40%, 40% a 20% je podíl kapitálu, který vložily Ren, Niss a Mit do společného venture capital fondu nikoliv rozdělení v alianci. To, že Japonci prodávají 2/3 aut je super, kdyby to bylo 95% bylo by to ještě lepší, dividendy berou Frantíci, Japíci pěkně makají, kéž by to tak bylo i v jiných odvětvích evropského průmyslu. Tady má VW ještě co dohánět, ten sice také vyrábí hodně v Číně přes tamní automobilky, ale 2/3 to ještě zdaleka nejsou.
Jedná se o fond na investice do nových technologií a startupů. Plánované jsou investice 200 milionů ročně. Investice partnerů do výzkumu a vývoje jsou cca. 8,5 miliardy ročně, takže ten fond představuje něco přes 2% výdajů aliance na investice. Z pohledu celé aliance je to relativně nevýznamná věc.
[odkaz]
Na trhu automobilov je s 245tis predanymi autami za 2018 skor trpaslik medzi klasickymi automobilkami. Chcelo by to presun vyroby Modelu 3 do Gigafactory 1, jej rychlejsie stavanie (Cinania by ju uz mali celu postavanu) a nebolo by treba saskovat so stanom vo Freemonte a stavanim druhej fabriky nedaleko.. + skorsie zacatie stavby Giga3. To vsak chce dalsie investicie a najvacsi investori Tesli ich aj ponukali. Go big or go home.. Tesle chyba China style rast.. Giga2 uz davno mala vyrabat najefektivnejsie 22% solarne panely a zaplavit s nimi trh, namiesto toho sa trapia so solarnymi skridlami.. skoda, mohli byt leader na dvoch frontoch..
Tak špatně tu alianci Ghosn evidentně nevedl. Mrchy závistivý japonský středověký. Kobka a miska rýže je hezký vděk.
Jinak- je to hloupá soutěž- vyhrává ten, kdo vlastní hodně značek. Nejvíc aut evidentně prodává Toyota.
Tak tak, rebricky koncernov su zdeformovane.. Toyota ako znacka je najvacsia, vsak ma najpredavanejsie auto historie, premenovanim Aurisu spat na Corollu sa to este len umocni a Corolla nikdy nebola tak vydarena ako ta nova + stara RAV4 bola najpredavanejsie SUV sveta, a nova je o toolko lepsia.. 2019 bude rok Toyoty. Snad im zisky pomozu k urychelniu vyvoja solid state baterii a vyhrame vsetci..
Není to soutěž, jen statistika. Prodej podle značek je zase jiná statistika.
Mně to smysl dává... u koncernů, jako je Toyota, Hyundai+Kia, Volkswagen Group.
Renault-Nissan-Mitsubishi už je na hraně. Vlastnicky jsou to pořád tři značky, nikdo nemá většinu nikde jinde. Jedna skupina je to hlavně proto, že vystupuje jako jedna aliance... ale i tak, různých kooperací a majetkových podílů je na trhu víc.
PS: co se vyklube z kauzy okolo Ghosna jsem zvědavý. Nevěřím, že by na něj nic neměli a byl to pouze způsob, jak ho odstavit od řízení RN... to by byl hodně drastický manévr s potenciálem alianci rozvrátit... ale na druhou stranu, dlouhodobě je patrná nespokojenost Nissanu s nerovnoprávným postavením v alianci, okořeněná významným vlivem francouzské vlády na Renault.
A tak motivace je jedna věc, že to na něj vytáhli v rámci boje o moc s francouzskou vládou je klidně možné... ale pokud by do toho šli a nic reálného na něj neměli, tak by mi to přišlo dost v duchu kamikaze.
Když se chce, vždycky se něco najde. Asi nebyl zrovna asketa, ale moc nevěřím, že by za své výdobytky utrácel a nikdo o tom nevěděl. Pokud tvrdí, že jeho nákupy schvalovala dozorčí rada, tak věřím, že si to úplně z prstu necucá. Ale samozřejmě jen spekulujeme.
Když se japonské soudnictví takhle brutálně zapojí do poměrně soukromé záležitosti mezi firmou a jejím manažerem, jeho podmínky jsou na úrovni vraha (bez kauce, denní výslechy, na jídlo jen rýže, nevytápěná cela) připomíná mi to obchodní válku Číny za Huawei a jejich odplatu - trest smrti pro Kanaďana.
Posledny Scenic dokazal ludom predavat s neuveritelnymi chybami. Vraj ostatne modely su v pohode, ale ja ich uz skusat radsej na vlastnej kozi asi nebudem :-)
>:D >:D >:D >:D Tak ty už jsi fakt úplně mimo. Už se těším na Boží soud se všemi šéfy automobilek, které kdy vytvořily nějaký nepovedený model. Jak se objeví kapička vody na bočním okénku, šup s ním do pekla. >:D
No vzhledem k tomu, že japonská justice funguje v podstatě jako inkvizice, na koho ukáže, ten to má předem spočítané, tak si myslím, že na něj skutečného nemusí mít vůbec nic. Někde byla statistika, že přes 99% obžalovaných státním zástupcem tamní soudy pošlou do báně. Tedy z hlediska práv obžalovaných a možnosti hájit se doslova středověk (nebo komunistický novověk).
[odkaz]
Druhá strana mince ale môže byť tá, že ten štátny zástupca ak už podá žalobu, tak si je minimálne na 99% istý a má to podložené aj pevnými dôkazmi. Ale to len špekulujem.
Nojo to řiká Babiš taky když ho chytnou při nějaký levárně a krádeži = že to je politikum >:D
A eště větší prča = sou lidi co mu to fakt žerou >:-[]
Ty máš nějaký info že to je na Ghosna nastražený že nekrad? Nebo aspoň že je jako Rath = že krad jako většina ostatních ale někdo chtěl poslat do basy zrovna jeho?
Pokud se nepletu, tak francouzská vláda drží v Renaultu 15% akcií, což je méně než třeba Dolní Sasko ve VW ( 21%). Ale možná maj frantíci větší tendenci do řízení kecat, to se zase nehádám. Jinak mi to ale s Ghosnem poněkud zavání.
No jenže O Renault tu nejde, jde o to, že francouzská vláda řídí teď už dvě japonské automobilky (zjednodušeně, korektní by bylo říct, že má významný vliv). Že prosazovali nějaký zákon, který by zdvojnásobil hlasovací práva stálých akcionářů je jen třešnička.