Ekonomika
Největší automobilky světa v roce 2018. Titul jedničky si přivlastňují VW Group i Renault-Nissan. Jak to?
40 komentářů
Freddka
9
Proc sem tahas Teslu? Tebe za to nekdo plati nebo sis spletl clanek ktery komentujes?
Přejít do diskuze
Stačí se podívat jaký podíl drží Renault v Nissanu a jaký Nissan v Renaultu a je jasné, že je to celé ovládané Frantíky.
40%, 40% a 20% je podíl kapitálu, který vložily Ren, Niss a Mit do společného venture capital fondu nikoliv rozdělení v alianci. To, že Japonci prodávají 2/3 aut je super, kdyby to bylo 95% bylo by to ještě lepší, dividendy berou Frantíci, Japíci pěkně makají, kéž by to tak bylo i v jiných odvětvích evropského průmyslu. Tady má VW ještě co dohánět, ten sice také vyrábí hodně v Číně přes tamní automobilky, ale 2/3 to ještě zdaleka nejsou.
Tak špatně tu alianci Ghosn evidentně nevedl. Mrchy závistivý japonský středověký. Kobka a miska rýže je hezký vděk.
Jinak- je to hloupá soutěž- vyhrává ten, kdo vlastní hodně značek. Nejvíc aut evidentně prodává Toyota.
Jinak- je to hloupá soutěž- vyhrává ten, kdo vlastní hodně značek. Nejvíc aut evidentně prodává Toyota.
Renault vyrábí asi 1/3 produkce Renault-Nissan-Mitsubishi. Podle prodejů by to mělo bejt Nissan-Renault-Mitsubishi a ty rozdíly sou docela velký
>😁 >😁 >😁 >😁 Tak ty už jsi fakt úplně mimo. Už se těším na Boží soud se všemi šéfy automobilek, které kdy vytvořily nějaký nepovedený model. Jak se objeví kapička vody na bočním okénku, šup s ním do pekla. >😁
Tak tak, rebricky koncernov su zdeformovane.. Toyota ako znacka je najvacsia, vsak ma najpredavanejsie auto historie, premenovanim Aurisu spat na Corollu sa to este len umocni a Corolla nikdy nebola tak vydarena ako ta nova + stara RAV4 bola najpredavanejsie SUV sveta, a nova je o toolko lepsia.. 2019 bude rok Toyoty. Snad im zisky pomozu k urychelniu vyvoja solid state baterii a vyhrame vsetci..
Na trhu automobilov je s 245tis predanymi autami za 2018 skor trpaslik medzi klasickymi automobilkami. Chcelo by to presun vyroby Modelu 3 do Gigafactory 1, jej rychlejsie stavanie (Cinania by ju uz mali celu postavanu) a nebolo by treba saskovat so stanom vo Freemonte a stavanim druhej fabriky nedaleko.. + skorsie zacatie stavby Giga3. To vsak chce dalsie investicie a najvacsi investori Tesli ich aj ponukali. Go big or go home.. Tesle chyba China style rast.. Giga2 uz davno mala vyrabat najefektivnejsie 22% solarne panely a zaplavit s nimi trh, namiesto toho sa trapia so solarnymi skridlami.. skoda, mohli byt leader na dvoch frontoch..
Najpokrokovejší neznamená najlepší.
Najväčší neznamená najlepší.
Najlepší môže byť pre každého niekto iný.
Najväčší neznamená najlepší.
Najlepší môže byť pre každého niekto iný.
O tom žádná = ale v Alianci maj rozdělení 40% 40% a 20% = a přes nával :no: a :yes: prodeje jak sem napsal = 2/3 japonci
No jenže O Renault tu nejde, jde o to, že francouzská vláda řídí teď už dvě japonské automobilky (zjednodušeně, korektní by bylo říct, že má významný vliv). Že prosazovali nějaký zákon, který by zdvojnásobil hlasovací práva stálých akcionářů je jen třešnička.
Pokud se nepletu, tak francouzská vláda drží v Renaultu 15% akcií, což je méně než třeba Dolní Sasko ve VW ( 21😖. Ale možná maj frantíci větší tendenci do řízení kecat, to se zase nehádám. Jinak mi to ale s Ghosnem poněkud zavání.
To myslíš vážně? Fakt? Tohle je důvod, proč jsou Ghosnova obvinění určitě oprávněná a jen neznalí neví? Tvůj nepovedený Scénic?
Druhá strana mince ale môže byť tá, že ten štátny zástupca ak už podá žalobu, tak si je minimálne na 99% istý a má to podložené aj pevnými dôkazmi. Ale to len špekulujem.
Posledny Scenic dokazal ludom predavat s neuveritelnymi chybami. Vraj ostatne modely su v pohode, ale ja ich uz skusat radsej na vlastnej kozi asi nebudem 😄
Jedná se o fond na investice do nových technologií a startupů. Plánované jsou investice 200 milionů ročně. Investice partnerů do výzkumu a vývoje jsou cca. 8,5 miliardy ročně, takže ten fond představuje něco přes 2% výdajů aliance na investice. Z pohledu celé aliance je to relativně nevýznamná věc.
[odkaz]
[odkaz]
No vzhledem k tomu, že japonská justice funguje v podstatě jako inkvizice, na koho ukáže, ten to má předem spočítané, tak si myslím, že na něj skutečného nemusí mít vůbec nic. Někde byla statistika, že přes 99% obžalovaných státním zástupcem tamní soudy pošlou do báně. Tedy z hlediska práv obžalovaných a možnosti hájit se doslova středověk (nebo komunistický novověk).
[odkaz]
[odkaz]
Když se chce, vždycky se něco najde. Asi nebyl zrovna asketa, ale moc nevěřím, že by za své výdobytky utrácel a nikdo o tom nevěděl. Pokud tvrdí, že jeho nákupy schvalovala dozorčí rada, tak věřím, že si to úplně z prstu necucá. Ale samozřejmě jen spekulujeme.
Když se japonské soudnictví takhle brutálně zapojí do poměrně soukromé záležitosti mezi firmou a jejím manažerem, jeho podmínky jsou na úrovni vraha (bez kauce, denní výslechy, na jídlo jen rýže, nevytápěná cela) připomíná mi to obchodní válku Číny za Huawei a jejich odplatu - trest smrti pro Kanaďana.
Když se japonské soudnictví takhle brutálně zapojí do poměrně soukromé záležitosti mezi firmou a jejím manažerem, jeho podmínky jsou na úrovni vraha (bez kauce, denní výslechy, na jídlo jen rýže, nevytápěná cela) připomíná mi to obchodní válku Číny za Huawei a jejich odplatu - trest smrti pro Kanaďana.
Nojo to řiká Babiš taky když ho chytnou při nějaký levárně a krádeži = že to je politikum >😁
A eště větší prča = sou lidi co mu to fakt žerou >😒]
Ty máš nějaký info že to je na Ghosna nastražený že nekrad? Nebo aspoň že je jako Rath = že krad jako většina ostatních ale někdo chtěl poslat do basy zrovna jeho?
A eště větší prča = sou lidi co mu to fakt žerou >😒]
Ty máš nějaký info že to je na Ghosna nastražený že nekrad? Nebo aspoň že je jako Rath = že krad jako většina ostatních ale někdo chtěl poslat do basy zrovna jeho?
A tak motivace je jedna věc, že to na něj vytáhli v rámci boje o moc s francouzskou vládou je klidně možné... ale pokud by do toho šli a nic reálného na něj neměli, tak by mi to přišlo dost v duchu kamikaze.
dividendy berou nakoniec akcionari Renaultu .. a to kto co berie v ramci aliancie urcite take jednoduche nebude 😉
Zdá se, že sami účastníci to považuji za soutěž. 😉
Případ Ghosn vidím spíš jako politikum.
Případ Ghosn vidím spíš jako politikum.
Není to soutěž, jen statistika. Prodej podle značek je zase jiná statistika.
Mně to smysl dává... u koncernů, jako je Toyota, Hyundai+Kia, Volkswagen Group.
Renault-Nissan-Mitsubishi už je na hraně. Vlastnicky jsou to pořád tři značky, nikdo nemá většinu nikde jinde. Jedna skupina je to hlavně proto, že vystupuje jako jedna aliance... ale i tak, různých kooperací a majetkových podílů je na trhu víc.
PS: co se vyklube z kauzy okolo Ghosna jsem zvědavý. Nevěřím, že by na něj nic neměli a byl to pouze způsob, jak ho odstavit od řízení RN... to by byl hodně drastický manévr s potenciálem alianci rozvrátit... ale na druhou stranu, dlouhodobě je patrná nespokojenost Nissanu s nerovnoprávným postavením v alianci, okořeněná významným vlivem francouzské vlády na Renault.
Mně to smysl dává... u koncernů, jako je Toyota, Hyundai+Kia, Volkswagen Group.
Renault-Nissan-Mitsubishi už je na hraně. Vlastnicky jsou to pořád tři značky, nikdo nemá většinu nikde jinde. Jedna skupina je to hlavně proto, že vystupuje jako jedna aliance... ale i tak, různých kooperací a majetkových podílů je na trhu víc.
PS: co se vyklube z kauzy okolo Ghosna jsem zvědavý. Nevěřím, že by na něj nic neměli a byl to pouze způsob, jak ho odstavit od řízení RN... to by byl hodně drastický manévr s potenciálem alianci rozvrátit... ale na druhou stranu, dlouhodobě je patrná nespokojenost Nissanu s nerovnoprávným postavením v alianci, okořeněná významným vlivem francouzské vlády na Renault.
Neboj, nikdo me neplati 😄
Jen me to napadlo kvuli nadpisu - titul jednicky 😉
A Tesla je (ted nevim jiste takhle z hlavy..) jednicka v EV.
Jen me to napadlo kvuli nadpisu - titul jednicky 😉
A Tesla je (ted nevim jiste takhle z hlavy..) jednicka v EV.
tych vyse milion aut od mitsu rocne renaultu - nissan hodne pomohlo k celkovemu prvenstvu ... v podstate bez mitsu boli az 4-ti tusim ....
Tak znova = tohle je o prodejích = podle mě spíš osobních aut = to k tomu kdo je jednička
No a většina toho z Aliance se vyrábí..
S tou Aliancí si nejsem jistej = jistě je to podíl kapitálu a co sem čet tak "owned" 40/40/20% = což by vzhledem k těm vkladum dávalo smysl
Něco jinýho je vzájemný vlastnictví Renault Nissan a Nissan Renault
No a většina toho z Aliance se vyrábí..
S tou Aliancí si nejsem jistej = jistě je to podíl kapitálu a co sem čet tak "owned" 40/40/20% = což by vzhledem k těm vkladum dávalo smysl
Něco jinýho je vzájemný vlastnictví Renault Nissan a Nissan Renault
Mas pravdu, to se pozna mimo jine tim, ze mas hodne minusu u sveho komentare, to je tady na auto.cz takove pravidlo 😄