Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 3 odhalila kompletní český ceník. Srovnali jsme její ceny s konkurencí

David Bureš David Bureš 17. 1. 2019
42
180
Zobrazit náhledy (42)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan Mazda 3 Sedan
Čtvrtá generace Mazdy 3 je dostupná se třemi motory, zážehovým, vznětovým a jedním speciálním, kombinujícím charakter obou typů.

Mazda 3 se světu poprvé ukázala na podzimním autosalonu v americkém Los Angeles a už jen o pár týdnů později byla k vidění přímo v České republice. Zároveň krátce po představení vůz odhalil kompletní český ceník. Tak za kolik je nová Mazda 3 nabízena?

České ceny startují na nijak nízké částce 520.900 korun za benzinový čtyřválec s 90 kW a 213 N.m, který je kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou k němu je šestistupňový automat, dodávaný za příplatek 65.000 korun. Je přitom jedno, zda jde o hatchback, nebo sedan. Cena je pro obě karosářské varianty stejná.

Základní výbava je přitom už hodně zajímavá. Zahrnuje 16palcová hliníková kola, diodové světlomety, digitální přístrojový štít, klimatizaci, kožený volant, dešťový a světelný senzor, sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, zadní parkovací senzory, navigaci a rádio s osmi reproduktory.

Mazda 3 hatchback – české ceny nové generace
MotorSkyactiv-G 122Skyactiv-G 122 ATSkyactiv-X181Skyactiv-X181 ATSkyactiv-X181 AWDSkyactiv-X181 AT AWDSkyactiv-D116Skyactiv-D116 AT
Výkon [kW]90901331331331338585
Točivý moment [N.m]213213222222222222270270
Převodovka6M6A6M6A6M6A6M6A
Cena Sky [Kč]520.900585.900----574.900-
Cena Plus [Kč]554.400619.400----608.400673.400
Cena GT [Kč]--603.400668.400668.900---
Cena GT Plus [Kč]--634.400699.400699.400764.400--

Pořizovací cena je tak ve srovnání s konkurencí vyšší, nová Mazda 3 má ale v základní výbava už množství prvků, za které se musí jinde připlácet. Cenově blízko je autu třeba Honda Civic, která s tříválcem 1.0 i-VTEC Turbo (93 kW) díky akční nabídce aktuálně přijde ve verzi Elegance na 489.900 korun. Na rozdíl od Mazdy však postrádá head-up displej, diodové světlomety nebo sledování mrtvého úhlu, zato má silnější motor, ambientní osvětlení, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo přední parkovací čidla.

360p720p

Ještě blíže má Mazdě 3 Volkswagen Golf s tříválcem 1.0 TSI (85 kW) ve verzi Maraton Edition, v níž stojí 522.900 korun. Volkswagen má sice navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední parkovací čidla nebo 17palcová kola, za to postrádá hlídání mrtvého úhlu nebo head-up displej. Za prvního pomocníka si lze připlatit za 13.600 korun (váže se na něj paket Zrcátka), průhledový štít však k dispozici není.

Ford Focus je s přeplňovaným tříválcem 1.0 EcoBoost (74 kW) kombinovaným s šestistupňovým manuálem ve verzi Trend Edition o hodně levnější, přijde na 409.900 korun. Zároveň však nelze k němu pořídit některé prvky, jako je navigace nebo head-up displej. Podobně je tomu tak u Kie Ceed, která ve vrcholné verzi Exclusive stojí se čtyřválcem 1.4 CVVT (73 kW) 399.900 korun, takový head-up displej ale vůbec nenabízí.

Mazda 3 hatchback – srovnání srovnatelných verzí s konkurencí
VůzMazda 3Ford FocusHonda CivicKia CeedVW Golf
MotorSkyactiv-G 1221.0 EcoBoost1.0 i-VTEC Turbo1.4 CVVT1.0 TSI
Výkon [kW]9074937385
Převodovka6M6M6M6M6M
VýbavaSkyTrend EditionEleganceExclusiveMaraton Edition
Cena [Kč]520.900409.900489.900399.900522.900
Airbagy76667
Ambientní osvětlení--S--
Centrální zamykání s DOSSSSS
Čalouněnítextiltextiltextiltextiltextil
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátkaS/SS/SS/SS/SS/S
Head-up displejS----
Hlídání mrtvého úhluS12.000*-40.000**13.600****
Klimatizacemanuálnímanuálnídvouzónová automatickádvouzónová automatickádvouzónová automatická
Kola16" litá16" litá17" litá16" litá17" litá
Metalický lak13.90013.90013.90015.00015.500
NavigaceS-S20.00023.300
Parkovací senzory vzaduS11.900 (i vpředu)S (i vpředu)SS (i vpředu)
Přední sedadla vyhřívaná-8.900S10.000***S
Světladiodováhalogenováhalogenováhalogenovádiodová
Tempomatadaptivní6.000adaptivníSadaptivní
*V rámci Sady Assist 1
**V rámci paketu Tech
***Včetně volantu
****Včetně paketu Zrcátka

Druhý stupeň se jmenuje Plus a za 33.500 korun přidává 18palcová hliníková kola, vyhřívání předních sedadel a volantu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový vstup, parkovací senzory vpředu nebo zadní parkovací kameru. S naftovou osmnáctistovkou o výkonu 85 kW tato varianta přijde na 608.400 korun.

Unikátní motor Skyactiv-X schopný zapalovat směs zážehovým, nebo vznětovým principem podle potřeby, tedy svíčkou, nebo kompresním teplem ve válci, se váže na variantu GT. Ta vychází ze základní verze a přidává 18palcová kola v tmavém provedení, adaptivní diodové světlomety nebo bezrámové vnitřní zrcátko.

Za příplatek 65.500 korun je k motoru o výkonu 133 kW a točivém momentu 222 N.m k dispozici šestistupňový automat. V případě hatchbacku je za stejnou částku dostupný i pohon všech kol, pro sedan tato možnost bohužel nabídnuta není. Kombinaci automatu a čtyřkolky pořídíte až ke stupni GT Plus za 764.400 korun. Ten zahrnuje automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a volantu, parkovací kameru nebo bezklíčový vstup.

Mazda 3 sedan – české ceny nové generace
MotorSkyactiv-G 122Skyactiv-G 122 ATSkyactiv-X181Skyactiv-X181 ATSkyactiv-D116Skyactiv-D116 AT
Výkon [kW]90901331338585
Točivý moment [N.m]213213222222270270
Převodovka6M6A6M6A6M6A
Cena Sky [Kč]520.900585.900--574.900-
Cena Plus [Kč]554.400619.400--608.400673.400
Cena GT [Kč]--603.400668.900--
Cena GT Plus [Kč]--634.400699.400--

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Mazda
palix
| 22. 1. 2019
Ako to dnes chodí, tak vrcholné motorizácie s AWD sa často s manuálom už nerobia. možno Mazda to spraví ináč - kto iný by to robil?
Avatar - palix
Designové otazníky
palix
| 22. 1. 2019
Mám teraz končiaci 3-ku a sklo je šikmé a špiní sa. Za dažďa je stále mokré...
Predtým som mal Astru G, ktorá mala malý cca 10 cm "kufrík" na 5 dverách. Okno bolo pri 100 km/h aj za silného dažďa suché. Neviem ako to spravili, ale bolo to super. Navyše sa nešpinilo ani od cesty. Mazde asi chýba ten "kufrík". Špiniace sa zadné okno je pre mňa na Mazde asi najväčšia "otrava" :).
Avatar - palix
Slušná cena
palix
| 22. 1. 2019
Európania majú najvyššie požiadavky na autá, preto tu chce každá značka aspoň niečo predať. Na druhej strane autá nerobia celkom podľa naších požiadaviek = kombi z Mazdy 3, vyššia konfigurovateľnsoť výbav...
A že sa nepredáva toľko Mazd? Oproti minulosti je to obrovský nárast - u nás v meste mala kedysi Mazda prázdny dvor. Dnes (=po príchode Skyactive / KODO) je dvor neustále preplnený - minulý rok ho rozšírili. Majú spoločné zastúpenie s Mitsubishi, pričom na dvore je 3/4 Mazd a 1/4 Mitsubishi ( ASX, Eclipse)
Ani predajcovia Škody nemajú často podobné zásoby :). Na druhej strane taká Škoda má oveľa viac autosalónov. Mazda nie je v každom druhom mestečku. Takže zákazníci sú zo širšieho okolia.
Avatar - palix
Slušná cena
palix
| 22. 1. 2019
V mojej Mazde 3 2017 mi príde interiér pohodlný, výborný čo sa ergonómie týka a materiály sú úplne v pohode. Nič mi neprekáža a páči sa mi v nej. Je to ale individuálna vec, čo sa nám páči a čo nie.
Ako by mal vyzerať pekný interiér? Ako v BMW, Mercedese? To by potom Mazda nestála toľko koľko stojí.
Napríklad interiér v Mazde mi príde lepší ako v Škode.
Máme vo firme Audi A3 r.v. 2013 a interiér v Mazde 3 mi príde 100x lepší vzhľadovo, aj kvalitatívne je lepší a 1000x lepší ergonomicky. Pritom je to rovnaká trieda. Samozrejme aj tieto pocity sú vecou zvyku.
Avatar - palix
Slušná cena
palix
| 22. 1. 2019
Povedal by som, že kto Mazdu neskúsil, nepochopí o čom je. Niekedy ani skúšobná jazda okolo komína nestačí. Mňa napr vzal predajca na poriadnu jazdu a bolo rozhodnuté :). Nepresvedčil ma ani tak motor, ktorý mal pri začatí jazdy cca 30 km a bol poriadne surový (môj začal ísť po 500 km), ale jazdné vlastnosti a to ako auto sedelo na ceste a ako sa ovládalo. Nejazdil som nejako extra na super autách, ale nič lepšie som dovtedy nešoféroval.
Samozrejme, ak je pre zákazníka dôležitá veľkosť kufra, škrabka v nádrži... sú aj vhodnejšie auta ako Mazdy. Kto hľadá skvelo jazdiace auto za priateľnú cenu - mal by skúsiť.
Problém môže byť tak trochu pre ľudí, ktorí si zvykli na turbomotory.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku