S výkonem 110 kW a točivým momentem 340 Nm bych očekával u ještě poměrně kompaktního Kadjaru o něco lepší dynamiku. Tento trend ale pozoruji čím dál častěji, překvapilo mne např. modernizované Mondeo, kde 121 kW Ecoboost nedá 0-100 pod 10 sekund. Před faceliftem bylo minimálně o 1s lepší.
Jsou to emisím přizpůsobené nové agregáty? Přesnější/konzervativnější měření?
Je to zvláštní. Megane kombi má s tímto motorem a EDC uváděné zrychlení slušných 8.8 vteřiny. Je cca o 100-150 kg lehčí než Kadjar 4x4. Jak už bylo napsáno, Nissan uvádí u Qashqaie 9.5, a to jak pro FWD, tak pro AWD. Shrnuto - je v tom celkem bordel a kecat (ať už do plusu nebo do mínusu) může jeden nebo oba dva. Nezbývá než věřit pouze sám sobě a vyzkoušet.
Potom su vacsi neomarxisti a ekofasisti v USA a v Japonsku, tam su emisne limity vyrazne prisnejsie. V japonsku dieslovy osobak neexistuje, v USA to s nimi VW naveky vzdal, vsetci vieme preco. Mam rad naftaky, ale netreba tu pisat nezmysly.
Ze hochu, hned sa citim o 20 rokov mladsi :-) Mate nejaky relevantny zdroj? Euro 6c, 6d-Temp a 6D maju presne tie iste hodnoty emisii ako 6b, rozdiel je v testovani v realnej prevadzke. Fakt je ze v USA je koniec dieslov koli emisiam a v japonsku su zakazane. Pokial sa nemylim v Kalifornii maju dokonca extra prisnu emisnu normu a diesle sa tam nepredavali.
Myslim ze si to pletiete. Ak myslite CO2, emisne normy Euro-XX nehovoria nic o CO2. Za kazdy gram CO2 platia automobilky poplatky. Kludne si mozete kupit Ferrari s V12 a bude splnat najnovsie europske emisne limity.
Euro 6D má hodnoty přísnější než Euro 6B, a to hlavně v tom že je 3x menší povolený limit naměřených hodnot NOx a to ještě tyto hodnoty musí být naměřeny v RDE reálném režimu na silnici.
V praxi se děje to že místo povolených 150 jednotek s rozptylem 2,5 je povoleno 85 jednotek s rozptylem 1,5.
Máš velmi zastaralé informace a plkáš tady blbosti wole. Už jsi ze sebe wola udělal tak si to nezhoršuj.
Máš velmi zastaralé informace. GM uvedl v USA dieselové motory 1,6 / 2,0 / 2,8 a 6-válec 3,0. Ford uvedl 5-válec 3,2 a 6-válec 3,0. Chrysler uvedl již před časem na trh v USA motory 2,0 a 3,0 (6-vál). Jsou to všechno motory odvozené od evropských verzí.
Jen některé EVROPSKÉ automobilky přestaly do USA dovážet diesely, hlavně VW.
Koresjké automobily uvedly na trh v USA diesely a Mazda také rovnou 2 - 1,8 a 2,2.
Kdybys nevěřil nátrubku, snadno se to dá najít na amerických stránkách těchto značek.
Chevrolet Equinox, Cruze, Colorado, Silverado, celkem je v dieselu v USA k dispozici 27 modelů.
Velký omyl blbíku. V Japonsku probíhá dieselová renesance a třeba Mazda prodává v Japonsku 70% svých SUV v dieselu. když nevíš a neověříš si tak nelži wole.
Všechny modely Mazdy jsou v Japonsku v dieselu - CX-3, CX-4, CX-5, CX-8.
No v prvom rade, emisny standard stanovuje limit na CO, nie CO2. A druha vec, ked to dokazu ini, tak asi neobstoji tvrdenie ze "nelze". Napriklad Mazda pre CX5 ponuka 2.2-litrovy diesel (vo verziach s vykonmi 110 a 135kW) a tiez splna Euro6d-Temp.
Len tak pre zaujimavost, diesel ma pre CO limit 0.5g/km, benzin 1g/km (6d-Temp). Ale fanaticki ekoteroristi chcu aj tak zakazat prave diesely, pretoze tie maju zase volnejsi limit na NOx (0.08 vs 0.06g/km).
A zatial co toxicita oxidu uholnateho je naprosto jednoznacna, o skodlivosti NOx sa sporia aj vedci medzi sebou. Velmi sa o tom nehovori, ale NO ma u stavovcov dolezitu funkciu ako signalna molekula pre niektore dolezite biologicke procesy. Chybajuce (alebo nefungujuce) molekuly NO mozu viest napriklad k srdcovocievnym ochoreniam. Ide teda skor o to, ake mnozstvo NO je este zdrave a prospesne. NO totiz patri medzi tzv. "volne radikaly", a ich prebytok zase vedie k inym problemom...
No fakty si vyberáš dosť selektívne. CO sa síce viaže na hemoglobín, ale aj veľmi rýchlo oxiduje na CO2 a je ľahši ako vzduch, takže vo voľnom priestore by jeho produkcia musela byť veľmi vysoká, aby si dosiahol nebezpečné koncentrácie.
NO je síce tiež nestabilný, ale s vodou reaguje na Kyselinu dusičnú(kyslé dažde). A s atmosferickým kyslíkom na Oxid dusičitý(NO2) ktorý rozhodne nie je neškodný: "Pôsobí dráždivo na sliznice dýchacích ciest a znižuje ich obranyschopnosť proti infekciám. Od istých koncentrácii (ca. od 100 - 200 mg.m-3 počas niekoľkých minút) spôsobuje inhalačné otravy spojené s toxickým opuchom pľúc, ktoré pri ťažkom priebehu môžu byť smrteľné." Pre astmatikov je problematický aj v nízkych koncentráciach. Aktuálne sa rieši, či má dlhodobé vystavenie nízkej koncentrácii vplyv na zdravú populáciu.
N2O je síce neškodný, ale zase je ako skleníkový plyn je 200krát účinnejší ako CO2, na ktorý sa vo svete toľko poľuje.
Okrem toho sú NOx prekurzorom O3 o ktorého toxicite nie sú žiadne pochybnosti.
No ešte k tým motorom. Je fakt, že benzíny tvoria radovo viac CO. Ale neplatí to plošne. Ak si v Adac ecoteste pozrieš toyotacke hybridy, tak sú dieslom veľmi blízko. Takže je možné upraviť množstvo CO ladením motorov. Tu sú 3 príklady:
C-HR hybrid 42 mg/km: [odkaz]
C-HR turbo benzín 406 mg/km: [odkaz]
A VW Tiguan 1,4TSI 7608 mg/km: [odkaz]
Takže obe Toyoty by sa vošli aj pri reálnom meraní do normy pre diesle. VW prekračuje 7krat aj hodnotu povolenú pre benzín.
No a práve auta ako testovaný Tiguan sú často štartérom absurdných zmien zákonov, ktoré nás vedu z extrému do extrému. Lebo ak automobilka rieši len jeden kontrolovaný atribút tak sa to skôr, alebo neskôr prevalí. A verejnosť bude chcieť vidieť, že sa niečo zmení. Ale tí čo rozhodujú o zmene nie sú kompetentní posúdiť jej dopady. Proste len niečo zmenia, aby bol plebs spokojný.
Tohle je dieselová katastrofa. Aby nejdrazsi verze zrychlovala na kilo déle než 11 vteřin. Je to defacto podvod na lidi - takovou lenost u 110 kW auta nikdo nepředpokládá. Fuj. :no:
Esteze do Kadjaru neponukaju masazne sedadla. Clovek si priplati, kupi a potom to masiruje 10 minut a vypne :-) Ale ludia tie podvody zatial nevidia, alebo nechcu vidiet.
Prečo hneď nadpriemerná? Závisí to od priebehu momentu aj sprevodovania. Pokiaľ bude motor dávať najlepší výkon v stredných a vyšších otáčkach, môže úplne naspodu z nuly váhať, čím na akcelerácii stratí, ale zas v stredných otáčkach, kde sa pružné zrýchlenie obvykle deje, môže mať výkonu dosť a predbiehať bude svižne.
Ano, souhlasím, dále je podvod motor 1.2 Tce od Renaultu, kterého doslova ničí krátké trasy, koupím si třeba Clio, které je městské vozidlo,a ejhle na první prohlídce vám řeknou že motoru nedělá dobře to či ono.Jistě vůz má 5 let Renault záruku, takže rozum mi říká jezdi jak potřebujete,smrt motoru snad nepřijde po záruce.Podvod jako prase.jedná se o kód motoru h5f.Na sociálních sítích se o tomto motoru píše hafl. :'-(