Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2018: Velký přehled nejprodávanějších aut v jednotlivých segmentech

David Bureš David Bureš 10. 1. 2019 • 00:45
73
74
Zobrazit náhledy (73)
Audi SQ7 Audi SQ7 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 Huyndai ix20 Huyndai ix20 Huyndai ix20 Huyndai ix20 Huyndai ix20 Huyndai ix20 Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Peugeot 2008 Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Citigo Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter Volkswagen Transporter
V pořadí nejprodávanějších modelů na českém trhu se loni nic zásadního nezměnilo. Segmentům nadále většinou vévodí modely Škoda.

Rok 2018 byl pro automobilky působící na českém trhu méně úspěšný než předchozí léta. Po pěti letech se růst zastavil a počet registrovaných nových vozů meziročně klesl o 3,7 %. V čele jednotlivých segmentů se toho ale příliš neudálo. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Český trh se však nadále vyvíjí. I s ohledem na brojení proti naftě klesá podíl aut se vznětovým motorem. Loni tvořily 30,2 % všech registrovaných nových osobních aut, zatímco o rok dříve to bylo 37,8 %. Zákazníci však nepřecházejí k alternativním palivům, ale spíše se vrací k benzinu. Osobní vozy se zážehovým agregátem loni tvořily 67 % všech registrací, o rok dříve to bylo 58,5 %.

Z alternativ vedou hybridy, mild hybridy, full hybridy a plug-in hybridy dohromady tvoří 1,79 % trhu. Následuje CNG, jehož podíl ale meziročně klesl z 1,06 na 0,74 %. Nepochybně i kvůli tomu, že se v závěru roku čekalo na homologaci některých aut na stlačený zemní plyn podle nových emisních pravidel.

Většinu nových aut u nás nadále pořizují firmy, firemní zákazníci tvoří 72,4 % registrací. Meziročně však došlo k jejich úbytku, v roce 2017 podíl této klientely činil 74,6 % registrovaných aut.

Teď už se však pojďme podívat na výsledky v jednotlivých segmentech:

Nejprodávanější miniauta v roce 2018

Zájem o nejmenší auta na trhu nebyl u nás v posledních letech kdovíjaký, loni ale počet jejich registrací meziročně vzrostl, z 6.553 na 6965 exemplářů. Velký podíl na tom měl třetí v pořadí modelů, Suzuki Ignis, který si meziročně polepšil z 277 na 919 registrovaných kusů. Jiným minivozům přitom registrace oproti předchozímu roku klesly, celkově první Škodě Citigo z 2.953 na 2.770 exemplářů, druhému Hyundaii i10 pak z 1.491 na 1.442 kusů. Kolíňata ale meziročně rostla, Toyota Aygo z 290 na 494 kusů, Peugeot 108 z 61 na 140 a Citroën C1 z 83 na 99.

Nejprodávanější minivozy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Škoda Citigo 2770 2953
2. Hyundai i10 1442 1491
3. Suzuki Ignis 919 277
4. Toyota Aygo 494 290
5. Volkswagen Up! 265 364

Nejprodávanější malá auta v roce 2018

V segmentu malých aut se udály větší změny v pořadí, byť nejvýše zůstává Škoda Fabia, a to přestože si meziročně mírně pohoršila z 21.281 registrovaných kusů na 21.080. Druhý však tentokrát skončil Renault Clio, který o příčku přeskočil Dacii Sandero. Meziročně si pomohl z 3.349 na 3.508 registrovaných kousků, zatímco registrace rumunského hatchbacku klesly z 3.379 na 2.938 kusů. Na čtvrtou příčku se pak z předloňského sedmého místa vyšvihla Toyota Yaris s 2.231 registrovanými exempláři. Mezi deset nejlepších se pak dostal i Citroën C3, obsadil osmou pozici.

Nejprodávanější malé vozy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Škoda Fabia 21080 21281
2. Renault Clio 3508 3349
3. Dacia Sandero 2938 3379
4. Toyota Yaris 2231 2003
5. VW Polo 2070 1389
6. Hyundai i20 1947 2741
7. Ford Fiesta 1859 3323
8. Citroën C3 1400 1083
9. Peugeot 208 1202 1277
10. Kia Rio 1152 1345

Nejprodávanější auta nižší střední třídy v roce 2018

Nejprodávanějším autem na českém trhu i v roce 2018 zůstala Škoda Octavia, která logicky vévodí také své kategorii, nižší střední třídě, a to přestože meziročně její registrace klesly, z 27.051 na 24.834 kusů. Jako již tradičně následuje Škoda Rapid, která si meziročně polepšila z 12.407 na 14.353 exemplářů. Její kariéra se ale chýlí ke konci, letos bude nahrazena modelem Škoda Scala. Nic se nemění ani na dalších příčkách, nejlepší desítku ale tentokrát uzavírá Toyota Auris se 1.779 kusy, zatímco o rok dříve to byl Opel Astra.

Nejprodávanější vozy nižší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Škoda Octavia 25834 27051
2. Škoda Rapid 14353 12407
3. Hyundai i30 7455 7441
4. VW Golf 5529 7402
5. Kia Ceed 4250 3819
6. Ford Focus 3522 4241
7. Seat Leon 3032 3700
8. Dacia Logan 2239 2441
9. Renault Mégane 1913 2670
10. Toyota Auris 1779 1362

Nejprodávanější auta střední třídy v roce 2018

Prodeje ve střední třídě sice na českém trhu souvisle klesají, pořadí na nejvyšších příčkách se však nemění. Pořád vede Škoda Superb, následovaná Volkswagenem Passat, a to přestože si oba meziročně pohoršily. První z 8.737 na 6.760 kusů, druhý z 4.744 na 3.083 exemplářů. Na třetí příčku se však vyšvihl Volkswagen Arteon se 755 kousky, což naznačuje, že by s touto kategorií nemuselo být tak zle. Na pátou příčku se pak z desátého místa vyšplhal Opel Insignia s 563 kousky. Z prémiovek vede celkově sedmé BMW řady 3 s 495 kousky, které již zanedlouho dorazí na český trh v nové generaci. Top 10 uzavírá stařičká Toyota Avensis s 216 registrovanými kusy, místo níž se začala nabízet větší Toyota Camry. Meziročně si však Avensis pohoršil o dvě místa.

Nejprodávanější vozy střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Škoda Superb 6760 8737
2. VW Passat 3083 4744
3. VW Arteon 755 294
4. Hyundai i40 671 930
5. Opel Insignia 563 402
6. Ford Mondeo 539 875
7. BMW 3 495 567
8. Mercedes-Benz C 431 740
9. Mazda 6 375 465
10. Toyota Avensis 216 429

Nejprodávanější auta vyšší střední třídy v roce 2018

Vyšší střední třída už nějakou dobu patří automobilům prémiových značek, nejvyšší pozici si stejně jako o rok dříve drží Mercedes-Benz E, meziročně však klesl z 1.848 na 1.320 registrovaných kusů. Klesal také druhý v pořadí, BMW 5, z 1.402 na 1.181 kousků, stejně jako čtvrté Audi A6 (z 695 na 313 exemplářů). Naopak třetí Volvo S90/V90 zůstalo s 321 kusy víceméně na svém. Meziročně pak zažilo významný skok BMW řady 6, z 55 na 225 kusů, to je ale tím, že se v jeho nabídce nově objevil liftback 6 GT.

Nejprodávanější vozy vyšší střední třídy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Mercedes-Benz E 1320 1848
2. BMW 5 1181 1402
3. Volvo S90/V90 321 329
4. Audi A6 313 695
5. BMW 6 225 55
6. Mercedes-Benz CLS 161 24

Nejprodávanější auta luxusní třídy v roce 2018

Nejluxusnějším automobilům na trhu opět vládne Mercedes-Benz třídy S, který i díky odvozeným karosářským verzím kupé a kabriolet v roce 2018 dosáhl na 316 registrovaných kusů. Druhé následuje BMW 7 se 168 kusy, stupně vítězů uzavírá Porsche Panamera se 72 exempláři. Na konkurenci z Mnichova a Stuttgartu nadále ztrácí Audi A8, které za rok 2018 má na svém kontě 47 registrovaných exemplářů.

Nejprodávanější vozy luxusní třídy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Mercedes-Benz S 316 215
2. BMW 7 168 202
3. Porsche Panamera 72 82
4. Audi A8 47 12
5. Lexus LS 24 1
6. Jaguar XJ 10 4
7. Maserati Quattroporte 8 5

Nejprodávanější sportovní auta v roce 2018

I v roce 2018 pokračoval souboj mezi nejprodávanější sportovní automobil na českém trhu mezi BMW řady 4 a Fordem Mustang. I tentokrát se nakonec radoval Mnichovan, a to navzdory meziročnímu propadu z 523 na 323 registrovaných aut. To americký pony car si meziročně pomohl z 252 na 283 kousků. Skokanem roku je pak třetí Subaru WRX STI, které meziročně vyskočilo z 59 na 126 registrovaných kusů. WRX STI kvůli přísnějším emisním normám muselo v Evropské unii skončit, čeští zákazníci ho tak nepochybně hromadně pořizovali v době, dokud mohli. Ze superaut pak statistiky SDA zmiňují tři Audi R8, 15 BMW i8, 10 Ferrari 488 nebo 46 kusů Mercedes-AMG GT, v tomto čísle jsou však uvedeny i čtyřdveřové verze tohoto modelu.

Nejprodávanější sportovní vozy
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. BMW 4 323 523
2. Ford Mustang 283 252
3. Subaru WRX STI 126 59
4. BMW 2 107 222
5. Mini Cabrio 83 115
6. Porsche 911 67 49

Nejprodávanější malá SUV v roce 2018

Statistiky SDA začaly loni nově dělit registrace SUV do několika kategorií podle velikosti. Populárním malým SUV tak v prvním ročníku tohoto žebříčku vévodí Peugeot 2008 s 3.205 registrovanými kusy, na které vyskočil z předloňských 2.337 kousků. Překonal tak Renault Captur (2.276) nebo Suzuki Vitara (1.921). Čtvrtý je Opel Crossland X, který byl s 1.392 kusy loni nejprodávanějším vozem značky na českém trhu.

Nejprodávanější malá SUV
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Peugeot 2008 3205 2337
2. Renault Captur 2276 2360
3. Suzuki Vitara 1921 1950
4. Opel Crossland X 1392 559
5. Kia Stonic 1100 182
6. Suzuki S-Cross 1031 937
7. Mazda CX-3 1019 985

Nejprodávanější středně velká SUV v roce 2018

V kategorii kompaktních SUV (tzv. SUV-C) to byl souboj mezi dvěma mladoboleslavskými modely, Škodou Karoq a Kodiaq. Z prvního místa se nakonec radoval první zmíněný, s 6.548 kusy, zatímco druhý měl na svém kontě 6.227 exemplářů. Třetí následuje další u nás populární model, Dacia Duster, na čtvrtou příčku se vyšplhal Volkswagen Tiguan. Desítku nejlepších uzavírá crossover Peugeot 3008 s 1.413 registrovanými kousky.

Nejprodávanější středně velká SUV
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Škoda Karoq 6548 1924
2. Škoda Kodiaq 6227 5252
3. Dacia Duster 5290 5065
4. VW Tiguan 4050 2997
5. Nissan Qashqai 3945 3795
6. Hyundai Tucson 3424 3816
7. Ford Kuga 1943 2050
8. Kia Sportage 1937 2038
9. Toyota C-HR 1604 1056
10. Peugeot 3008 1413 1053

Nejprodávanější velká SUV v roce 2018

V kategorii velkých luxusních SUV to byl těsný souboj, z něhož nakonec vyšlo vítězně Audi Q7 s 673 registrovanými kusy. Druhé BMW X5 ale mělo na svém kontě jen o 13 kusů méně. Uvidíme, jak tento duel dopadne v letošním roce. Q7 čeká facelift, zatímco X5 se naplno rozjedou prodeje nové generace. Třetí Mercedes-Benz GLE následuje s větším rozdílem za rok 2018 dosáhl na 484 kousků.

Nejprodávanější velká SUV
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Audi Q7 673 903
2. BMW X5 660 1014
3. Mercedes-Benz GLE 484 773
4. BMW X6 287 502
5. Mercedes-Benz GLS 262 364

Nejprodávanější malá a kompaktní MPV v roce 2018

Také segment velkoprostorových vozidel je nově rozdělen podle velikosti. Mezi malými a kompaktními MPV se radoval Hyundai ix20, tradiční jednička českého trhu v tomto segmentu. V Nošovicích produkovaný stařičký model ale meziročně klesá, z 4.486 na 4.126 kusů. Za ním následují dvě osobní dodávky, Dacia Dokker a Citroën Berlingo, které naopak meziročně rostly. Nejlepší desítku pak uzavírá Ford Tourneo Courier.

Nejprodávanější malá a kompaktní MPV/osobní dodávky
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. Hyundai ix20 4126 4486
2. Dacia Dokker 3572 2688
3. Citroën Berlingo 2487 2055
4. VW Touran 1875 2995
5. VW Caddy 1784 1864
6. Dacia Lodgy 1180 922
7. Peugeot Partner 1014 1107
8. VW Golf Sportsvan 967 1754
9. Kia Venga 821 589
10. Ford Tourneo Courier 516 522

Nejprodávanější velká MPV v roce 2018

Také velkým velkoprostorovým vozům vládnou osobní dodávky. Nejvyšší příčku obsadil Volkswagen Transporter s 1.202 registrovanými kusy. Následují Ford Tourneo Custom a Peugeot Expert.

Nejprodávanější velká MPV/osobní dodávky
Poř. Model Prodeje v 2018 [ks] Prodeje v 2017 [ks]
1. VW Transporter 1202 1374
2. Ford Tourneo Custom 758 579
3. Peugeot Expert 716 484
4. Mercedes-Benz V 627 689
5. Ford Transit Custom 622 671

Související články

Témata
14. 1. 2019 12:27
Re: Sporné
Bylo by tomu tak, pokud by už minulá generace nebyla dost nízká. Schválně se zastav v nějakém showroomu Renaultu a zkus si do současného Megoše nastoupit. Máš pocit, že lezeš do nějakého kupé, resp. shooting braku (v případě kombíku) a ne do rodinného auta! ;-\
Avatar - Emel
11. 1. 2019 11:09
Re: Arteonu
Vzpomeň si, jak vypadal konfigurátor Superbu už někdy od léta... pomalu nebylo co koupit.

Outlander? Ty jsi nepoučitelný >:D
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2019 10:00
Re: Sporné
Dva centimetry rozdílu výšky nejsou nijak zásadní (bez střešních lišt 1449 proti 1469).
Avatar - Dinar
11. 1. 2019 09:07
Re: Sporné
Nic sporného na tom není, 4er do kolonky sportovní auta nepatří, podobně jako X5 a X6 jsou v jedné kategorii, patří 4er tam kam 3er, tedy do střední třídy. Do kategorie sportovní vozy by se mohly započítávat čistě M modely.

A pokud vezmu souhrn prodejů 3er a 4er ve srovnání s C-Klasse (ve které jsou všechny karos. varianty vč. kupé), pak je to pro bmw v roce 2018 moc pěkný výsledek, vzhledem k výběhovosti stávající generace. Výrazně novější modely audi (A4, A5) se do tabulky ani nevešly.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2019 01:38
Re: Sporné
Po tom jak si to napsal? To si piš = že ne :-!

Nicméně ten fakt že místo Pašíka C5 = je fakt prča a pro někoho jistě skoro infarkt :-)

Skoro stejná prča jako když ty si jeho věty o NOx opsal = místo ofotil >:D

A nejspíš = nepochopil >:-[]

Napovim ti = něco podobnýho psal k DPF filtrum

Napovim ti znovu = něco podobnýho bych já psal kdyby mi EU a další instituce po planetě = chtěly omezit třeba příkon [odkaz] hele a už HLASUJ A VYHRAJ [odkaz]
Články odjinud