U těch sportovních vozů by mě zajímalo kolik těch BMW 4er má aspoň trochu silnější 4 válcový benzínový motor. Dieselová provedení pak za sportovní nelze moc považovat.
Jo, a to je ve sporťácích i dvojka - taková 218 s tříválcem je taky sporťák jako kráva. A úplně se bojim napsat, že do dvojkový řady patřej i ty jejich Tourery.. o ty je to snad očištěný:)
Nechápu, že ve velkejch MPV vůbec nevidim klasický borce typu Alhambra, Sharan, Galaxy.. to fakt už nikdo nekupuje? Dyk jsou to nejlepší rodinný auta..
A pro redakci, nemůžete dát odkaz na zdroj informací?
Jsou to čísla SDA
[odkaz]
Tam si auta zařazují prodejci, takže každý jak chce. Jediná korekce kterou redakce udělala je ta, že Octavii ze střední třídy dala do nižší střední, ale kopanců tohoto typu je tam celá řada.
No, já bych to viděl celkem jednoduše. Velké MPV zdařile nahrazují velká SUV, podívej na Kodiaq, přes 6 tisíc kusů, to je objem ve kterém neprodává ani většina nižší střední třídy.
Vejde se 7 lidí, je to 4x4, projedš na chatu a rodinu odveze, na co Alhambru, která stojí +/- stejně.
A ti, kdo nemají tak velký budget, nebo jim SUV nestačí sáhnou rovnou po Transporteru a Tranzitech
Osobně mi spíš zaráží neúspěch Mégane, je to velmi dobré auto a za super cenu. Nepoptával jsem, ale možná v silnějších motorizacích tak levný nebude... nevím ?
No to právě teorieticky, nebo litrově po roletku, možná jo, ale zkus nacpat do Kodiaqu, nebo vlastně jakýhokoli velkýho SUV, tři kola na vejšku místo jedný sedačky (můj setup:))
Že nacpeš do Kodiaqu to samý jako do Alhambry fakt neni pravda..
A ty velký dodávkoidní typu Tranzitu sou prostě furt uskákaný dodávky. Transporter je maličko jinde, ale zas drahej, jak to prase..
To je ale otázka, jestli většinoví kupci Alhambry v ČR potřebujou odvézt to, co píšeš. Kolega taky jezdí Alhambrou a když jsem se ho zeptal, jestli opravdu to auto takové potřebuje, tak se zamyslel a řekl, že by asi mohl žít i s kombíkem a další auto už přehodnocuje jinak.
A kdo žije opravdu aktivně, volí rovnou Transporter/Tranzit, kam dá kola, nebo se i vyspí... dnes už je hodně civliních verzí
Rozhodně nezatracuji variabilitu velkého MPV, ale né všichni, kdo jej mají, ho využívají pořád.
Sestra má Galaxy, první generaci. To auto je prostorově geniální. Výborný přístup do kufru, do poslední řady si pohodlně sednou i dospělí, během pár minut z toho uděláš menší dodávku s rovnou podlahou, prostě pro rodinu si těžko představím něco lepšího (kombi jí nestačí, proto Galaxy pořizovala). Nevím, jak dnešní Alhambra, ale myslím, že Kodiaq s tím půjde srovnávat jen těžko. Je v něm teda mnohem více místa podélně, ale předpokládám, že do třetí řady si stejně pohodlně nesedneš. Ani v 5008 nevypadala, že bych v ní chtěl sedět déle než 5 minut.
Já nesrovnávám velikost kufru a variabilitu, jen, že do nedávna kolem milionu těm, kterým nestačilo kombi s pěti místy, muselo posloužit MPV, dnes je tu i takové SUV, jako Kodiaq, které mnohým stačí, je vlastně kompromis.
Napriklad ja vozim 3 biky - pekne vzadu na taznom. Ale bude to presne o tych prioritach. Sharan a derivaty nie su vobec lacne a uz v zaklade stoja dost vela. Za rovnaku cenu mam uz slusne nabiteho tourana/C4 ST/ 5008. Ano, su to o kusok mensie auta, ale zase - ak niekto potrebuje prevazat napriklad 6 ludi nonstop a nie nudzovo, tak siahne po tej velkej dodavke a vykasle sa na velke MPV. Cena vo vybave obdobna, v zaklade dokonca nizsia a variabilita o 2 levely inde - ako komfort pre cestujucich tak moznosti ulozneho priestoru. Uz z okolia poznam niekolkych co kupili V-classe, Pro Ace verso, a dalsi riesia multivan.
Tak ale V-Classe nebo Multivan máš v reálu o hezkejch pár set litrů vejš, než řekněme tu Alhambru, v podobný výbavě. A komfort dodávek typu Transit je blbej, nemůžu si pomoct. Já bych vždy vzal radši holýho Sharana, než nabušenýho Tourana.. leč každýmu co jeho jest a dle čísel jsem v silný menšině:)
Pri tych dvoch urcite ano, ale napriklad trojka Proace, spacetourer, traveller, vlastne uz aj opel su v zaklade lacnejsie ako sharan a vo vybave su porovnatelne. Kazdy mame samozrejme ine priority. Ja zase o triedu nizsie vo vybave ako social edition vo vysej triede :-) Kazdopadne ani ten sharan/alhambra pre 7mich nie je nic moc a taky isty problem ma aj Smax ci Espace. Pre prevazanie specifickej velkej batoziny taktiez. Tam ta dodavka posluzi lepsie. Tiez je tam to ale - uz je to velka krabica, aj vybavove prvky nemusia posobit tak hodnotnym dojmom ako u MPV. Ma to len dizel (nechcem), ale dava ako jediny zmysel atd...
Celý problém jinak pěkného a zdařilého Meganu současné generace je příliš "placatá" karoserie. Zejména u rodinného kombíku (který je v ČR zdaleka nejpoptávanější) je to velký problém - omezuje to vnitřní prostor a komplikuje nastupování do auta... Renault tak vlastně stvořil jakýsi náznak shooting braku :-O
Bylo by tomu tak, pokud by už minulá generace nebyla dost nízká. Schválně se zastav v nějakém showroomu Renaultu a zkus si do současného Megoše nastoupit. Máš pocit, že lezeš do nějakého kupé, resp. shooting braku (v případě kombíku) a ne do rodinného auta! ;-\
Ja ak stretnem dvojkové kupé, tak vo väčšine prípadov je to M2, takže tak zlé to zrejme nebude (mimochodom M2 je zďaleka najpredávanejší M model). Hoci sám trojvalce nad úroveň mainstreamových hatchbackov nižšej strednej kritizujem, v prémii jakbysmet, v prípade 2er ani trojvalec zrejme nepokazí športový charakter auta, ktorý je nielen o motore, ale aj o koncepcii pohonu, naladení podvozku, hravosti, agilite; pri 18i výkon síce bude chýbať, ale ľahký trojvalec vpredu bude zrejme agilnejší, ako 40i.
Inak tie MPV zaujali aj mňa, najprv si hovorím, že s tou kategóriou to nebude až také zlé, ako sa hovorí, keď až do 7. miesta sú predaje v tisícoch; potom pozerám bližšie, že sú to skôr úžitkáče resp. také pracovné verzie než čistokrvné MPV typu Sharan.
No, je to přesně ten "výzkum", co jsem popisoval já - brigádníci, výtěr výfuku na parkovišti. O ničem. Já jsem dával zdroj taktéž ÚAMK, z podzimu 2017, kde uvádí 9% aut bez filtru. Tentokrát u silnice hadička, co měří emise projíždějících aut. Takže ode zdi ke zdi, podle toho, jak měří. K smíchu.
Psal jsem to proto, že Hamuna se "omlouvá", ale snaží se tím říct, že ve skutečnosti je to číslo dokonce ještě vyšší, než tvrdil. Taková falešná omluva ve stylu "sorry, že jsem řekl, že tvá stará není moc hezká, ve skutečnosti je hnusná jak pr.del". ;-)
Já vím .. proto si to taky zaramuju >:D jiné omluvy se nikdo nikdy nedočkáme >:D Hele 70procnet je maso... To vytirali výfuk někde u fabriky na severu , kde parkují jen 20let staré Oktávky..
"70% je maso" - vem si, že pošleš brigádníky na parkoviště. Pozná ten brigádník, jestli to Mondeo MkIII je 2,0TDCi , které má mít DPF, nebo jen 1,8TDCi? Nepozná. Co když u konkrétního auta výrobce zavedl DPF v polovině "života" modelu? Poznají, zda má mít nebo nemá? Jediný výstup z toho rádoby výzkumu je, že odhadují, že cca 70% aut má černé výfuky. Což mě přivádí k tomu, jestli byli brigádníci vyhnaní na parkoviště vůbec schopni poznat, že jde o naftu a ne benzín.
Páč moje "stará plečka" s DPF měla výfuk i po 260tkm čistý, na rozdíl od zánovního moderního benziňáku s najetými desítkami tkm. Poznali? Budeme věřit? :-)
Nicméně ten fakt že místo Pašíka C5 = je fakt prča a pro někoho jistě skoro infarkt :-)
Skoro stejná prča jako když ty si jeho věty o NOx opsal = místo ofotil >:D
A nejspíš = nepochopil >:-[]
Napovim ti = něco podobnýho psal k DPF filtrum
Napovim ti znovu = něco podobnýho bych já psal kdyby mi EU a další instituce po planetě = chtěly omezit třeba příkon [odkaz] hele a už HLASUJ A VYHRAJ [odkaz]
Nojo když to zmiňuješ = Karel by se měl omluvit = to je fakt
Když sem tohle zmínil a napsal zdroj = mám to z tištěný verze tohle je jen takovej výcuc = reagoval jako obvykle = "když sem to nečet já tak nic takovýho neexistuje" a doplnil jako obvykle urážkou = toho kdo to narozdíl od něj čet a zná >:D
Pak přidal zpochybnění místa testů = poplet to s něčim co si našel asi pomocí gůglu :yes:
A přidal další urážku a zpochybnění :-)
Takže dnešní reakce že takovej způsob testování je pod jeho intelektuální úroveń = je vlastně = krok nahoru >:-[]
Nic sporného na tom není, 4er do kolonky sportovní auta nepatří, podobně jako X5 a X6 jsou v jedné kategorii, patří 4er tam kam 3er, tedy do střední třídy. Do kategorie sportovní vozy by se mohly započítávat čistě M modely.
A pokud vezmu souhrn prodejů 3er a 4er ve srovnání s C-Klasse (ve které jsou všechny karos. varianty vč. kupé), pak je to pro bmw v roce 2018 moc pěkný výsledek, vzhledem k výběhovosti stávající generace. Výrazně novější modely audi (A4, A5) se do tabulky ani nevešly.
Tak Audi, minimálně co se týče A4,6,8 v ČR těžkej debakl (v rámci D3). Evropský čísla jsou přece jen milosrdnější, ale konkurenti neměli propad kvůli WLTP, a daří se jim líp. Někdo (v Audi) něco dělá špatně.
Líbí se vám od nich něco? Mě se hrozně líbila předchozí generace A6. Teď jsem vybíral auto a z těch jejich obrovských dotykových ploch a unifikovaného designu jsem vážně nadšený nebyl. I ty interiéry už mi nepřijdou tak hodnotné jako dřív.
A4 vcelku bez výhrad,A5 se mi líbí hodně, z nové A6 a A8 jsem mírně rozpačitý, ale ty jsem neviděl/neseděl naživo. Na ty displaye jsem zvědavý, ale jako dobrý krok to nevidím.
S minulou A6 souhlas- já měl před verzi fl, s fl ji vycizelovali k dokonalosti, zejména avant a allroad.
tady všichni při uvedení trh vyčítali vysokou cenu. Ovšem s odstupem doby se zdá, že cena byla naopak podstřelená. Jak jinak si vysvětlit třetí místo ve střední třídě za supem a pašíkem s pohodlným náskokem na zbytek pole.
To ma práve vcelku šokovalo. Sám som patril k tým, ktorí kritizovali VW za prestrelenú cenu "prebúchaného Passata" a tipoval som, že ceny budú musieť ísť hodne dole. Zjavne som sa mýlil a Arteon ľudia skutočne (tak ako to VW prezentoval: [odkaz] ) vnímajú ako prémiovejšie auto a sú zaň ochotní platiť aj prémiovú cenu.
Jo.. a nedávaj na něj třeba nějaký brutální slevy? Jakože si přijde fešák pro pašíka do firmy a tam na něj hned "vemte Arteon, budete frajer, dám dvoukilo dolů a máte to skoro jak za pašíka.."?
Fakt nevim, jen se ptám.
Môže byť, ale keď som sa bol previezť na vtedy novinke a zisťoval zľavy, tak len symbolicky v jednotkách percent, pričom Passat bol zľavami násobne vyššie (nejak 5% Arteon vs. 15% Passat, presne už neviem).
No v Porsche Smíchov mi nabízeli na firmu slevu o něco menší (cca o 8%) než na pašíka nebo na supa. Takže vzhledem k rozdílu ceníkových cen je pořád cenově hodně nad oběma jmenovanými.
Já i dovolím o Arteonu trochu zafantazírovat a dám takovou teorii.
Firemní jezdci, kteří mají solidní rozpočet a omezená auta na mainstream (Typicky Passat/Superb) mají možnost nově fasovat i Arteon :-) O soukromém ( i když by se o tom dalo polemizovat, protože si to koupil taky na svou firmu) Arteonu vím jen o jednom :-)
No třeba u nás ve firmě dáváme lidem rozpočet a koupit si mohou co chtějí. V ceníku před WLTP si jeden koupil Arteona v nějaké nejnižší výbavě tuším elegance s 2.0 TDI, dnes už by se do něj rozpočtově nevešel, protože po WLTP ceny ještě o něco zvedli a jak píši výše slevy dávají horší než na pašíka. Na druhou stranu když má někdo rozpočet 1.4 mio, s dph, tak se mi nezdá, že by brousil tady, ale protože i ceny prémie jdou pomalu ale jistě nahoru, tak možné je všechno.
Neni to tak - Arteonem se fleetaci snazi nahradit D3 vyssi stredni, ale to jim obvykle management nezere.
Ty vysoke prodeje jsou dany obrovskou slevou, kterou maji na Artíka leasingovky (Arteon v lepších konfiguracích vychází po slevě stejně jako Passat a líp, než srovnatelný Superb).
suhlas.. ono arteon zobral iste hodne zakaznikov podla mna superbu inak tazko vysvetlit pokles superbu o 2000 kuskov... rovnako mam citak ze co to arteon uz uchamtol aj mazde 6 aj mondeu... ale celkovo aj tak stredna trieda pada... ludia si uz za podobne peniaze kupia dnes sikovnejsie stylovejsie a praktickejsie SUVecka ;-) a mat tak 25 tacov tak aj za mna radsej 4x4 outlander s automatom ako nejaky klasicky superb ;-)
Děkuji, že jste si dal práci se sestavením tabulek.
Nechápu ale komentáře k jednotlivým tabulkám: mnoha slovy komentujete jen to, co je v tabulkách vidět na první pohled- kdo se umístil na prvním, druhém a třetím místě, o kolik aut se ten a ten model v prodejích propadl a pod.
Ani jedno slovo k příčinám vývoje prodejů v jednotlivých segmentem. Bylo by vážně zajímavé znát vývoj reexportů ve srovnání s loňským rokem, bylo by zajímavé znát dopad zvyšování cen aut v roce 2018 na prodeje a pod.
Jste schopen tyto a další zajímavé informace sehnat a sesmolit pro čtenáře ACZ?
suhlas.... pisat o tom co vidime v tabulkach su zbytocne omacky .... navyse SUV maju dnes aj 50 modelov ... takze zobrazit len prvych 10 je hodne uzka tabulka... tu by som dal aj kludne 15 az 20 najpredavanejsich ... uz samozrejme vyssia stredna trieda tam postaci aj tych 5 najpredavanejsich.... tam ani nie je o com pisat
cest porazenym..klasika SUV nam opat vladnu a prerastena mega stredna trieda aj giganticka vyssia stredna opat padaju na dno .. a to podla mna este nie je koniec a o rok to bude este vacsi debakel... navyse aj SUV este nie su na vrchole... no este to bude zaujimave do buducna so strednou triedou podla mna.. aj s tou vyssou strednou... celosvetovo tieto segmenty hodne klesaju uz.. teda nielen v eu ale aj v amerike ..