Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2019

Rallye Dakar 2019

Nadcházející 41. ročník Rallye Dakar se jako již tradičně pojede v lednu, a to v termínu od neděle 6. ledna do čtvrtka 17. ledna 2019. Závod se tentokrát bude konat výhradně v Peru, kde na závodníky čeká na 5000 kilometrů, které budou rozděleny do 10 etap. Trasa potěší hlavně tradiční fanoušky Dakaru, 70 % trasy se bude závodit v písku. Start a cíl bude v peruánské metropoli Lima.

Dakar 2019Dakar 2018Dakar 2017
Dakar 2016Dakar 2015Dakar 2014
Zpět na článek

Dakar 2019: Ruský kamaz vyloučen

31 komentářů

Orm
Na Youtube je videozaznam a at si kazdy udela svuj vlastni nazor.
Podle mne jel primo na skupinu lidi, kteri byli mimo trat, misto toho, aby v pohode a v cas uhnul doleva a vratil se na trat - to byl spravny smer, tam jel dalsi Kamaz. A ten clovek stal pred autem, musle ho videt a prejel ho levym prednim kolem.
Vylouceni je naprosot spravne.
traveldrive
Tiež si myslím, že si mal overiť, čo sa stalo. Mal ľudí rovno pod sebou, na poslednú sekundu sa snažil ich sprava obísť.
michalpneu
Ty lidi tam neměli co dělat. Tohle není závod s paskami kolem. Chyba je jasně na straně organizátora, že je nevyhodil.

V každém případně zastavit měl. Za to dostal stopku. Já bych to řešil časovou penalizací.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tohle není silnice, aby si tam jen tak uhýbal doleva, doprava. Na písku se jezdí co možná nejvíce rovně, žádné prudké manévry. Tady bylo vidět, že se snažil jet na co nejpevnějším povrchu, namísto v údolí duny, kde může snáze zapadnout.
Navíc ti lidé ho viděli dlouho dopředu a mohli se pohnout, namísto toho stáli a čuměli do poslední chvíle. Mohlo být daleko hůř.
mrazik
Macik to rekl asi nejlepe. Divaci se tam motaj a vi o tom vsichni a musi s tim pocitat. To ze jel primo na ne je fakt a mel se minimalne presvedcit o tom, ze se nikomu nic nestalo. Bohuzel se stalo a on jel dal.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To určitě měl, i když je otázka, jak píše někdo jinde, zda mohl vůbec zastavit. Zahrabat takové auto je strašně snadné a prudké zastavení v jemném písku je pak na dvě hodiny vykopávání. Kluci takhle "zahrabali" Tatru 8x8, slušná makačka to dostat ven.
gargamel1
A organizator nenesie za nič odpovednosť? Čo robili diváci tam, kde nemali čo robiť?
jiras_
[odkaz]

To je poušť, ne závodní trať s tribunou nebo rallye s páskou určeným prostorem.
Orm
Divaci byli ocividne mimo trat u skaly, trat vedle vedle nich pisecnou dunou, Kamaz si to zamiril mimo logickou rychlejsi cestou.
Avatar - Beefcake
Beefcake
[odkaz]
Tazko moze vidiet pod svoje predne koleso.
Cela skupinka uskocila, toto vobec nebolo o tom, ze do niekoh👋niecoho jednoznacne narazil. Len ten jeden nohami ani nepohol, len sa zvalil na zem. Par metrov odtial za nimi bol pekny kopcek, kadial by auta 100% nesli.

By som vas chcel vidiet, ako to 10tonove rozbehnute auto zastavite niekde v kopceku v piesku.
Si pozrite, ako to z toho auta vyzera: [odkaz]

Nejaky trest povedzme dostat mohli , ale vylucenie nie je fer vzhladom na to, kolko priprav a zdrojov sa venuje takemuto zavodu. A ked vina zdaleka nie je jednoznacna.
traveldrive
On ich predtým nevidel? Zčistajasna sa mu zjavili tesne pred autom...
Súhlas, niekedy sa kolízii skrátka vyhnúť nedá, ale keď mi tesne pred autom uskakujú ľudia, tak je snáď povinnosť zastať a pozrieť sa, či som niekoho nezabil, nie valiť ďalej akoby nič, však tam tí ľudia nemali čo robiť... Toto predsa nie sú okruhové preteky.
Trest je tvrdý. O tom, či nie je príliš prísny, možno polemizovať, o jeho oprávnenosti ale nie.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ci ich nevidel ? On musi brat ohlad aj na terenne prekazky a volit trasu podla toho a byt rad, ze tam nezapadne, ak zastane. Auto na nich smerovalo peknych par sekund uz od predchadzajucej duny.
Alebo naopak - oni nevideli kam ide a ze stoja v potencialnej trase ? Mohol si mysliet, ze uskocili vsetci. Toto teda viem pochopit. A bohvie, kolko takychto skupiniek blaznov a podobnych situacii zaziju v etapach. Kludne mohol byt 100% presvedceny, ze je vsetko ok.
Orm
Ne, cesta s vyjetymi kolejemi od aut byla do nich vlevo, za nimi byly sklay, nepredpokladali, ze nekdo misto toho, aby jel po rychlem pisku pojede skakat pres skaly. Dalsi auta a taky Kamaz jely vlevo. Bloudil a bezohleden je rozehnal. Typicky balsoj celovek.
Orm
Nesouhlas, na videu je to jinak. Jel pomalu, tapal, optimalni cesta vedla vlevo, jel tam jiny Kamaz, skupinu lidi videl z dalky, byli u skaly, museli pred nim od skaly do pisku uskakovat, prejel ho levym prednim kolem.

Za mne - je to prase a mel byt vice nez jen vyloucen.
MOJE JMÉNO
Podívejte se Vy všichni kritici nějakých deset minut na záběry z dun a průjezdy vozidel, včetně záběrů zapadlých vozidela jejich vyhrabávání. Pochopíte, že rozhodování kudy pokračovat je velmi spontánní, nesmírně důležité a značně ovlivněné zkušenostmi. Ti místní neandrtálci byli tam, kde být neměli. Řidič jel, aby projel. Zjevně předpokládal, že se instinktivně uhnou, tak jako 100x před tím. Trest je velmi krutý a osobně s ním nesouhlasím. 99% viny je na pořadatelích. :no:
mrazik
Pokud najede do skupiny divaku muze predpokladat co chce, ale lidske je, aby zastavil a presvedcil se, zda nekoho nezranil. Macik to rekl moc dobre.
mrazik
V tom kamionu jsou celkem 3 lidi, minimalne jeden z nich ty lidi urcite videl a mel upozornit ridice, ze tam mohl nekdo zustat a v tomto pripade byla vysoka pravdepodobnost.
Chces mi opravdu tvrdit, ze nikdo z cele posadky nevidel ty divaky ?
spaleny6
On si asi myslel že ti diváci jsou rusové. Těch je hodně a přežijou běžně věci nevídané.
Avatar - bystron
bystron
No jó, škoda že nepřejel Vladímíra Vladimíroviče >😒] Ale aspoň mají v nadpisu Kamaz s malým "k". >😁
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Neměl gumy s hřeby, tak to nemělo moc smysl >😒] Navíc Vova by se svými 160cm prošel pod podvozkem 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) Organizátor má zabezpečit trať, je za to zodpovědný. Plus má povinnost poučit diváky o tom, kde stát lze a kde ne.

2) Divák má povinnost dodržovat bezpečnostní pokyny organizátora.

3) Karginov jel stále rovně, neměnil směr (tj. byl pro diváky naprosto čitelný v pohybu).

4) Viděl a byl si vědom Karginov toho, že vůbec někoho přejel?

5) Bylo možno na tom místě vůbec zastavit? Neznamenalo by zastavení zapadnutí do feš feše?

Karginova se nijak nezastávám. Nicméně příčina nebyl Kamaz a Karginov, Příčinou byl nezodpovědný divák...

Osobně si myslím, že penalizace asi měla přijít za nezastavení. Ale stopka? Dost velký alibismus ze strany organizátora, když nese spoluzodpovědnost :-! :-!
mrazik
Karginov jel rovne ? Vzdyt se tam motal a jel uplne jinou stopu nez ostatni - jeho zajem byl predjet jineho Kamaze, ale to se mu nepovedlo.
JInak je to Dakar, zavod v otevrene krajine, kde jsou sice doporucena mista pro divaky, ale kazdy zavodnik je obeznamen s tim, ze divaci mohou byt prakticky kdekoli.
Orm
JJ Karnigov je zcela arogantne primo na divaky. Vylouceni je jen velmi mirny trest.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
však typický rus, přece od nich nečekáš něco normálního nebo slušného
jozinec
Je to proste o nastaveni.....
Kdysi jeste v africe si tymy mezi sebou bezne pomahaly..... dnes .... pokud nemaji narok na odecteni casu ani nezastaví. kolikrat ani u tymoveho auta..
Jak tady uvazuje profi zpracovanej ridic? kdyz zastavim uz se nevyhrabu nikdo mi nepomuze, nemaj tady co delat chyba poradatele, nemuzu to posrat celymu tomu molochu co stoji za mnou. jedu dal. Pokud by ridil normalni clovek tak proste ubere nebo zastaví. Jasne zavod pro nej skoncil ale preci neprejede cloveka....
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
V prvé řadě vidím chybu na straně organizátora. Lidé nemají být schováni mezi kopečky, kde projíždějí závodní stroje. Prostory pro lidi mají být z dálky viditelné a jasně označeny s minimem střetu. Pokud je trať dlouhá a není jedna přesná linie, po které se jede, je chyba na obou stranách. Jak čumilů, tak závodníka. Lidé nemají stát na tak blbých místech, občas před auty přebíhat jak vidíme z jiných závodů. Samozřejmě že Rusák si jezdí stylem na dovolené ze švédského stolu narvu všechno do kufru, parkovací hodiny nevedu, rychlostní limity neberu, policie je pouze na to aby nám razila cestu, ukradneme Československo, jindy Čečnu, potom Krym pak sestřelíme Malajské letadlo apod. V asi 10 sekundě záznamu jej musel vidět a bylo řidiči jasné, že jede proti lidem. Zda uskočí nechal jen na nich. Za toto si potrestání zaslouží! Ale vzhledem k tomu, pokud je to jeho první prohřešek v závodě a čumilové mají máslo na hlavě taky. Navíc osobně by řidič stejně asi moc nevyřešil a s nima se tam ani nedomluvil. Spolučumilů tam na pomoc bylo dost. Zda někdo byl nebo nebyl z boku pod kolem u naklaďáku v sypkém kopci asi řidič taky nemá tolik čas vůbec sledovat. Tak sám za sebe bych po zvážení situace a shlédnutí záznamu asi uděllil "jen" výraznější časovou penalizaci. Ale říkám jen svůj pohled na věc, jak jsou daná pravidla Dakaru nevím.

Teď by ale bylo zajímavé, kdyby jej divák zažaloval, jak by to právně podle místních zákonů probíhalo. Byl to závod, pojištění škod, od koho vlastně, kdo je vůbec viník. Kolik je ale zase škoda za vyloučení ze závodu a tak.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tyvole, zplantat dohromady závod a tvou fobii z Ruska, to je umění.
Orm
Rus se hrnul pres "mrtvoly", to je jasne. VYLOUCIT je minimum.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, ty bys ho rovnou zastřelil, co?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Ty zas plantáš fobii místo špatné zkušenosti, kterých jsme byli a dodnes jsme často svědky. Ne nadarmo se říká, jedeš jako rus. Tak prostě podle toho jel. A o fobii nejde, sám vidíš, že já bych mu dal "jen" penalizaci a ne vyloučení jak pořadatelé.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Evidentně stačilo strašně málo, aby byl divák po smrti. Nepřijde mi, že ta skupinka stála vyloženě v trati. Podle mě to tomu řidiči bylo buřt, hlavně že si jede stopu, jakou si vybral. Zcela jistě jel nebezpečně, musel to vědět, souhlasím s trestem.
Není dobře, že je ve všem sportu strašná spousta prachů. O to je těžší, udržet sportovního ducha. V tomhle směru byla skutečně dřív tráva zelenější.