Ekonomika
Jaromír1311
15
Cena odpovídá výbavě a celkové kvality Mazdy.Není to hlavně žádný koncern.Tvar karoserie je prostě jedinečný,podobné auto na trhu není 😄
Přejít do diskuze
to je design, to nie je veru octávka, exteriér aj interiér perfekt,
ako poznám mazdu tak aj kvalite je inde než škoda alebo aj vw,
možno leader medzi autami za primeranú cenu
ako poznám mazdu tak aj kvalite je inde než škoda alebo aj vw,
možno leader medzi autami za primeranú cenu
A tak... je to dvoulitr, s HUDem, s diodovejma světlama, adaptivním tempomatem atd. Ta cena není vyloženě blbá, což nakonec ukazuje i srovnání s Golfem 1.0TSI třeba. Jen mezigeneračně vyletěla o 140k, protože (zatím) zařízli ty levné verze s 1.5 a bez výbavy.
Mazda 2 taky není levná, ale technicky slušná a spolehlivá ano. Dist lidí kupuje i podle reklamy a ceny no co.
Každej blb si koupí česko-německou škodovku.Mazda je pro srdcaře,podobně jako např.Subaru,Alfa....
"spaleny6" - Mázd nejazdí viac, lebo nie všetkým vyhovuje. Jednému sa páči ako vyzerá, inému ako jazdí a nakoniec kúpia niečo iné. Ja som ale Mazdu 3 (hatchback) kúpil a momentálne som absolútne spokojný.
Tiež som si mohol povedať, že mala kedysi problémy s hrdzou, že je drahá, že nemá veľké možnosti voliteľnej výbavy, že nie je kombi... Ale to auto mám rád a pre mňa má dušu 😉.
Čo sa týka novej Mazdy 3, myslím si, že je dosť drahá - cena základného modelu je podľa článku 522.900 korun (=cca 20 500€). Predošlý model začínal na cca 390 000 korun (cca 15 000€). Mal síce nižšiu výbavu a motor 1,5, ale stále to bola nádherná Mazda 3 s rovnako perfektným podvozkom, ako mala aj najdrahšia 3-ka. Základné Mazdy 3 vidím na cestách pomerne často.
Myslím si, že človek, ktorý kúpil predošlú 3-ku v základe by tú dnešnú už nekúpil.
Výbavu ma síce slušnú, ale veľa zákazníkov by kadečo radšej oželelo a kúpilo Mazdu 3 za menej. Priznám sa, že aj ja by som dnes pri daných cenách pozeral viac aj inde.
Čo sa vzhľadu týka, tak u novej 3-ky sa mi páči oveľa viac sedan, u predošlej bol pre mňa krajší hatchback. V každom prípade sú Mazdy nádherné. O osobných skúsenostiach s kvalitou budem písať po rokoch a odjazdených kilometroch 😉.
Tiež som si mohol povedať, že mala kedysi problémy s hrdzou, že je drahá, že nemá veľké možnosti voliteľnej výbavy, že nie je kombi... Ale to auto mám rád a pre mňa má dušu 😉.
Čo sa týka novej Mazdy 3, myslím si, že je dosť drahá - cena základného modelu je podľa článku 522.900 korun (=cca 20 500€). Predošlý model začínal na cca 390 000 korun (cca 15 000€). Mal síce nižšiu výbavu a motor 1,5, ale stále to bola nádherná Mazda 3 s rovnako perfektným podvozkom, ako mala aj najdrahšia 3-ka. Základné Mazdy 3 vidím na cestách pomerne často.
Myslím si, že človek, ktorý kúpil predošlú 3-ku v základe by tú dnešnú už nekúpil.
Výbavu ma síce slušnú, ale veľa zákazníkov by kadečo radšej oželelo a kúpilo Mazdu 3 za menej. Priznám sa, že aj ja by som dnes pri daných cenách pozeral viac aj inde.
Čo sa vzhľadu týka, tak u novej 3-ky sa mi páči oveľa viac sedan, u predošlej bol pre mňa krajší hatchback. V každom prípade sú Mazdy nádherné. O osobných skúsenostiach s kvalitou budem písať po rokoch a odjazdených kilometroch 😉.
...hlavně té "kvalitní" traverze vzadu a manuální klimatizaci...
Ten základ je neobhajitelný, klasicky mazdovsky přestřelené. Smysl dává až Sky-X a popř. AWD, tam se dá mluvit o přidané hodnotě.
Ten základ je neobhajitelný, klasicky mazdovsky přestřelené. Smysl dává až Sky-X a popř. AWD, tam se dá mluvit o přidané hodnotě.
Jsou tři levely.
1.4TSI EA211 (rozvod řemenem, chlazené svody, verze 103 a 110kW) byl snad celkem bezproblémový a příjemný motor.
Starší 1.4TSI EA111 (rozvod řetězem) trpěl stejnými problémy s rozvody, jako ostatní TSI
No a pak byl původní dvakrát přeplňovaný 1.4TSI Twincharger, který měl těch problémů asi nejvíc.
1.4TSI EA211 (rozvod řemenem, chlazené svody, verze 103 a 110kW) byl snad celkem bezproblémový a příjemný motor.
Starší 1.4TSI EA111 (rozvod řetězem) trpěl stejnými problémy s rozvody, jako ostatní TSI
No a pak byl původní dvakrát přeplňovaný 1.4TSI Twincharger, který měl těch problémů asi nejvíc.
Měl jsem 3 roky dožívající M3 a i když je to dobrý auto, tak bych určitě neřekl, že má nějak nadstandardně kvalitní interiér. Konkrétně třeba dveřní výplně bych nazval přímo lowcostovými.
A zatímco na povedeném designu exteriéru (minulé generace) tu panovala +- shoda, u nového modelu to zdaleka tak jednoznačné není. I podle mě se jim zadek nepovedl.
A zatímco na povedeném designu exteriéru (minulé generace) tu panovala +- shoda, u nového modelu to zdaleka tak jednoznačné není. I podle mě se jim zadek nepovedl.
A potom koncerny vyrábí převážně nízkoobjemové motory doplněny turbem,nižší povinné ručení.Klasickou atmosféru v koncernu nenajdeš.A klasické atmosféry jsou spolehlivé a vydrří neskutečně hodně km
Napríklad pre mňa nie je výbava taká dôležitá. Niečo samozrejme chcem, ale hlavne musí byť auto skvelým autom. Zlé auto výbava nespraví dobrým.
Cena je vzhľadom k výbave OK, ale až teraz sa stala Mazda 3 drahým autom, keďže za menej sa nedá kúpiť (predošlá generácia sa dala).
Čo sa Golfa týka, ten sa dá kúpiť v rôznych akciách. Mazdy sa veľmi nezľavňujú. Dokonca sa už predošlý model asi ani nedá kúpiť asi 2 mesiace. Pritom nová ešte nie je na trhu. Trochu divná politika...
Cena je vzhľadom k výbave OK, ale až teraz sa stala Mazda 3 drahým autom, keďže za menej sa nedá kúpiť (predošlá generácia sa dala).
Čo sa Golfa týka, ten sa dá kúpiť v rôznych akciách. Mazdy sa veľmi nezľavňujú. Dokonca sa už predošlý model asi ani nedá kúpiť asi 2 mesiace. Pritom nová ešte nie je na trhu. Trochu divná politika...
Presne. Dať za základnú verziu s konvenčnou 122k atmosférou 520t je prestrelené. V tomto kontexte má jednoznačne väčší zmysel dať 80t navrch a mať jedinečný motor s už solídnymi 181 koňmi (a navrch o niečo lepšou výbavou).
Za mňa hlavne škoda chýbajúcej HH verzie, s očakávanými jazdnými vlastnosťami a nadpriemerným podvozkom je to fakt škoda.
Za mňa hlavne škoda chýbajúcej HH verzie, s očakávanými jazdnými vlastnosťami a nadpriemerným podvozkom je to fakt škoda.
V základu je cena poměrně sebevědomá (na auto které moc nejede, 120 koní není nic moc ale v základu dobrý). Nicméně za nějakých 600t dostat 180k auto s velmi slušnou výbavou a jedinečným designem - to mi dává větší smysl. 😄
Škoda, že nenabízí liftback, něco použitelnějšího (větší 5. dveře) než i30 Fastback.
Škoda, že nenabízí liftback, něco použitelnějšího (větší 5. dveře) než i30 Fastback.
A ty už jsi někde viděl test téhle generace? Neptám se tě, jestli jsi v ní seděl nebo tak, to je mi jasné...
Nech mě hádat - má to hezké logo na kapotě, tak je to úplně super...
Nech mě hádat - má to hezké logo na kapotě, tak je to úplně super...
V základu chybí vyhřívání předních sedadel pro moji Julču, nepochopitelně take není v nabídce dízlový Felix V8. Museální středový tunel s absencí ruční brzdy ve tvaru klarinetu celou tu mizérii jen podtrhuje.
Toto auto vo svojej triede nema konkurenciu. Ziadne ine auto neponuka mix tak dobrych jazdnych vlastnosti, kvality interieru a dizajnu exterieru.
Ne, psal o té nové. On už předem ví, že nabídne "jedinečný mix jízdních vlastností"... jako bych to netušil >😁
Jo, tohle je nový auto. Ale ty jsi psal o dožívající generaci. Jinak bys přece nemohl psát o jízdních vlastnostech a kvalitě interiéru.
Golf (který taky není z levného kraje) je v tabulce srovnáván v Maratonu, tedy rozumně poskládané akční výbavě s možností příplatků. Základ Mazdy je nastavený tak, aby bylo stejně rozumnější vzít druhou, už velmi nadstandardní výbavu.
Já tenhle přístup prostě neberu. Nepotřebuji k životu 10 asistentů, navi ani diody, ale stejně mi je výrobce cpe za nepřiznaný stotisícový příplatek, protože je to pro něj výhodné. Přitom můj ne zas tak náročný standard zůstává za 520 tisíc nenaplněn.
Já tenhle přístup prostě neberu. Nepotřebuji k životu 10 asistentů, navi ani diody, ale stejně mi je výrobce cpe za nepřiznaný stotisícový příplatek, protože je to pro něj výhodné. Přitom můj ne zas tak náročný standard zůstává za 520 tisíc nenaplněn.
Mi teda nepřijde nijak přestřelený, když auto s dvoulitrem stojí podobně, jak Golf s jebkou litrem. Jen je nadstandardně vybavená, což může někomu vadit.
slevy jsou velmi nízké, mi na Sky X nabídli max. cca 21 tis, jinak ve 2 dalších autosalonech jen metalíza zdarma (machine gray)
To by nebolo auto.cz, aby nejaké údaje nechýbali a nemuseli ich dopĺňať čitatelia v diskusii. 8-s :no: (to pre ACZ, tebe :yes: )
Hej, je to evolucia predchadzajuceho 88 kW motora. Posilnil o 2 kW a o 3 Nm, aby sa nepovedalo 😄 Zaroven bol znizeny kompresny pomer zo 14:1 na 13:1.
Tohle je hloupý a lživý. I v prvním srovnávacím testu minulé M3 proti Golfu - byla Mazda shledána jízdně lepší. A to bych řekl, že aktuálně redakce hodnotí férověji. Škodovky tu i prohrávají. To s tou Scalou je fakt trapný :no:
Možná jezdit skvěle bude, možná ne. Honda taky dělá skvělá auta, a jak se jí nepovedl podvozek Civicu 8g....
Brát to z obrázků jako jasnou věc je extrémní fandovství.
Možná jezdit skvěle bude, možná ne. Honda taky dělá skvělá auta, a jak se jí nepovedl podvozek Civicu 8g....
Brát to z obrázků jako jasnou věc je extrémní fandovství.
Kde? V zaprděným česku? Mazda vyrobí ročně zhruba stejný počet aut jako najlepší automobilka na světě. Tedy se ptám. Proč těch Škodovek nejezdí víc?
Kolik lidí se rozhoduje svobodně co si koupí a nejdou jen po ceně a přitom nemusí mít prémii?!
Já jsem psal - myslím, že docela pochopitelně - o evropských prodejích. A ty vynikající nejsou.
No právě, a pak jako volba rozumu (nechci tříválec ale chci tažné) z toho vyplyne 1.6 nafta >😁
- deaktivace prostředních 2 válců
- mild hybrid (normální startér, 6 kW kombinovaný alternátor/přídavný pohon, pod autem 160 Wh Li-Ion aku)
- mild hybrid (normální startér, 6 kW kombinovaný alternátor/přídavný pohon, pod autem 160 Wh Li-Ion aku)
České ceny startují na nijak nízké částce 520.900 korun za benzinový čtyřválec s 90 kW a 213 N.m
Čtyřválec... ale jakej? Vypadá to jako podladěnej dvoulitr, nástupce toho 88kW... pak se teda dá čekat, že slabší 1.5 ještě přijde?
Novinka samozřejmě využívá a dále rozvíjí technologii Skyactiv, konkrétně v případě pohonných jednotek to budou zážehové motory Skyactiv-G v kubaturách 1.5, 2.0 a 2,5 litru, vznětové Skyactiv-D o objemu 1,8 litru a také zcela nový benzinový revolučně řešený motor Skyactiv-X
Čtyřválec... ale jakej? Vypadá to jako podladěnej dvoulitr, nástupce toho 88kW... pak se teda dá čekat, že slabší 1.5 ještě přijde?
Novinka samozřejmě využívá a dále rozvíjí technologii Skyactiv, konkrétně v případě pohonných jednotek to budou zážehové motory Skyactiv-G v kubaturách 1.5, 2.0 a 2,5 litru, vznětové Skyactiv-D o objemu 1,8 litru a také zcela nový benzinový revolučně řešený motor Skyactiv-X
Tak nekup. Někomu se kombinace motorů/převodovek/výbav do potřeb netrefí.Já bych si u Mazdy pořád vybrat dokázal.
3,6,CX-5 nemají torzku. Takže jak jsi nakonec sám napsal - uvidíme.
Lživou jsem myslel tvoji poslední větu o Scale.
Lživou jsem myslel tvoji poslední větu o Scale.
Vidím to podobne, 16ky sú na dnešných autách (notabene na M3 s jej opticky ťažkou zadnicou) stratené a malé, kdežto 18" sú z hľadiska komfortu jazdy na našich cestách (a pri relatívne slabých motoroch) zbytočné, ideálnym kompromisom výzoru a komfortu sú práve 17ky, ktoré Mazda akosi neuznáva.
Už u několikátého modelu asijské značky nižší střední třídy jsem si všimnul, že nabízí v základu 16 palcová kola (na autě vypadají malá) a pak až osmnáctky (které se na české rozbité silnice vůbec nehodí). Přitom ideálním kompromisem pěkného vzhledu a jízdního komfortu jsou v tomto segmentu 17ky... 8-s 8-s 8-s
Este raz. Od mazdu3, 6 po CX5 vsetky jazdia skvelo. Nepochybujem otom ze v tejto novej generacii to bude ine. Ale tak nechajme sa prekvapit. Na Auto.cz ju da mozno Scala s 1.0TSi dole
Ano, nevyhovuje ti poskládání výbav, bohatá výbava v základu. Ale cena za auto mi nepřiměřená nepřijde. Pořád jen - a asi ještě víc než dřív - špatná konfigurovatelnost.
Zas tak úplně se mazdě nedivím. Hodila sem bezva auto, docela podle evrospkého vkusu, za cenu srovnatelnou s odpovídající konkurencí, a prodeje i tak nic moc.
Zas tak úplně se mazdě nedivím. Hodila sem bezva auto, docela podle evrospkého vkusu, za cenu srovnatelnou s odpovídající konkurencí, a prodeje i tak nic moc.
Kdo průběžně sleduje situaci, tak ví, že jde o dvoulitry a naftovou 1.8. Nicméně ACZ má v tomhle nedostatek.
Aby tě náhodou nenapadlo přehazovat kola, tak Mazda 6 měla 17" a 19" myslím 😄
Ale zase ten palec bych neviděl tak dramaticky... jako že 16" je málo a 18" je moc... já jsem reálně nebyl schopen poznat rozdíl v komfortu mezi zimními 17" a letními 18".
Ale zase ten palec bych neviděl tak dramaticky... jako že 16" je málo a 18" je moc... já jsem reálně nebyl schopen poznat rozdíl v komfortu mezi zimními 17" a letními 18".
Navíc 180k verze bude mít nižší spotřebu, případné závady revolučního motoru kryje záruka, takže bych se toho nebál. Největší mínus trojky vidím ani tak v ceně, jako v nepraktičnosti (fakt malé víko kufru), třeba Civic (ač Japonec) je na tom mnohem lépe.
Chybí mi zde základní informace a to jaké motory trojka má? V tabulce chybí další řádek s a to objem..
základní cena je úplně out. Příplatek za plus je povinný, aby to začalo dávat smysl. Víceméně je ale ceník poskládán tak, aby se prodávala hlavně x181 GT PLUS (nikolik jen GT, tam dle textu za 600t není stále automatická klima v autě z nižší střední, jako fakt? >😁 ).
Prodeje jsou vynikajicí, nejde to měřit tím, jestli to jezdí tady nebo na Slovensku. Japonce zajímá Asie a USA. V Evropě jde jakž, takž Toyota, ostatní na ní kálej. Viz nabídka pro Asii a USA. Koho zajímá Evropa kde žije 600 milionů chudáků s jejich emisními limity. Asie a USA je uplný kafe. Viz nabídka na těchhle trzích. Nějaký češi dostanou přidělenejch tak 1000 aut na rok. Tak jich víc logicky jezdit nemůže. Není to tak, že tady bude "milion" zajemců a Mazda sem navalí teda miliom aut. Nestačí vyrábět pro Japonsko, USA, Austrálii. Takže se nepřetrhnou kvůli nějaký díře světa, že by tady prodala namísto tisíce aut, třeba dva tisíce. Není to pro ně zajímavý číslo. Proto tady spousta firem neprodává nic nebo to obsluhuje z jiný země. Suzuki z Maďarska, Jaguar z Rakouska.
No to jsi přesně uhodil hřebíček na hlavičku. Právě ta "nízká konfigurovatelnost" je jedním z hlavním důvodů, proč bych si nikdy nekoupil japonské auto (jako nové)! 😲
Lzivy by to bolo v pripade zeby mazda isla vyrobit prve auto. Sucasna 3 jazdi skvele, CX5 taktiez, o 6tke ani nehovorim. Dokonca aj CX3 je vyborne jazdiace male SUVcko. Ver ci nie, toto natom nebude inak.
Nie test auta som este nevidel, videl som ale niekolko videi interieru aj exterieru a vsade padali slova chvali. Inak o jazdne vlastnosti sa nebojim. Predchadzajuca bola nazvana tusim "kralovna nizsej strednej" a verim ze v tejto generacii tomu nebude inak i ked aj ja som na rozpakoch z torzky. Ale vzhladom nato ze mazda robi auta pre vodica tak nemam oto strach. Tak ako pri Skode viem ze o jazdne zazitky im az tak nejde tak viem ze mazda ma jazdne zazity "az" na prvom mieste.
Co je s 1,4TSI? Měl jsem na firmě dva. Jeden jezdil dálky, druhý město. Oba vozy sloužily 4roky bez trablů.
V mojej Mazde 3 2017 mi príde interiér pohodlný, výborný čo sa ergonómie týka a materiály sú úplne v pohode. Nič mi neprekáža a páči sa mi v nej. Je to ale individuálna vec, čo sa nám páči a čo nie.
Ako by mal vyzerať pekný interiér? Ako v BMW, Mercedese? To by potom Mazda nestála toľko koľko stojí.
Napríklad interiér v Mazde mi príde lepší ako v Škode.
Máme vo firme Audi A3 r.v. 2013 a interiér v Mazde 3 mi príde 100x lepší vzhľadovo, aj kvalitatívne je lepší a 1000x lepší ergonomicky. Pritom je to rovnaká trieda. Samozrejme aj tieto pocity sú vecou zvyku.
Ako by mal vyzerať pekný interiér? Ako v BMW, Mercedese? To by potom Mazda nestála toľko koľko stojí.
Napríklad interiér v Mazde mi príde lepší ako v Škode.
Máme vo firme Audi A3 r.v. 2013 a interiér v Mazde 3 mi príde 100x lepší vzhľadovo, aj kvalitatívne je lepší a 1000x lepší ergonomicky. Pritom je to rovnaká trieda. Samozrejme aj tieto pocity sú vecou zvyku.
Ono je iné kúpiť auto pre manželku a pre seba 😊. Ja som skúšal poctivo a Mazda mi sadla, pritom so skúšal aj autá so silnejšími motormi. Nakoniec ale rozhodol práve pocit z jazdy, ako to auto sedelo na ceste a ovládalo sa.
Ja viem, ty vieš, Emel vie, všetci čo sa trochu zaujímajú vedia, že problémom boli prvé reťazové TSI
Ty to máš pomotané pěkně. Zatím se tu prezentuješ jako největší hlupák sám, nazývaje evropany hlupáky. Píšeš o přídělech a podobnýách nesmyslech a jeden výmysl střídá druhý.
Domněnka, že by Mazda v EU nechtěla prodávat víc je mylná, stejně jako ta o přídělech kusů pro ČR. ;-\
Domněnka, že by Mazda v EU nechtěla prodávat víc je mylná, stejně jako ta o přídělech kusů pro ČR. ;-\
Naprostý souhlas, i já si užívám průběžné sledování novinek a trhu a pak jednou za čas "ostrý" výběr v daném segmentu. A i já samozřejmě miluju samotné ovládání auta při jízdě s manuálním řazením, citlivým řízením atd. - a hlavně s co nejmenšími zásahy různých víceméně debilních jízdních asistentů. Bohužel jde ale vývoj přesně opačným směrem a za pár let asi takoví autosrdcaři budou na vymření... 😲
Xedos mám v docela živý paměti a žádnej odkaz tam teda nevidím. Lampy jsou parádní.
PS: devítka mě tolik nebrala, ale šestka byla jedno z nejhezčích aut od Mazdy.
PS: devítka mě tolik nebrala, ale šestka byla jedno z nejhezčích aut od Mazdy.
No to teda je. Na to že v odcházející generaci byl max 2.0 121kw revolution top + barva a navi myslím kolem 580-600k tak tady to v podstatě na těch částkách začíná. V revolution ale člověk už měl také keyless, senzory, HUD, diody, Bose, mrtvý úhel, vyhřívání sedadel a volantu atd a stalo to 550 s 121 kW takže ta cena je cca podobná té výbavě revolution kde bylo už vše kromě kůže.. druhá výbava obsahuje už vše potřebné
Nechceš popelník? V Mazde bude a koniec - nie je iná možnosť. Vadí? Mne nie.
Mne náhodou konfigurácie japoncov vyhovujú - človek kúpi nejaký balík a nemusí špekulovať, čo si dá a čo nie, aby sa vošiel do nejakej ceny.
Mne náhodou konfigurácie japoncov vyhovujú - človek kúpi nejaký balík a nemusí špekulovať, čo si dá a čo nie, aby sa vošiel do nejakej ceny.
Tady ale nejde o nějaké "trefení se". Já si prostě maximálně užívám, když si svoje budoucí auto můžu nakonfigurovat přesně "na míru". 😄 :yes:
Civic je na tom dobře jako litr. U 1.5 (a 2.0) jsou tam ty frajersky udělané výfuky... kvůli kterým pak není místo na rezervu ani na tažné 😄
Sedany vypadaji u kazdeho auta lip, to je proste dany spravnou karoserii. 😄 :yes: Ale v ramci hatchbacku se mi libi nova Mazda 3 jednoznacne nejvic. A mimochodem i diky tomu provedeni zade, kde ma zadni okno sklon jako mivaji obvykle prave sedany, diky cemuz clovek temer nepotrebuje pouzivat zadni sterac. Podobne to mel i prvni Leon nebo Delta II a osobne to povazuju za idealni provedeni zade u hatchbacku.
Ty jsi zaprděný? Já třeba ne, tak proč ta obecnost? Která je tedy nejlepší automobilka na světě?
Píšu osobní zkušenost od novoty, oba koupě 2014, verze 103kw. Rozvody ani jiné věxci nebylo potřeba řešit, vyjma kunou překousaného kabelu.
Chci tím říct, že je potřeba rozlišovat ty motory, viz Emel.
Chci tím říct, že je potřeba rozlišovat ty motory, viz Emel.
Jo kamaráde, toto je hooooodně komplikovaná a tím i drahá věc. Ani taková nová 3er je nenabízí a to ani za příplatek... ;-\
Cenova politika Mazdy se mi libi. Nepodbizi se cenou, nenabizi smesne motory, proste udela poradny kus auta s dobrou vybavou za ferovou cenu. :yes:
Rad bych si vyzkousel verzi AWD s manualni prevodovkou, ale mam takovou obavu, ze zrovna tuhle verzi si autosalony jako predvadecku objednavat nebudou.
Rad bych si vyzkousel verzi AWD s manualni prevodovkou, ale mam takovou obavu, ze zrovna tuhle verzi si autosalony jako predvadecku objednavat nebudou.
Toto auto je nove, nova generacia - nie facelift, ma kompletne novy interier, iny podvozok, iny exterier. Takze porovnanie si myslim nieje na mieste. Inak tiez som mal mazdu3(2014) a interier mi prisiel ok. Pozri si mazdu6 z roku 2014 a Takumi 2019 😉
Ako to dnes chodí, tak vrcholné motorizácie s AWD sa často s manuálom už nerobia. možno Mazda to spraví ináč - kto iný by to robil?
Mám teraz končiaci 3-ku a sklo je šikmé a špiní sa. Za dažďa je stále mokré...
Predtým som mal Astru G, ktorá mala malý cca 10 cm "kufrík" na 5 dverách. Okno bolo pri 100 km/h aj za silného dažďa suché. Neviem ako to spravili, ale bolo to super. Navyše sa nešpinilo ani od cesty. Mazde asi chýba ten "kufrík". Špiniace sa zadné okno je pre mňa na Mazde asi najväčšia "otrava" 😊.
Predtým som mal Astru G, ktorá mala malý cca 10 cm "kufrík" na 5 dverách. Okno bolo pri 100 km/h aj za silného dažďa suché. Neviem ako to spravili, ale bolo to super. Navyše sa nešpinilo ani od cesty. Mazde asi chýba ten "kufrík". Špiniace sa zadné okno je pre mňa na Mazde asi najväčšia "otrava" 😊.
Európania majú najvyššie požiadavky na autá, preto tu chce každá značka aspoň niečo predať. Na druhej strane autá nerobia celkom podľa naších požiadaviek = kombi z Mazdy 3, vyššia konfigurovateľnsoť výbav...
A že sa nepredáva toľko Mazd? Oproti minulosti je to obrovský nárast - u nás v meste mala kedysi Mazda prázdny dvor. Dnes (=po príchode Skyactive / KODO) je dvor neustále preplnený - minulý rok ho rozšírili. Majú spoločné zastúpenie s Mitsubishi, pričom na dvore je 3/4 Mazd a 1/4 Mitsubishi ( ASX, Eclipse)
Ani predajcovia Škody nemajú často podobné zásoby 😊. Na druhej strane taká Škoda má oveľa viac autosalónov. Mazda nie je v každom druhom mestečku. Takže zákazníci sú zo širšieho okolia.
A že sa nepredáva toľko Mazd? Oproti minulosti je to obrovský nárast - u nás v meste mala kedysi Mazda prázdny dvor. Dnes (=po príchode Skyactive / KODO) je dvor neustále preplnený - minulý rok ho rozšírili. Majú spoločné zastúpenie s Mitsubishi, pričom na dvore je 3/4 Mazd a 1/4 Mitsubishi ( ASX, Eclipse)
Ani predajcovia Škody nemajú často podobné zásoby 😊. Na druhej strane taká Škoda má oveľa viac autosalónov. Mazda nie je v každom druhom mestečku. Takže zákazníci sú zo širšieho okolia.
Povedal by som, že kto Mazdu neskúsil, nepochopí o čom je. Niekedy ani skúšobná jazda okolo komína nestačí. Mňa napr vzal predajca na poriadnu jazdu a bolo rozhodnuté 😊. Nepresvedčil ma ani tak motor, ktorý mal pri začatí jazdy cca 30 km a bol poriadne surový (môj začal ísť po 500 km), ale jazdné vlastnosti a to ako auto sedelo na ceste a ako sa ovládalo. Nejazdil som nejako extra na super autách, ale nič lepšie som dovtedy nešoféroval.
Samozrejme, ak je pre zákazníka dôležitá veľkosť kufra, škrabka v nádrži... sú aj vhodnejšie auta ako Mazdy. Kto hľadá skvelo jazdiace auto za priateľnú cenu - mal by skúsiť.
Problém môže byť tak trochu pre ľudí, ktorí si zvykli na turbomotory.
Samozrejme, ak je pre zákazníka dôležitá veľkosť kufra, škrabka v nádrži... sú aj vhodnejšie auta ako Mazdy. Kto hľadá skvelo jazdiace auto za priateľnú cenu - mal by skúsiť.
Problém môže byť tak trochu pre ľudí, ktorí si zvykli na turbomotory.
Nie som si istý, ale toľko, čo stojí nová Mazda 3 isto nestála. Už od začiatku výroby som pokukoval na 2,0 Challenge, ale cez 18 000€ (cca 462 600CZK) tuším nestála nikdy. Základ s 1,5 nebol ďaleko od 15 000€ (cca 385 500CZK).
Našiel som tak na rýchlo na nete cenník platný od 1.7.2014 (=nie tak úplne dávno po premiere Mazdy 3) a cena za základ emotion + motor 1,5 bola 13 990€ (cca 359 500CZK). 2. výbava Challenge s motorom 2,0 stála 16 990€ (cca 436 700 CZK). Po facelifte v roku 2017 bola rovnaká Mazda za 17 290€ (cca 444 400 CZK) . Nepredpokladám, že cena Mazdy 3 klesne ešte niekedy na úroveň pod 15 000€ (cca 385 500CZK).
Aj nový Civic bol po predstavení pomerne drahý, pretože mal veľa výbavy už v základe (hlavne bezpečnostnej). Teraz išiel dole, ale aj tak to nie je lacné auto.
Ako som tak pozeral, tak napr Hyundai i30 mal v čase príchodu na trh akčné modely za veľmi dobré ceny. Oproti "japoncom" celkom iný prístup.
Našiel som tak na rýchlo na nete cenník platný od 1.7.2014 (=nie tak úplne dávno po premiere Mazdy 3) a cena za základ emotion + motor 1,5 bola 13 990€ (cca 359 500CZK). 2. výbava Challenge s motorom 2,0 stála 16 990€ (cca 436 700 CZK). Po facelifte v roku 2017 bola rovnaká Mazda za 17 290€ (cca 444 400 CZK) . Nepredpokladám, že cena Mazdy 3 klesne ešte niekedy na úroveň pod 15 000€ (cca 385 500CZK).
Aj nový Civic bol po predstavení pomerne drahý, pretože mal veľa výbavy už v základe (hlavne bezpečnostnej). Teraz išiel dole, ale aj tak to nie je lacné auto.
Ako som tak pozeral, tak napr Hyundai i30 mal v čase príchodu na trh akčné modely za veľmi dobré ceny. Oproti "japoncom" celkom iný prístup.
Možno ste si rozumne zvolil motor (diesel) vzhľadom k spôsobu jazdenia. Tí, ktorí problém mali jazdili často krátke trasy. Chceli diesel aj keď na to nemalí vhodný jazdný režim. Tak ich nakoniec "šetrenie paliva" donútilo priplatiť si pri kúpe a na servise.
Ak mal v poslednom čase nejaký motor od Mazdy problém, tak to bol práve diesel 2,2.
Ak mal v poslednom čase nejaký motor od Mazdy problém, tak to bol práve diesel 2,2.
O 1,5-ke sa ešte nikde nepísalo. Ani CX-3 sa nepredáva s motorom 1,5. Prečo by sa lepšie jazdiaca 3-ka mala predávať s 1,5-kou?
Každopádne to vyzerá, že Mazda 3 išla cenou riadne hore.
Každopádne to vyzerá, že Mazda 3 išla cenou riadne hore.
Výkon je síce len relatívne číslo, lebo reálne je rozdiel, aké ťažké auto poháňa.
Ja si predbiehanie vždy 2x rozmyslím a nerobím to rád, hlavne ak autá idú 100 km/h a vždy sa nájde niekto, kto sa ponáhľa.
Pri obiehaní ak na to človek šliapne, tak ide často vysoko cez limit = porušuje zákon. Nič proti, pokiaľ ma niekto neohrozuje v protismere, alebo sa netlačí pred mňa pretože zle odhadol situáciu. Ale aj pre takých nechávam odstup pred sebou. "Lepič-obiehač" je veľmi zlá kombinácia.
Ja si predbiehanie vždy 2x rozmyslím a nerobím to rád, hlavne ak autá idú 100 km/h a vždy sa nájde niekto, kto sa ponáhľa.
Pri obiehaní ak na to človek šliapne, tak ide často vysoko cez limit = porušuje zákon. Nič proti, pokiaľ ma niekto neohrozuje v protismere, alebo sa netlačí pred mňa pretože zle odhadol situáciu. Ale aj pre takých nechávam odstup pred sebou. "Lepič-obiehač" je veľmi zlá kombinácia.
Nič nie je dokonalé, cenníky japonských áut tiež nie. Dnes väčšina výrobcov neponúka manuál k najvyššej výbave, prípadne najsilnejšiemu motoru. Ani Škoda sa tuším nedá skombinovať so silným motorom, 4x4 a manuálom.
O pár rokov manuálne prevodovky vymiznú celkom, keďže stále viac ľudí chce automat, navyše automat lepšie spolupracuje s modernými systémami - napr adaptívny tempomat. Nakoniec - aj tak šoférov, ktorí si užívajú jazdu ubúda. Pre väčšinu z nás je už auto len nutným zlom.
O pár rokov manuálne prevodovky vymiznú celkom, keďže stále viac ľudí chce automat, navyše automat lepšie spolupracuje s modernými systémami - napr adaptívny tempomat. Nakoniec - aj tak šoférov, ktorí si užívajú jazdu ubúda. Pre väčšinu z nás je už auto len nutným zlom.
Tá automatická klíma ma až tak neštve. Sám ju mám v aute a aj tak to nevyužívam a klímu si riadim manuálne. Rozčuluje ma, že podľa zverejnených cenníkov si nemôžem prikúpiť samostatne napr.paket SAFETY.
No jenže právě šestka to třeba měla tak, že silnější dvoulitr s manuálem byl jen kůži a 2.5 byla jen v automatu a kůži.
Ono je výhodnejšie (lacnejšie) robiť zopár kombinácii, výbava, motor... ako spraviť auto veľmi konfigurovateľné - potom z toho vzniknú stovky kombinácii. Aj preto trvalo dlho koncernu VW certifikovať autá na normu WTLP - mali veľmi veľa kombinácii výbav.
V každom prípade by som povedal, že výber výbavy, motora, auta a spokojnosť zákazníka je silne závislý od toho, na čom jazdil kupujúci predtým. Ak mal auto s minimálnou výbavou typu Felicia, Thalia.., tak bude spokojný aj so základným modelom. Ak mal jazdené BMW, bude oveľa náročnejší.
V každom prípade by som povedal, že výber výbavy, motora, auta a spokojnosť zákazníka je silne závislý od toho, na čom jazdil kupujúci predtým. Ak mal auto s minimálnou výbavou typu Felicia, Thalia.., tak bude spokojný aj so základným modelom. Ak mal jazdené BMW, bude oveľa náročnejší.
Tiez mi staci druhy stupen, ale chcem xenony a to je problem. Samozrejeme to nerobia, ze by to bolo dobre a vyhovovalo to ludom. Robia to preto, ze auta vozia z Japonska a obejdnavat takto kazde auto a vozit lodou by trvalo dlho a zakaznici by nechceli cakat.
Hm, tak to sa potom čudujem že ich nejazdí ďaleko viac. Mne sa čosi marí že ako novinka u nás začínala 3ka niekde okolo 18 tisíc s 1,5 benzínom.
Tak tedy - končící Mazda má buď 205/60R16 a nebo 215/45R18. Tedy guma je vysoká buď 123mm nebo 97mm. Tak, a co z toho vyplynulo zajímavého, na co jsme nepřišli při pouhém porovnávání průměru 16" a 18"?
To pochopitelne vobec nie je, kedze sa tu motaju okrem velkosti aj letne/zimne verzie a na pocudovanie profil nikto neuvadzal (kedze ide hlavne o profilove cislo).
Tos objevil ameriku. Pochopitelně jde o profilové číslo, a pochopitelně na autě, co začíná na 16" bude mít 18" daleko nižší gumu.
Raz v dobe autonómnych elektrických áut budeme ako starší páni nelegálne jazdiť po nociach na starých autách 😊.
Už dnes je vidieť na mladších ročníkoch, že ich autá nezaujímajú. Dnes je auto dopravný prostriedok, nutné zlo. Možno je to aj preto, že autá sú dostupnejšie ako kedykoľvek predtým. Pre väčšinu ľudí je auto rovnaká vec ako práčka, telka... A šoférovanie je nutné zlo - otrava.
Samozrejme poznám ešte dosť nadšencov áut a motoriek...
Už dnes je vidieť na mladších ročníkoch, že ich autá nezaujímajú. Dnes je auto dopravný prostriedok, nutné zlo. Možno je to aj preto, že autá sú dostupnejšie ako kedykoľvek predtým. Pre väčšinu ľudí je auto rovnaká vec ako práčka, telka... A šoférovanie je nutné zlo - otrava.
Samozrejme poznám ešte dosť nadšencov áut a motoriek...
Trochu jinak. Při pohledu na tyhle lampy [odkaz] mě napadly ty přední Xedosu 6 - [odkaz]
Každý sme iný 😉. Ako sa ale poznám, tak by som asi skôr zvažoval, čo nutne potrebujem a čo nie a asi by som mal "podivné" auto 😊. Alebo by som kúpil skladovku s danou výbavou.
Väčšinou kupujem nejakú strednú triedu gúm. Nie najlacnejšie, ani najdrahšie. Pneumatikami sa dá na aute dosť pokaziť, ak nie sú dobré.
Koža mi nehrozí. Ako tak sledujem autá, tak všade by som bol nadmieru spokojný s druhým stupňom výbavy. V základe stále niečo chýba - maličkosti. Ako som napísal - kupujem auto, ktoré budem mať rád preto, že je to skvelé auto, nie pre výbavu. V tomto som možno trochu "old school".
Asi by som to skôr upresnil. Ak chcem lacné pneu, tak vezmem auto, ktoré má najbežnejší rozmer - kedysi Octavia s 15-kami. Pneumatiky s vyššími indexami sú drahšie. Navyše bežné rozmery, ktoré sa používajú na najpredávanejších značkách sú často v akciách.
Na druhej strane - ak sa mi páči nejaké auto, tak ma pneumatiky nezastavia 😉.
Na druhej strane - ak sa mi páči nejaké auto, tak ma pneumatiky nezastavia 😉.
18-ky by som osobne prežil, aj keď sú drahšie. Ale videl som napr jazdeného Passata s nízkoprofilovými gumami - zrejme najlacnejšími, aké sa dali zohnať. Pritom pneumatika je jediná vec, ktorá drží auto na ceste. Hlavne u jazdeného auta môže výmena pneumatik dosiahnúť skoro cenu daného auta.
Automatickú klímu mám (2 zónovú). Nebola podmienkou, ale bola už v 2. stupni výbavy u môjho auta. Musím uznať, že je to skvelá vec. Keby ale bola manuálna, tak sa nič nedeje.
Preto jazdím Mazdou 3. Isto nie je dokonalá, ale mne sa páči 😉. Obyčajné auto, ktoré je radosť šoférovať 😉.
Kedysi som začínal na otcovej Škode 100 - tá sa dala iba šoférovať 😉. Teraz mám oveľa lepšie auto a tiež základnou požiadavkou bolo - čo najväčšia radosť z jazdy pri danej cene.
Kedysi som začínal na otcovej Škode 100 - tá sa dala iba šoférovať 😉. Teraz mám oveľa lepšie auto a tiež základnou požiadavkou bolo - čo najväčšia radosť z jazdy pri danej cene.
O technice nové Mazdy 3 je toho zatím známo málo. Novinka samozřejmě využívá a dále rozvíjí technologii Skyactiv, konkrétně v případě pohonných jednotek to budou zážehové motory Skyactiv-G v kubaturách 1.5, 2.0 a 2,5 litru, vznětové Skyactiv-D o objemu 1,8 litru a také zcela nový benzinový revolučně řešený motor Skyactiv-X
[odkaz]
Podobné věty jsem četl i na zahraničních webech, ale je to dost obecná věta, která neřeší jednotlivé trhy (třeba ta 2.5 v Evropě nebyla apod.).
[odkaz]
Podobné věty jsem četl i na zahraničních webech, ale je to dost obecná věta, která neřeší jednotlivé trhy (třeba ta 2.5 v Evropě nebyla apod.).
To přece není kvůli Evropě... ten motor se prostě dodává v různých verzích, 88-107-121kW to bylo původně, pak se objevila 118kW verze, pak MX-5 posílila na 135kW... pokud vím, je to tak i mimo Evropu.
Tak keď máš 1,9m, tak asi nebudeš vyberať auto v kompaktnej triede. Takže ti to môže byť jedno, ako to majú urobené.
To je síce pekné, ale napríklad taká automatická klima je úplná nevyhnutnosť na dlhé cesty a pokiaľ je to často aj so ženou tak duálna. Tempomat detto.
Tých 122 je trochu "odžub" pre úradníkov, preto je v realite oveľa živší, ako hovoria čísla. Ten motor reálne vie dávať cca 165 koní, len kvôli europe ho umelo pridusili v horných otáčkach. Tuningové firmy to dokážu na tých ~165 koní odblokovať.
Ja som kúpil aktuálnu mazdu 2 bez predvádzacej jazdy v čase, keď ešte nebola na SK žiadna k dispozicii, lebo sa iba začínala vyrábať. Iba na základe foto ne nete. Tých 15.000€ za auto nie je taká veľká položka, aby človek strácal čas blbostami, obchádzal predajcov a handloval sa mesiace o zľavy. Proste som chcel pre ženu malú mazdu a vedel som, že pre ňu to bude dobré až-až.
Presne tak, hranie sa s konfigurátorom je zábava a o tú ma Japonci pripravujú. 😄
A osobne radšej možnosť nedať si výbavu, ktorú nechcem než čo aj za výhodnejšiu cenu nútené blbosti (typu povinná koža, ktorá bez odvetrávania je stokrát horšia než látka, o asistentoch typu ťahanie za volant nehovoriac).
A osobne radšej možnosť nedať si výbavu, ktorú nechcem než čo aj za výhodnejšiu cenu nútené blbosti (typu povinná koža, ktorá bez odvetrávania je stokrát horšia než látka, o asistentoch typu ťahanie za volant nehovoriac).
Je možné, že ty zimní Dunlopy jsou o něco tužší, než letní Potenzy... ale fakt jsem čekal rozdíl a reálně si myslím, že bych nebyl schopný ho poznat.
Prave to spekulovanie ma bavi najviac a nejak to asi bavi aj Nemcov, lebo ich auta su podivne. Oni nekupuju pakety, mozno ich ani nemaju. Oni kupuju jednotlive polozky. Potom vidis auto s navigaciou, ale so zakladnym PP a ciernymi kluckami. To uz je zase druhy extrem.
Tak pri typických rozmeroch to naozaj nie je rozdiel, povedzme 225/45 R17 vs 225/40 R18 (pri zimákoch napr. Dunlop Winter Sport 5 je to 110 eur za 17ky a 120 eur za 18ky).
Akonáhle sú to ale iné ne najbežnejšie rozmery, môže byť ten rozdiel väčší (napr. 225/45 R18 Dunlopy už stoja 144 eur/ks).
Akonáhle sú to ale iné ne najbežnejšie rozmery, môže byť ten rozdiel väčší (napr. 225/45 R18 Dunlopy už stoja 144 eur/ks).
Ad smiešne motory: tak konkurencia síce ponúka aj smiešne motory (najmä trojvalce, ktorým sám nefandím), ale zase ponúka aj podstatne silnejšie motory na opačnom konci spektra (väčšina konkurencie má cca. 200k motory a mnohé autá majú ešte oveľa výkonnejšie športové verzie, okolo 300k). Takže M3 je reálne jedno s najslabších áut (čo do výkonu top motora) na trhu a hocijaký podceňovaný Kórejec má viac (204k Ceed, 275k i30). Nehovoriac o tom, že ten Skyactive X bude viac zameraný na úsporu paliva než na dravý jazdný prejav.
No a nakoniec viacerí tu zmieňovali, že 2,0 zrejme nebude základ a neskôr by mal prísť motor 1,5. A ten bude na úrovni tých "smiešnych motorov" konkurencie.
No a nakoniec viacerí tu zmieňovali, že 2,0 zrejme nebude základ a neskôr by mal prísť motor 1,5. A ten bude na úrovni tých "smiešnych motorov" konkurencie.
V zásade súhlasím. Sám vieš, že som to mal rovnako ako Ty (leto 18, zima 17") a tiež som žiadne veľké rozdiely necítil. Aj keď napr. pri prejazde kanalizačného poklopu či ostrej jamy predsalen 17ky to odtlmili viac, ale ako píšeš bez nejakého sústredenia sa na to si to zrejme ani nevšimneš.
To je vždy individuálne. Keď kupoval Covenant 19" na svoju Cupru, tak ma celkom prekvapilo, o koľko boli tie isté gumy drahšie ako moje 18ky. Ale zase môžeš namiesto UHP gúm kúpiť "len" kategóriu touring a rozdiel bude väčší ako cena za 1" naviac.
Tak ja som mal motor s približne dvojnásobným výkonom ako Ty a prišlo mi to také akurát na bezpečné predbiehanie na našich okreskách. 😉
Ale keď to berieš z pohľadu toho čo reálne stačí, tak potom stačí aj tá 1,4ka 66 kW, z bodu A do B ťa dostane.
Ale keď to berieš z pohľadu toho čo reálne stačí, tak potom stačí aj tá 1,4ka 66 kW, z bodu A do B ťa dostane.
HB či SDN bude na salonech od 2/19, ale Sky X nejdříve od 5/19. Ano, lepší je to vyzkoušet, ale už se těším, až se zbavím od otce Mazdy 5 s jeho dieselem, kterou nesnáším, takže nemíním čekat na příští rok, abych mohl Sky X vyzkoušet
Ja som skusal auto na 18", kupil som to na 17" a na zimu mam 16". Rozdiel tiez nepoznam. Na otazku preco, mi to vysvetloval servisak u predajcu, ze ak auto ide do vyroby na nejakych kolesach, dostava ine komponenty aby ten komfort bol co najviac rovnaky. Takze original 18ka bude velmi podobna ako original 17 alebo 16. Rozdiel 1" bude v reale ako sam vravis takmer nerozoznatelny. Ine by to bolo ak by clovek kupil auto na original 16 a drbne tam rovno 18-19 bez dodatocnej upravy tlmicov. To uz bude tvrde a z takehoto postupu vznikli vsetky tie uvahy o tom ako to na velkych kolesach musi byt auto nekomfortne.
Ano, musíš chtít všechny asistenty nebo třeba potivou kůži bez odvětrávání, to je fér :yes: 😉
Taky jsem netušil, že to trojka nenabízí. Masáž už je zase jiný lvl. Tu má co vím jako jedna z nejlevnějších Astra a Talisman, u kterého mě teda moc neoslovila... Každopádně všechno to začíná na 650k plus.
Jasně, nízká silueta je v zásadě pěkná, ale když máš skoro 1,9 m jako já, tak se do takového auta hůř skládáš a navíc ta ultranízká boční okna přece u "nekupátka" (hatch, sedan, kombi) nemusí být až tolik nízká, že.... ;-\
Co myslíš drahými gumami? To možná pětikilo navíc proti těm menším? Před 15 lety jsem kupoval běžne 16'' za cenu dnešních 18'', nebo dokonce dráž... a to při min jak poloviční výplatě.
palix - argumentu dražších gum jsem se docela divil už při vášnivých debatách o novém Scénicu a jeho 20". Při nájezdech, které dnes normální gumy zvládnou, mi to přijde naprosto irelevantní.
To je ovšem pustá teorie. Mám auto nižší střední na letních 18" a uznávám, že stran komfortu to není žádný přeborník. Pro mě dobrý, ale dokážu si představit, že někomu to může vadit. Dobrá tedy, na zimu jsem si pořídil 17" a byl zvědav na ten ideální kompromis vzhledu a jízdního komfortu. Hmmm, říkejte mi třeba necito, ale ten rozdíl je pod moje rozlišovací schopnosti. Jinými slovy, 18" tam mohly klidně zůstat.
edit: Nj, Emel už to napsal za mě.
edit: Nj, Emel už to napsal za mě.
Vraj hatchback bude na trhu od 02/2019 a sedan až od leta.
Celkom Vás obdivujem, keď kupujete absolútnu novinku, ktorá nemá obdobu (Skyactive X) v úplne novom aute bez vyskúšania. Ja by som sa celkom obával. Aj keď Japonec nepustí do sveta niečo, čo nebude fungovať. Na druhej strane u Mazdy bude viacmenej na 100% isté, že jazdiť bude perfektne.
Ja by som bral k Mazde tiež manuál, aj keby som nepozeral na cenu. Je ale pravda, že automat trochu zakryje nedostatky atmosféry. Skyactive X už ale nie je taká čistá atmosféra. Super je, že sa dá kúpiť najlepší motor v ponuke aj s manuálom. Dnes to už nie je štandardom u všetkých automobiliek.
Celkom Vás obdivujem, keď kupujete absolútnu novinku, ktorá nemá obdobu (Skyactive X) v úplne novom aute bez vyskúšania. Ja by som sa celkom obával. Aj keď Japonec nepustí do sveta niečo, čo nebude fungovať. Na druhej strane u Mazdy bude viacmenej na 100% isté, že jazdiť bude perfektne.
Ja by som bral k Mazde tiež manuál, aj keby som nepozeral na cenu. Je ale pravda, že automat trochu zakryje nedostatky atmosféry. Skyactive X už ale nie je taká čistá atmosféra. Super je, že sa dá kúpiť najlepší motor v ponuke aj s manuálom. Dnes to už nie je štandardom u všetkých automobiliek.
"Arese" - ja si napr užívam, keď si auto vyberám (rôzne modely). Výbava nie je pre mňa dôležitá a u auta pozerám na to, aby bolo samotné auto vynikajúce = také, ktoré by som bral aj úplne bez výbavy = top vybavený Rapid nebude lepší, ako skromnejšia Mazda 3 za rovnakú cenu. Aj tak výbava je časom len zdrojom problémov v zmysle hesla "čo v aute nie je, to sa nepokazí" 😉.
Ja si zase užívam, že auto ovládam = zapnem si svetlá, prepnem diaľkové svetlá, zapnem stierače, preradím rýchlosť, pridávam, brzdím, otáčam volantom... Vôbec mi nechýba, aby to robil za mňa nejaký asistent.
Samozrejme všetci sme iní a ja ako odchovanec Škody 100 nie som na výbavu náročný 😉.
Ja si zase užívam, že auto ovládam = zapnem si svetlá, prepnem diaľkové svetlá, zapnem stierače, preradím rýchlosť, pridávam, brzdím, otáčam volantom... Vôbec mi nechýba, aby to robil za mňa nejaký asistent.
Samozrejme všetci sme iní a ja ako odchovanec Škody 100 nie som na výbavu náročný 😉.
objednat už to jde od Vánoc, kdy byly CS ceníky, ale 1. auta v autosalonech se základním 2litrem budou od 2/2019 (ale nevím jak na Slovensku). Já to budu objednávat bez předváděčky s Sky X, protože čekat min. na předvádečku do 5/19 nechci. A objednávku budu dělat asi už do konce tohoto měsíce, jen netuším zda AT nebo manuál (ten chce primárně manželka s ohledem na cenu, ale jinak by taky brala AT)
a pokud objednám auto teď, tak ho budu mít nejdříve v 5/19, ale spíše až v 6. měsíci
a pokud objednám auto teď, tak ho budu mít nejdříve v 5/19, ale spíše až v 6. měsíci
Hlavne tie 18 palcové kolesá majú pomerne drahé gumy. Mazda 3 (predošlý model) má štandardne rýchlostný index pneumatik - V (do 240 km/h), ktorý robí pneumatiky drahšími. 18-ky sú cool, ale 16-ky sú v pohode.
Každopádne, ak človeka omrzia po čase 16-ky, nie je problém kolesá vymeniť, nakoľko sú aj 18-ky zapísaní v TP.
Každopádne, ak človeka omrzia po čase 16-ky, nie je problém kolesá vymeniť, nakoľko sú aj 18-ky zapísaní v TP.
"iudex" - mám 88 kW motor v končiacej 3-ke (2017) a vôbec sa mi nezdá slabý. Priznávam, že nie som pretekár, ktorý jazdí nad limity, ale podvozok si celkom dokážem užiť. Predpokladám, že moja spokojnosť s výkonom motora je daná tým, že som predtým mal 1,4-ku s 66 kW / 125 Nm.
Koľko ľudí potrebuje reálne silnejší motor?
Mimochodom - nie raz som narazil na informáciu, že na nechipovaných 120k motoroch bolo nameraných 150k. Môj motor som ale nedal zmerať.
Koľko ľudí potrebuje reálne silnejší motor?
Mimochodom - nie raz som narazil na informáciu, že na nechipovaných 120k motoroch bolo nameraných 150k. Môj motor som ale nedal zmerať.
Na Mazdy sa celkovo nedávajú zľavy. "icetiger" - je možné novú 3-ku už kúpiť? Myslím si, že sa ešte nedá ani vyskúšať. Kto by to kúpil bez predvádzacej jazdy?
Přesně, já bych to tak taky bral, jestli 17" nebo 18" není žádný drama.
Kdyby to teda nebylo tak, že jakmile chceš třeba vyhřejvaný sedačky, tak máš 18" povinně, šetřílek nešetřílek.
Kdyby to teda nebylo tak, že jakmile chceš třeba vyhřejvaný sedačky, tak máš 18" povinně, šetřílek nešetřílek.
Zas na druhou stranu ta fotka na titulce je dobrá. Ale jo, ten tlustej zadek tam asi bude.
Sedan a vyšší střecha? To teda koukám, podle mě každému autu sluší spíš nízká silueta...
Sedan a vyšší střecha? To teda koukám, podle mě každému autu sluší spíš nízká silueta...
Jo jo, bohužel to ale vypadá, že právě kupující mého ražení to budou mít do budoucna (kvůli ekoteroristům) čím dál těžší.... 😲 😲 😲
Verze hatchback vypadá hlavně z předního tříčtvrtečního pohledu fakt nehezky - jako by měla na zádech nějaký hrbatý, nafouklý batoh. Další designérská chyba je vzadu zkrácené okno zadních dveří, které efekt přemíry plechu nad zadním kolem ještě zesiluje. Sedan podle mého názoru vypadá o parník líp, protože je proporčně i tvarem zádě daleko lépe zvládnutý... ale i jemu by prospěla tak o 2 cm výše položená střecha (s odpovídajícím zvýšením bočních oken) 😲
No vidíš, i u té šestky mají v nabízeném rozměru kol díru právě v tom ideálním kompromisu (v tomto případě 18 palců). 8-s :no:
A já to vidím tak, že jako důsledek nízké konfigurovatelnosti je to celkem logické. Pokud nechtějí dávat na výběr víc, než dvě velikosti - pak 16" jsou pro praktiky a šetřílky, a 18" dělají parádu.
Trojka je možná nemá, ale i30, Tucson, Kona, Ioniq, SantaFe, Astra, Grandland, Superb, Kodiaq, Passat atd. je mají. BMW bych jako měřítko v nižších třídách určitě nebral.
Já myslel že to má jen X-motor. tak nakonec je dobrá spotřeba benzínů způsobená mild-hybridem, tak v tom bylo to tajemství.
Mimochodem, Suzuki má taky v některých autech mild hybrid a vůbec se o tom neví.
Mimochodem, Suzuki má taky v některých autech mild hybrid a vůbec se o tom neví.
Ohadzujete sa tu na niekolkych strankach palcami, pritom pre komfort je ovela dolezitejsie profilove cislo.
Dnes inak nejaky borec na starom, ale fakt ze brutal smradlavom dizlovom Seate (motoro bezal kvoli kompresoru), co mal radoby sportovy dizajn, fukal gumu a tam ani nebolo vidiet, ze tam nejaka guma je. To snad boli 30ky gumy. By ma zaujimalo, ci boli zimne a ci sa take vobec robia...
Dnes inak nejaky borec na starom, ale fakt ze brutal smradlavom dizlovom Seate (motoro bezal kvoli kompresoru), co mal radoby sportovy dizajn, fukal gumu a tam ani nebolo vidiet, ze tam nejaka guma je. To snad boli 30ky gumy. By ma zaujimalo, ci boli zimne a ci sa take vobec robia...
" u auta pozerám na to, aby bolo samotné auto vynikajúce = také, ktoré by som bral aj úplne bez výbavy" - Bingo ! To sa dnes uz casto nevidi, ze si niekto aj spomenie, co robi auto autom.
Lidi kupujou podle toho, co soused, švára a co řekl Lojza z dílny. Většina lidí. Ne každej chce zariskovat a vystoupit z řady.
No vidíš a pre strednú triedu by som ako optimum videl práve 18ky. 😉
Samo, dráma to nie je, ale nejaký rozdiel v utlmení nerovností a dier cítiť je, k tomu prirátaj vyššie ceny 18" obutia. Proste na 90 kW aute rozhodne považujem 18" za zbytočné, sám najlepšie vieš, že na tom jazdia hot verzie s podstatne vyšším výkonom. Na tej 133 kW topmotorizácii by som to bral.
Samo, dráma to nie je, ale nejaký rozdiel v utlmení nerovností a dier cítiť je, k tomu prirátaj vyššie ceny 18" obutia. Proste na 90 kW aute rozhodne považujem 18" za zbytočné, sám najlepšie vieš, že na tom jazdia hot verzie s podstatne vyšším výkonom. Na tej 133 kW topmotorizácii by som to bral.