Bezpečnost
sa výrobcovia snažia natlačiť do auta všelijaké fičurinky, aby to dobre vyzeralo v zozname výbavy, aby sa to tvárilo, že je to super vec, aby namotali kupujúceho. Ale dôležité základné veci - to často neriešia (a netýka sa to len bezkľúčového prístupu). Pritom by stačilo, keby auto šlo naštartovať, keď je kľúč vo vnútri (myslím, že moja bývalá Mazda3 to takto mala - bolo tam len bezkľúčové štartovanie, ale tento spôsob by sa dal použiť aj pre bezkľúčový vstup: odomknutie signálom zvonka, naštartovanie iba signálom vo vnútri auta). Majitelia súčasných bezkľúčových vstupov asi musia držať svoje kľúče v kovovej krabičke (ale treba zrejme vyskúšať konkrétnu krabičku, či to zaberie).
Sorry, ale klíče už se do aut nikdy nevrátí. A nikdy se nevrátí ani běžné dálkové ovládání. Nikdo už to nikdy nebude chtít hledat v kapse. To pohodlí je pro zákazníky důležitější než bezpečnost.
Navíc tu teď nastupují čtečky otisků prstů, auta jsou nově připojený k internetu a neni problém je ovládat (a sledovat) i z telefonu. Takže tyhle vzpomínky na bezpečnostní díry budou spíš vzpomínkou.
Navíc tu teď nastupují čtečky otisků prstů, auta jsou nově připojený k internetu a neni problém je ovládat (a sledovat) i z telefonu. Takže tyhle vzpomínky na bezpečnostní díry budou spíš vzpomínkou.
Dráha redakce, pokud jde o reklamu, máte to mít označeno, i když je to skrytá reklama. Každý den mi naskakuje tu i na YouTube reklama nějaké firmy na zabezpečení bezklicoveho ovládání a už je i tady.
Máte tam odkaz na nějaké průzkumy hez zdrojů, bez vysvětlení, jen nějaké nesmysly typu, že krádeže přibývají. Realita v ČR je taková, že kriminalita dlouhodobě klesá.
Kdyby každý odváděl práci jako vy v tomto článku, bylo by to tu jak na ... Auto.cz
Máte tam odkaz na nějaké průzkumy hez zdrojů, bez vysvětlení, jen nějaké nesmysly typu, že krádeže přibývají. Realita v ČR je taková, že kriminalita dlouhodobě klesá.
Kdyby každý odváděl práci jako vy v tomto článku, bylo by to tu jak na ... Auto.cz
Toyota umoznuje setrit bateriu kluca pomocou funkcie "Battery-Saving" (vid. manual). Podrzanim tlacidla "Lock" + dvojklik "Unlock" sa deaktivuje prijimanie radiovych signalov a kluc 4x blikne. Po prichode k autu staci kliknut lubovolne tlacidlo na kluci.
vztah galerie k obsahu clanku je nula-nula-nula-prd. Fakt musi byt ku kazdemu clanku galeria ?
;-\
;-\
Dobrý den, omlouvám se všem, ale řešení tohoto problému je velice primitivní. Stačí pouho pouhý alobal nebo vyjmutí zdroje. Alobal je jednodušší. Babišovi a Kolmanovi zdar.
Moje auto toto naštěstí nemá a jsem za to rád. Mám starší auto, které se otevírá klasickým klíčem. Dlouhá léta jsem v něm neměl ani žádný alarm, ale právě ten jsem si raději relativně nedávno dokoupil tady odtud - https😐/www.2din.cz/ Bydlím na malém městě a nikdy jsme tu s tím moc problém neměli, ale dokonce i tady už se teď rozmohly vykrádačky aut.
--
Nebo takové auto rovnou vůbec nekupovat, protože platíte desítky tisíc korun (čím dražší auto, tím více) za totální nesmysl a pak zaplatíte ještě dalších pár tisíc za jeho deaktivaci (kdo nezaplatí, riskuje brzkou krádež auta). Přitom tento nesmysl v autě být nemusí, nikdo bezklíčkové (ne)zamykání výrobcům nenařizuje. Nebezpečí u bezklíčů hrozí i v případě, kdy jste u auta, auto je totiž odemčené a připravené k jízdě a kdokoliv může, za vašimi zády, naskočit do vašeho auta a okamžitě odjet. Zřejmě záleží podle výrobců, jak daleko, ale třeba při zkoušce nového VW, jsme zkusili majiteli (s jeho souhlasem) s novým vozem "ujet", projeli jsme s vozem velké sídliště a asi by se nic nestalo, kdybychom jeli i dál, žádný alarm, žáné nouzové zastavení motoru, nic, přitom jsme neměli od vozu klíče. Majitel auta jen vyděšeně koukal, jak snadno mu může auto někdo ukrást..
U takových aut pomůže jenom mít pořádnou pojistku, nebo nainstalovat nějaké lepší zabezpečení, třeba VAM nebo něco podobného. Opět se tím ztratí ta komfortnost, ale aspoň nějaká ochrana.
Pohybová čidla v klíči toho moc nezachrání. Viděl jsem video, jak zloději sledovaly auto. Cíl zaparkoval na parkovišti a šel pryč. Za ním jeden zloděj vyrazil s přijímačem. Druhý šel do auta a během chvilky to měli a hned to předali dalším, kteří auto přepravují.
Štědrá pojišťovna je podobný oxymóron, jako cikán studující při zaměstnání. 😉
Koukám že se mi nevložil odkaz na e-shop nabízejíci rušičky signálu za cca 8t Kč, tedy levněji než mnoho systémů zabezpečovacích >😁
Rušičky čeho, něco se ruší snadno, něco naopak nesnadno a zase jsme u té pravděpodobnosti.
Když profíkovi stačí zesilovač, na co by se zdržoval/obtěžoval se všemi možnými rušičkami apod., když sám neví jaké zabezpečení je zrovna v tomto konkrétním autě a na jakém principu funguje.
Auto otevřené zesilovačem se chová jako auto otevřené klíčem, takže žádné další zabezpečení už se nemusí obcházet, včetně všemožných alarmů a vyhledávacích systémů, je to prakticky velké usnadnění pro případné zloděje, od těch průměrných, až po profíky.
Prostě: "...systém bezklíčového vstupu a startu doslova dláždí zlodějům cestu ke krádeži...".
A dělá to zatím "jen" 234 aut z 237 testovaných.
A je něco jiného (jiná míra rizika krádeže) mít to třeba v Renaultu, nebo to mít v Porsche.
To, čemus dal palec nahoru v podstatě říká, že jakékoli zabezpečení je úplně k ničemu, protože když bude někdy někdo někde chtít...
Jenže jako obvykle je to především o pravděpodobnosti, které se dá jít hodně naproti, a to oběma směry.
Úplně nejpohodlnější je nezamykat auto vůbec a klíče nechávat uvnitř (kdo by se s ním doma ráno hledal), prostě to absolutně neřešit, protože když budou chtít..
Ano, pokud budou chtít, ukradnou jakkoliv zabezpečené auto, klidně z uzamčené garáže s alarmem vybavené vyhledávacím zařízením. Nic ti nezaručí klidné spaní.
Auto musíš zamykat, musí být zabezpečeno ze zákona a pro uplatnění pojistky, toť vše, zbytek je ztráta peněz
Nemusím zrovna tobě vysvětlovat význam slova "pravděpodobnost".
Když tady chceš mávat statistikou, tak se do ní podívej, kolik se tu (a v celé Evropě) ukradne aut z VW Group a kolik z aliance RNM a klidně si to i přepočítej na prodaná auta.
"Pokud budou chtít...", kdo kdy kde a jak? Kolik % z celkového počtu všech zlodějů a zlodějíčků aut, jsou extraprofíci, kteří si poradí se vším kdykoli a kdekoli? A kdo z takových extraprofíků si vybere celkově lépe zabezpečené auto, když má možnost ukrást stejné, ale podstatně hůře zabezpečené/snáze odcizitelné? Pravděpodobnost!
P.S. Mimochodem jak ti pojišťovna dokáže, že ukradené auto nebylo před odcizením zamčené?
Nehledě na to, že "zkušený" policista jim přece vysvětlí, že je to stejně jedno, protože když chtějí... >😒]
Ide o minimalizáciu pravdepodobnosti ukradnutia. A bezklúč tú pravdepodobnosť zvyšuje.
Ako policajt by si to mal chápať, ale...
Naprostá většina dnešních dražších kár má zařízení na vyhledání vozu, jenže pokud ti někdo ukradne auto systémem zesilovače bezklíčového přístupu, nikdo se logicky o neoprávněném uživateli vozu ani nedozví (včetně pultu obsluhy ostrahy/vyhledávání), a než to zjistí majitel (což může trvat i mnoho hodin, např. až ráno), nemusí být už ani co hledat (např. rozebrané na ND), nehledě na to, že to velmi ulehčuje samotnou krádež a pachatel přitom zůstává naprosto nenápadný a nemusí přitom překonat jedinou překážku . Když se profi zlodějům "nabídnou" dvě (stejná) auta a jen jedno z nich bude mít bezklíčový přístup, které si asi vyberou?
Tady tohle si kup, stejně jako si to koupí jakýkoliv zloděj poté, co ti ukrade auto s bezklicovym zamykanim nebo bez, pak může jet kam chce, protože z auta se pomocí gsm zpráva o jeho poloze nedostane. To je asi jako bezpečnostní šrouby na kolo a za pár tisícovek si koupíš klíč, kterým povolis jakýkoliv 😉
Zloděj nebude řešit jaký je tam systém, protože obejde oba. Teda leda bys měl klasický klíček jak ve ve stodvaciášku, ale to se zase otevíralo drátem, i já to.zvkadl >😁
Pro mě je to diskusní/virtuální policista a osobně věřím spíš těm, které znám osobně, a ti říkají něco jiného.
Nedávno jsi tu psal, že tu nemáš důvod věřit komukoli cokoli (pokud ho neznáš osobně). Teď to vypadá, že to je zásada, které se držíš, hlavně když se ti to hodí do krámu.
Toto není jen tvrzení jeho, ale i jiných policistů a těch, kterým auto ukradli, ne těch, kterým dáváš peníze za pocit klidného spaní.
Navíc zamenujes pojmy s dojmy, tehdy jsme se bavili o fiktivní tetičce, tohle je obecná problematika
Nebo jsem snad povinný věřit tady všemu, co tu někdo o sobě napíše?
Druha vec je, ze pokial ti to auto chcu ukradnut, je jedno ci to startovanie mas take alebo take, namiesto dvoch kufrikov dojde rovno s odtahovym autom, namiesto minuty mu to bude trvat pat minut a potom sa v teple vlastnej garaze postara o zvysok..
U Mondea jsem to ještě nezkoušel, ale bezklíčkové startování u F.Kugy 2014 - pokud je nastartováno a není deaktivovaný SS, tak pokud klíček není v autě, tak auto nenastartuje ani při vyplém SS. Budu to muset ještě pořádně přezkoušet.
Má to i pozitivní přínosy z hlediska bezpečnosti. Eliminuje např. možnost ukrást auto tím, že do už nastartovaného auta, z kterého jsem právě na moment vystoupil, někdo cizí nečekaně naskočí a odjede (a že to vůbec není výjimečný způsob). Pokud totiž vystoupím z nastartovaného auta s el. ruční brzdou a klíč mám u sebe v kapse, brzda se nepovolí dokud zas klíč není uvnitř. A většina aut s el. ruční brzdou vás jen tak snadno bez její aktivace vystoupit nenechá.
Jinými slovy, "bezklíč" má svůj bezpečnostní problém, o tom žádná, na straně druhé, má i řadu výhod a to nejen pokud jde o pohodlí.