Německá firma předpokládala, že automat chystaný pro následující roky bude její poslední. Nakonec ale přijde ještě jedna generace samočinné převodovky.
Bohužel moc neumí, respektive 9st automat co má Jeep, Dodge, Land Rover, Jaguár a americká Honda má tisíce svolávaček, servis až po kompletní výměnu. Sám jsem už medicínu také okusil
Cim vacsi dojazd budu do plug-in hybridov davat (pochybujem ze na nom nieco zasadne zmeni prevodovka, skor len navysenie kapacity baterii) tym vacsiu cast budu plug-in hybridy jazdit cisto na elektriku a tym nezmyselnejsie bude stale so sebou that ICE motor, prevodovku a nadrz ako mrtvu vahu. Ak chcem predsa jazdit trasy od 50 do 100km denne tak si kupim jazdene EV od 7 do 11 tis e (Fluence, Leaf, 500e) a na dlhe trasy, dovoleky, lyzovacky si kupim hybrid SUV a nevozim so sebou but tazku vybitu bateriu alebo tazky vypnuty motor a spol. Ale dnes je moda kupovat velke drahe plug-in hybridy a lebo dokonca Turbodiesel SUV a vozit v nich na kratke trasy vzduch cestou do prace a do obchodu a maturovat s nimi v uzkych garazach nakupnych centier, resp. zaparkovat na * cez dve miesta a cudovat sa preco odchadzaju mechanicke casti motora..
Zakladni princip pluginu je jeho univerzalnost. Muzes jet ar kilaku na el. a zbytek na benzin. Nebo muzes jet na el. + na benzin stale s efektivitou hybridu.
Polopaticky je to rozdil jako kdyz tlaci auto jeden nebo dva cloveci. Zkus to a uvidis ten rozdil
Lod, letadlo, karavan, snezny skutr, vrtulnik, exoticke dovolene, co z toho ma navratnost? Proti tomu je auto lukrativni investice. Z toho co jsem rekl v prvni vete mi nic nelaka
Univerzalnost, resp. kompromis je to co robi z auta drahsie a nevhodnejsie na jednotlive ucely, kazdy kompromis robi auto horsim a jediny dovod preco robit tieto kompromisy je za kazdu cenu dosiahnut moznost vyuzitia auta na rozne ucely, aj ked iba ciastocne (maly dojazd) a ovela horsie ako plnohodnotne zamerane auto (vykon elektromotoru v EV mode). Otazka znie preco by sme sa mali vobec snazit napchat vsetko do jedneho auta nech je to akokolvek drahe a neschopne konkurovat plnohodnotym autam, ked je vyhodnejsie a lacnejsie mat viacej aut, kazde vhodnejsie na dany ucel? No ziadny :-) A pri dnesnych standardoch kde jedna rodina ma bezne viacej aut to nedava zmysel vobec.
Nakoniec to skonci presne ako Homerove univerzalne a super predrazene auto:
[odkaz]
A dokonca univerzalnost ani nie je zakladny princip plugin-hybridu, pretoze to auto nie je univerzalne, iba pridava hybridu moznost dlhsieho EV dojazdu, nic viac ale za cenu potreby zapajat ho do siete este castejsie a to so ziskanim iba desatinoveho dojazdu oproti skutocnemu EV a jedina motivacia prejst 30-50km z 900km dojazdu na elektriku je cena paliva. Ak plug-in hybrid stoji o tisice eur viac ako hybrid tak si tou usporou na seba nikdy nezarobi + je to neskutocne otravne stale po kazdej jazde zapajat auto na nabijacku.
Demagog veri tomu co rika, s tim je zbytecna jakakoliv diskuse i kdyby byla podlozena argumentama.
Konkretne muj PHEV je v radu kolem milionu CZK, to je suma, kde je mraky jinych stejne vybavenych aut vcetne demonizovaneho KQ a pak je spousta dalsich ktere nedavaji vic, jen vic stoji. Pri svem IQ si jich urco dohledas mraky
Nedava to zmysel, ci uz mne alebo celkovo. Ak chcem jazdit v EV mode tak prevodovka bude stale zhorsovat efektivitu, spolahlivost a zvysovat cenu a hmotnost, to je dovod preco ju EV nemaju. Integracia elektromotora do prevodovky tu je uz davno v kazdom hybride, to nie je ziadna novinka a nikdy to nebude nejaky kompaktny celok kedze jednotlive komponenty treba oddelit spojkami (okrem e-CVT). Nie je to novinka ani u ZF ktora podobne prevodovky vyraba uz dlhe roky, toto je dalsi velmi nestastne napisany ACZ clanok.. ZF sa nikdy nevyjadrila ze to bude jej posledna prevodovka, clickbait clanok absolutne onicom..