Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ZF chystá novou převodovku. Najde využití v plug-in hybridech

David Bureš David Bureš 22. 1. 2019
11
Německá firma předpokládala, že automat chystaný pro následující roky bude její poslední. Nakonec ale přijde ještě jedna generace samočinné převodovky.

ZF Friedrichshafen je autorem jedné z nejvíce oceňovaných a používaných samočinných převodovek dnešní doby, osmistupňového automatu, který našel využití ve vozech BMW, Audi, Jaguar i dalších. Aktuálně pracuje na nové generaci převodovek, určené pro plug-in hybridy, která měla být už poslední, firma ale nakonec změnila názor a ještě jednu generaci takové převodovky vyvine.

„Věřím v hybridy jako řešení pro rodinné auto, v němž potřebujete elektrický pohon i dlouhý dojezd. Říkáme jím elektromobily plus nebo masový hybrid,“ tvrdí generální ředitel ZF Wolf-Henning Scheider.

Šéf ZF odhaluje, že plug-in hybrid s připravovanou technikou německé firmy bude schopný ujet v elektrickém režimu až 100 kilometrů, což je asi dvojnásobek oproti dnešním plug-in hybridům. Taková vzdálenost už podle ZF postačí na většinu potřeb zákazníků. Společnost odhaduje, že tři čtvrtiny řidičů si za běžný den s takovým dojezdem vystačí. Za den neujedou delší vzdálenost, a tak budou většinu doby jezdit výhradně na elektřinu.

První koncept s převodovkou přezdívanou EVplus bude debutovat ještě během letošního roku. Převodovka by se pak do prodeje měla dostat někdy po roce 2020, její další generace by pak mohla dorazit někdy kolem roku 2025.

Převodovka bude jistým nástupcem dnešního osmistupňového automatu, využívaného ve vozech s podélně uloženým motorem a typicky pohonem zadních kol. Výhodou hybridní převodovky bude i navýšení poskytovaného výkonu, a to až o 160 kW. Dnešní elektrické jednotky ZF pro plug-in hybridy přitom poskytují až 100 kW.

Plány ZF souvisejí hlavně se stále se zpřísňujícími emisními normami, které si v budoucnu vyžádají další expanzi elektromobilů a různých hybridů. I kvůli tomu ZF odhaduje, že podíl hybridů vzroste do roku 2023 z pěti na 50 procent.

Z toho důvodu ZF investuje v následujících čtyř letech na 800 milionů eur do své výroby převodovek v německém Saarbrückenu. Tam už dnes vznikají převodovky pro plug-in hybridy značek Audi, BMW nebo Land Rover. V Brandenburgu pak společnost staví osmistupňové dvouspojkové převodovky pro Bentley a Porsche.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
Nelogicke.
.StenLi.
| 22. 1. 2019
Nedava to zmysel, ci uz mne alebo celkovo. Ak chcem jazdit v EV mode tak prevodovka bude stale zhorsovat efektivitu, spolahlivost a zvysovat cenu a hmotnost, to je dovod preco ju EV nemaju. Integracia elektromotora do prevodovky tu je uz davno v kazdom hybride, to nie je ziadna novinka a nikdy to nebude nejaky kompaktny celok kedze jednotlive komponenty treba oddelit spojkami (okrem e-CVT). Nie je to novinka ani u ZF ktora podobne prevodovky vyraba uz dlhe roky, toto je dalsi velmi nestastne napisany ACZ clanok.. ZF sa nikdy nevyjadrila ze to bude jej posledna prevodovka, clickbait clanok absolutne onicom..
Avatar - Zetti
Nelogicke.
Zetti
| 22. 1. 2019
Demagog veri tomu co rika, s tim je zbytecna jakakoliv diskuse i kdyby byla podlozena argumentama.
Konkretne muj PHEV je v radu kolem milionu CZK, to je suma, kde je mraky jinych stejne vybavenych aut vcetne demonizovaneho KQ a pak je spousta dalsich ktere nedavaji vic, jen vic stoji. Pri svem IQ si jich urco dohledas mraky
Avatar - .StenLi.
Nelogicke.
.StenLi.
| 22. 1. 2019
Univerzalnost, resp. kompromis je to co robi z auta drahsie a nevhodnejsie na jednotlive ucely, kazdy kompromis robi auto horsim a jediny dovod preco robit tieto kompromisy je za kazdu cenu dosiahnut moznost vyuzitia auta na rozne ucely, aj ked iba ciastocne (maly dojazd) a ovela horsie ako plnohodnotne zamerane auto (vykon elektromotoru v EV mode). Otazka znie preco by sme sa mali vobec snazit napchat vsetko do jedneho auta nech je to akokolvek drahe a neschopne konkurovat plnohodnotym autam, ked je vyhodnejsie a lacnejsie mat viacej aut, kazde vhodnejsie na dany ucel? No ziadny :-) A pri dnesnych standardoch kde jedna rodina ma bezne viacej aut to nedava zmysel vobec.
Nakoniec to skonci presne ako Homerove univerzalne a super predrazene auto:
[odkaz]

A dokonca univerzalnost ani nie je zakladny princip plugin-hybridu, pretoze to auto nie je univerzalne, iba pridava hybridu moznost dlhsieho EV dojazdu, nic viac ale za cenu potreby zapajat ho do siete este castejsie a to so ziskanim iba desatinoveho dojazdu oproti skutocnemu EV a jedina motivacia prejst 30-50km z 900km dojazdu na elektriku je cena paliva. Ak plug-in hybrid stoji o tisice eur viac ako hybrid tak si tou usporou na seba nikdy nezarobi + je to neskutocne otravne stale po kazdej jazde zapajat auto na nabijacku.
Avatar - wakantanka
Nelogicke.
wakantanka
| 22. 1. 2019
Ak by prevodovka tvorila jeden kompaktný celok s elektromotorom už by ti to dávalo zmysel? Nemyslím plugin hybrid ako taký.
Avatar - praděda7
Automaty už u ZF umíte...
praděda7
| 22. 1. 2019
8 kvalt ZF ale všude vychvalují..... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku