Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen chce zaujmout v Africe. Zvažuje továrnu v Etiopii

19 komentářů

Avatar - N6600
N6600
Vzhladom na to, ze Afrika je znacne specificka, nenapada mi ani jeden model, ktory by tam mohli vyrabat. Auta tam musia vydrzat zataz a nemyslim, ze turbo je to prave orechove.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja hlavne rozmýšľam nad tým, že VW má predsa silnú fabriku v Južnej Afrike, teda prečo radšej nerozvíjajú výrobu tam ?
Šimpanz
Tam jsou ale už prodejní jednička s 20% trhu, tam už asi velký prostor na expansi nemají. Navíc je to trh na africké poměry velmi bohatý, takže když chtějí větší podíl v Africe, tak musí do chudých zemí a s jinou skladbou modelů než v JAR, tam se prodávají auta pluis mínus podobná jako v EU.
Dec. 2018
VW 5,311 20.0%
Toyota 4,349 16.4%
Renault 2,933 11.0%
Avatar - N6600
N6600
VW nie je jednicka na trhu. Tvoje percenta ukazuju predaj osobakov za 12/2018, nie overall market share. Ale to je jedno. Inak samozrejme suhlasim.
Šimpanz
I za celý rok 2018 je v prodeji osobních aut jedničkou.
Avatar - Emel
Emel
Zas je otázka, kolik toho v těch chudých zemích prodáš. Viděl jsem nějaký starý článek, kde se spekulovalo (ofiko data nejsou), že roční prodeje nových aut v Etiopii budou kolem 3000 aut ročně.
traveldrive
Na druhú stranu lacná pracovná sila a domáce zdroje zlacnia aj finálny produkt a tiež si myslím, že kým postavia fabriku, tak si dobre zmapujú všetky tamojšie dostupné trhy a odhadnú ich potenciál na X rokov dopredu.
Avatar - Stewee
Stewee
nezlacnie ale že vôbec nič, VW si zväčí zisk na aute!
traveldrive
Netrep sprostosti. Jak niektorí vidíte VW, tak ste z neho hotoví...
K čomu by bol väčší zisk, keď ostane len na papieri, ak chceš niečo predať, musíš na to dať cenu, za ktorú ho predáš, nie podľa toho, koľko si vymyslíš zisk... :-!
Avatar - Stewee
Stewee
ži si vo svojom laickom svete...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vyrábať iný model v už fungujúcej fabrike s už zaškolenými ľuďmi je podľa mňa jednoduchšie ako stavať novú fabriku, zaškoľovať ľudí, nastavovať logistické procesy atď.
Avatar - Stewee
Stewee
ako veľmi sa mýliš...
traveldrive
Ale prd sa mýli, má pravdu.
Avatar - Stewee
Stewee
máš patent na rozum, takých nám treba v parlamente, nechceš kandidovať? síce budeš tam mať silnú konkurenciu, na to sa priprav, ak...
Avatar - Emel
Emel
Byla tam nějaká finta se zdaněním a proclením, import aut byl zatížen řádově 100% daní, zatímco dovoz součástek ne, tak se tam dost aut montovalo.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Presne takto sa vozili "súčiastky" do Ruska a tam sa z nich narodili nové autá. :-)
Avatar - praděda7
praděda7
jak dlouhodobě zastavit ilegální migraci z Afriky....dát jim práci a budoucnost doma.. :yes:
Avatar - Stewee
Stewee
Podľa môjho názoru, ide o plánovanie presunu časti výroby z Európy do Afriky.Tu nejde o hľadanie nového trhu, tu ide o zníženie výrobných nákladov. Viaceré spoločnosti v dodávateľskom reťazci sa začínajú správať rovnako. Rumunsko a Bulharsko už nie sú tak lacné krajiny, ako si väčšina nezainteresovaných myslí. VW si chce len zabezpečiť čo najväčší zisk na aute. Keďže podnikanie je chápané ako generovanie zisku, tak VW ide tam, kde to bude vyrábať za čo najmenšie náklady a tie autá nebudú končiť na africkom kontinente, ale značná časť z nich bude končiť v Európe!
Xylo
Osobně si myslím, že to spíše opravdu ukazuje na přicházející změnu ve výrobě (objemu) aut se spalovacím motorem, takže hledají nové trhy, kam stávající výrobky prodat. Nevím kolik výrobců vyrábí v Bulharsku, ale poměrně dobře znám Rumunsko a tam levno ani levná pracovní síla už nejméně deset let není .