sice vzbuzují otazníky, ale celkově to auto získalo čistější linky, zadek lehoulince audinovatí, ale vše ku prospěchu věci. Za mě :yes: , protože už to není ta chaotická změť podivných linek odnikud nikam. ;-)
Tak to zase prrr, to bys ho hrubě podceňoval! Jeho předfaceliftovaná sedmička je pořád s přehledem nejodpornější baworák všech dob, ze všech strana a dokonce i uvnitř. Co jsou proti tomu nějaké přerostlé ledviny! 8-s8-s8-s:no:
Nebýt těch ledvin a pár detailů, tak je to pořád pěkný auto. Řekl bych, že v BMW usoudili, že zákazníci 7-er už nechtějí střídmou eleganci, ale křičet do okolí. Trochu mi pohled na předek evokuje styl CTR.
stačilo jen trochu postrčit směrem k novým markantám, které předvedly 8er, X5, Z4 a 3er, tj. hlavně nová 3D zadní světla, nový tvar předních (užší) a nová optika minimalistické varianty angle eyes. Potud dobrý, ale implantace ledvin naprosto boří všechno to nové užší minimalističtější a modernější, vypadá to jako návrat prvku z roku 1934. Jak jsem schopen to nějak pobrat u SUV, která mají předek přece jen vyšší, tj. větší plochu, která ledviny aspoň trochu roznese, tak na relat. nízkém předku sedanu je takový prvek otřesný, pěst na oko. Je to škoda, protože to auto je designově velmi kvalitní, ale ty ledviny ho vraždí.
Osobně si myslím, že ani tak moc nevadí velikost těch ledvinek, ale jejich umístění a provedení. Kdyby byly umístěné o pět čísel níže a jejich vrchol by tvořil jednu linku s horní hranou světel (nevybíhal by křiklavě nad ně) tak by se jednak zmenšil tak jako tak zbytečně velký fejkový prostor pod ledvinkami a celé by to opticky přimáčklo čumák více k zemi. A kdyby ledvinky byly sice stejně velké, ale méně plastické (nebo vyboulené) a s decentnějšími, jemnějšími lamelami, tak by to bylo elegantní i při velké ploše ledvinek. Tím, že se neustále snižují světlomety a ledvinky trčí do výšky i do prostoru nad ně/před ně, tak vytváří efekt prasečího rypáku, kdyby horní hrana byla v rovině se světlomety a naopak spodní hrana o to více zajížděla blíže ke spodku auta, tak by tento efekt nevznikal.
Souhlas, také mám radost, že BMW opuští velkoplošné zadní lampy, ale megaledviny to celkově negují. A co se samotné šířky ledvin týče, tak tady už poslední verze (X7) ledvin pomalu překonávají i ty, z r. 1934.
podľa mňa sú tie ľadviny ok. Celý problém je v tom, na čo sme zvyknutí. Rolls mál odjakživa mega masku a prťavé svetlá a nikomu nevadí. Bola len otázka času, kedy dobehnú rozmer masky rollsu, betley, či audi, mercedes. Pozrite si dnes niekdajšie ľadvinky (myslím pred 2000), sú až smiešne malé. Dnes je trend dominancie a agresivity, každé druhé auto suv, vyžiadala si to doba, mať agresívny, dominantný predok. Na jednej strane kupujeme stále väčšie autá, stále masívnejšie, letíme na trende suv tankov a na druhej sa divíme, keď sa dizajn adaptuje. Niekdajšia 7 bola štíhla a elegantná, ale kúpil by si takú dnes niekto?
Haló, Bangle, vylez! Ja vím, že tam jsi. Schovaný ve studiu, ve skříni s kostýmy na maškarní, po nocích svým bývalým kolegům tajně čmářáš do výkresů.
Ale seriózně - tohle už působí příliš nevyváženě, v podstatě nutný výsledek typicky německé snahy udělat perfektní ještě "perfektnější", což nemůže dopadnou dobře. A taky nedopadlo. Předface byl podle mě nejpovedenější 7er od dob E38, takovéto zásahy jsou úplně zbytečné.
Tak je to vždy. Když Lexus popustil uzdu fantasii, někteří to kritizovali ( já taky ). S odstupem mohu říci, ze to ,,elku" sluší. To samé u Jeepu. Také samá kritika. A nikdo to již neřeší. A co čtyřoká Škoda? Dejme tomu pánové čas.
Někdo v diskusi zmínil návrat do 30. let. Ono retro je dnes v módě.
Veliké ledviny:
Spíš než esteticky, což je stejně sporné, bych chtěl vědět aerodynamicky, co se pak dělá s tím velikým množstvím vzduchu vstupujícího skrz ně za jízdy do motorového prostoru. Možná se zavírají v závislosti na rychlosti za maskou žaluzie, ale pak tu zase vzniká svislá čelní stěna - ty tam jsou doby, kdy se to elgantně regulovalo automaticky tvarem přídě.
Ale Mercedes, či Mazda dělají dnes svislé "tlamy" také veliké.
Kromě jiného je tu i špatný náraz s chodcem - ostrá hrana nad maskou.
Defletory kolem předních kol:
Jsou zde nápadně větší, než dosud bývalo. BMW s tím před časem začalo jako první a dovádí to do konce tím, že odsává druhým deflektorem vzduch do strany karoserie. Ty přední (v nárazníku) jsou dnes už běžné, ale v na boku to nikdo nemá.
Jo, jo, máš pravdu - děkuji. To doteď nebylo.
A Mercedesy nebo Mazdy mají doteď "tlamu" celou otevřenou.
Škodovky jednak nemají mřížku tak velkou a jednak ji mají ze 3/4 se shora zaslepenou - a také posazenou níž a navrchu zaoblenou příď. Tak si myslím, že to má být - vstup vzduchu má být co možná až pod nárazníkem. Velkým tlamám ala Mercedes nerozumím.
ak to nazveme takto ciste ako proforma sa mi teda na bmw vobec nepaci.... pritom prva X5 je dodnes krasna ... aj bmw 3 z konca 90 rokov.. alebo blanglova 5ka..... ci ta brutalna Z8 z bondovky.... ale tieto dnesne nove kusky od vrtulke? nechapacka..ved to nema kuska elegancie ... chapem ze casdy ked auta boli aj akymsi umenim su uz prec a nastava tvrdy masovy biznis ale napriek tomu auto v takejto cenovke by malo kusok aj vyzerat si myslim ... v podobnej sfere teda za mna zlate jaguare alebo maserati... :yes:
mat co najvacsie ladviny a ponton ako na ponorke.. hmm... menej je pritom niekedy viac a tu to plati dvojnasobne... som presvedceny ze bawo ma pritom vizualne na ovela viac ako predvadza... vidim tu premrhany potencial a nadalej neskutocne rezervy ...
Aspoň že už nejsou zpřetrhané linie. I Mercedes už to konečně opustil a vypadá to, že už tahle příšernost je konečně pryč i ostatních (Mazda, Hyundai, ......).