Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Máte bezklíčový přístup do vozu? Mějte se na pozoru, zabezpečení je stále tristní

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 30. 1. 2019
37
53
Zobrazit náhledy (37)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ani několik případů odcizení vozu prostřednictvím nedostatečně zabezpečeného bezklíčového přístupu do auta nic nezměnilo. Z 237 modelů odolaly útokům při testu jen tři.

Podle nedávných statistik počet krádeží automobilů za posledních pět let vzrostl o neuvěřitelných 48,7 %. Moderní systémy a asistenti ve vozech nás sice mají chránit, některé položky z výbavy však mohou být spíše na škodu. Řeč je třeba o bezklíčovém přístupu do auta, který už dnes není jen součástí nejvyšších výbav prémiových značek, ale najdeme jej v takřka všech patrech automobilového trhu.

V praxi to zní skvěle: klíče od vozu máte u sebe, ale pro jeho odemčení a nastartování je vůbec nemusíte brát do ruky. Celý proces odjezdu se tím značně urychlí, protože kupříkladu nemusíte hledat klíčky ve své pracovní tašce.

Jenže to má i své nevýhody. Útočník totiž může prostřednictvím podomácku vyrobeného zesilovače zvýšit intenzitu signálu mezi automobilem a klíčkem, takže se vůz může otevřít a nastartovat, i když je klíč dále od vozu. Odcizení vozu je posléze pro útočníka hračka.

I když už jsme o takových případech slyšeli nesčetněkrát a staly se i v České republice, zabezpečení bezklíčových přístupů se příliš nezměnilo. Nejnovější test totiž ukázal, že z 237 modelů by zloděj mohl otevřít a odjet 230 auty, čtyři by otevřel nebo nastartoval a pouze tři se ubránila úplně – ve všech případech šlo o vozy společnosti Jaguar Land Rover.

Některé automobilky se na tento nešvar snaží reagovat. Třeba BMW a Mercedes přidávají do svých klíčků snímače pohybu, takže komunikace mezi vozem a klíčkem probíhá pouze ve chvíli, kdy se klíček pohybuje. Nemělo by se tedy stát, že vám někdo pomocí zesilovače ukradne vůz, když klíček zrovna leží na poličce v předsíni vašeho domu.

Někteří se snaží chránit své nové vozy svépomocí, ukládají je co nejdál od vozu, v krajních případech třeba i do lednice. Německá organizace ADAC však říká, že ani to nezaručí stoprocentní ochranu a jedinou zaručenou možností, jak kvůli systému nepřijít o vůz, je nechat si jej v autorizovaném servisu deaktivovat.

Související články

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Bezklíčové zamykání
white label
| 31. 1. 2019
To "primitivní" sedí. Představa, že si někdo zaplatí za komfort nemuset vyndávat klíč z kapsy a pak jej proto bude muset (pro změnu) balit do alobalu, nebo z něj vyndávat baterku, je opravdu úžasná. Tomu se říká komfort, za který se vyplatí si připlatit. >:D >:-[]
Bezklíčové zamykání
Kolman
| 31. 1. 2019
Dobrý den, omlouvám se všem, ale řešení tohoto problému je velice primitivní. Stačí pouho pouhý alobal nebo vyjmutí zdroje. Alobal je jednodušší. Babišovi a Kolmanovi zdar.
Bezklíčový nesmysl
ryccardo
| 31. 1. 2019
Takže ti zloději auto neukradnou v noci před barákem jak by si čekal, ale počkají si až pojedeš do krámu a švihnou ti ho na parkovišti když půjdeš nakupovat. Prostě naprosto zbytečný a bezzubý opatření.
Bezklíčový nesmysl
ryccardo
| 31. 1. 2019
Na vysokoškoláka dost ubohej a navíc off topic příspěvek >:D
Bezklíčové zamykání prostě nebrat!
Arese
| 31. 1. 2019
Přitom je to tak jednoduché - auto s bezklíčovým zamykáním mi nesmí přes práh! ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku