Ekonomika
Zpět na článek
Propadáky českého trhu. Tahle auta byla v roce 2018 u nás nejméně prodávaná
37 komentářů
kovv
Prodávala se od listopadu 2017. Já ji kupoval na konci listopadu 2017. A jen tak mimochodem pro český trh jich bylo v roce 2018 určeno 40 ks a těch pár kusů navíc bylo dovezeno nad plán. Pokud jsi člověk chtěl v říjnu objednat imprezu (bylo jen pár skladovek) tak už měl smůlu, protože některé varianty nešlo ani předobjednat z důvodu vyčerpání celkové kapacity pro Evropu. Takže propadák to taky není!
rokyta.p
Jazz má kamarádka a přestože je to takové asexuální, tak je v tom hodně místa, uvnitř příjemné materiály, nejede to tak úplně špatně a navíc je to naprosto spolehlivé. Jako sňatek z rozumu mezi malinkýma bych Jazz nepodceňoval.
_Karel_
Četl jsem. Ale nic to nemění na tom, že nebyl důvod dávat je do výsledných tabulek.
Beefcake
Dnes som tento prepadak videl vystaveny nazivo a v tej cervenej vyzera uzasne
_Karel_
Tak tak. Na tu kategorii a krátkou dobu prodeje jej taky těžko nazvat propadákem.
twistedTSD
Je obdivuhodné, jak Alfa dokázala cenovou politikou pohřbít své předokolky. Julietta se za motorizaci z Tipa a výbavu-nevýbavu neštítí žádat 600.
99matthew99
Mna zaujal Jag I-Pace s 13 registraciami. Na tu cenu a ze je to elektro nie zle.
JuckiCZ
Škodovku bych neřešil, u nás prodeje totálně neodpovídají kvalitě, ale zvyklostem.
Yaris a Jazz je jasnej, ikdyž taky trochu z jiného rybníka - Yaris je čistě levné auto, Jazz je prostorově, výbavou i cenou jinde.
Šlo ale spíš o to, že jsem vzhledem k četnosti řečí o přemrštěné ceně Jazze a jeho neprodejnosti čekal v ČR maximálně pár desítek prodejů ročně, číslo přes 200 mě velmi překvapilo.
Honda asi nepotřebuje prodat v ČR 20 000 Jazzů ročně, pravděpodobně by to nedávala ani kapacitně, v celosvětových prodejích na tom Jazz není vůbec špatně, určitě je na tom líp, jak Fabia a u Yarisu si netroufnu hádat.
Yaris a Jazz je jasnej, ikdyž taky trochu z jiného rybníka - Yaris je čistě levné auto, Jazz je prostorově, výbavou i cenou jinde.
Šlo ale spíš o to, že jsem vzhledem k četnosti řečí o přemrštěné ceně Jazze a jeho neprodejnosti čekal v ČR maximálně pár desítek prodejů ročně, číslo přes 200 mě velmi překvapilo.
Honda asi nepotřebuje prodat v ČR 20 000 Jazzů ročně, pravděpodobně by to nedávala ani kapacitně, v celosvětových prodejích na tom Jazz není vůbec špatně, určitě je na tom líp, jak Fabia a u Yarisu si netroufnu hádat.
RADEK1
Jag nutně potřebuje fl. Nynější model hodně zaostává za německou konkurencí.
JuckiCZ
Hodně dobrý číslo, to jsem opravdu nečekal!
Asi mě naočkovali všichni okolo, steří neustále tvrdí, jak je to za tu cenu neprodejný 😁.
Ale otázkou je, kolik je reálná cena, ceníkových 470k je opravdu docela dost a z mých zkušeností je u Honda docela obtížné další slevu získat...
Asi mě naočkovali všichni okolo, steří neustále tvrdí, jak je to za tu cenu neprodejný 😁.
Ale otázkou je, kolik je reálná cena, ceníkových 470k je opravdu docela dost a z mých zkušeností je u Honda docela obtížné další slevu získat...
Arese
No dobře, ale kolik se ho tedy za loňský rok (do vyřazení z ceníku) prodalo? Nebo se Twingo "odstěhovalo do Humpolce"? >😁
white label
K CC a spol.😒br />
"Na chvostu je podle statistik Svazu dovozců automobilů hned pět modelů, které za celý rok 2018 mají na svém kontě pouhopouhý jeden registrovaný exemplář. Jsou jimi Volkswagen CC, Cupra Ateca, Maserati Gran Turismo, Ferrari FF a Citroën C4 Aircross.
Důvod tak nízkého čísla registrací se ale u všech dá logicky vysvětlit. CC a C4 Aircross se už loni oficiálně neprodávaly, šlo tak o poslední registrované skladové kusy. Maserati Gran Turismo a Ferrari FF pak patří do kategorie sportovních automobilů, jejich registrace jsou vždy nízké. A Cupra Ateca vstoupila na trh až před koncem roku, a tak více evidovaných kusů zkrátka nestihla zaznamenat."
Důvod tak nízkého čísla registrací se ale u všech dá logicky vysvětlit. CC a C4 Aircross se už loni oficiálně neprodávaly, šlo tak o poslední registrované skladové kusy. Maserati Gran Turismo a Ferrari FF pak patří do kategorie sportovních automobilů, jejich registrace jsou vždy nízké. A Cupra Ateca vstoupila na trh až před koncem roku, a tak více evidovaných kusů zkrátka nestihla zaznamenat."
CHerokee
Jaguar XE..to nechápu. V rodině je jeden kousek a je to skutečně držák. Výborné auto, které se jízdně a designově předčí i německou prémii.
Možná kdyby dealeři nedrželi jen dieselové verze a měli lepší marketing...
Možná kdyby dealeři nedrželi jen dieselové verze a měli lepší marketing...
RS
Ne, že by to bylo důležité, ale vždy se mi líbí kategorie s malým SUV Renagade vs. středně velkým SUV Yeti [odkaz]
Arese
Umím, ale nechtělo se mi. 😄 Takže díky. Ovšem jestliže se za zhruba 3/4 loňského roku na českém trhu prodalo 98 Twing, tak moc nechápu, proč ho český importér zařízl. V českých poměrech to totiž zase není tak hrozný výsledek... 😲
Emel
Tyjo, to si to v těch statistikách neumíš najít sám? 35 za prosinec (což mimochodem stačí na bednu, #3) a 98 celkem.
WinDiesel
Ono "držet" vozy na salonu je dost drahá zábava ….. Věřím tomu že by chtěli. Ale je to v jejich možnostech?
WinDiesel
Jaguar vyráběný v UK je hodně drahý. Jestli to budou vyrábět na Slovensku, pomůže jim to.
defusiq
Tak to už mlčím, já myslel, že přišla až v lednu...
Za propadák ji určitě nepovažuju 😉
Za propadák ji určitě nepovažuju 😉
defusiq
Impreza se přeci v roce 2017 v ČR neprodávala, jak mam rozumět těm prodaným kusům? To je v tom i STI?
JuckiCZ
Docela mě překvapila absence Hondy.
V tabulkách nejprodávanějších značek v ČR bývá hodně vzadu, v první desítce nebyla snad nikdy a tady není ani jeden její model.
Upřímně jsem to čekal aspoň u Jazzu, všude všichni píšou, jak je předražený a očividně si to nemyslí každý - nebude to zas taková raritka, jak se může zdát :yes: .
V tabulkách nejprodávanějších značek v ČR bývá hodně vzadu, v první desítce nebyla snad nikdy a tady není ani jeden její model.
Upřímně jsem to čekal aspoň u Jazzu, všude všichni píšou, jak je předražený a očividně si to nemyslí každý - nebude to zas taková raritka, jak se může zdát :yes: .
BassHunter
Taková Alfa MiTo se mi taky zrovna moc nelíbí, třídveřák s ošklivým vzhledem. Jinak čísla prodaných kusů docela srandovní u některých značek.
Emel
Fabia prodá 20.000, Yaris 2.000 a Jazz 200... je to prostě o dva řády méně než domácí značka (budiž) a pořád o řád méně než přímý konkurent z Japonska. Já si teda dobrý číslo představuju jinak.
Arese
Zajímalo by mě, kam zmizel Renault Twingo, který importér kvůli minimálním prodejům na podzim vyřadil z nabídky? 😲
Těžko nazývat propadákem DS7, která se začala prodávat na konci roku, těžko nazývat propadákem CC, které má od poloviny předminulého roku nástupce a evidentně tedy jde o nějakou zapomenutou skladovku.