to je dvě velikosti výš než berlingo. Spíš nechápu proč tomu nenechali název Vivaro, ten je docela etablovaný, se zafirou to nemá nic společného a nedovedu si představit že to bude zajímavé pro její dosavadní majitele.
O jednu velikost. Snad s výjimkou toho kraťase, který je srovnatelný s Berlingem v prodloužené verzi, jinak plný souhlas. Nicméně na trhu je vidět i odklon zákazníků od MPV typu Zafiru k malým nebo středně velkým dodávkám v osobních verzích. Rodiny nechtějí drahá pitomostmi převybavená auta ale hledají variabilitu, prostor a i na západ od nás mladé rodiny musejí zohlednit pořizovací náklady.
Krom Touranu ještě Renault Grand Scenic a Citroen Grand Picasso a dá se říct, že i BMW 2 Active Tourer a Mercedes B-Class.. Ale zmizelo toho dost. Peugeot 5008 nahradil pseudoSUV, C-Max asi zmizí v propadlišti dějin a Zafira také.
Sám teď o novém autě uvažuji a chtěl jsem původně něco takového, ale nakonec mi dává větši smysl to civilní prodloužené Berlingo než tahle kategorie.
Hej tie vysoké kocky sú praktické. Už nejaký ten rok vozím rodinu v Renaulte Kangoo, a jeho kvality stále oceňujem. Hromada priestoru, veľa praktických riešení, fantastický výhľad z auta. Ale má aj nevýhody.
Veľmi sa mi páči posledný GrandScenic v 5-miestnom vyhotovení, priestorovo trochu slabší, praktických nápadov menej, ale výborne sa v ňom sedí a cestuje, aj výborne vyzerá.
Az na C4 SpaceTourer su vsetky ostatne dost uzke a nemaju 3 samostatne sedacky ako Zafira. Co ale dodnes nechapem, preco nema Zafira homologizaciu pre autosedacku na stredne sedadlo.
No jo, střední MPV už netáhnou. A hádám, že C4GP už nebude mít nástupce a na jeho místo natlačí nové Berlingo.
Mě, jako tátovi rodiny, se ta dodávka líbí. Na výlety a dovolenou super. Jenže tím to končí. Pro normální fungování je to už moc dlouhé a hlavně široké. Zvlášť ve městě.
S tou šírkou to v kontexte doby až taká tragédia nie je. Už nižšia stredná šplhá cez 1800 mm, stredná má o 5 cm viac, stredné SUV tiež, väčšie už lezú cez 1900 mm, taký Touareg je širší ako táto krabica (1984 vs. 1920). Takže parkovanie a jazda v meste bude asi podobne obtiažna ako na iných väčších autách. Previezol som sa s podobným Peugeotom, šírka problém nebola, skôr ten dlhokánsky rázvor.
Jenže tahle dodávka má se zrcátky přes 2,2 m. A těch dvacet čísel je už podstatný rozdíl. Jak pokud jde o parkovací místa před obchodem, tak třeba v levém pruhu v zúžených částech D1 (kde už správně nemá co dělat). Neříkám, že se s tím nedá žít, ale omezení je to citelné.
Mrzí mě "konec" Opelu. Tahle značka si zaslouží mnohem víc, než být divizí a výprodejem žabožroutů.
Z geniálního modelu, kterej přinášel inovace a jako na jediný Opel poslední doby na něj v podstatě majitel mohl být hrdý, je pekařská dodávka s přelepenými znaky. Zafira byla nejspíš nákladnější, než toto a je třeba OPTIMALIZOVAT.
Tato znacka dobacovala tak, ze ju najskor kupil GM a potom aj GM sa jej chcel zbavit. Takze tym zabozrutom moze Opel vdacit, ze vobec mal niekto zaujem zdochynajuceho kona este drzat pri zivote.
Smutné kino to bylo do teď. Opel přes všechnu svou "slávu a sílu" nedokázal generovat zisk. Tohle není kulturní památka, to je automobilka a jejím smyslem je generovat akcionářům zisk. Pokud toho není schopna, pryč s ní. Opel může mluvit o štěstí, že je ještě "naživu" a neskončil jako Saab nebo Vauxhall, které svého času zkoušel sám neúspěšně požrat.
Pokud jde o Zafiru, model to byl povedený, i já jsem o ní párkrát uvažoval, ale nakonec to vyhrál vždy vyhrálo MPV od "žabožroutů". Že by kdy byla něčím inovátorská, to jsem si nevšiml. Ten inovátorský princip MPV totiž přinesli právě oni vysmívaní žabožrouti. Prostě lepší bere.
Naco im je potom Opel Combo? Ci len nasilu potrebuju nejaky novy "minibus" prerobeny z dodavky? Lebo zo Zafiry nevidim dovod presedlavat do nejakej inej dodavky ked uz je tam Combo.
Vseobecne som trochu zmateny obchodnou stratégiou PSA, ale podobny problem s identitou mam aj pri koncerne. Asi len Renault s Daciou a Toyota s Lexusom to maju take "jasne".
Aj Citroen zjednotil názvy - miesto C4 Grand Picasso je to Grand C4 Spacetourer a Spacetourer je o číslo väčšie auto. Možno Zafira bez Life bude predsa len nástupcom súčasnej Zafiry. Ibaže by nie.
Taky se mi nelíbí tenhle směr spojovat různé značky v jednu a prodávat totožnou techniku jen s různým znakem na přídi. Automobilky píšou že zákazník si to takhle žádá jenže hlavní zákazníci jsou firemní flotily a ty zajímá především cifry na kalkulačce. Proto vznikají tyhle výplody koncernů. Opel byla moje oblíbená značka ale nyní pro mě už postrádá smysl.
Opel to robil aj doteraz, Vivaro bolo Traffic, Combo bol nejaky Fiat, Corsa bola tiez priblizne rovnaka s Puntom. Vauxhall bol to iste, co Opel. Doteraz to bolo v poriadku a zrazu to nema zmysel? :-)