Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Ford Mondeo odhaluje český ceník. Hybrid stojí podobně jak nafta

David Bureš
Diskuze (114)
Mondeo se v rámci faceliftu dočkalo nových turbodieselů 2.0 EcoBlue a inovované hybridní verze. Konvenční zážehové provedení je v nabídce jen jedno.

Ford uvádí na český trh modernizované Mondeo, které se vedle inovovaného vzhledu dočkalo nové generace vznětových motorů. Ceny pětidveřového Mondea na českém trhu začínají na částce 701.900 korun za základní turbodiesel 2.0 EcoBlue (88 kW), kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Mondeo kombi je o 30.000 korun dražší.

Základní výbava čítá automatickou dvouzónovou klimatizaci, mlhovky, sedm airbagů, multimediální systém SYNC ovládaný prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, kožený volant nebo tempomat.

Druhý stupeň Business Edition pořídíte i se zážehovým motorem 1.5 EcoBoost (121 kW), jediným konvenčním benzinovým agregátem v nabídce vozu, a to za 739.900 korun. Výbavu v tomto případě doplňuje navigace, vyhřívání předních sedadel i čelního skla, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, přední i zadní parkovací senzory nebo 16palcová kola.

Kdo by žádal pohon všech kol, musí sáhnout až po stupni Titanium. Čtyřkolka je v tuto chvíli nabízena výhradně k 2.0 EcoBlue (140 kW), v kombinaci s osmistupňovým automatem. Ve verzi Titanium stojí tato motorizace 981.900 korun.

Video se připravuje ...

Výbavu přitom dále rozšiřují 17palcová kola, světelný a dešťový senzor, automatické přepínání dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích nebo rozpoznávání dopravních značek.

Ke stupni Titanium lze pořídit i hybridní provedení poháněné 2.0 Hybrid iVCT. Nově je dostupné výhradně s karoserií kombi, a to za 946.900 korun. Jeho cena je tak srovnatelná s podobně výkonným turbodieselem 2.0 EcoBlue (140 kW), který v kombinaci s osmistupňovým automatem přijde na 961.900 korun.

Hnací soustavu hybridního Mondea tvoří speciálně vyvinutý zážehový dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, elektromotor sloužící jako podpora spalovacího motoru a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-iontové baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly. Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem.

Ze stupně Titanium pak vychází dvě odlišně laděné varianty, sportovně orientované ST-Line a luxusní Vignale. Oba mají 18palcová kola a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí. První pak dále přidává 18palcová kola, sedadla čalouněná kombinací látky a kůže, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, sportovní odpružení, hliníkové pedály a několik sportovních optických doplňků. Naopak Vignale má adaptivní LED světlomety, prémiový hudební systém Sony, aktivní parkovací asistent, parkovací kameru nebo kožené čalounění v exkluzivním šestiúhelníkovém designu.

Ford Mondeo kombi – ceny a technická data nabízených variant
Motor1.5 EcoBoost1.5 EcoBoost2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue2.0 EcoBlue AWD2.0 Hybrid iVCT
Zdvihový objem [cm3]14991499199719971997199719971999
Největší výkon [kW/min]121/6000121/600088/-110/3500110/3500140/3500140/3500138/6000
Točivý moment [N.m/min]240/1600-4000240/1600-4000-/-370/2000-2500370/2000-2500400/2000-2500400/2000-2500173/4000
Převodovka6M6A6M6M8A8A8AeCVT
Max. rychlost [km/h]212207193210206218216187
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,411,2??????
Komb. spotřeba [l/100 km]6,57,54,84,85,15,15,44,4
Cena Trend [Kč]--731.900759.900----
Cena Business Edition [Kč]769.900--809.900----
Cena Titanium [Kč]811.900861.900-852.900905.900961.9001.011.900946.900
Cena ST-Line [Kč]897.900-----1.097.900-
Cena Vignale [Kč]-----1.120.9001.170.9001.105.900
*Pětidveřové Mondeo je plošně o 30.000 Kč levnější. Verze 2.0 Hybrid iVCT pro něj však v nabídce není.

David Bureš
Diskuze (114)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 16:58
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Byly za super ceny, když jsme šli pro Kugu, stálo vedlo Mondeo kombi v nějaké výbavě mezi Trend a Titanium (už nevím, jak to jmenovali), Na krámě bylo asi za bratru 520 tisíc a bylo vybavenější, jak Kuga pro kterou jsme šli, ale bohužel pro rodiče bylo moc velké, třeba by ten jiný konkrétní kus motoru jezdil doteď... no bohužel :-)
6. 2. 2019 15:04
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Když se minulá generace liftbacku s tímto motorem a slušnou výbavou doprodávala za nějakých 490 000 Kč, měl jsem velkou chuť po této velmi lákavé nabídce skočit. Ale potřebovali jsme s naším rodinným autem dost jezdit i po městě, a tam by pro nás Mondeo bylo příliš velké a málo obratné. O něco později jsme proto dali přednost o třídu menšímu kombíku. S Mondeem minulé generace 1.6 Ecoboost jsem tehdy měl možnost strávit celý týden a bylo to moc pěkné svezení. Když jsem se pak ale po pár letech začal dozvídat, že právě motor 1.6 Ecoboost začal lidem klekat, fakt mě to bylo moc líto. A zároveň mě trochu mrazilo v zádech, že nás tyto problémy taky mohly postihnout... :-O
Avatar - Ozzman
6. 2. 2019 14:24
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Ten jezdí super... když jezdí >:D Jeden máme doma.... už druhý kus v jednom autě...
6. 2. 2019 13:54
Re: Kde jsou ty nedávné doby....
Samozřejmě se jedná o "politovánihodný omyl, ke kterému dochází maximálně jednou za 10 let!" >:D Měl jsem pochopitelně na mysli přeplňovaný 1.6 Ecoboost! :-)
Avatar - lamal
6. 2. 2019 13:07
Re: Nastřelený ceník
Mna caka vymena vozitka hlavneho, nieco do mesta je len idea... jazdim malo jak som v Prahe, celkom ma to stve... takze dve auta by bol luxus aj ked... to je jedno.

diky :-)