Pokud se dobře dívám, tak při zakoupení balíčků Climatronicu a elektrického ovládání oken a zrcátek získáte duální centrální zamykaní. Za ty prachy, nekup to... Jenom vzadu zbydou švihadla.
K tomu istému ako bez Climatronicu. Keď chceš vyvetrať, nemusíš sa načahovať cez pol auta dozadu jak pako ale pootváraš všetky okná pohodlne jedným prstom.
...hmmm, pokud chci vyvětrat auto před cestou, otevřu si dveře. Kdybys mi napsal, že Ti malé děcka vzadu otvírají okna za jízdy, tak jasný, pojistkou si je ohlídáš, ale jinak je el. oken vzadu k ničemu.
Nevím, osobně docela rád větrám zadními okny. Přiznám se, že klimatizaci s oblibou povětšinou vypínám, A jak říkáš, dětem můžu utnout hraní si se stahováním oken, ve starém autě jsem vždycky musel po příjezdu vzadu okna zavírat. Ostatně, se stejnou logikou bych mohl tvrdit, že je k ničemu i elektrické ovládání předních oken a levého zpětného zrcátka :).
Máš prehriate auto, zapneš klímu a ideš? Nie si na hlavu? Normálny človek otvorí všetky okná, zapne klímu a chvíľu to nechá tak, aby vyhnal horúci vzduch von. Plus ak máš všade elektriku, tak častejšie vetráš ako púšťaš klímu - zajedno máš nižšiu spotrebu, zadruhé je to zdravšie. Rehocem sa z týpkov, zadebnených v drahých autách, div tam nemrznú, klíma im ští kondenzát pod auto, mrknem na teplomer, a vonku sotva niečo nad 20°C...
Pravdou Klaudie je, že osobně nesnáším hučení vznikajícího při otevření zadních oken a taktéž pokud možno neotvírám při jízdě mimo město ani okna přední, tak klima je příjemným doplňkem cestování, kterou si cením výš, než větrání zadními okny.
Tak to nesouhlasím. Když si pustíš klimu na rozumnou hodnotu, tak máš vždycky nižší spotřebu než s otevřenými okny. To je totiž mnohem vyšší odpor vzduchu, který spotřebu zvyšuje o mnoho víc. Navíc jet po dálnici s otevřenými okénky, no hrůza.
Tak stara ochcavka konstrukčně z roku 96 a stale stoji nad 300 000.Takova astra klasik ktera je po všech strankach lepšim autem až na menši kufr koštuje již několik let pod 300 000.
Ta stara Octavka si vzdy najde kopec zakaznikov. Ceske i slovenske rodiny po tom hodia rodidla. Im je jedno, ze to ma vzdu bubny, okna su na klucku, nema to klimu a v lete budu spoteni jak mysi, ze to nema ABS, ESP a pod., ze to je zastarale a pomale. Ekonomicka situacia spravi svoje a Skodovka bude zase pisat skvele cisla v statistikach.
Vzhledem k motorizaci a základní výbavě, tedy spíše holobitu je ta cena ještě stále vysoká, automobil s vnitřním prostorem třídy GP či 207 a místem na zadních sedadlech ještě menším než zmiňované vozy. Vynahrazuje to snad jen kufrem a renomé solidního auta.
Nasadni, nasáčkuj do toho rodinu a víkendový nákup, naštartuj 1.4 MPI, a zistíš, že ťa predbehnú aj autá považované za oveľa väčšie šunky, a aj 300 tisíc za taký voz by boli vlastne vyhodené peniaze.
Skúsil som s piatimi osobami a batožinou, jazda asi 80 km. Ľutoval som, že som sa nechal prehovoriť a sadol som za volant. Dynamika na úrovni Škody 105, predbiehať chcelo dávku odvahy a ešte väčšiu dávku predvídavosti.
VW velmi trpi benzinovymi motormi ??? čo to trepeš? Viezol si sa niekedy s motorom TSI? Určite nie, skús aj niečo iné ako základné motory 1,2 1,4 1,6 a pochopíš... Základné motory má slabé každá značka, Focus 1,4 Mondeo 1,6 Yaris 1,0 atď... No a riešiť pomer cena/výbava tiež nemá zmysel, akú výbavu ponúka Logan? Tam si kopec vecí nemôžeš ani len doobjednať. Škoda ti túto možnosť aspoň ponúka. ;-\
Jenže každé auto nemá TSI. Okrajový motor jméno značky nedělá. Většina aut i tak jezdí právě s těmi základními motory a tam, bohužel, ostatní značky koncern VW dost válcují. I stará 1.1i v Peugeotu 206 je živější než modernizovaný HTP.
Tak samozrejme toto nie je auto u ktoreho sa caka ze bude casto jazdit plne nalozene (5 osob + batozina). Je to lemra, a porovnanie so 105-kou sedi (ta vazila asi 1/2 toho co octavka, tak mohla mat s 32kW motorom hadam este lepsiu dynamiku)...
1,4 v kombíku musí být opravdu hrůza :'-(
Opravdu jen pro důchodce. Ale stejnak by mohla škodovka zlevnit více pořád je to aspoň v nějaké solidní výbavě hodně
Ako pises: kufor, renome a este celkom slusne materialy v interiery. Inak v zaklade prakticky ziadna vybava a ta priplatkova je nieco strasne, vyzera to ako keby islo o uplne nove auto a nie o auto ktore sa uz peknych par rokov vyraba a navyse je na trhu jeho nova generacia a ta tiez pojde za chvilu na facelift. Inak v Nemecku kupis Octaviu Tour 1.6 vratane klimy, elektriky, radia, bocnych airbagov za 13tis. Eur , t.j. 325tis. Kc
V dnešní době si nedovedu představit, že si někdo koupí nový auto bez dálk. centrálu a se švihadlama na oknech, navíc ve formátu Octavie, fakt ubohost, ale ubohost taky těch lidí, co by to vzalo.
Myslím, že o ubohosti nemůže bejt řeč.Máš t v hlavě zmatený.Jsou lidi co jim je jedno , že nemaj vše v elektrice atd.Nerozhoduj za druhé jakou chtěj výbavu.
PS - Přjde mi úsměvné, že za tyhle ceny co je v nábídce 12 let staré auto, musí prodávat např Fiat svoje nové Bravo.
Kolik se proda Brava v Evrope a kolik OI.? ;-) Octavia neni o Bravu, ale o Ceedu SW, vybav OI. na max a jsi pres 480kkc, za to je i Focus, Golf blablabla... :-)
Usměvné je spíš to, že za tu cenu to někdo koupí...
Když za ty peníze můžu mít o generaci modernejší vůz se slušnou výbavou, lepší bezpečností, moderními motory. Ale holt asi nejdůležitejší výbavou zůstává ten objem kufru.... :'-(
Já bych raději napsal, že mohou být do Oktávie montovány i poměrně moderní motory, ale většinou to není pravda, protože je tato poměrně moderní motorizace drahá, ve srovnání s konkurencí a proto si zákazníci většinou kupují zastaralé motory, které vyjdou levněji. Lepší bezpečnost u konkurence většinou je a to bez příplatků. Např. Yaris 1,3 má ve výbavě Sol, 9 slovy devět arbegů, stabilizaci, protiproklus a to vše za ceníkovou cenu 384 000 beze slev, které je možné dohodnout jako všude.
To sorry, ale Yaris srovnávejte s Fábií. Oktávka je velikost Corolly/Aurise a tam už jsou ceny o něco výš...
Cena je otázka toho, za kolik se to vyplatí výrobci a obchodníkovi a kolik za to lidi jsou ochotni zaplatit.
Máš pravdu, že Oktávka je ve vyšší třídě než Yaris, ale co se týká bezpečnosti u konkurence, tak jsem použil srovnání s Yarisem, který je o kategorii níž, ale má lepší bezpečnostní výbavu než Škoda Oktávie. Takže proto jsem si dovolil srovnávat Škoda Oktávii a Yarise.
A co se týká ceny, co jsou lidé ochotni zaplatit je hodně ovlivněné reklamou (většinou upravené a vytržené srovnání s konkurencí) u Škodovek je to hra na národní cítění (jediná česká automobilka a pod.)a velké kufry, "údajně" největší ve svých kategoriích.
Mozno chce Skoda dospiet do rovnakého stádia ako kedysi v Star Treku Generations, ked sa stretli takmer vsetky postavy zo seriálov - mozno chce, aby sa dozila O I generácie O III a predávali sa paralelne: nová O III, O II Classic a O I veteran edition >:-[]
Vysvětli mi proč by škodovka měla vyřadit z výroby auto které se pořád skvěle prodává a to za velice slušnou cenu (tím myslím vysokou) a u kterého je vývoj a všechno již dávno zaplacené a zůstává na něm jen vysoký zisk?
Je OI. vyhodna, ci ne? Jista konkurence nabidne za podobne penize aktualni modely...Skoda by mela jit s cenou pod 280,000Kc. I kdyz, pokud je poptvaka (cisla neznam)... ;-)
Výhodná pro koho? Pro výrobce jistě - vývoj i výrobní linky má zaplacené dávno, materiál na výrobu jedné Oktávky jim vyjde tak na 60-90 tisíc. Stát dostane DPH, prodejce marži a VW group si taky přijde na svoje. Zákazník si musí spočítat, jestli chce jít právě do tohohle modelu.
Kupovat náběh nebo výběh výroby není zrovna šťastný krok. Ale rozhodují peníze - i když, pokud by šlo opravdu o peníze, to bych ale zase radši sáhnul po Loganu nebo Thálii + 100.000 v kapse...
Asi jsi to moc nepochopil, co jsem psal ale pokud někdo jde do výběhového typu a to od začátku ne moc povedenýho auta, tak to asi dělá kvůli penězům -chce nové a levné auto. A pokud to dělá kvůli penězům, tak to není ten nejvychytanější krok. Oktávka se tváří jako velký auto (proto asi mělo tolik zájemců >:D ) ale jinak bída. A ten motor pro takový těžký auto - to je výhra. Logan nebo thalie uvádím jako prostorově ne moc odlišné auta ale daleko finančně přístupnější. Výkřiky typu "to jsou auta?" svědčí jen o hlouposti autora.
Ani jsem nevedel,ze se tahle mrdka jeste vyrabi.Ta Skudka jsou fakt *,ze si za neco takovyho reknou tolik penez a jeste s takovym motorem,kuva kdybych v tom prijel k nejakymu kopci,tak by ostatni museli vyskakat z auta tlacit me,jinak bych to se Skudkou ani nevyjel.Fakt me sere,ze se jeste najdou takovy blbci a neco jako je tohle si koupi.Mozna bych se mel chovat jako patriot,ale Skudka mi k tomu nedava zadny duvod,nejenze u nas prodavaji za absolutne neprimereny ceny,ale ze stale nabizeji auto,ktery je proste zastarale a nema na trhu co delat a za takove ceny je vysmech a dukaz,ze Skodovka si na nasem trhu muze opravdu delat co se ji zlibi
Nicméně zpět ke skutečným pozitivům. Osobně mi přijde, že řidiči Octavií TDI tak nějak začali chápat, že svět nekončí magickým číslem 1,9 a že skutečně neplatí rovnice: více červených písmenek v TDI = větší bůh. A co více, tito lidé dokonce na dálnici objevili i pravý pruh. Tento pozitivní trend má za následek mnohem méně okousaných nehtů, méně vyřvaných hlasivek a především větší plynulost provozu. Jednou z příčin tohoto jevu je jistě i to, že si dnes může koupit lepší, silnější, bezpečnější a hezčí auto než je Octavia prakticky kdokoli. Kvalitních čórek je v bazarech a na kladenských vrakovištích co hrdlo ráč
Sám vlastním vozidlo Octavia (I) combi a pořizuji si úplně novou Octavii Tour combi, k Vašim připomínkám uvádím, že u motoru 1.9 74Kw, jsou kotoučové brzdy vzadu a klimatizace v základu. Pořizuju si ji z "D", včetně Prime top + Dynamic + Dynamic plus paketů, šíbru, EPS a parkovacích senzorů, za cenu 460000,-Kč včetně DPH. Jen pro zajímavost, nevím jaké jiné auto za tuhle cenu v té výbavě, velikosti a "komfortu" bych koupil. Jinak kupuji vozidlo znovu, protože "žere" 5,5 litru (po záruční době ho opět načipuju na cca. 95Kw a se spotřebou to hne maximálně o 0,5 litru nahoru) + potřebuji velký kufr + je to spolehlivé auto a manželka nemá problém se s ním rozjet a jezdit. Jinak v jediném s Vámi plně souhlasím, cena v ČR je nepřiměřená.