Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

ZF chystá novou převodovku. Najde využití v plug-in hybridech

11 komentářů

Avatar - praděda7
praděda7
...a co tak si troufnout udělat lepší manuál než Honda..... 😉
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Bohužel moc neumí, respektive 9st automat co má Jeep, Dodge, Land Rover, Jaguár a americká Honda má tisíce svolávaček, servis až po kompletní výměnu. Sám jsem už medicínu také okusil
Avatar - praděda7
praděda7
8 kvalt ZF ale všude vychvalují..... :-!
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Cim vacsi dojazd budu do plug-in hybridov davat (pochybujem ze na nom nieco zasadne zmeni prevodovka, skor len navysenie kapacity baterii) tym vacsiu cast budu plug-in hybridy jazdit cisto na elektriku a tym nezmyselnejsie bude stale so sebou that ICE motor, prevodovku a nadrz ako mrtvu vahu. Ak chcem predsa jazdit trasy od 50 do 100km denne tak si kupim jazdene EV od 7 do 11 tis e (Fluence, Leaf, 500e) a na dlhe trasy, dovoleky, lyzovacky si kupim hybrid SUV a nevozim so sebou but tazku vybitu bateriu alebo tazky vypnuty motor a spol. Ale dnes je moda kupovat velke drahe plug-in hybridy a lebo dokonca Turbodiesel SUV a vozit v nich na kratke trasy vzduch cestou do prace a do obchodu a maturovat s nimi v uzkych garazach nakupnych centier, resp. zaparkovat na * cez dve miesta a cudovat sa preco odchadzaju mechanicke casti motora..
Avatar - Zetti
Zetti
Zakladni princip pluginu je jeho univerzalnost. Muzes jet ar kilaku na el. a zbytek na benzin. Nebo muzes jet na el. + na benzin stale s efektivitou hybridu.
Polopaticky je to rozdil jako kdyz tlaci auto jeden nebo dva cloveci. Zkus to a uvidis ten rozdil
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Problém není fungování = ale cenová návratnost
Avatar - Zetti
Zetti
Lod, letadlo, karavan, snezny skutr, vrtulnik, exoticke dovolene, co z toho ma navratnost? Proti tomu je auto lukrativni investice. Z toho co jsem rekl v prvni vete mi nic nelaka
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Univerzalnost, resp. kompromis je to co robi z auta drahsie a nevhodnejsie na jednotlive ucely, kazdy kompromis robi auto horsim a jediny dovod preco robit tieto kompromisy je za kazdu cenu dosiahnut moznost vyuzitia auta na rozne ucely, aj ked iba ciastocne (maly dojazd) a ovela horsie ako plnohodnotne zamerane auto (vykon elektromotoru v EV mode). Otazka znie preco by sme sa mali vobec snazit napchat vsetko do jedneho auta nech je to akokolvek drahe a neschopne konkurovat plnohodnotym autam, ked je vyhodnejsie a lacnejsie mat viacej aut, kazde vhodnejsie na dany ucel? No ziadny 😄 A pri dnesnych standardoch kde jedna rodina ma bezne viacej aut to nedava zmysel vobec.
Nakoniec to skonci presne ako Homerove univerzalne a super predrazene auto😒br /> [odkaz]

A dokonca univerzalnost ani nie je zakladny princip plugin-hybridu, pretoze to auto nie je univerzalne, iba pridava hybridu moznost dlhsieho EV dojazdu, nic viac ale za cenu potreby zapajat ho do siete este castejsie a to so ziskanim iba desatinoveho dojazdu oproti skutocnemu EV a jedina motivacia prejst 30-50km z 900km dojazdu na elektriku je cena paliva. Ak plug-in hybrid stoji o tisice eur viac ako hybrid tak si tou usporou na seba nikdy nezarobi + je to neskutocne otravne stale po kazdej jazde zapajat auto na nabijacku.
Avatar - Zetti
Zetti
Demagog veri tomu co rika, s tim je zbytecna jakakoliv diskuse i kdyby byla podlozena argumentama.
Konkretne muj PHEV je v radu kolem milionu CZK, to je suma, kde je mraky jinych stejne vybavenych aut vcetne demonizovaneho KQ a pak je spousta dalsich ktere nedavaji vic, jen vic stoji. Pri svem IQ si jich urco dohledas mraky
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak by prevodovka tvorila jeden kompaktný celok s elektromotorom už by ti to dávalo zmysel? Nemyslím plugin hybrid ako taký.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nedava to zmysel, ci uz mne alebo celkovo. Ak chcem jazdit v EV mode tak prevodovka bude stale zhorsovat efektivitu, spolahlivost a zvysovat cenu a hmotnost, to je dovod preco ju EV nemaju. Integracia elektromotora do prevodovky tu je uz davno v kazdom hybride, to nie je ziadna novinka a nikdy to nebude nejaky kompaktny celok kedze jednotlive komponenty treba oddelit spojkami (okrem e-CVT). Nie je to novinka ani u ZF ktora podobne prevodovky vyraba uz dlhe roky, toto je dalsi velmi nestastne napisany ACZ clanok.. ZF sa nikdy nevyjadrila ze to bude jej posledna prevodovka, clickbait clanok absolutne onicom..