Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019

Autosalon Ženeva 2019

Informace

V roce 2019 se koná již 89. ročník ženevského autosalonu. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách výstavy. Akce se koná do 5. a 17. března 2019, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 7. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (cca 370 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.

Termín

Kdy: od 7. - 17. 3. 2019

Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.

VSTUPENKY

Starší ročníky

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Zpět na článek

Tohle je nový Renault Clio. První fotky unikly ještě před premiérou

48 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Žádná extravagance, žádné výstřelky, jen evoluce.. Renault konečně upustil od revolucí, možná je to škoda, ale k čemu zajímavé e😜erimenty, když je pak moc lidí nekoupí. Clio je Evropská dvojka v prodejích, tak ji tam Renault chce pochopitelně udržet.

Jestli to bude i dobře jezdit, tak za mne :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ale áno. Ako píšem nižšie, je dosť dobre možné, že ide skôr o facelift než o komplet novú generáciu, zvonku to ale ničomu nevadí, lebo svalnaté tvary doterajšieho Clia sa mi páčili a nové svetlá pôsobia menej hračkársky a viac dospelo, ako doteraz, taký malý Megane (čo je pre budúcich majiteľov Clia len pozitívne). A keďže najviac sa prekopalo to podstatné, teda interiér, tak to vyzerá na vcelku vydarené supermini a predajné úspechy budú iste pokračovať.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je taková ta věcná otázka, co je ještě Facelift a co už nová generace. Myslím, že Renault a nejen on (třeba i Peugeot až na nějaké výjímky, Ford a ostatní značky) se poslední dobou inspirují u VW, které je pověstné tím, že jen brousí, nikoli mění vše od základu, protože to prostě prodejně funguje.

Evropské č.2 (pokud mu přičteš i Captur, tak bezkonkurenčně nejprodávanější auto v Evropě), tak zlepšíš to, co není tak vidět a co bylo slabší a nebo časem zastaralo (interiér, doufám, že technika a motorizace), ale exteriér jen vylepšíš, protože proč kazit něco, co lidi kupují 😄

Zajímalo by mne, jestli ještě bude kombi, nebo opravdu s IV. generací končí ?
cendakocour
Jak psali včera evoluce a revoluce. Z venku jen mírná úprava, ve vnitř nezůstal kámen na kameni. Asi je to takhle dobře, jak píšeš, k čemu e😜erimenty, když to nikdo nebude kupovat. Uvidíme, jak to lidi přijmou a jak se bude prodávat.
Avatar - iudex
iudex
Tak bližšie porovnanie novinky s predchodcom (pokiaľ to nekvalitná foto 5ky umožňuje) ukazuje, že tvary sa zmenili len veľmi málo. Samozrejme detaily, ktoré vytvárajú dojem ako sú svetlomety a predná maska sú iné, ale ak sa pozrieme na ostatné tvary, najmä základné línie karosérie, blatníky, prelisy na bočných dverách, tak tie sa javia ako zhodné😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Napr. tvary blatníkov, prelis na spodnej časti dverí, línia bočných okien či linka napojenia na zadný blatník a nárazník sú v podstate identické. Počkáme si na zverejnenie rozmerov (najmä rázvor, rozchod a šírka; dĺžka sa môže zmeniť iným tvarom nárazníkov), ak ale budú rovnaké či veľmi blízke, bola by to tiež indícia, že technicky ide o rovnaký základ a teda len viacmenej facelift. Uvidíme.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Keď tak sa na to pozerám, zdá sa mi že sa Renault u Clia vydal rovnakou cestou ako VW u Golfu. Vypiloval, vycibril a doladil celkový vzhľad. Stále je to veleúspešné Clio IV a pritom je nové. Ak bol toto zámer, tak ho zvládli na výbornú. Na obal sa veľmi nešahalo, perestrojka prebehla hlavne vo vnútri. U mňa zatiaľ výborný výsledok. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ja to tiež nekritizujem, načo nasilu meniť niečo, čo funguje, naviac ak sa nerobí nové auto od podlahy, je menšia pravdepodobnosť úvodných chýb (ktoré sú viacmenej pri každej úplnej novinke).
Teraz som zvedavý na motory, je síce fajn, že tú nevydarenú 0,9ku nahradí väčší liter, ale zase ten liter v silnejšom prevedení nahradí doterajší štvorvalec 1,2, takže sa nedá úplne hovoriť o ústupe od downsizingu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslíš, že 1.3 TCE140 nebude v nabíce?
Avatar - iudex
iudex
Bude, ako topmotorizácia. Nechcem kecať, lebo to presne neovládam, ale doteraz bola 1,2TCe s výkonom okolo 85 kW, teda nový 1,0TCe s 85 kW nahradí podľa mňa práve túto 1,2ku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Top by mohla být spíš nějaká RS verze, snad i s Manuálem >😁

Nechme se překvapit, já jen doufám, že zůstane Dci >😒] A kombik ? Nevíš ?
Avatar - Dany
Dany
Píšu, že kombík nebude
cendakocour
Přesně tak, poměrně dlouho už se píše o tom, že kombík už nebude a snad ho nahradí něco jako Captur. Tedy snad, neboť jsou to zatím spekulace.
Dixik2
V Meganu HB v automatu má na stovku 9.2 sekundy.V Cliu to bude ještě o něco lepší. :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Nechce se mi věřit, že by Captur dostal 1.3 TCe (130 i 150) a Clio ne. Takže podle mě bude v benzínu 1.0 i 1.3. S 1.3 TCe by to mohlo být fajn. 😉
Avatar - iudex
iudex
Jj, 103 kW je už fajn motorizácia na malé auto. Bude to iste komparatívna výhoda oproti len trojvalcovým konkurentom á la Fabia, na druhej strane to je menej ako napr. Ibiza, Polo či Corsa so 110 kW.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ty mě neposloucháš... 😉 Captur má 1.3 TCe 96kw a 110kW. To samé by mohlo dostat i Clio. Ale i kdyby dostalo "jen" 103kW verzi, to už nehraje roli. Deset koní určitě není tím rozhodujícím kritériem při rozhodování mezi Cliem a Polem/Ibizou.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Už loni v září se spekulovalo, že nové Clio bude spíš větší facelift, než nějaká zásadně nová generace. Tyhle fotky to jen potvrzují. Na druhou stranu, design Clia je i po sedmi letech stále krásný a tak není na škodu, že jej zachovali.
Ještě by Renault mohl překvapit s tím, že současné Clio designově ponechali, a přitom zlepšili prostorové uspořádání, protože čtyřka je zkrátka uvnitř malá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A co je tedy facelift a co nová generace? Podívej na VW... z venku se zabrousí hrany, ale uvnitř je toho hodně nového. 😄 Každopádně, tohle je dle mne správná cesta, jakou Renault postupuje...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nová generace by třeba byla s kompletní změnou konstrukce, podvozku, a podobně. Počkám si na uvedení rozměrů, to nám napoví, jak píše iudex.
Každopádně velké plus za nové motory.
Edit: podle odkazu dole od Dixika je šířka 1798 mm, což je o 66 mm více. Pokud by se celá promítla i do vnitřního prostoru, beru svá prohlášení o stísněnosti zpět.
cendakocour
No snad se poučili a dali i na kritiku,když vrátili teploměr chladící kapaliny, tak snad zapracovali i na vitřním prostoru.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zjevně jo. Podle té tiskové zprávy kufr narostl na 391 litrů (i když kdo ví, jak to zase počítají), což by u stávající velikosti nedosáhli.
cendakocour
Vetší kufr je fajn, jen aby si vzadu cestující měli kam sednout, aby ten kufr nenarostl na úkor kabiny. 😉
Avatar - xxc
xxc
Nechapem, co je nejasne, ked to ma byt uplne nova platforma a konstrukcia. Spolu s novym Juke a Capturom a pod. Ze vyzera podobne, neznamena, ze to bude facelift.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, možná by lepší označení než nová generace byl facelift, ale ničemu to nevadí, naopak, z mého pohledu zlepšili (mluvím stále jen o designu) slabší místa stávajícího clia, ten dětský interier, a zvenku přiblížili novou generaci meganu, což je cesta, která, jak víme od konkurence, u supermini funguje. Auto tak vypadá dospěleji a kupující nemá pocit, že udělal chybu, když nekoupil auto o třídu výš. Za mně dobrý, designově povedené auto. 😄 :yes:
Nonsens
prenos z C na B funguje dobre aj preto, že dnešné B už má rozmery a siluetu niekdajších C, takže dojem dospelého auta nie je len optická ilúzia.
Avatar - xxc
xxc
Ziadny facelift to nie je, je to nove auto.
traveldrive
Nie, keď sa pozrieš dôkladnejšie, tak vrchné plechové diely identické nie sú, prelisy sú veľmi podobné ale nie rovnaké. Všimni si spodný prelis na dverách, na odchádzajúcej generácii je taký bacuľatý, na novej je horná linka priamejšia a stúpajúca smerom dozadu.
Blatníky sú menej vystúpené, resp. samotná kabína je asi o niečo širšia, prelis pod späťákom 4g nemá.
dominikferstel
no od první verza Clia trochu pokrok, konečně >😁 :yes:
Avatar - kaa
kaa
Tak to se fakt povedlo. Tento interier by mohl mít Captur. :yes:
z toho modelíku som bol najprv sklamaný, ale toto vyzerá parádne a že to je len posun oproti terajšej je dobre, lebo to bol hit a víťazná zostava sa nemení.
Avatar - iudex
iudex
Ale veď ten modelík ukazoval presne to, čo vidíš teraz. Inak súhlas.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na tom modelu některé proporce působily dost divně, což je ale u modelů normální. Měl jsem z něj dojem, že příď bude plošší a nudná, tohle je lepší. I tvary boků nepůsobily tak dobrým dojmem.
Nonsens
jasné, model bol celkom verný, ale zároveň taký bezzubý ako modely bývajú, takže o to príjemnejšie prekvapenie teraz pre mňa.
cendakocour
Napsal si to za mne. 😄
Dixik2
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Krásnýýýý!
cendakocour
Jo, povedlo se. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
chvalim ze zmizol dole vo dverach ten leskly nafuknuty cierny plast ktory posobil fakt divne a [odkaz] ... naopak ta chromovana linka ( je fajn ze zostala ) teraz posobi este lepsie a ta nicomu neskodi.... pritom lajny na dverach ostali co sa tyka lemu plechu dole po boku ... proste takto to malo byt hned... takze vidim to aj takto.. ze nove clio je akesi brusenie sucasneho drahokamu a to co staremu cliu vizualne moc neslusalo proste zmizlo .... napriklad aj predne svetla posobia teraz stihlejsie a podstatne lepsie ladia so zadnymi aj s liniami prednej masky... aj ta implementacia klucky zadnych dveri posobi lepsie... a v konecnom dosledku chvalim aj zachovanie proporcii.. auto neposobi ako rozcapena skatulka ( stlacena vo zveraku ) ako nove polo ci ibiza ale ma prirodzenejsi postoj aj proporcie.... za mna je nove clio sucasny lider segmentu bez ohladu na predaje fiesty pola ci dalsich konkurentov... :yes:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Co si budeme povídat, u Renaultu člověk nikdy neví. Možná že trocha strachu z oslabení pozice velice úspěšného modelu zafungovala. Každopádně to podle mě dopadlo nejlépe jak mohlo. Přesně jak píše Dinar, vylepšila se slabá místa a povedlo se nezkazit ta dobrá. A výsledkem je prostě hezké auto. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Swift sa už trasie? 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Swift se určitě netřese. On ví, že ho mám rád. Jednak jezdí zábavně i s 69 kW a druhak jsem za celých šest let nemusel měnit ani žárovku. A to se cení. :yes: Na druhou stranu si nehodlám pěstovat v garáži veterána.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by si ho měl konečně vyvézt z garáže >😒]
cendakocour
Proč, když se nekazí 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je fakt, ještě by mu venku oschlo >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Kurnik, to já už za stejnou dobu měnil na Renaultu jednu žárovku, inu je méně spolehlivější >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bocny profil super.. :yes😒br />
popravde som cakal vacsi dizajnovy posun ale aj v renaulte uz zrejme prisli na to ze menej je niekedy viac a menit nieco co funguje za kazdu cenu len preto ze nove musi byt ine je nezmyslel-- takze chapem a chvalim tento renaultov pocin.... navyse clio je za mna najkrajsim renaultom a takto " po novom" bez vyraznych zmien ostava najkrajsim aj nadalej a to ma tesi :yes😒br />
PS: chvalim aj zadne svetla ze nesli v style meganu a netahali nejaku spojovaciu linku ani samotne svetla cez cely zadok jak zuvacku... ved zadok megana je vyslovene divny s tymi mega skoro spojenymi svetlami... takze aj v tomto plati ( nadalej ) ... zlate clio :yes:
Arese
Takl po zastavení výroby Punta je nové Clio jasně nejhezčí malý hatchback na trhu. 😄 S největší pravděpodobností ale nový malý renaultík nenabídne tak velkorysý vnitřní prostor. 😲