Mezi členskými státy Evropské unie nadále panují rozpory v tom, jak nastavit povinné limity pro snižování emisí oxidu uhličitého u aut. Vyplynulo to z čtvrteční schůzky ministrů životního prostředí v Lucemburku.
Nebál bych se toho,že by cena ropy vyšplhala až na tak drastickou úroveň. Musíme si uvědomit, že ropu nevyužíváme jen my, asociálně smýšlející, sobečtí egoisti, kteří jezdíme svým autem, ale ropy spotřebuje mnohem víc nákladní doprava, která je nezbytnou součástí výroby. Rostoucí cena ropy se proto přímo promítá do výsledné ceny výrobků a je výrazným motorem inflace. A vzhledem k tomu, že ekonomika USA už nyní, podle některých odborníků, prožívá recesi, nebude to možná trvat dlouho a USA a Kanada konečně sáhnou na své gigantické zásoby ropy.
Ta kritika na tzv. vraky, ktera se tu stale objevuje, nejak nepocita do toho sveho vypoctu to, ze vyroba novych automobilu, ktera se jeste k tomu chce stale zrychlovat, vyprodukuje take obrovske mnozstvi CO2 jen samotnou produkci. Sesrotovani tzv. vraku jakoby zadne CO2 nevyprodukovalo. Vse se obnovi a to tzv. stare proste nekde zmizi... 8-s
I když si mnoho lidí tuká na hlavu, tak pomalu ale jistě vyléza na povrch, že Klaus měl pravdu. Všechno je to jenom byznys a obří obchod s ekologií nezaložený na prokazatelných faktech. Co naplat, že drtivá většina ropy se spotřebuje na výrobu plastů a jiných materiálů, které nás obklopují, ropy je stále více než dostatek, její cena je extrémně uměle navýšena finančími skupinami, jeden výbuch sopky vytvoří takové množství nox, co2 a jiných splodin, ale peníze z toho nejsou, tak kdo by o tom mluvil, přirodní ložiska metanu, která plní atmosféru dalšími skleníkovými plyny v gigantickém množství atd atd. Navíc jako novinka se zjistilo, že na Marsu "taje" led, což jaksi zeleným ekoteroristům dělá vrásky na čele, jelikož tim dostává slavné globální oteplování na frak.
Samozřejmě, jen hlupák se nemůže ohlížet na životní prostředí, které je třeba chránit a neničit, ale to co je nyní ve vyspělém světe děje není žádná záchrana modré planety, ale přehazování peněz lopatami.
Silniční doprava vypouští / a nebo spotřebuje ropy (ted nevím) prý pouze 20 % všech emisí /ropy na zeměkouli. na co takový humbuk? lobby všeho možného..
Hlavnim znecistovatelem je energetika, ktera je ale limitovana systemem emisnich povolenek. Stejne tak jsou regulovany i chemicke a jine tovarny, pokud neco vypousti do vzduchu. Automobily vubec nejsou malym znecistovatelem. Treba na emisich NOx se podili z 1/3. Podobne limity jsou zavedeny, svete div se, i u letadel. Takze vubec neni pravda, to co lobyste stale omylaji, ze chudak automobilovy prumysl je sikanovan a ostatni vesele znecistuji.
Má to chybu - nemáš těm majitelům starých vraků žádnou alternativu k nabídnutí. Nové auto? Nemají peníze. Hromadná doprava? Mimo města je ubohá. Nejezdit? A vydělávat si budou jak?
Větu o zisku radši ani nekomentuju....
Jiste. Je evidentni, ze snahou automobilek (obzvlaste evropskych a nemeckych zejmena) je udrzet vyrobu starych technologii jak nejdele to jen bude mozne. Maji pocit, ze dominantni postaveni jim umozni manipulovat trh tak, aby zakaznici kupovali jako ovce jenom to co jim nabidnou a nehledali alternativy. Potom by samozrejme limity byly na obtiz. Ja si dovolim tvrdit, ze s limity bojuji uplne zbytecnou bitvu. Limity jsou spojenec. Nepritel se jmenuje "raketove rostouci cena ropy". Jak dopadnou, kdyz budou bojovat s limity a ne se spotrebou samou, se muzou podivat do USA. Rostouci cena ropy totiz v Evrope vyvola za 4 roky stejny efekt jako v USA dnesni cena. A ten obrazek je - GM minus 30% produkce, Japonci vyznamny narust produkce. Ano, Nemci mohou lobovat a manipulovat politiky, mohou protahovat zavedeni limitu. A je mozne, ze se jim to i povede. Ale vysledne se to otoci jenom proti nim a zpusobi to odliv zakazniku, stejne jako v USA.
vraky se odstraní z rostoucí ekonomikou. Navíc průměrné stáří aut u nás je 14 let, což jsou Mondea, Vectry, Golfy a Venta.
S těmi jaderkama máš pravdu, to bude hlavní zdroj energie. Obnovitelné pak dodatkové.
A co takto potlacit na majitelov starych 20 rocnych vrakov, ktorych hlavne tu v strednej europe jazdia mraky?
Zosrotovanim takehoto auta sa usetria emisie pre 10 novych aut. Ale cakam logicku uvahu od uradnika v Bruseli je asi nerealene.
Alebo uz konecne nebrzdit vystavbu jadrvych elektrarni? Preco sa automobilkam vycita lobbing ked ekoteroristi ako Greenpeace maju ten lobbing niekolko nasobne silnejsi? Aha uz viem, zijeme v dobe medialne-socialistickej a hnusny zisk, ktory tuto spolocnost dostal na dnesnu technicku uroven sa povazuje za triedneho nepriatela a len organizacie ako Greenpeace maju pravo na pravdu. 8-s
Automobilový trh jednou bude muset přijmout skutečnost, že ropa neteče nekonečným proudem. A právě automobily budou první, kdo na to doplatí. Pak buď přijde jiný zdroj energie a nebo se vrátíme ke koním a povozům.
Nemecke automobilky maji diky vyrobe velkych drahych vozu nejvyssi vydelky pro vuz. Penize byly investovany do tohoto segmentu kde je vydelek pro vuz podstatne vyssi nez v segmentu malych vozu. Je jasne, ze takove restrikce trefi velke vozy a tim i rozhodnuti proti jejich koupi. Na rozdil tomu maji napr. italske vozy, protoze celkove mensi, uz dnes prumerny obsah CO2 cele modelove rady relativne nizky.
V konstrukcnich oddelenich uz davno rok 2012 existuje, ale trh jeste musi pohltit ty stare investice, coz jsou velke a tezke vozy. Zakaznici musi jeste vydat sve penize za neco, co uz za kratky cas bude tak akorat na vyhozeni. Tady nepracuje politika proti automobilkam, nybrz tady existuje perfektni spoluprace ktera ale lidem suggeruje protest a zdanlivou hadku. Takze se to cele jeste trochu natahne do delky nez se zacne s masivni kampani, kde to, co vcera byl mainstream je dnes trapne, asocialni a nicici nasi zem.
V podstate by se dalo rict, ze nejde ani tak o CO2, coz je jen strasak ktereho se mame vsichni bat aby jsme masirovali tim smerem ktery je potreba, jako spis o to jak udrzet ten stream a pritom zustat main 8-s
už by si mohl pochopit, že emise jsou pro EU, USA apod. zástupný problém jak snížit energetickou závislost na ropě. Toho dosáhneš jen zmenšováním nebo eliminací spotřeby benzínu, nafty, kerosenu etc. Asi těžko potlačíš farmaceutický a chemický průmysl.
Mluvime o dobe za 4 roky. Pokud cena ropy poroste jako posledni 2 roky (kazdy rok na dvojnasobek), a ona poroste, tak v roce 2012 bude cena paliv nekde pobliz 100Kc/L. Vyrobce ktery bude v te dobe produkovat vozy se spotrebou okolo 5L/100 (to +- odpovida emisim 120g) bude odsouzen ke krachu. Nebo vy by jste jezdili v aute s naklady 500Kc na 100km? Technicky vyvoj bude opet rychlejsi nez politici a nemecke automobilky by udelaly lepe, kdyby penize misto na lobbyng a uplatky politikum venovaly na vyvoj a uvedeni novych technologii do praxe. Potrebujou to jako sul. Nakonec by mohly byt jeste politikum vdecni. Protoze v roce 2004 to nebudou limity, kdo by snizovali prodeje, ale nezajem zakazniku o tak "rozezrane" vozy.