Motorky
Zpět na článek
Srovnali jsme nové Jawy pro Evropu a Indii. Prohlédněte si je do detailu!
27 komentářů
Dvořák Jiří
Podobně jako před lety třeba indická auta.
Jawa jev mrtvá někdy od padesátých let minulého století.
Vlastnil jsem 634..
Váha, jako litrová motorka a výkon skůtru.
Spotřeba.
???????????????????????
V techničáku 4,1 l/100km, v reálu větší, než patnácka moskvič v kombíku.
Jawa jev mrtvá někdy od padesátých let minulého století.
Vlastnil jsem 634..
Váha, jako litrová motorka a výkon skůtru.
Spotřeba.
???????????????????????
V techničáku 4,1 l/100km, v reálu větší, než patnácka moskvič v kombíku.
white label
No, pěkná není určitě.
Zřejmě máš na mysli katalYzátory.
Jak si sem dostal ten symbol slunce? 😉
Zřejmě máš na mysli katalYzátory.
Jak si sem dostal ten symbol slunce? 😉
Anonym
Ví se co bude až se ty 660 doprodaj? Daj do toho jiný motor nebo to nahradí komplet jiná motorka?
mufalon
jen v těch za 2018 je započítáno i 46ks předregistrovaných jaw660 na továrnu (neprodaných)
Anonym
V roce 2017 vyrobili a prodali 1331 ks motorek. Kolik to blyo loni nevím...
Anonym
No třeba 660 prodali policajtům někam do Mongolska a Thajska, viděl sem fotky...Samozřejmě velké objemy to nejsou, ale každej prodnej kus dobrej.
Gerle tvrdí, že krom Kuby vyváží staré dvoutakty ještě hodně do Argentiny a Panamy.
navíc jawa dělá i přidruženou výrobu, dělali výfuky tuším pro bmw a něco dělaj i pro mateřský jihostroj Velešín. A areál opravili za dotace.....
Konečně to tam vypadá k světu a nakoupili i nové cnc stroje a další vybavení
Gerle tvrdí, že krom Kuby vyváží staré dvoutakty ještě hodně do Argentiny a Panamy.
navíc jawa dělá i přidruženou výrobu, dělali výfuky tuším pro bmw a něco dělaj i pro mateřský jihostroj Velešín. A areál opravili za dotace.....
Konečně to tam vypadá k světu a nakoupili i nové cnc stroje a další vybavení
adaminos
Proč v obýváku?
Když si přivezu JDM nebo Ameriku, dokážu to také přes naší birokracii přivést na značky, bohužel,je to pouze o nervech a trpělivosti,rok lítání málo kdo vydrží,ale jde to
Když si přivezu JDM nebo Ameriku, dokážu to také přes naší birokracii přivést na značky, bohužel,je to pouze o nervech a trpělivosti,rok lítání málo kdo vydrží,ale jde to
Horst Fuchs
Bohužel jí budeš mít jenom v obýváku... Ale jeden chlapík z motorkaru už tenhle nápad měl a Jawu 300 má někde na cestě. Jsem zvědavý, co s ní bude dál dělat.
adaminos
Promiňte mě tu upřímnost,ale pro Evropu je Jawa doslova hnusná.
Ty katalizátory na laufech,to je pořádnej hnus.
Zamrzlej model z dob
Ty katalizátory na laufech,to je pořádnej hnus.
Zamrzlej model z dob
MazdaCX9
a ještě prý pro Evropu :no: Jawa CZ prakticky nikam do Evropy nevyváží....takže to upravte prosím ,,na Jawy pro Čechy,, jinak do mrtvol se nekope
MazdaCX9
Nevím co to vůbec redakci napadlo porovnávat toto, vůbec mi to hlava nebere....
MazdaCX9
více méně jen na Kubu zbytek je v řádech jednotek. A Kuba je každým rokem slabší a slabší. Ještě někdy před 3 roky to bylo 1200 motorek, teď je to někde kolem 400ks. Jsou to všechno malinké objemy. Proto Jawa začala konečně něco dělat. Jenže vozit sem čínu a dát na to 5 jiných věcí a prodávat to jako Kentoya je docela odvážný počin. To měli dělat v 90 letech né teď. Mahindra jim totálně vytřela zrak....a čuměj jak z jara....
A podotýkám, že z CZ Jawou to nemá nic společného, pouze jim za pár drobných prodali cedulku (jméno) ale radši nechci ani vědět za kolik to bylo....to bude v řádech stokorun.
A podotýkám, že z CZ Jawou to nemá nic společného, pouze jim za pár drobných prodali cedulku (jméno) ale radši nechci ani vědět za kolik to bylo....to bude v řádech stokorun.
MazdaCX9
Zvolili objem 298 právě proto, že ho již nemusí vymýšlet ani vyvíjet. Je to jejich motor, který již existuje v jejich motocyklu Mahindra Mojo 300. Pouze byl částečně odladěn v jedné ladičské firmě ve Varése v Itálii. Jinak design atd je úplně nový.
Horst Fuchs
V pohodě, popravdě je mi i trochu divné, proč Indové zvolili menší objem. Dvouválec by byl provozně lepší, ale asi zvítězily náklady a požadavek co nejlepší prodejní ceny a také jednoduchost. Ono i těch 20 kW je docela pěkných a vyšších než dvoudobá tři-pade.
Jenom zatím nevím, jak řeší 300 jednoválcové vibrace, jestli má vyvažovací hřídel nebo jiné řešení. Informací moc není.
Jenom zatím nevím, jak řeší 300 jednoválcové vibrace, jestli má vyvažovací hřídel nebo jiné řešení. Informací moc není.
Anonym
Dvoutakty jdou přihlásit na papíry staré motorky jako přestavba. Rročně tu Jawa takhle pár kusů taky prodá, ale ty nejsou v tabulkách jako nové motorky.
Horst Fuchs
Jak píšeš, jen už není 650 (ta měla myslím Rotax), ale 660 s motorem Minarelli. Ta navíc končí, protože nesplňuje EUR 4, na výjimku se doprodávají poslední kusy. Prodeje trochu rostou, ale nejsou to nějaká závratná čísla. V roce 2018 to bylo myslím v tuzemsku 174 kusů, minulý rok to bude lepší, i díky 350 Special, kterou si dost lidí koupilo (byla to série myslím 44 ks).
Pro zajímavost - Shineray ročně vyrábí 800.000 motorů a půl miliónu motorek.
Fabriku (tedy tu naší) živí e😜ort starých dvoudobých dvouválců, mimochodem s trochou velké snahy je lze přihlásit i u nás 😉
Pro zajímavost - Shineray ročně vyrábí 800.000 motorů a půl miliónu motorek.
Fabriku (tedy tu naší) živí e😜ort starých dvoudobých dvouválců, mimochodem s trochou velké snahy je lze přihlásit i u nás 😉
Anonym
Tak tak......je to čína, ale lidem se to líbí a prodeje jdou nahoru i tady v ČR.
Krom toho dělá Jawa ještě tu 650 a staré 350 dvoutakty na e😜ort (kuba, rusko, asie, afrika, jižní amerika).
Krom toho dělá Jawa ještě tu 650 a staré 350 dvoutakty na e😜ort (kuba, rusko, asie, afrika, jižní amerika).
Horst Fuchs
Tak to úplně není, indická 300 je 300, tuzemská Jawa deklaruje ale tu čínskou 400 jako 350, protože Jawa byla 350 a i ten styling odpovídá Konopnici třistapade.
kalousek
Jestli to chápu správně tak jedna třistapadesátka má objem 400 ccm a ta druhá 300 ccm.
Zajímavé počty
Zajímavé počty
110 ks za rok 2017
24 ks za rok 2016
62 ks 2015
50 ks 2014
36 ks 2013
55 ks 2012
70 ks 2011
72 ks 2010
108 ks 2009
266 ks 2008
Takže lépe než loni na tom byla Jawa naposledy v roce 2008