Novinky
Jednoduchá výroba, jednoduchá dostupnost paliva. Nejmenší uhlíková stopa.
Malé, lehké, úsporné a hlavně levné hatchbacky byly v Evropě vždycky superoblíbené, pokud ale najdou naplnění zhoubné regulační nápady EU protežující ***skou elektromobilitu, po roce 2030 je s nimi ámen! 8-s 8-s 8-s :no: :no:
No, hlavně už dost z nich má elektronickou parkovací brzdu, to je větší mor, než EU! 8-s >😒]
Keby len rúčku, ale aj také stierače, alebo okná poháňa ten hnusný elektromotor.Kľúče sú len s do. Jj, to je tá príprava na elektromobilitu, cesta do pekla je neodvratná >😒] >😒]
Ještěže ty stěrače jsou poháněný motorkem, jinak by vám Škoda nacpala pod sedadlo nějakej "simply clever " smetáček se stěrkou na pružný násadě. :-!
Vážně chceš tvrdit, že jsem tady někdy protestoval proti stíračům nebo elektricky ovládaných oknům? Jestliže ano, tak mi ukaž jakýkoliv můj příspěvek s takovýmto obsahem! >😒]
Např bezklíč odemíkání a startování, elektrická ruční brzda, samozatmavovací zpětné zrcátko..už bych nechtěl jinak..
To máš teda blbý zvyk, kámo. Namiesto toho, aby si chlapov chytal za slovíčka radšej chytaj baby za zadok. Síce za to možno tiež niečo vyfasuješ, ale určite je to zábavnejšie a hodnejšie chlapa. >😁
Upokoj si hormóny, kámo, malé hatchbacky sa často kupujú ako druhé alebo tretie auto do rodiny, sú to prevážadlá a nákupné tašky na krátke jazdy, a na to sú elektromobily ako stvorené. Keď bude reč o strednej triede, SUV a iných autách na dlhšie trasy, budeš mať kus pravdy, ale v tomto prípade ju teda nemáš.
Až na to, že takové elektrifikované třetí auto do rodiny tě přijde pěkně draho. Dokonce tak, že VW vážně zvažuje se z těchto segmentů stáhnout.
A jako majitel malého hatchbacku bych si rád rozhodl sám, jak jej budu užívat.
A jako majitel malého hatchbacku bych si rád rozhodl sám, jak jej budu užívat.
Na obrovském propadu astry je vidět, jak zákazníci zohlednili její kvalitu a hlavně špatný přístup Oplu k řešení závad, byť je to celkem dobré auto za rozumný peníz.
Sešup Astry je fakt a měsíční čísla ukazují, že to není přímo způsobené WLTP. Jestli je to ale díky kvalitě, to nevím... osobně si nemyslím, že by u Opelu veřejnost vnímala nějaký zásadní problém. Spíš mám pocit, že u Opelu nastaly nějaké změny po převzetím PSA - menší ochota ke slevám a tak... ale je to jen pocit.
Já bych v tom viděl ústup tohoto segmentu, Klesá i Golf a Fokus... akorát méně. B segment dorostl do 4 metrů, velikosti, která patřila Csegmentu dříve 😄 Zapad nejsou stěhovací, jako my na Východě. A kdo jo, má SUV... Do města a okolí... Fiesta, Clio, Polo..
Jo, kompakty ztratily 1,6% tržního podílu, jenže při problémech s přechodem na WLTP u klíčových hráčů (Golf, Octavia) a zároveň vzhledem k fázi modelového cyklu (Polo je nové a Golf končí, Focus skončil) není podle mě pokles tržního podílu o 1,6 procentního bodu statisticky významný. Pokles Astry o 27% se vymyká trendu v segmentu a je potřeba hledat ještě jiné vysvětlení... jen si nejsem jistý, že je to design nebo spolehlivost.
Samotného mě to překvapuje. No tak dobře, ani tentokrát jsem Opelu statistiky nevylepšil, ale Astra mě nijak nezklamala...prostě takové normální příjemné auto. Hatch řadím vizuálně dokonce na špičku třídy, říkejte si co chcete. Kombi se mi pravda nelíbí...ale zase uvnitř dobrý, zmizel les tlačítek, uklizeno, fajnový sedačky, málokdo měl takový výběr motorů - benzínů, dieselů, CNG, kombinací s automatem i manuálem, vysokou míru konfigurovatelnosti. Těžko tady vést řeči o nějakém "nepochopeném" autě, protože ani prodejně to není žádná Corolla, která si to v Evropě rozdává s Miatou a Jimnym 😄 , ale těch -27% je samozřejmě neúspěch.
Na design bych to nesváděl. Stran spolehlivosti je otázka, jestli aktuální Astru nedostihl syndrom Laguna. Ale jsou to jen moje spekulace.
Na design bych to nesváděl. Stran spolehlivosti je otázka, jestli aktuální Astru nedostihl syndrom Laguna. Ale jsou to jen moje spekulace.
PSA s tím nemá nic společného. Bohužel se od Oplu odklonili jejich stálí zákazníci. To jak Opel neřešil skoro dva roky nespolehlivé turbo motory, kdy to celou dobu házel na nevhodný styl jízdy je mezi majiteli Aster hodně známé. Já jsem se kvůli maličkosti na Merivě soudil přes dva roky. Co vím, tak situace je s koupí PSA už lepší, ale stálé je importér tuším GM. Osobně si myslím, že procento poruchovosti je napříč značkami +- stejné, ale rozdíl je v tom, jak která značka řeší reklamace resp. prodejce.
Chápu, máš špatnou zkušenost s Merivou... ale nevěřím, že tohle trh vnímá, mimo autonadšence o tom podle mě nikdo nic neví. Že jsou nějaké problémy s benzínem u Astry se šušká, to se ale šušká i o Fordu, Hondě a dalších, zdaleka to není taková kauza jako kdysi u TSI (a ani tam to tehdy žádný zvláštní dopad na prodeje nemělo).
To není o vnímání veřejnosti. Problém u Aster resp. všech 1.4T Opel je v tom, že Opel měl jednu z největších (😖 základen věrných zákazníků a ti díky přístupu Oplu k řešení jakékoli reklamace postupně přecházejí k jiným značkám. Jasně i ostatní značky mají problémy, ale nesvádějí ti na styl jízdy řidiče. Jsem na fórech a klubech 5 značek a takové nářky jako na přístup Oplu u jiných značek nejsou (neřešení reklamací, předražené servisní prohlídky, drahé náhradní díly, nekvalitní práce v servise atd.). První garanční prohlídka v Oplu byla bezkonkurenčně nejdražší ze všech značek co jsem zažil. Jak jsem psal, tak s příchodem PSA se situace začíná zlepšovat. Ale stejně jde velká většina závazků stále za koncernem GM. Mně osobně importér prostřednictvím prodejce tvrdil, že auta Opel se nesmí mít takovou myčkou.
Zrovna teď, z roku na rok -27%? Kolik "věrných zákazníků" potřebovalo zrovna letos Astru obměnit?
Jako jo, pokud se značka nechová k zákazníkům s respektem a má problémy s kvalitou, tak se to projeví... časem. Ale nevěřím, že je zrovna tohle za tím "zubem" v prodejích Astru, tohle může meziročně udělat IMO pár procent.
Je tu ještě jeden faktor jménem SUV - Opel začal pořádně prodávat Crossland a Grandland, tam je dohromady víc než +100t aut
Jako jo, pokud se značka nechová k zákazníkům s respektem a má problémy s kvalitou, tak se to projeví... časem. Ale nevěřím, že je zrovna tohle za tím "zubem" v prodejích Astru, tohle může meziročně udělat IMO pár procent.
Je tu ještě jeden faktor jménem SUV - Opel začal pořádně prodávat Crossland a Grandland, tam je dohromady víc než +100t aut
Já myslím, že to může bejt způsobený i designem... Přeci jen ta boční silueta je dost nevzhledná. Kor u kombajnu, tam je to teda jako dost hrůza...
panda uz tiez klesa... punto nikde... no som zvedavy tento rok ako to zvladnu.... ale je docela smutne ze clio polo fiesta uz nema konkurenta ako punto ;-\ ... toto fiatu nikdy neodpustim
A vo Fiate im to strašne trhá žily, že im to ty neodpustíš. 😄
a to ještě nedávno, kdy byl prodejní závod mezi super-mini prsa na prsa a diskutéři se sázeli o lahvinky, kdo vyhraje. Počítám, že Provocateurovi ještě nějaká Fiesta na zahradě zbyla, ale láhev byla jeho. >😒]
No, v roce 2018 tedy Clio ukázalo všem konkurentům záda hodně razantně. Snad je to tím, že mu voda tolik necáká na boční okénka nebo co. 😉
No, v roce 2018 tedy Clio ukázalo všem konkurentům záda hodně razantně. Snad je to tím, že mu voda tolik necáká na boční okénka nebo co. 😉
Jj, nakonec jsem láhev prohrál..., ale ne proto, že by se tehdy v Evropě za rok prodalo více Fiest, než Pol, ale vsadil jsem se o to pod špatným článkem, kde byla statistika včetně Turecka... 😉
Na druhou stranu, nemyslím si, že by Turecko Fiestu vytrhlo. Spíš jde o to, že Focus2Move má v těch číslech i pár evropských zemí, které na carsalesbase chybí... a taky tam má Rusko.
Je tu slušné stádo diskutérů přesvědčené o tom, že to má zaplacené VW... tak mě to pobavilo, vzhledem k tomu, že VW je tady mezi poškozenými, což si ve spravedlivém rozhořčení nad absencí Clia asi ne všichni uvědomili 😄
Ve skutecnosti uplne vsichni kupujou SUV a jenom tady na auto.cz se schazi posledni hrstka fandu, kteri preferuji normalni auta.
Prostě spoustu novinek zajímavostí = tu vůbec ani nezmíněj! To fakt neni nejlepší jízda = no pro tebe možná jo 😄
Nebo ty fakt považuješ ACZ za vzor kvality a objektivity? 😉
Není to snad tak? 😄