Takl po zastavení výroby Punta je nové Clio jasně nejhezčí malý hatchback na trhu. :-) S největší pravděpodobností ale nový malý renaultík nenabídne tak velkorysý vnitřní prostor. :-O
Nechapem, co je nejasne, ked to ma byt uplne nova platforma a konstrukcia. Spolu s novym Juke a Capturom a pod. Ze vyzera podobne, neznamena, ze to bude facelift.
chvalim ze zmizol dole vo dverach ten leskly nafuknuty cierny plast ktory posobil fakt divne a [odkaz] ... naopak ta chromovana linka ( je fajn ze zostala ) teraz posobi este lepsie a ta nicomu neskodi.... pritom lajny na dverach ostali co sa tyka lemu plechu dole po boku ... proste takto to malo byt hned... takze vidim to aj takto.. ze nove clio je akesi brusenie sucasneho drahokamu a to co staremu cliu vizualne moc neslusalo proste zmizlo .... napriklad aj predne svetla posobia teraz stihlejsie a podstatne lepsie ladia so zadnymi aj s liniami prednej masky... aj ta implementacia klucky zadnych dveri posobi lepsie... a v konecnom dosledku chvalim aj zachovanie proporcii.. auto neposobi ako rozcapena skatulka ( stlacena vo zveraku ) ako nove polo ci ibiza ale ma prirodzenejsi postoj aj proporcie.... za mna je nove clio sucasny lider segmentu bez ohladu na predaje fiesty pola ci dalsich konkurentov... :yes:
popravde som cakal vacsi dizajnovy posun ale aj v renaulte uz zrejme prisli na to ze menej je niekedy viac a menit nieco co funguje za kazdu cenu len preto ze nove musi byt ine je nezmyslel-- takze chapem a chvalim tento renaultov pocin.... navyse clio je za mna najkrajsim renaultom a takto " po novom" bez vyraznych zmien ostava najkrajsim aj nadalej a to ma tesi :yes:
PS: chvalim aj zadne svetla ze nesli v style meganu a netahali nejaku spojovaciu linku ani samotne svetla cez cely zadok jak zuvacku... ved zadok megana je vyslovene divny s tymi mega skoro spojenymi svetlami... takze aj v tomto plati ( nadalej ) ... zlate clio :yes:
Swift se určitě netřese. On ví, že ho mám rád. Jednak jezdí zábavně i s 69 kW a druhak jsem za celých šest let nemusel měnit ani žárovku. A to se cení. :yes: Na druhou stranu si nehodlám pěstovat v garáži veterána.
Ty mě neposloucháš... ;-) Captur má 1.3 TCe 96kw a 110kW. To samé by mohlo dostat i Clio. Ale i kdyby dostalo "jen" 103kW verzi, to už nehraje roli. Deset koní určitě není tím rozhodujícím kritériem při rozhodování mezi Cliem a Polem/Ibizou.
Nie, keď sa pozrieš dôkladnejšie, tak vrchné plechové diely identické nie sú, prelisy sú veľmi podobné ale nie rovnaké. Všimni si spodný prelis na dverách, na odchádzajúcej generácii je taký bacuľatý, na novej je horná linka priamejšia a stúpajúca smerom dozadu.
Blatníky sú menej vystúpené, resp. samotná kabína je asi o niečo širšia, prelis pod späťákom 4g nemá.
Jj, 103 kW je už fajn motorizácia na malé auto. Bude to iste komparatívna výhoda oproti len trojvalcovým konkurentom á la Fabia, na druhej strane to je menej ako napr. Ibiza, Polo či Corsa so 110 kW.
Co si budeme povídat, u Renaultu člověk nikdy neví. Možná že trocha strachu z oslabení pozice velice úspěšného modelu zafungovala. Každopádně to podle mě dopadlo nejlépe jak mohlo. Přesně jak píše Dinar, vylepšila se slabá místa a povedlo se nezkazit ta dobrá. A výsledkem je prostě hezké auto. :yes:
Jak psali včera evoluce a revoluce. Z venku jen mírná úprava, ve vnitř nezůstal kámen na kameni. Asi je to takhle dobře, jak píšeš, k čemu experimenty, když to nikdo nebude kupovat. Uvidíme, jak to lidi přijmou a jak se bude prodávat.
Souhlas, možná by lepší označení než nová generace byl facelift, ale ničemu to nevadí, naopak, z mého pohledu zlepšili (mluvím stále jen o designu) slabší místa stávajícího clia, ten dětský interier, a zvenku přiblížili novou generaci meganu, což je cesta, která, jak víme od konkurence, u supermini funguje. Auto tak vypadá dospěleji a kupující nemá pocit, že udělal chybu, když nekoupil auto o třídu výš. Za mně dobrý, designově povedené auto. :-):yes:
Nová generace by třeba byla s kompletní změnou konstrukce, podvozku, a podobně. Počkám si na uvedení rozměrů, to nám napoví, jak píše iudex.
Každopádně velké plus za nové motory.
Edit: podle odkazu dole od Dixika je šířka 1798 mm, což je o 66 mm více. Pokud by se celá promítla i do vnitřního prostoru, beru svá prohlášení o stísněnosti zpět.
A co je tedy facelift a co nová generace? Podívej na VW... z venku se zabrousí hrany, ale uvnitř je toho hodně nového. :-) Každopádně, tohle je dle mne správná cesta, jakou Renault postupuje...
Na tom modelu některé proporce působily dost divně, což je ale u modelů normální. Měl jsem z něj dojem, že příď bude plošší a nudná, tohle je lepší. I tvary boků nepůsobily tak dobrým dojmem.
Už loni v září se spekulovalo, že nové Clio bude spíš větší facelift, než nějaká zásadně nová generace. Tyhle fotky to jen potvrzují. Na druhou stranu, design Clia je i po sedmi letech stále krásný a tak není na škodu, že jej zachovali.
Ještě by Renault mohl překvapit s tím, že současné Clio designově ponechali, a přitom zlepšili prostorové uspořádání, protože čtyřka je zkrátka uvnitř malá.
z toho modelíku som bol najprv sklamaný, ale toto vyzerá parádne a že to je len posun oproti terajšej je dobre, lebo to bol hit a víťazná zostava sa nemení.
v sobotu: zpráva, že se Clio představí v pondělí.
v pondělí: zpráva, že tady jsou fotky interiéru, zbytek prý přijde v úterý.
v úterý: šokující zpráva, že fotky Clia UNIKLY před premiérou.
TY VOLE, jak vám pak máme věřit výsledky testů, když si tu hrajete na nějaký komedie. pak vás tu nějakej iniciativní čtenář dá k soudu, a tam se pak bude čachrovat tím mailem od importéra včetně instrukcí, který ale máte příště líp číst.
Bude, ako topmotorizácia. Nechcem kecať, lebo to presne neovládam, ale doteraz bola 1,2TCe s výkonom okolo 85 kW, teda nový 1,0TCe s 85 kW nahradí podľa mňa práve túto 1,2ku.
Ja to tiež nekritizujem, načo nasilu meniť niečo, čo funguje, naviac ak sa nerobí nové auto od podlahy, je menšia pravdepodobnosť úvodných chýb (ktoré sú viacmenej pri každej úplnej novinke).
Teraz som zvedavý na motory, je síce fajn, že tú nevydarenú 0,9ku nahradí väčší liter, ale zase ten liter v silnejšom prevedení nahradí doterajší štvorvalec 1,2, takže sa nedá úplne hovoriť o ústupe od downsizingu.
Keď tak sa na to pozerám, zdá sa mi že sa Renault u Clia vydal rovnakou cestou ako VW u Golfu. Vypiloval, vycibril a doladil celkový vzhľad. Stále je to veleúspešné Clio IV a pritom je nové. Ak bol toto zámer, tak ho zvládli na výbornú. Na obal sa veľmi nešahalo, perestrojka prebehla hlavne vo vnútri. U mňa zatiaľ výborný výsledok. :yes:
To je taková ta věcná otázka, co je ještě Facelift a co už nová generace. Myslím, že Renault a nejen on (třeba i Peugeot až na nějaké výjímky, Ford a ostatní značky) se poslední dobou inspirují u VW, které je pověstné tím, že jen brousí, nikoli mění vše od základu, protože to prostě prodejně funguje.
Evropské č.2 (pokud mu přičteš i Captur, tak bezkonkurenčně nejprodávanější auto v Evropě), tak zlepšíš to, co není tak vidět a co bylo slabší a nebo časem zastaralo (interiér, doufám, že technika a motorizace), ale exteriér jen vylepšíš, protože proč kazit něco, co lidi kupují :-)
Zajímalo by mne, jestli ještě bude kombi, nebo opravdu s IV. generací končí ?
Ale áno. Ako píšem nižšie, je dosť dobre možné, že ide skôr o facelift než o komplet novú generáciu, zvonku to ale ničomu nevadí, lebo svalnaté tvary doterajšieho Clia sa mi páčili a nové svetlá pôsobia menej hračkársky a viac dospelo, ako doteraz, taký malý Megane (čo je pre budúcich majiteľov Clia len pozitívne). A keďže najviac sa prekopalo to podstatné, teda interiér, tak to vyzerá na vcelku vydarené supermini a predajné úspechy budú iste pokračovať.
Tak bližšie porovnanie novinky s predchodcom (pokiaľ to nekvalitná foto 5ky umožňuje) ukazuje, že tvary sa zmenili len veľmi málo. Samozrejme detaily, ktoré vytvárajú dojem ako sú svetlomety a predná maska sú iné, ale ak sa pozrieme na ostatné tvary, najmä základné línie karosérie, blatníky, prelisy na bočných dverách, tak tie sa javia ako zhodné:
[odkaz]
[odkaz]
Napr. tvary blatníkov, prelis na spodnej časti dverí, línia bočných okien či linka napojenia na zadný blatník a nárazník sú v podstate identické. Počkáme si na zverejnenie rozmerov (najmä rázvor, rozchod a šírka; dĺžka sa môže zmeniť iným tvarom nárazníkov), ak ale budú rovnaké či veľmi blízke, bola by to tiež indícia, že technicky ide o rovnaký základ a teda len viacmenej facelift. Uvidíme.
Žádná extravagance, žádné výstřelky, jen evoluce.. Renault konečně upustil od revolucí, možná je to škoda, ale k čemu zajímavé experimenty, když je pak moc lidí nekoupí. Clio je Evropská dvojka v prodejích, tak ji tam Renault chce pochopitelně udržet.