA 250, známý dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec. Ten dává výkon 165 kW a 350 N.m, v konkrétním exempláři byl spojen s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT. Při uvedení na trh budou k dispozici i další pohonné jednotky, jakož i manuální převodovky a kromě předního i pohon všech kol. Dočkáme se tedy i jiných specifikací zmíněného benzinového dvoulitru a také jednotky vznětové se stejným zaokrouhleným objemem. O nasazení turbodieselu 1,5 l a zážehové třináctistovky nepadlo zatím ani slovo.

Palubní desce dominuje dvojice obrazovek, v základu sedmipalcových, za příplatek s úhlopříčkou 10,25 palce. Jedna nabízí přístroje, druhá informační systém. Oproti tříprostorovému áčku s jinak prakticky shodným interiérem má CLA nejnovější verzi MBUX (Mercedes-Benz User Experience), který pokročil, je z něj chytrý asistent, rozpoznává gesta. Ovládání hlasem už reaguje jen na příkazy řidiče, případě spolujezdce, dokáže je mezi sebou rozeznat a nematou jej případní další členové posádky. Touchpad na středové konzole jako ovládací alternativa k taktéž tradičnímu dotyku prsty přímo na obrazovku zůstal. Systém je také kompatibilní s novými chytrými hodinkami Vivoactive 3, které automobilka vyvinula ve spolupráci s Garminem. Head-up displej je barevný, špičkové audio nese značku Burmester.

Ve standardu najdeme předcházení kolizím včetně těch zezadu s automatickým brzděním, či udržování jízdy v pruzích mimo město. Za adaptivní tempomat, rozpoznávání značek a další pomocníky je nutné dát peníze navíc. Díky všem dostupným pokročilým jízdním pomocníkům včetně soustavy radarů a kamer, které mají půlkilometrový rozsah, už umí auto jet polosamočinně, samozřejmě využívá navigačních dat. V úvodu zmíněná hlavní světla jsou v základu halogenová s denními diodami, za LED ve dvou verzích se připlácí.

CLA se bude vyrábět výhradně v maďarském Kecskemétu a na trh přijde v květnu 2019. Po celý první rok bude k mání v dnes již tradiční limitované specifikaci Edition 1.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Koukám, že ta palubky vadí více lidem.
Ja Prvni 123
| 3. 3. 2019
Můžeme k tomu říkat, co chceme, a pořád platí, že jeho základní vyhodou je to, že je levnější.
U Mercedesa bych až takový tlak na cenu nečekal.
Howgh.
Avatar - white label
Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
white label
| 10. 1. 2019
Ano, jednoznačně jde v prvé řadě o design přístrojovky, kdy si budu za volantem připadat jak řidič trolejbusu, nebo prototypu vozu s autonomním řízením.
O funkci jde sice taky, byť dnešní displeje už si umí poradit, tak pořád jsou situace, kdy je to se stíněním lepší, než bez něj.
Upatlané displeje ano, ale já tam obvykle vidím ještě mnohem víc upatlané okolí těch displejů, které bývá v provedení (pro mě nepochopitelně) z mega nepraktického klavírního laku, a to většinou bez možnosti nakonfigurovat to (právě v okolí displeje) jinak. A právě na něm jsou otisky prstů vidět ještě víc, než na displejích. Na displejích se objeví hlavně až když je zhasneš, ale na tom laku je vidíš pořád.
Jinak se mi ale třeba dotykový systém kombinovaný s mechanickými tlačítky v Macanu zamlouvá, v okolí displeje nejsou žádné nepraktické materiály a pokud displej svítí , nejsou na něm otisky nějak zvlášť vidět. A pokud si na něj člověk zvykne, připadá mu ovládání systém typu mmi/idrive... příliš zdlouhavé. Přes ovladač ani touchpad nemáš např. šanci zadat cíl do navigace tak snadno a rychle jako u dotykáče s kompletní klávesnicí.
Avatar - Dinar
Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
Dinar
| 10. 1. 2019
Zásadní prvek v čem? Pokud mluvíš o designu přístrojovky, pak souhlasím, nemusí to sedět každému, mě se taky víc líbí klasická kaplička, ale je to čistě na vkusu každého, pokud bys tím ale myslel, že toto řešení je horší z hlediska praktičnosti (čitelnost, odlesky) pak souhlasit nemůžu, funguje to naprosto bezproblémově. Osobně vidím jako "nesmysl" a větší problém s praktičností velkoplošných dotyk displejů k ovládání infotainmentu a klimatizace atd., která jsou v akt modelech audi nebo zmíněném touaregu, je to ergonomicky horší stejně jako esteticky, páč okamžitém upatlané.
Avatar - white label
Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
white label
| 9. 1. 2019
Nestíněné displeje na středu palubky ano, ale nikoli displeje přístrojovky, v tom tady MB suverénně "vede". Kde můžu u konkurence vidět tohle:
[odkaz]
Avatar - white label
Nech je auto hoci pekné alebo šmrncovné...
white label
| 9. 1. 2019
Ano, jenže Audi, BMW, ani VW (a spousta dalších od Porsche až po Volvo) přitom zcela nerizignovali na klasicky stíněnou přístrojovku, což je podle mě docela zásadní prvek.
Doufám, že se snad tenhle "nesmysl" nestane časem standardem i u ostatních značek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku