Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za rok 2018. Pořád bodují malé hatchbacky

54 komentářů

Arese
Malé, lehké, úsporné a hlavně levné hatchbacky byly v Evropě vždycky superoblíbené, pokud ale najdou naplnění zhoubné regulační nápady EU protežující ***skou elektromobilitu, po roce 2030 je s nimi ámen! 8-s 8-s 8-s :no: :no:
Avatar - woody-alien
woody-alien
a to ještě nedávno, kdy byl prodejní závod mezi super-mini prsa na prsa a diskutéři se sázeli o lahvinky, kdo vyhraje. Počítám, že Provocateurovi ještě nějaká Fiesta na zahradě zbyla, ale láhev byla jeho. >😒]

No, v roce 2018 tedy Clio ukázalo všem konkurentům záda hodně razantně. Snad je to tím, že mu voda tolik necáká na boční okénka nebo co. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych v tom viděl ústup tohoto segmentu, Klesá i Golf a Fokus... akorát méně. B segment dorostl do 4 metrů, velikosti, která patřila Csegmentu dříve 😄 Zapad nejsou stěhovací, jako my na Východě. A kdo jo, má SUV... Do města a okolí... Fiesta, Clio, Polo..
Avatar - Emel
Emel
To je taky taková projekce, každý si do toho promítá své vidění toho auta.

Kdyby s tím trh měl problém, tak by ten problém byl už od začátku a nezpůsobilo by to pokles až loni, ne?
kovv
Na obrovském propadu astry je vidět, jak zákazníci zohlednili její kvalitu a hlavně špatný přístup Oplu k řešení závad, byť je to celkem dobré auto za rozumný peníz.
Avatar - Emel
Emel
Naznačujete, že je auto.cz (pod)placené koncernem PSA? Správně by na té koláži měli být Golf, Clio, Polo, Fiesta... takže poškození jsou Renault a VW.
Avatar - white label
white label
A kolikpak jim asi zaplatilo PSA, že je tam místo Clia a Pola 208ička s C3? >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jednoduchá výroba, jednoduchá dostupnost paliva. Nejmenší uhlíková stopa.
Avatar - Emel
Emel
Sešup Astry je fakt a měsíční čísla ukazují, že to není přímo způsobené WLTP. Jestli je to ale díky kvalitě, to nevím... osobně si nemyslím, že by u Opelu veřejnost vnímala nějaký zásadní problém. Spíš mám pocit, že u Opelu nastaly nějaké změny po převzetím PSA - menší ochota ke slevám a tak... ale je to jen pocit.
Avatar - Machýrek
Machýrek
No ani ta statistika neodpovida realite.
Ve skutecnosti uplne vsichni kupujou SUV a jenom tady na auto.cz se schazi posledni hrstka fandu, kteri preferuji normalni auta.
Avatar - white label
white label
Jj, nakonec jsem láhev prohrál..., ale ne proto, že by se tehdy v Evropě za rok prodalo více Fiest, než Pol, ale vsadil jsem se o to pod špatným článkem, kde byla statistika včetně Turecka... 😉
kovv
PSA s tím nemá nic společného. Bohužel se od Oplu odklonili jejich stálí zákazníci. To jak Opel neřešil skoro dva roky nespolehlivé turbo motory, kdy to celou dobu házel na nevhodný styl jízdy je mezi majiteli Aster hodně známé. Já jsem se kvůli maličkosti na Merivě soudil přes dva roky. Co vím, tak situace je s koupí PSA už lepší, ale stálé je importér tuším GM. Osobně si myslím, že procento poruchovosti je napříč značkami +- stejné, ale rozdíl je v tom, jak která značka řeší reklamace resp. prodejce.
Avatar - Emel
Emel
Jo, kompakty ztratily 1,6% tržního podílu, jenže při problémech s přechodem na WLTP u klíčových hráčů (Golf, Octavia) a zároveň vzhledem k fázi modelového cyklu (Polo je nové a Golf končí, Focus skončil) není podle mě pokles tržního podílu o 1,6 procentního bodu statisticky významný. Pokles Astry o 27% se vymyká trendu v segmentu a je potřeba hledat ještě jiné vysvětlení... jen si nejsem jistý, že je to design nebo spolehlivost.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to by tam mělo být. A zajímavý je, že na titulce jsou ty fotky poskládaný jinak než uvnitř článku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
panda uz tiez klesa... punto nikde... no som zvedavy tento rok ako to zvladnu.... ale je docela smutne ze clio polo fiesta uz nema konkurenta ako punto ;-\ ... toto fiatu nikdy neodpustim
Arese
Vážně chceš tvrdit, že jsem tady někdy protestoval proti stíračům nebo elektricky ovládaných oknům? Jestliže ano, tak mi ukaž jakýkoliv můj příspěvek s takovýmto obsahem! >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
A vo Fiate im to strašne trhá žily, že im to ty neodpustíš. 😄
Simi_79
To je již pro tento web typické. Podprahově čtenář vnímá značky uvedené na obrázku jako nejprodávanější. A nakonec si všimněme, že Clio je jen tak mimochodem uvedeno v posledním odstavci článku, a to pouze jako vedlejší věta o VW Polo, které je až třetí. No prostě redakce nezapře to, co již všichni víme. Renault prostě není oblíbenou (rozuměj platící) firmou. Páni "redaktoři", styďte se. To není novinařina, ale manipulace.
kyklop
Keby len rúčku, ale aj také stierače, alebo okná poháňa ten hnusný elektromotor.Kľúče sú len s do. Jj, to je tá príprava na elektromobilitu, cesta do pekla je neodvratná >😒] >😒]
webpaja
Můžeš rozvést svou oponenturu? Nebo se jen omluvíš? 😉
webpaja
To ne, to jsi třeba i ty. Když test vyjde dle tvých načtených preferencí, je to objektivní. Pokud ne, jde o špinavé praktiky. 😉

Není to snad tak? 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kup si namísto Micry Leaf Travel ti to doplatí. Pokrok něco stojí.
Futurista
Topr jim to neodpustí, proto si koupil Polo. >😁
cendakocour
Už teď ho maj na černý listině 😉
Futurista
Z titulni fotky jsem se lek, ze Clio vypadlo z evropske nabidky...
Avatar - woody-alien
woody-alien
Samotného mě to překvapuje. No tak dobře, ani tentokrát jsem Opelu statistiky nevylepšil, ale Astra mě nijak nezklamala...prostě takové normální příjemné auto. Hatch řadím vizuálně dokonce na špičku třídy, říkejte si co chcete. Kombi se mi pravda nelíbí...ale zase uvnitř dobrý, zmizel les tlačítek, uklizeno, fajnový sedačky, málokdo měl takový výběr motorů - benzínů, dieselů, CNG, kombinací s automatem i manuálem, vysokou míru konfigurovatelnosti. Těžko tady vést řeči o nějakém "nepochopeném" autě, protože ani prodejně to není žádná Corolla, která si to v Evropě rozdává s Miatou a Jimnym 😄 , ale těch -27% je samozřejmě neúspěch.

Na design bych to nesváděl. Stran spolehlivosti je otázka, jestli aktuální Astru nedostihl syndrom Laguna. Ale jsou to jen moje spekulace.
car
Např bezklíč odemíkání a startování, elektrická ruční brzda, samozatmavovací zpětné zrcátko..už bych nechtěl jinak..
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak už to tu chodí. Auto.cz se musí topit v penězích, soudě podle toho, kdo všechno je uplácí.
cendakocour
Tak to jsou definitivně v pr...i >😒]
cendakocour
Ještěže ty stěrače jsou poháněný motorkem, jinak by vám Škoda nacpala pod sedadlo nějakej "simply clever " smetáček se stěrkou na pružný násadě. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, hlavně už dost z nich má elektronickou parkovací brzdu, to je větší mor, než EU! 8-s >😒]
Arese
Bohužel máš naprostou pravdu. Trh malých evropských hatchbacků bez Punta je jako Vánoce bez vánočního stromku. Hanba, Fiate! 8-s 8-s 8-s Jediné, co můj žal poněkud tlumí je to, že se tímto Giugiarovým skvostem mohu kdykoliv pokochat ve své garáži! 😄
traveldrive
Upokoj si hormóny, kámo, malé hatchbacky sa často kupujú ako druhé alebo tretie auto do rodiny, sú to prevážadlá a nákupné tašky na krátke jazdy, a na to sú elektromobily ako stvorené. Keď bude reč o strednej triede, SUV a iných autách na dlhšie trasy, budeš mať kus pravdy, ale v tomto prípade ju teda nemáš.
Avatar - Emel
Emel
No hele, ale nejdřív vyhraje Peugeot srovnávačku, pak se do grafiky nacpou hned dva modely od PSA na úkor VW a Renaultu... není to snad důkaz, že to tu mají frantíci zaplacené?
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Podle mě to moc řešíte. Nasypali tam štítky běžných aut a hotovo. Nějakou podprahovou symboliku zda ten má štítek nahoře, ten vlevo a ten nemá bych tam v tom množství nehledal. Kdyby byly 2-3 značky tak ano, takhle ne. Naopak jsem řád, že se jim tam nezamíchalo logo Opavia nebo Vítkovice. Tady je totiž možné úplně vše. Stejně si každý koupíme nebo alespoň budeme obdivovat to auto, které chceme.
kyklop
Trumpeta, síce sa ťa to netýka ako píšeš, ale vždy na to zareaguješ :-! . Faktom je, že tvoje vytrvalé striekanie nad rúčkou, manuálom, tipom a najnovšie scalou je otravné :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Až na to, že takové elektrifikované třetí auto do rodiny tě přijde pěkně draho. Dokonce tak, že VW vážně zvažuje se z těchto segmentů stáhnout.

A jako majitel malého hatchbacku bych si rád rozhodl sám, jak jej budu užívat.
traveldrive
To máš teda blbý zvyk, kámo. Namiesto toho, aby si chlapov chytal za slovíčka radšej chytaj baby za zadok. Síce za to možno tiež niečo vyfasuješ, ale určite je to zábavnejšie a hodnejšie chlapa. >😁
Futurista
Já myslím, že to může bejt způsobený i designem... Přeci jen ta boční silueta je dost nevzhledná. Kor u kombajnu, tam je to teda jako dost hrůza...
traveldrive
Riadna blbosť... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele to fakt nepoznáš tak prosťoučkou věc = že tenhle web neni zrovna vzor objektivity? 😉

Prostě spoustu novinek zajímavostí = tu vůbec ani nezmíněj! To fakt neni nejlepší jízda = no pro tebe možná jo 😄
kovv
Pokles u Astry je právě proto, že je na trhu třetí sezónu a měla začít obměna u věrných zákazníků, kteří měli předchozí generace, ale ti radši volí jiné značky v daném segmentu, právě kvůli špatné pověsti Astry mezi uživateli Oplu.
Avatar - white label
white label
Jasně, zjednodušil jsem to, je tam toho prostě víc směrem na východ.
Tehdy jsme to řešili nějak podrobněji a Turecko bylo jednou z těch zemí, které mu k té flašce pomohly. 😉
Avatar - Emel
Emel
Zrovna teď, z roku na rok -27%? Kolik "věrných zákazníků" potřebovalo zrovna letos Astru obměnit?

Jako jo, pokud se značka nechová k zákazníkům s respektem a má problémy s kvalitou, tak se to projeví... časem. Ale nevěřím, že je zrovna tohle za tím "zubem" v prodejích Astru, tohle může meziročně udělat IMO pár procent.

Je tu ještě jeden faktor jménem SUV - Opel začal pořádně prodávat Crossland a Grandland, tam je dohromady víc než +100t aut
Avatar - Emel
Emel
Však jo, měl to být vtip, jenže... i tady na diskusi je dneska možné všechno, tak to asi nevyznělo tak absurdně, jak mělo. To je jako když se na facebooku objeví, že premiér bude bojovat za Apple Store pro svoje lidi, taky nevíš, jestli to je vtip 😉

Je tu slušné stádo diskutérů přesvědčené o tom, že to má zaplacené VW... tak mě to pobavilo, vzhledem k tomu, že VW je tady mezi poškozenými, což si ve spravedlivém rozhořčení nad absencí Clia asi ne všichni uvědomili 😄
kovv
To není o vnímání veřejnosti. Problém u Aster resp. všech 1.4T Opel je v tom, že Opel měl jednu z největších (😖 základen věrných zákazníků a ti díky přístupu Oplu k řešení jakékoli reklamace postupně přecházejí k jiným značkám. Jasně i ostatní značky mají problémy, ale nesvádějí ti na styl jízdy řidiče. Jsem na fórech a klubech 5 značek a takové nářky jako na přístup Oplu u jiných značek nejsou (neřešení reklamací, předražené servisní prohlídky, drahé náhradní díly, nekvalitní práce v servise atd.). První garanční prohlídka v Oplu byla bezkonkurenčně nejdražší ze všech značek co jsem zažil. Jak jsem psal, tak s příchodem PSA se situace začíná zlepšovat. Ale stejně jde velká většina závazků stále za koncernem GM. Mně osobně importér prostřednictvím prodejce tvrdil, že auta Opel se nesmí mít takovou myčkou.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, nemyslím si, že by Turecko Fiestu vytrhlo. Spíš jde o to, že Focus2Move má v těch číslech i pár evropských zemí, které na carsalesbase chybí... a taky tam má Rusko.
Avatar - Emel
Emel
Chápu, máš špatnou zkušenost s Merivou... ale nevěřím, že tohle trh vnímá, mimo autonadšence o tom podle mě nikdo nic neví. Že jsou nějaké problémy s benzínem u Astry se šušká, to se ale šušká i o Fordu, Hondě a dalších, zdaleka to není taková kauza jako kdysi u TSI (a ani tam to tehdy žádný zvláštní dopad na prodeje nemělo).
Avatar - white label
white label
Tak určitě...
kyklop
No, mne aktuálne hrozí výmena hb nižšiej strednej za niečo väčšie. Mám náročné hobby >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Do města a okolí... hybrid = klidně i o číslo větší 😄

Tenhle tejden sem měl úterý a čtvrtek hodně nadprůměrně jezdící = 4,4 litru 😉

Je fakt že v nádrži byla [odkaz] a po čase [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No = vlastně jo 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď *** [odkaz]

Nebo ty fakt považuješ ACZ za vzor kvality a objektivity? 😉
kyklop
Autoškolu na "céčko" som robil v zime na legende V3S, stierače poháňal inštruktor. Presadnutie do liazky bolo ako výmena felicie za octaviu 😉 >😒]