Modernizovaný Ford Mondeo odhaluje český ceník. Hybrid stojí podobně jak nafta
Ford uvádí na český trh modernizované Mondeo, které se vedle inovovaného vzhledu dočkalo nové generace vznětových motorů. Ceny pětidveřového Mondea na českém trhu začínají na částce 701.900 korun za základní turbodiesel 2.0 EcoBlue (88 kW), kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Mondeo kombi je o 30.000 korun dražší.
Základní výbava čítá automatickou dvouzónovou klimatizaci, mlhovky, sedm airbagů, multimediální systém SYNC ovládaný prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, kožený volant nebo tempomat.
Druhý stupeň Business Edition pořídíte i se zážehovým motorem 1.5 EcoBoost (121 kW), jediným konvenčním benzinovým agregátem v nabídce vozu, a to za 739.900 korun. Výbavu v tomto případě doplňuje navigace, vyhřívání předních sedadel i čelního skla, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, přední i zadní parkovací senzory nebo 16palcová kola.
Kdo by žádal pohon všech kol, musí sáhnout až po stupni Titanium. Čtyřkolka je v tuto chvíli nabízena výhradně k 2.0 EcoBlue (140 kW), v kombinaci s osmistupňovým automatem. Ve verzi Titanium stojí tato motorizace 981.900 korun.
Výbavu přitom dále rozšiřují 17palcová kola, světelný a dešťový senzor, automatické přepínání dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích nebo rozpoznávání dopravních značek.
Ke stupni Titanium lze pořídit i hybridní provedení poháněné 2.0 Hybrid iVCT. Nově je dostupné výhradně s karoserií kombi, a to za 946.900 korun. Jeho cena je tak srovnatelná s podobně výkonným turbodieselem 2.0 EcoBlue (140 kW), který v kombinaci s osmistupňovým automatem přijde na 961.900 korun.
Hnací soustavu hybridního Mondea tvoří speciálně vyvinutý zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-iontové baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly. Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem.
Ze stupně Titanium pak vychází dvě odlišně laděné varianty, sportovně orientované ST-Line a luxusní Vignale. Oba mají 18palcová kola a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí. První pak dále přidává 18palcová kola, sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, sportovní odpružení, hliníkové pedály a několik sportovních optických doplňků. Naopak Vignale má adaptivní LED světlomety, prémiový hudební systém Sony, aktivní parkovací asistent, parkovací kameru nebo kožené čalounění v exkluzivním šestiúhelníkovém designu.
Ford Mondeo kombi – ceny a technická data nabízených variant | ||||||||
Motor | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue AWD | 2.0 Hybrid iVCT |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1499 | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 | 1997 | 1999 |
Největší výkon [kW/min] | 121/6000 | 121/6000 | 88/- | 110/3500 | 110/3500 | 140/3500 | 140/3500 | 138/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 240/1600-4000 | 240/1600-4000 | -/- | 370/2000-2500 | 370/2000-2500 | 400/2000-2500 | 400/2000-2500 | 173/4000 |
Převodovka | 6M | 6A | 6M | 6M | 8A | 8A | 8A | eCVT |
Max. rychlost [km/h] | 212 | 207 | 193 | 210 | 206 | 218 | 216 | 187 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 | 11,2 | ? | ? | ? | ? | ? | ? |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 7,5 | 4,8 | 4,8 | 5,1 | 5,1 | 5,4 | 4,4 |
Cena Trend [Kč] | - | - | 731.900 | 759.900 | - | - | - | - |
Cena Business Edition [Kč] | 769.900 | - | - | 809.900 | - | - | - | - |
Cena Titanium [Kč] | 811.900 | 861.900 | - | 852.900 | 905.900 | 961.900 | 1.011.900 | 946.900 |
Cena ST-Line [Kč] | 897.900 | - | - | - | - | - | 1.097.900 | - |
Cena Vignale [Kč] | - | - | - | - | - | 1.120.900 | 1.170.900 | 1.105.900 |
*Pětidveřové Mondeo je plošně o 30.000 Kč levnější. Verze 2.0 Hybrid iVCT pro něj však v nabídce není. |