Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Ford Mondeo odhaluje český ceník. Hybrid stojí podobně jak nafta

Mondeo se v rámci faceliftu dočkalo nových turbodieselů 2.0 EcoBlue a inovované hybridní verze. Konvenční zážehové provedení je v nabídce jen jedno.
Zpět na článek
5. 2. 2019 12:38
5. 2. 2019 13:12
5. 2. 2019 13:14
5. 2. 2019 13:24
5. 2. 2019 13:31
5. 2. 2019 13:34
5. 2. 2019 13:37
5. 2. 2019 13:39
5. 2. 2019 13:43
5. 2. 2019 13:44
5. 2. 2019 14:37
5. 2. 2019 13:44
5. 2. 2019 13:47
5. 2. 2019 13:55
5. 2. 2019 13:23
5. 2. 2019 13:25
5. 2. 2019 13:34
5. 2. 2019 13:37
5. 2. 2019 13:38
5. 2. 2019 13:40
5. 2. 2019 13:41
5. 2. 2019 13:34
5. 2. 2019 13:39
5. 2. 2019 13:40
5. 2. 2019 13:42
5. 2. 2019 13:26
5. 2. 2019 13:32
5. 2. 2019 13:38
5. 2. 2019 13:40
5. 2. 2019 13:42
5. 2. 2019 13:47
5. 2. 2019 21:58
5. 2. 2019 13:36
5. 2. 2019 19:56
5. 2. 2019 21:35
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 11:58
Nastřelený ceník
U Fordu typické, největší škoda je 2.0 88kw. Motor by to byl ideální do Fokusu, zde asi pro Trend verze postačí, ale čekal bych větší odstup od 110Kw verze. Kdyby s ním Mondeo začínalo pod 7 set, mohla to být zajímavá motorizace a alternativa pro všemožné downsizované 1.6 TDI ...

Hodně by mne zajímalo porovnání 1.5 TDCI 88kw a nového 2.0 TDCI 88kw...
Rozbalit vlákno
67
5. 2. 2019 12:28
Re: Nastřelený ceník
Jo ceny sebevědomé a nejvíc toho benzínovýho 3hrnku, Titanum přes 800tis >:D
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 12:42
Re: Nastřelený ceník
1.5 EB 118kw v dosavadním Mondeu byl někde jako skladovka nabízen kolem 550-600 v trendu... takže bych ty ceníkové ceny nebral tak vážně, ono to zase spadne...
5. 2. 2019 13:35
Re: Nastřelený ceník
Ten 1.5 Ecoboost je 3-valec? No spanombohom! Dnes, ked sa pomaly organizuju kriziacke vypravy proti nafte, Ford nema ani jeden normalny benzinovy motor.

BTW, co je to preboha za lemra ten motor? 121kW, a zrychlenine 0-100km/h za 10.4/11.2? Cakal by som tak o sekundu menej. Urcite pod 10s. A ze Fordovska dvojspojka je pomalsia a pazravejsia ako manual, to je klinec na zaver...
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:37
Re: Nastřelený ceník
Akorát, že tohle není dvouspojka, ale HDM ;)
5. 2. 2019 13:44
Re: Nastřelený ceník
Aha pardon. Myslel som ze je tam ten fordovsky "powershift" ci ako to volali...
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:52
Re: Nastřelený ceník
Ano, powershift může být HDM i dvouspojka :-)
5. 2. 2019 14:42
Re: Nastřelený ceník
No ale teraz uz z toho mam uplny "hokej" v hlave. Fakt! :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 14:45
Re: Nastřelený ceník
No, powershift je označení pro automat. U MK4 nevím, jak to bylo nakombinováno (ale také se objevovaly dva typy převodovky), ale u MK5 do faceliftu je Powershift u TDCi dvouspojka a u Ecoboostu (2.0, nevím, jestli je to i pro 1.5 netuším) to je HDM. Nyní by vše mělo být HDM 8st.
Avatar - iudex
5. 2. 2019 15:52
Re: Nastřelený ceník
Kľud, 1,5 zostáva štvorvalcom. Ale máš pravdu v tom, že tá dynamika je prekvapivo biedna. 121 kW totiž nie je až tak málo a zrýchlenie by som čakal niekde na úrovni 9 s, minulá generácia Mondea mala 118 kW a stovku dala za 9,3s, takže napriek zvýšeniu výkonu je pokles dynamiky dosť nemilý.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 15:57
Re: Nastřelený ceník
[odkaz]

Tady je 1.5 118kw v aktuálním Mondeu, není to zas taková trága..
Avatar - iudex
5. 2. 2019 16:29
Re: Nastřelený ceník
To je v cajku, cca. 9s na stovku, to zodpovedá výkonu. Ale čo sa potom stalo, keď aktualizovaná verzia dá stovku cez 10s?
Avatar - Dzakobo
5. 2. 2019 13:59
Re: Nastřelený ceník
Je to stále čtyřválec - objem 1499 cm3, tříválec má 1497 cm3.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 14:06
Re: Nastřelený ceník
Opravdu? A Mondeo 1.5EB R3 nedostane ? Co jiné modely? Takže Ford bude držet dvě motorizace 1.5 EB ?
5. 2. 2019 14:34
Re: Nastřelený ceník
Kéž by, kéž by. Až se přiblíží výměna stavajiciho SMaxe, nerad bych volil naftu - ten trihrnek v maxikovi fakt ne a to nic proti tomu motoru nemam naopak.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 14:38
Re: Nastřelený ceník
Co vím, tak Kuga má dostat stejný R3 jako Fokus, no mě se to stejně nezdá, že by byly dva motory vedle sebe, zvláště v době ,kdy se šetří.... :/
5. 2. 2019 21:11
Re: Nastřelený ceník
Taky se mi to nezdá, težko by Ford dělal 2 různé motory se stejným obsahem. Bohužel Ford tohle v oficiálním ceníku ani katalogu neuvádí...
Avatar - iudex
5. 2. 2019 15:48
Re: Nastřelený ceník
Mal by to byť štvorvalec, v podstate ide o doterajší 1,5EB s o chlp zvýšeným výkonom (+ 3 kW).
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 15:52
Re: Nastřelený ceník
A nevíš jaká je budoucnost? Myslím alespoň nějaká krátkodobá ? Které modely budou mít R3 a které R4? :-)
Avatar - iudex
5. 2. 2019 16:30
Re: Nastřelený ceník
Netuším, ale logické sa mi zdá mať len jednu verziu a to tú úspornejšiu. Takže sa obávam, že budúce Mondeo (ak vôbec príde, lebo píše sa všeličo), bude už mať R3.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 12:31
Re: Nastřelený ceník
ked vidim tie ceny fordu u nas tak sa ani nedivim ze novu fiestu dodnes nikde nevidim ( 5dv fiesta v zakl. trende s litrovym turbom stoji aj po 1500 eurovom bonus vyse 13 litrov ) ... rovnako stretnut mondeo sucasnej generacie je u nas sviatok pritom aj taku mazdu 6 denne vidim aspon raz dvakrat... passat ci superb aj 5 krat...

uz v case ked bracha kupoval lancera v r. 2011 bol vtedajsi focus 2 po facelifte ( uz vlastne vybehovy model navyse v ponuke este s euro 4 motormi ) nadalej v priemere asi o 2000 eur drahsi ako veskera bezna konkurencia od leonu lancera alebo vtedajsieho aurisu ( tie auta sme spolocne obzerali takze to mam v hlave dodnes ) .. takze nechapem v com spociva to nacenenie fordu .. lebo za mna je ozaj hodne odvazne .. maju tam snad kable zo zlata? alebo volant s vodotryskom? ... ( ved premia to predsa nie je ) ... kto da 13 litrov za zakladnu fiestu s trojvalcom na nejakyxch plechacoch je fakt frajer ... ked za 14 mas leona .... asi aj preto ma ford u nas predaje ake ma...
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 12:38
Re: Nastřelený ceník
Reálné ceny jsou úplně někde jinde. Nevím, jak to bude u Mondea teď, ale reálně se 2.0TDCi snad dalo sehnat kolem 700-750 tisí v titaniu (110kw), pro firmy snad i pod 700.

Fokus je taky dnes nový, 1.5EB byl na podzim jako novinka ve verzi kombi lehce nad 500 tisíc reálné ceny (poptáváno někdy v listopadu cca), ale 3. generace ještě před rokem, se dala sehnat s tímto motorem i kolem 400-450 tisíc a i ve slušnější výbavě.

Kuga například na podzim 2018, když jsme poptávali, byla za 550 v Titaniu, skladovka 1.5 EB R4 i s navigací a dvouzonovou klimou. Což taky bylo hodně zajímavé.

Fiesta už taky padá, reálně se dají ta auta koupit kolem 300 tisíc, pokud nežádáš Vignale či ST.

A proč je Fokus dražší, než Lancer? Protože Lancer je horší 8-s >:-[] Má zdechlé motorizace a je už 10 let stejný.. tak asi proto >:D A určitě Fokus není dražší, než Golf.
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2019 12:43
Re: Nastřelený ceník
Podceňuješ vliv inflace a Rusnokovu neschopnost řídit monetární politiku = Ryccardo plánuje na léto posun na 25 korun za euro = bohužel realita bude spíš opačná = spíš bych tipnul propad nad 26 kč/€ = no a viz ceny novejch vozů napříč automobilkama = ty počítaj spíš s tim co já :-|
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 12:55
Re: Nastřelený ceník
Ok, tohle je pravda, ale obecně Ford hodně nasazuje své novinky a pak ceny padají. Samozřejmě, že bude záležet i na makroekonomickém vývoji Evropy a vůbec světa, ale to postihne všechny automobilky.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 13:01
Re: Nastřelený ceník
fiesta nie je u nas uz prvy tyzden.. ani edge... a pozri si tie ceny... pada mi sanka... to uz rovno premiovku od audi ..
Avatar - fOE
5. 2. 2019 13:25
Re: Nastřelený ceník
Nevim jak jinak ti to ma jeste Ozzman napsat, ale prece to zkusim: fordy (stejne jako valna vetsina znacek) se za cenikove ceny neprodava. Nektere automobilky, nazveme ji treba "Automobilka A" si radi hraji na to ze prodavaji neco extra, cenik nastreli, a pritom hned po vstupu do dveri salonu jsi hned o 10% dolu proti cenikove cene a i dalsich 10% je jen otazka vaznosti tveho zajmu. Nekdy to jde jeste dal (20-30% proti ceniku dolu). Jine automobilky, dejme priklad Automobilky B, maji sve ceniky blize realite a slevu daji jen v jednotkach procent, nektere jen nizke jednotky procent. Kdyz pak porovnas cenik automobiky A s cenikem automobilky B ziskas milny dojem ze jedna je predrazena a druha je levna. Pri tom se to ve skutecnych cenach muze klidne prohodit a za auto od automobilky A zaplatis ty jako zakaznik min nez za kolik ti chteli primou konkurenci prodat v automobilce B.

... ale komu to pisu, tak nejak jsem tajne doufal, ze tve polo (cenikove jedno z tech rozhodne drazsich aut B segmentu, ne-li rovnou nejdrazsi) te z porovnavani papiru vyleci, ale cekam dodnes marne. :-(

PS: Kdyz uz pises o te premiovce, zkus si nakonfigurovat Audi A1 a pak mi napis co vsechno jsi musel z vybavy obetovat abys ji cenou ztlacil pod 30tis E. Fiesta neni cenikove levna, ale premie, to je furt cenikove uplne jiny svet.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:25
Re: Nastřelený ceník
Ceník a realita je jiná ... A proč to po roce nepadá - to ti tady vysvětlil Hamuna...
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2019 13:01
Re: Nastřelený ceník
To nejen Ford a pokud se prognózy že už probíhající ochlazení se dost možná promění v krizi nenaplní = z těhle cen může vždycky slevovat

Nicméně my ekonomové správně prognózujem 9 z 5ti krizí = tak uvidíme co to bude tentokrát :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:32
Re: Nastřelený ceník
Ať žijí Schumpeterovy cykly... tohle se neomrzí >:-[] Něco ve vzduchu je ..
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2019 13:40
Re: Nastřelený ceník
Dobrý :yes: :-)

Evidentně je něco ve vzduchu = když se populisti chovaj takhle nepřirozeně [odkaz] >:D
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:43
Re: Nastřelený ceník
Prosímtě, že všude dáváš odkazy na hybridy a váš Audioblog, to se ještě dá, ale tohohle trotla prosím, toho už ne... děkuji.... Ten člověk je prostě troll, jinak už nevím...
Avatar - WinDiesel
5. 2. 2019 21:53
Re: Nastřelený ceník
… a já myslel že je to bureš >:-[]
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2019 22:14
Re: Nastřelený ceník
No právě když už i takovýhle trotlové vyhlašujou docela masivní čistku..

Prostě možná bude brzo docela veselo [odkaz] >:-[]
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 22:46
Re: Nastřelený ceník
ozzy tak som tu....

sadni si do lancera a uvidis ze je po kazdej stranke lepsim autom ako focus 2 z rovnakeho roku... nesedel si v nom ze mam pravdu ... ale ze je focus lepsi ti je jasne hned... tak ale mylit sa je ludske ani ty nie si neomylny ... a zase kazdy tu mame svoju pravdu takze presviedcat ta ze lancer bol celkovo kvalitnejsi a vyspelejsi nebudem... proste sadni si do focusu 2011 aj lancera 2011 a porovnaj si technologie vybavu cenu zakladu.. lancer nehrdzavie... ma slabsi lak ale ak sa o auto staras nemas ani tuk... za to hrdzavych focusov je na cesatch coraz viac... aj novsich... kolegov z prace ma problemy s elektronikou... to sa japoncovi proste nestane... uz len spolahlivostne aj jazdne je lancer voci focusu 2 lepsou volbou .. skus si vytacat 1,6 mivec a potom 1,6 durateq... porovnaj si zvuk... porovnaj presnost radenia... to je nieco proste neporovnatelne... len bohuzial nie v prospech fordu... samozrejme ze je ford focus 3 alebo najnovsi 4 uz inde ako 2 co je logicke... ale stale tvordim ze focus 2 v casoch lancera z toho isteho roku lespim nebol...
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 08:51
Re: Nastřelený ceník
Výše jsem ti napsal, že jsem zkoušel, obě auta, jen tedy Fokus 2 po fl. byl kombík s motorem 2.0 TDCi 103kw, takže si s většinou Lancerů vytře .... >:D Kdybych Lancer nezkoušel, nepsal bych ti to...

Postřehy jsem ti napsal výše, ale zopakuji :

Interiér - Fokus měkčené plasty, Lancer tvrdé, Fokus mi přišel o trošku prostornější, byl větši i než MK3.

Přesnost řazení : má Ford jednu z nejlepších, tady bych rozdíl skoro neviděl, pochopím, jestli si to srovnával třeba se starším francouzem... řídil si ten Fokus někdy?! >:D Proboha !

Motor: záleží s jakým porovnáváš, jestli srovnáváš 74 nebo 85kw Fokus s 86kw Mivecem ? Já jezdil jen 74KW 1.6 a jela dobře, sice to není trhač asfaltu, ale stačí. Je jasné, že o 10kw starší verze pojede hůře...

Zvuk: K tomu se asi nemá smysl vyjadřovat, ne? >:D

Spolehlivost :

Tady střílíš totálně do prázdna na jednom vzorku auta ! Ano, Fokus možná někdy rezne, ale auto z roku 2011 ? To se k němu někdo chová jako čuně... a problémy s elektrikou? To je taky spíše vyjímka konkrétního kusu. Kdyby si tu napsal, že motory 1.6 TDCi stály za prd, což je prostě pravda, tak neřeknu ani popel, ale na obyčejné 1.6 Duratorq - mimochodem Japonský motor, víš to ? To je trochu... zvláštní.

Pokud má Lancer větší tuhost karoserie - možná, ano, to při zkoušce aut nezjistíš, takže věřím Lamalovi, nemám důvod mu nevěřit, ale že se po 100 tisících objevují vůle v podvozku a v nápravách, to píší i v testech ojetin. Takže on ten Lancer není bezchybičky.... možná, když s ním jezdíte stylem klobouk pár km ročně, tak je jako nový, ale to by bylo každé auto
>:-[]

Já mam pocit, že ty si nikdy totiž ve Fokusu nejel, nebo ho neřídil a pokud ano, tak to bylo auto hodně zanedbané a ojeté, jinak by si nemohl napsat takovou kravinu o řazení >:D

P.s. přijeď do Prahy, já tě Fordy svezu... podáváš to totiž, jako když srovnáváš Dacii s Eklasse....A zrovna Fokus 2, je auto, které je širší veřejností pořád dáváno za příklad výborných jízdních vlastností ve své třídě.
Avatar - Hammunasakra
6. 2. 2019 09:21
Re: Nastřelený ceník
R.I.P. [odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 09:45
Re: Nastřelený ceník
>:-[]

Ten titulek nemá chybu >:D

Ale aby to nevyznělo nějak špatně, mne se Lancer líbí, akorát Topper z něj dělá nejlepší auto třídy, aniž by jel v jiném >:D
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 12:45
Re: Nastřelený ceník
porovnavam 1,6 mivec lancer 2011 s fordom focus 1,6 durateq 2011 ... v com bol horsi zrejme vies len ty aj napriek tomu ze v lanceri si v zivote asi ani nesedel ( nie to s nim este jazdil ) ... kym kolegov focus 2 z roku 2011 ma dnes uz hrdzave podbehy aj kotuce ... tak brachov lancer vyzera voci nemu ako novy.... bez srandy...

inak lancer ma vzadu viacprvok... mal ho aj zakladny focus 2? len sa pytam... aj ta 1,6 mivec s euro 5 v lanceri je voci 1,6 durateq s euro 4 o level inde... aj spotrebou aj dynamikou ... ako chapem ze fandis znacke ktoru sam mas... ale v tom case bol lancer dalej.. skoda len ze dnes uz mitsu na taketo vozy hadze boba

nova fiesta je u nas za dane ceny defakto nekupitelna .. asi aj preto som ju videl asi len dvakrat za polrok... teda asi tak casto ako escallade
Avatar - lamal
5. 2. 2019 13:04
Re: Nastřelený ceník
on nema sajnu o com pise to bude tym... lancer ma velmi tuhu kasnu, NCAP to krasne ukaze, pokial sa to porovnava s focusom 2 z r2011, tak je ovela tuhsi a ma lepsi anticor, to focus 2gen je hniliak... 2011 je u focusa zlomovy, koncila 2ka a prisla 3ka, takze nie je jasne o akom pises... btw focus mal vzdy controlblade /multilink/ na zadnej naprave od 1gen po 3gen... jedno s akym motorom

okrem ineho, focus nema ziaden atmo motor dobry tak ako je 1.8 16V v mitsu... casto sa turbi na cca 200-240k pretoze to vydrzi bez uprav a nezlozi sa... takze s lancera je celkom slusny sleeper, ma dobru karoseriu, aj slusnu bezpecnost a podvozok ktory ma potencial len ho treba trochu poladit a to iste aj motor...
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 13:11
Re: Nastřelený ceník
skoda ze dnes mas uz len 1,6 mivec ale aj to uz len v ASX kedze lancer sa defakto uz len dopredava ( kedze sa uz ani nevyraba ) a ta 1,8 atmo ako taka dnes uz v portfoliu mitsu v eu zrejme nie je nikde... uz mozno len v rusku alebo niekde v juznej amerike alebo inde ...

lancer ma tuhu kasnu suhlas... a to uz z principu ( kedze z neho vznikali aj sportove modely ) ... a je aj mechanicky velmi robustny ... ale je tym padom aj tazky ako sucasna o triedu vacsia mazda 6... bola to proste este stara skola ked sa az tak na vahu nepozeralo ale na druhej strane ajj vdaka tomu je to velmi komfortne a plavne auto ktore na ceste len tak nieco nerozhodi.. v zaklade uz 205tky 16tky...a uz v zaklade 7 airbagov ... na tu dobu kto to mal.... focus teda urcite nie .. a ano focus 2 hnije viac jak niektore mazdy... za danu cenovku kolko stal je to hodne smutne ..
5. 2. 2019 13:31
Re: Nastřelený ceník
to je sranda ze teraz je ta vaha a robustnost stara skola.. Ale vaha a robustnost sucasneho mondea ti vadi.
Ad lancer: tych tiez vidim tak 5kusov. Do roka. Zato focusov mas na kazdom kroku kopec. Cim to je? Ze by nedocenene auto? Alebo preto ze ked si do toho sadnes tak mas pocit ako v mazde 6? Ale z roku 2002?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:21
Re: Nastřelený ceník
On nemluvi o 1.8 a v čem je ten Lancer o tolik dál ?:D Interiér hrozny, prostornost průměr a jednasestka průměr. O čem nemám sajnu? O tom když jsem popisoval, že Reálné Ford nestojí tolik, jako Topper píše ? >:D Já narozdíl od něj zkoušel i jiná auta . Sám píšeš, že je Lancer třeba polardit... I dobové testy na Lancer zrovna chvalozpěvy nepějí...
Avatar - lamal
5. 2. 2019 13:44
Re: Nastřelený ceník
´´A proč je Fokus dražší, než Lancer? Protože Lancer je horší´´ - toto som mal na mysli, nemyslim si to... oproti focusu 2 je pevnejsi, ma lepsi anticor aj bezpecnost a technika je robustnejsia s vacsim potencialom... krasavec to nie je v HB to uznavam ani z vnutra, ale interier je zmontovany poctivo, co u focusa uplne neplati aj ked ten vyzera o nieco uhladenejsie a menej plastovo
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:52
Re: Nastřelený ceník
Však to bylo trochu rýpnutí >:D . Jinak k té bytelnosti, stejně jako u Fokusu se zmiňuje koroze , hlavně podvozku a také výdrž jednotlivých dílů asi nebude zrovna valná. Atmo motorizace asi vydrží dost, ale to i ty od Fordu :-)
Avatar - lamal
5. 2. 2019 14:26
Re: Nastřelený ceník
Focus nema tak robustnu mechaniku ani pasivnu bezpecnost, tuhost karoserie ako Lancer a ovela viac hnije ...

rypnutie zabralo aj na inych >:D ;-)
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 22:47
Re: Nastřelený ceník
presne tak.... :yes:

lancer je sice tuhy a tvrdy ale zaroven velmi plavny a komfortny... asi za to mozu uz v zaklade pneu s rozmerom 205/60 R16 ... cize vcelku masivne kola

v zaklade mal uz akykolvek lancer v roku 2011 az 7 airbagov... auto je tak tuhe ze obcas radsej poskoci na nerovnosti ale nikde nic nevrzga ani neskripe .... a podvozok? treba kuknut zospodu... ako tank :yes:
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 08:55
Re: Nastřelený ceník
Víš, že když auto poskakuje na nerovnostech namísto, aby je utlumilo a přejelo, tak to není zrovna dobrá vizitka podvozku, žejo? >:D Tak se většinou chovají auta s horším podvozekm - třeba s torzkou vzadu (vím, že ji Lancer nemá).

Takže se tu vlastně dovíme, že Lancer je tvrdý a skáče, ale je to vlastně dobře, protože je to sportovní !:D Tohle nám tvrdili prodejci VW u Seata, který na nerovnostech poskakoval jako koza >:D To né špatný, to sportovní! >:D
Avatar - lamal
6. 2. 2019 10:23
Re: Nastřelený ceník
klidek, preco pises nieco co som nenapisal ? este raz si pozri moj prispevok kde som tam napisal to co spominas... a verim, ze odpoved pride :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 10:41
Re: Nastřelený ceník
Protože to taky není reakce na tebe, ale na to, co tu zase plácl Topper >:D Mrkni do stromu
Avatar - lamal
6. 2. 2019 11:28
Re: Nastřelený ceník
aha nj, to je znamenie sa tejto teme uz prestat venovat, aj tak je to jedno... nikto si z nas FF2 ani Lancera nekupi.. rozmyslal som nad Raliartom tj sedan + 2,0t mivec ale je tam len automat tvl ... keby to ma manual tak uz ho mam... blbci !
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 11:36
Re: Nastřelený ceník
Ale jo, já si Fokus 2 možná koupim, do města >:D Ale teď jezdím po Praze dvojkovým Cliem a to je jeho velikostí bezkonkurenční >:-[] Tak možná až si přítelkyně zvykne a rozjezdí se, tak Fokus 2 bude další etapa (já bych radši zase něco mini) >:D

Pointa je, že Topper tady plácá páte přes deváté, očividně v jiných autech nikdy moc nejel a mne tu bude říkat, že já jsem v tom ani neseděl >:D Píše, jak má Fokus gumové řazení (to je řádná blbost) a pak, že Lancer má skvělý podvozek, protože místo, aby nerovnost utlumil, tak radši odskočí >:-[] Proto to přirovnání k "sportovnímu" podvozku starých Oktávek/Seatů s tyčí >:-[]

Nemyslím si, že Lancer je špatné auto, zabily ho motorizace, interiér a hlavně karosářské verze. Hatchback asi fajn, sedan v ČR a Evropě neprodejný, ale jediné použitelné bylo 1.8Atmo, nafta prý nic moc (není to náááhodou taky slavné TDI od VW jako v Outlanderu? >:D ). Pak tu byly ostré verze, které jsou fajn, ale to není běžná konfekce, nebo to, co zmiňuješ ty.

Je škoda, že Mitsu rezignovalo a seká jen SUVčka... :/
Avatar - lamal
6. 2. 2019 12:06
Re: Nastřelený ceník
Clio 2 je fajn a je prekvapivo tuhe na karoserii na ten rocnik a velkost spica... v meste si to este stale obhaji bezpecnost. Jazdieval som obcas na kamosovej thalii 1.4 a s clio 2 po FL s 1.2 8v ...a tiez pred FL na 1.2 16V 75k to bola spica... aj ta 1.4 8v isla v cliu dobre.

Chapem debatu s topíkom, mal som ich tiez vela, niekedy ho chapem inokedy len prevratim bulvy, teraz si somnou pisal posledne dva dni, bude sklamany ked si to precita

:-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 12:13
Re: Nastřelený ceník
Hele, nechtěl bych v tom bourat >:-[] Má to sice 2x airbag, ale neveřim, že některý ještě vystřelí >:D To auto má pro naše použití tyhle plusy :

Je z něj super vidět
Na malém prostoru je velká kabina
Málo žere a vše na něj stojí pakatel, není tam nic složitého, co by se mělo rozbít
Když ho někdo v Praze poškrábe... who cares? >:D Je to auto na rozježdění přítelkyně.
Na to, že má 43kw to není brzda provozu, jak je lehké a na sněhu je to zábavné >:D

Rozhodně to není auto, s kterým bych dnes jel na dovolenou i když se nám zrodil s pár kamarády takový blbý nápad, že s ním a jemu podobnými auty pojedeme na v létě Rujánu
>:-[]

Ale zase když přesednu do Mondea, tak je to jako přesednout do jinýho tisíciletí >:D

Jo a Clio má manuální převodovku, mechanickou ručku a atmosférickej motor ! To je pro pravé řidiče !!! >:-[] >:-[]
Avatar - lamal
6. 2. 2019 12:31
Re: Nastřelený ceník
Pochvalujes si atmosferu, manual a rucku, Clio z teba vychova petrolheada, uvidíš... daj tomu cas >:D

Take fun auto by sa aj mne zislo o kt sa nemusis bat a vozi ta po meste za par korun... Clio je pre tento rezim stvorene, burat by si v nom nechcel, ale je schopne celkom, za tu cenu co ho kupis je urcite jedno z bezpecnejsich.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 12:40
Re: Nastřelený ceník
Když vedle mě postavíš stejně velké auto s AT a turbomotorem, jestli bych měnil, utrhnu ti ruce, jak rychle to udělám >:-[]

Ale když si říkám, že je to zábava, tak to jde... v zácpě je to opruz, ale jinak nic strašného :-)

Sám se divím, kolik těch Clií této generace v Praze v centru pořád jezdí, asi jsem nebyl jediný, kdo měl podobný nápad >:D

Já ho koupil hodně výhodně, kdyžtak napiš SZ, jestli tě zajímá více, ať to tady neplevelíme :-)
Avatar - lamal
6. 2. 2019 13:07
Re: Nastřelený ceník
Mna caka vymena vozitka hlavneho, nieco do mesta je len idea... jazdim malo jak som v Prahe, celkom ma to stve... takze dve auta by bol luxus aj ked... to je jedno.

diky :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:15
Re: Nastřelený ceník
Budeš se divit, ale v Lanceri som seděl, několikrát, já narozdíl od tebe, se k autům, které neznám takto fundovaně nevyjadřuji.

Tak předně - zpracování a odhlučnění - Fokus i Golf o třídu lepší, Lancer je uvnitř ohavně plastový. Jak je to auto hezké z exteriéru, tak uvnitř už nic moc.

Navíc Fokus lépe jezdil a tlumil, ve 2. generaci se tím proslavil :-)

A proč byl Fokus dražší? No to já nevím, jaký jste poptávali, jak vybavený, nemohlo to být také tím ?

Tohle není o fanouškovství Fordu, stejně bych ti odpověděl i kdyby si srovnával s tehdejším Golfem, nebo Oktávií. Lancer byl na Evropu až moc obyčejný, nevím v čem byl dále ? Pokud odmyslím ostrou verzi EVO (což i Fokus měl, sice jinak koncipovaný, ale přesto rychlý model RS), tak Fokus si mohl mít v širkém spektru výbav i motorizací a karosářských variant... stejně jako Golf.

Hele, a nějak mi nesedí ty tvé hodnoty o level jiného zrychlení a spotřeby >:D

Lancer 1.6 86kw 10.7s na sto a spotřeba 5,7 ( Haha >:D To chci vidět)
Fokus 1.6 85kw 10.8s na sto a spotřeba 6,5 kombinace (to už je trochu reálnější spotřeba)

Jistěže, Fokus měl víceprvek ve všech verzích od 1. generace. Až 4. generace v levnějších vezrích v karoserii HB ho nemá. Jinak draží HB a všechny kombi mají i nadále víceprvek.

A že mu Fokus rezne? No já znám zase rezavé Lancery.. myslím, že Mitsu a Ford si nemají zrovna z těchto let výroby nic co vyčítat >:D Pokud chceš lepší antikorozní ochranu, kup si francouze, nebo nějaké VW.

V čem byl tedy ten Lancer dále než srovnatelný Fokus? Prosím , pověz...
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2019 13:20
Re: Nastřelený ceník
vecer ... .kedze teraz padam ... ;-)
5. 2. 2019 13:44
Re: Nastřelený ceník
ford naozaj hrdzavie na podvozku ale ide o povrchovu hrdzu. Vyfuky aj vsetky diely normalne drzia a netreba ich menit skor ako na ostatnych autach. hrdzave dvere ci prahy sa nekonaju ani na 10rocnych autach.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 14:05
Re: Nastřelený ceník
Fokus hnít umí, to né, že né, záleží, jak se k němu kdo choval a tak. Lepší je to až od MK3. Mne začínal i tenhle mor na 10 let starém Mondeu MK4 na dvou místech, která byla poškozena až na samotné plechy (což asi není divné, stejný problém jsem měl i u jiných aut, která jinak nehnijou a mají pozink (koncernVW), po dvou zimách se to dostane do každé otevřené rány). Nebylo to nic hrozného, jen povrchové, ale i tak...
5. 2. 2019 13:33
Re: Nastřelený ceník
Já nejradši pindám o autech, která reálně neznám. Tam jsme si u většiny všichni rovni ;-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:35
Re: Nastřelený ceník
Tak já si taky půjdu zabychařit někam do prémie >:-[] Ale diskutuj s člověkem, který zná jen auto, co má v garáži a ještě k tomu blbě >:D ... to je těžký boj >:D
5. 2. 2019 13:42
Re: Nastřelený ceník
Tak zrovna Mondeo jsem si myslel, že znám dobře a ejhle...ty jsi mi osvětlil, že moje domněnka o línějším HDM aut byla díky PShiftu mylná. A to jsem s ním ujel alespoň 4tkm.
Jen, abych nebyl naštvaný, tak stále v S módu ;-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:46
Re: Nastřelený ceník
Jojo... však já jsem taky díky tobě asi 2 měsíce žil v domění, že mám HDM >:D Až pak na Ford klubu mi to vysvětlili >:D Já S použil akorát až ve sněhu, kdy s tím byla i celkem sranda a auto docela ožilo a premanentně jelo na 4x4. Na běžnou jízdu je však D naprosto perfektní, i po městě, protože možná není nejrychlejší, ale jede skvěle hladce a i při lehké noze na plynu doháním na semaforu hybridy >:-[] >:D
Avatar - wakantanka
5. 2. 2019 19:07
Re: Nastřelený ceník
Vieš čo je u mňa najväčší problém toho základného Lanceru? Že sa tvári ako EVO a s prstom v nose potrhá na cucky skoro všetko na ceste a ona ho strčí do vrecka kadejaká Octa I s najslabším TDI. :-) A môže byť tuhý a bezpečný ako len chce. Hrá sa na niečo na čo nemá ani omylom.
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 08:57
Re: Nastřelený ceník
Ano i ne, mne se líbí, to auto nevypadá zle a že nemá motor? No, tak... stane se >:D Mne nejvíce odradil v interiéru, tam rychle zestárnul.

Pozor a tuhý je tak, že odskakuje >:D To asi není zrovna to co chci od osobního nesportovního auta.
5. 2. 2019 13:05
Re: Nastřelený ceník
Jak říkáš - není to tak žhavý :-)

Já loni kupoval skladovku 2.0 TDCi 110kW v kombíku v Titaniu za 680 000 :-) (je pravda, že u nich jsem bral už třetí auto a nechával jim na protiúčet Focuse Mk3 po FL 2 roky starýho … ale ceníková cena je snad jen do katalogu :-)
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:22
Re: Nastřelený ceník
Jenže to jsou pořád tu stejní lidé, kteří se tu dennodenně rozčiluje nad ceníkem a pak sami koupi Polo dost pod cenou.... A myslí si, že jinde to nejde...
Avatar - lamal
5. 2. 2019 12:38
mondeo
Chyba nejaka vyzaz sedanu... to zadne okno az na veku kufra sedan nie je... ako lift inak dobre, FL pomohol, z predu to je fajn, zadok a profil uz moc nie pre mna.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:12
TDCI
Nové 2.0 TDCI je od Forda nebo opět od PSA? A co LED světlomety, zvýšila se účinnost? Četl jsem, že si na to majitelé dost stěžují..
Rozbalit vlákno
30
5. 2. 2019 13:14
Re: TDCI
Já mám adaptivní LEDky a rozhodně naopak chválím - viditelnost skvělá, automatický přepínání dálek super a i natáčení funguje jak má :-) …. kolega co má v suzuki Vitara je teprve děs a běs - když někdo přisedne dozadu, tak než se světla srovnaj, tak oslní 10 aut....
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:24
Re: TDCI
Mluvíš o LED v Mondeu?
5. 2. 2019 13:31
Re: TDCI
Samozřejmě že v Mondeu :-) Jel jsem právě v tý Vitaře s LEDkama … je to rozháraný, nedržej vůbec "směr" na výmolech to je jak diskotéka …. Mondeo opravdu co se týče LED světel žádná připomínka....
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:34
Re: TDCI
Díky za info. Zajímalo by mne spíš porovnání s konkurencí třídy, tj. Passat, Insignie (tu jsem jel) a 508, možná i Mazda 5 je má... Mám dojem, že rozdíly budou znatelné.
5. 2. 2019 13:37
Re: TDCI
Mazda 5? Ta se ještě dělá?
5. 2. 2019 13:43
Re: TDCI
Mazda 5 asi tazko, ta sa uz nepredava. Ale Mazda 6 ma led-svetla uz v zaklade (aj s automatickym prepinanim na dialkove), a od vybavy "revolution" (prostredna z piatich) uz aj matrix-led. Tie svietia fakt vyborne...

Mondeo ma led-svetla (ale nie led-matrix) az od "Vignale". Nizsie stupne maju obycajne halogeny, co teda povazujem v strednej triede za tazky fail...
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:44
Re: TDCI
Jsi si jist, že Mazda6 používá Matrix?
5. 2. 2019 14:37
Re: TDCI
Bol som u rakuskeho predajcu, tam som si na 100% isty ze v modelovom roku 2019 ma Mazda6 od vybavy Revolution tzv. "matrix-led". Maju tusim len 10 segmentov a nie su az take super-spickove ako u niektorych premiovych znaciek, ale aj tak som bol ohromeny. Ale trochu si ma zneistil, ci je to tak aj na sk/cz. To si musim overit...

Obycajne halogeny/xenony Mazda pre model "6" uz ani neponuka. Aj v zaklade su uz led-svetla s natacanim a automatickym prepinanim stretavacie/dialkove. Takisto hned v zaklade ma Mazda6 aj hud-display (farebny, na celne sklo), alebo adaptivny tempomat.
Avatar - fOE
5. 2. 2019 13:44
Re: TDCI
LED ve fordu jsou "hloupejsi". Umi nekolik rezimu podle rychlosti jizdy a podle toho zda jsi ve meste ci mimo, ale neumi vykryvani segmentu. Co do dosvitu si ale neni na co stezovat, s passatima LED neuvidis dal nez s LED v mondeu, ale kde mondeo ti i pri osamocenem protijedoucim aute zhasne cele, VW vykrije segment. Co do funkcnosti ten system pak nevybocuje z "dobreho" prumeru. Takze casto reaguje blbe a pozde, tedy i v mondeu clovek nejcasteji prepne dalkove svetla manualne sam, nez aby prazil protijedouci a cekal na automatiku. Myslim ze Ham sem kdysi daval nemecky test kde fordi LED system dost ztrhali, ale pokud si pamatuji spravne, tak nejvetsi kritika byla prave na jednoduchost systemu a na skokove predely ve vykrivani, volne viditelne okem, ktere testerum hodne vadili. Ty predely / odskoky / zuby ve svetelnem kuzelu... nebo jak to nazvat... pozoruji taky, ale nechava me to zcela klidnym a nijak mi to nevadi.

Takze celkove nemam duvod nedoporucit, jsou to obstojna svetla, ktera sice zaostavaji za konkurenci co do features, ale vykonove nezklamou a pokud bude odpovidat cena, nevidim duvod si je nepriplatit (cti ocekavam ze ford si za tyhle jednoduchsi LED nerekne stejne jako treba VW za sve slozitejsi LED).
Avatar - fOE
5. 2. 2019 13:47
Re: TDCI
PS: tady je hezky videt co ta svetla umi/neumi
[odkaz]
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:23
Re: TDCI
Ahoj, motor už je Ford ... Jinak Led sviti velmi dobře , stejná zkušenost jako Grimley.
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:25
Re: TDCI
A s čím to porovnáváš, jels i v něčem jiném s LED?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:34
Re: TDCI
Jo, Passat třeba. Příjde mi to velmi podobné ani u jednoho auta jsem neměl problém, že bych neviděl. A třeba proti Xenonu co má starší Superb je to obojí o level lepší.S prémií srovnání nemám.
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:37
Re: TDCI
Mám S3 a svítí na dvě věci. Potkávací do země (dle servisu OK), dálkové jakš takš. Zkoušel jsem Insignii v noci a to je bomba, vynikající je vystínění aut proti tobě a před sebou, vidíš prostě pořád i to, co se děje na krajnici před sebou, i když jede něco doprotivky, to u S3 prostě nejde. Ale je fakt, že i když má Insignii LED MATRIX, tak u A6 je to o něčem jiném a když jsem se vezl v MB-E, tak to nebe a dudy, prostě v noci den... Ale to ji mimo mé možnosti..
5. 2. 2019 13:38
Re: TDCI
Prémie dává víc světla, čistší a žádné bledé místo. Přišlo mi, že má Mondeo slabší dálková, slušná tlumená světla.
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:40
Re: TDCI
Nevíš, kolik stojí pro zajímavost originál u Forda jeden LED světlomet na Mondeo v novotě?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:41
Re: TDCI
Tak pod to se podepíšu, ten rozdíl mezi dálkovými a tlumenými není tak velký, jak bych čekal, ale obecně to auto svítí velmi solidně, zvláště za špatné viditelnosti je obrovský rozdíl, když jsem přesedal ještě do MK4 s halogeny.
5. 2. 2019 13:34
Re: TDCI
Jsou to LED s takovou průměrnou svítivostí, ale velmi dobře nastaveným adaptivem.
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:39
Re: TDCI
O víkendu za mlhy a ve tmě se proti mne vyřítilo auto, kterému jedno světlo svítilo na obrysovku a druhé pro jistotu jen skomíralo. To bylo poprvé, kdy adaptiv nezareagoval.. tedy já dříve stačil zasáhnout... Jinak si nemohu stěžovat.
5. 2. 2019 13:40
Re: TDCI
Stihl zasáhnout? Sestřelil jsi ho smykem? ;-)
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:26
Re: TDCI
Znalče, bude i výkonnější nafta než je těch 140 kW?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:32
Re: TDCI
V Mondeu asi zatím v dohledné době ne. Nevejdou se výfukové svody s AWD a bez AWD to ani pes nežere... >:-[]
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:38
Re: TDCI
automat je měnič a nebo dvojspojka? Počítám, že tam podle 8 stupňů dali konečně měnič, že? Před faceliftem byla dvojspojka, že?
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:40
Re: TDCI
Před faceliftem mají naftové motorizace dovuspojku ( nevím, jak biturbo), ale benzínový 2.0 EB byl už HDM. Jak to bylo u 1.5EB netuším. Nyní by všechny motorizace měly být HDM.
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:42
Re: TDCI
A opravdu už to není PSA? Protože ty parametry jsou shodné u 2.0 TDCI a 2.0 HDI ...110 kW / 370 Nm,..
Avatar - Ozzman
5. 2. 2019 13:47
Re: TDCI
Nene, není, dle Fordu by motorizace s označením ECoblue měl být nový motor Fordu. Jak moc je společný s PSA, to nevím, zas tak jsem to nezkoumal, nicméně ja jsem rád, že mám ještě PSA, protože ten motor doposud patřil k tomu lepšímu na trhu :-) Minimálně co do životnosti.
Avatar - WinDiesel
5. 2. 2019 21:58
Re: TDCI
Je to Ford Panther, jako byl Ford Puma …. Transit už ho má 2 roky, teď přišla na řadu verze pro osobní vozy.
Avatar - fOE
5. 2. 2019 13:36
Krasna barva
ta modra. No a to je asi tak vsechno co se k "novemu" mondeu da rict. Bohuzel, jiny nez vzhledovy potencial je jiz vycerpan, cekame na novou generaci forde. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
5. 2. 2019 13:39
Re: Krasna barva
Exteriér je dobrý, interiér je nic moc. škoda toho
5. 2. 2019 14:08
vizuál super, ceny budú nižšie
fejslift pomohol, a ceny ford vždy robil tak, že strelil do neba a potom bol celý čas platný cenník X, kde to bolo v norme.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2019 15:19
Chyba v technických údajích hybridu
Není možné aby motor s max. momentem 173 Nm měl výkon 138 kW/6000 ot.
Tyto hodnoty se vzájemně vylučují
Rozbalit vlákno
2
5. 2. 2019 15:47
Re: Chyba v technických údajích hybridu
Mam dojem, ze u kombinovaneho vykonu hybridneho pohonu sa tie hodnoty pocitaju trochu inak...
5. 2. 2019 16:34
Re: Chyba v technických údajích hybridu
Tak fyzika je jen jedna.
Avatar - CHerokee
5. 2. 2019 19:56
Mondeo
Pěkné auto, hlavbně v provedení St-Line. Ale chybí mi pořádný benzínový motor. Za mořem je za 800k plně vybavený 6 válec v Mondeu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - xxc
5. 2. 2019 21:35
masazne sedadla
Ako dlho trva masazna funkcia, alebo po akom dlhom case sa vypne po aktivovani? Mate s tym skusenosti?
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2019 00:24
Kde jsou ty nedávné doby....
...kdy předchůdce byl menší, a přitom lehčí a prostornější? Kdy nabízel i motor 1.6 Ecotec se 6st. manuálem? A kdy byl etalonem předokolkové jízdní agility ve střední třídě a nepůsobil otekle
a těžkopádně? :-O ;-\ :-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 08:59
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
1.6 Ecotec ? To snad nemyslíš vážně >:D To je ludra zdechlá >:-[]

Ono Mondeo pořád jezdí velmi dobře, jen konkurence už to umí taky, jediné auto mainstreamu, které se mu podvozkově vyrovná je dle mne nová Insignie.

Hele a ještě ti řeknu tajemství.... má elektronickou parkovací brzdu !!! >:-[]
6. 2. 2019 13:54
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Samozřejmě se jedná o "politovánihodný omyl, ke kterému dochází maximálně jednou za 10 let!" >:D Měl jsem pochopitelně na mysli přeplňovaný 1.6 Ecoboost! :-)
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 14:24
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Ten jezdí super... když jezdí >:D Jeden máme doma.... už druhý kus v jednom autě...
6. 2. 2019 15:04
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Když se minulá generace liftbacku s tímto motorem a slušnou výbavou doprodávala za nějakých 490 000 Kč, měl jsem velkou chuť po této velmi lákavé nabídce skočit. Ale potřebovali jsme s naším rodinným autem dost jezdit i po městě, a tam by pro nás Mondeo bylo příliš velké a málo obratné. O něco později jsme proto dali přednost o třídu menšímu kombíku. S Mondeem minulé generace 1.6 Ecoboost jsem tehdy měl možnost strávit celý týden a bylo to moc pěkné svezení. Když jsem se pak ale po pár letech začal dozvídat, že právě motor 1.6 Ecoboost začal lidem klekat, fakt mě to bylo moc líto. A zároveň mě trochu mrazilo v zádech, že nás tyto problémy taky mohly postihnout... :-O
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 16:58
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Byly za super ceny, když jsme šli pro Kugu, stálo vedlo Mondeo kombi v nějaké výbavě mezi Trend a Titanium (už nevím, jak to jmenovali), Na krámě bylo asi za bratru 520 tisíc a bylo vybavenější, jak Kuga pro kterou jsme šli, ale bohužel pro rodiče bylo moc velké, třeba by ten jiný konkrétní kus motoru jezdil doteď... no bohužel :-)