Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Segment miniaut může v Evropě vymřít. Konec svých nejmenších modelů zvažují VW i PSA

Už letos se hned s dvojicí svých miniaut rozloučí Opel. Další výrobci mohou následovat v příštích letech.
Zpět na článek
11. 2. 2019 10:18
11. 2. 2019 10:46
11. 2. 2019 11:04
11. 2. 2019 11:26
11. 2. 2019 11:29
11. 2. 2019 18:18
11. 2. 2019 12:07
11. 2. 2019 12:31
11. 2. 2019 13:29
11. 2. 2019 13:38
11. 2. 2019 13:53
11. 2. 2019 14:02
11. 2. 2019 13:47
11. 2. 2019 14:02
11. 2. 2019 14:36
11. 2. 2019 14:42
11. 2. 2019 16:45
12. 2. 2019 11:21
11. 2. 2019 10:25
11. 2. 2019 10:41
11. 2. 2019 11:06
11. 2. 2019 11:09
11. 2. 2019 11:14
11. 2. 2019 22:43
11. 2. 2019 11:00
11. 2. 2019 11:33
11. 2. 2019 23:40
17. 2. 2019 20:26
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 10:18
Cena
Vždy to bylo a je o tom.

Miniauto do města je super, rozdíl v parkování je propastný, zvláště ve větších městech a aglomeracích, ale kdo na to má, aby si k normálnímu autu (třeba pro naše končiny nějakému kombi/SUV C segmentu) koupil ještě jedno takové za 250-300 tisíc, když jeho první auto mnohdy stojí podobné peníze ?

Jako hlavní auto to je opravdu max pro důchodce, nebo mladé singles, co autem moc nenajezdí a když už někdo dá 250-300, tak si radši koupí B či C segment, protože tady je nabídka opravdu široká.

Západní Evropa to sama neutáhne a ti bohatší koupí hybrid-elektromobil a podobně.

Takže z vrchu jsou tato auta utápěna lowendovými značkami, či mnohdy i mainstreamem a zespodu za poloviční cenu do města konkurují malé motorky, v Praze je tento trend hodně vidět.
Rozbalit vlákno
17
11. 2. 2019 10:46
Re: Cena
Já nevím, kde se bere ta představa, že singles nebo mladé páry chtějí malé auto. To člověk snad nejvíc cestuje, sportuje, převáží kupu věcí, ale zároveň akceptuje nižší komfort, takže kombík nižší střední je jasná volba, dá se v něm totiž i ve dvou relativně slušně vyspat jednu dvě noci. Ani a děckem snad nevozim tolik věcí.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 11:04
Re: Cena
Myslíš, že pro někoho, kdo bydlí v centru města a auto když už, použije maximálně tak na nákup, či jednou za čas na nějaký výlet mimo město, tak potřebuje kombi? Převážně žena, která s velkým autem nechce parkovat a cpát ho v už tak přeplněném městě na malé parkovací místo ? Znám spousty takových, i kluků, co jim stačila auta B segmentu, protože větší nepotřebovali.... Navíc malé auto - nízká pořizovací cena, teda, měla by být.

Já sám jsem měl už od dob studií vždy velké kombi, ale nejsem žena žijící v centru města >:D
11. 2. 2019 11:26
Re: Cena
To nejsi. Jinak by jsi měl SUV, to největší. ;-)
11. 2. 2019 18:18
Re: Cena
Mně to přijde píchni řízni, jestli Fabka nebo Octavia, v centru je parkování naprd stejně, snad jen s nějakým Land Cruiserem dejme tomu bude větší problém. Stejně ta místa bývají namalovaná a pak je to jedno.
Avatar - Emel
11. 2. 2019 12:07
Re: Cena
Ono to táhne spíš jižní Evropa než západní... v Německu je segment mini asi 6% trhu, subkompakty jsou 16%.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 12:31
Re: Cena
Ale spíše to byla výsada bohatších zemí, že mívali 2 auta v rodině. Ano, jih určitě - úzké uličky historických měst... tam se to ani s velkým autem moc nedá :-)
Avatar - Emel
11. 2. 2019 13:29
Re: Cena
Budiž, ale podle téhle logiky... tím, jak Evropa bohatne, by se měl podíl A segmentu zvyšovat, protože si víc lidí může dovolit to druhé auto. A to se neděje. Nekoná se teda ani žádný pád do hlubin, viz statistiky o pár příspěvků níž...
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 13:38
Re: Cena
No, spíš se vývoj dal jiným směrem - bohatneme, takže si ti bohatší mohou dovolit hybridy a elektroauta a ti, kteří dříve mívali jedno auto, mají dnes jedno lepší auto a třeba ojetinu. Do dvou nových aut jsme asi ještě nedospěli. Ale je to jen má doměnka. Když se projdu třeba jen modelově u nás po satelitu, tak vedle často fasovaného koncernu s nějakými firemními logy stojí 10-15 let stará Fabie, nějaký francouz a podobně. Za pár let tam třeba bude nové Aygo :-)
Avatar - Emel
11. 2. 2019 13:53
Re: Cena
Tak všechna miniauta se musí prodat jako nová, to platilo dřív i dneska. Koukat na to optikou českého satelitu, to asi nefunguje, u nás je třída mini jen 2,66% trhu... a zřejmě to táhnou rozvozy pro pizzerie a tak.

Hybridy a EV... možná, ale podle mě to dneska ještě velký vliv na trh nemá.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 14:02
Re: Cena
Chtěl jsem tím jen říct, že jsme bohatší, proto máme 2 auta v rodinách, ale pořád to nejsou 2 nová auta. Jestli ta ojetina byla nová prodána v ČR, nebo kdekoliv jinde v Evropě je asi jedno, to na tom nehraje roli, přeshraniční cesty ojetin jsou u nás více, než běžnou praxí ;)
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 13:47
Re: Cena
Zase na druhou stranu, i cena malých a nižších středních aut roste. Když jsem kupoval Clio, stálo lehce přes dvě stě tisíc v (tehdy) střední výbavě, kombi a s pár příplatky. Dnes by to samé vyšlo o sto tisíc výše, přitom ale výbava nebude o tolik odlišná. Nižší střední třída pak přidává dalších třeba padesát až sto tisíc, chceš-li kombi. Prostor pro miniauta tam stále je, jenže musí umět nabídnout i něco více, než jen "čtyři kola a volant".
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 14:02
Re: Cena
Ceny rostou obecně - jak roste ekonomika. Když si kupoval Clio, za kolik byl teda Mégane ? Jaký byl rozdíl ?
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 14:36
Re: Cena
Mégane? Hm, Generation 1.6 byl asi za 270 tisíc a plnohodnotný Mégane za 299. Výbava se přitom v podstatě nelišila od toho Clia. Základ Clia byl pod 200 tisíc, ale ten byl tehdy bez klimatizace. Dneska máš základ "Life" za 340 tisíc s tím, že si k němu skoro nic nedokoupíš. Takže minimálně Zen za 370, s dynamicky trošku přijatelným motorem 380 tisíc.
Na Mégana jsem taky koukal, ale vadil mi tragický výhled, to auto bylo vyloženě klaustrofobní.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 14:42
Re: Cena
Takže i cena toho Mégana byla nižší, dnes začíná ceníkově Mégane v základu na 364 tisíc (nyní v akci 339 tisíc). Celý trh byl jiný, levnější. Když bylo Clio pod 200, kolik stálo Twingo? >:D
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 16:45
Re: Cena
Hm, Twingo si nepamatuju, ale odhadem kolem stopadesáti? Vím, že Thalia tehdy byla v "akční ceně" za 99 tisíc, na to byly všude reklamy. Twingo bylo ale dražší, než Thalia.
Na druhou stranu, nic jiného, než že se ceny všech segmentů pohybují nahoru, jsem ani nepsal. Pouze jsem podotkl, že vzhledem k té situaci je na trhu prostor i pro miniauta.
12. 2. 2019 11:21
Re: Cena
to nie je celkom pravda...nie vsetko cenou rastie, podstatny je aj narast ceny umerne k nejakému vykonu...1GB USB disku cenou rozhodne klesa a rychlost sa zvysuje, tiez pevne disky do PC, mobilne telefony atd., tych prikladov je celkom dost (prevazne v tych menej regulovaných odvetviach)

u aut rastie cena a zaroven rastu urcite parametre auta ako bezpecnost (co je dost viditelny posun oproti 15-20 rokov dozadu), komfort, rastie aj ekologia, ktoru zákazníci ale nie su ochotni zaplatit a predrazuje výrobok, spotreba sa mierne zlepsila (co ale treba vnimat v kontexte doby a ake boli ceny)

zavisi od toho kto co povazuje za hodne investicie, narast cien aut ako presuvadiel z bodu A do bodu B rozhodne sposobil vacsiu nedostupnost ako v minulosti, nove auto je proste prilis drahe pre bezneho obcana a je to viditelne v celom zapadnom svete, najma v USA je trh na pokraji zrutenia, studentske pozicky, do toho hypoteky...statisticky uz par rokov stupa trh s jazdenkami v USA lebo ludia na to jednoducho nemaju peniaze

ked chcem co najjednoduchsie auto s par (pre mna) zakladnymi vecami ako parkovacie senzory, kamera, klimatizacia a radio tak v podstate vsetky znacky okrem Dacie mi tam nanucuju milion dalsich blbosti, ktore nechcem/nepotrebujem ale bez nich si auto nekupim...ak sa takto spravaju vsetky automobilky okrem jedinej znacky tak to tazko mozno oznacit za "obecny rast cien tak, ako rastie ekonomika"
11. 2. 2019 10:25
Blbost
Male auta ostanu, vzdy sa najde dost vodicov co ich chcu. Trieda malych aut, B segment, uz vobec nie su male auta, vacsina ma cez 4 metre, takze kto chce ozaj male auto, musi ist do tohto mini A segmentu. Ti co mudruju len nevedia take auto predat - ked sa najde dost kupcov na objektivne drahu 500ku, tak by to vedeli zvladnut aj dalsi.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 10:41
Re: Blbost
500 je stylovka, ta se nekupuje aby si s ní jezdil do práce, nebo na nákup, tedy né primárně a nekupují ji většinou lidé jako levný povoz.

Já myslím, že pokud chce nějaká automobilka vyrábět malá auta masově, nesmí stát jako B segment, nebo C segment. Když by byla cena kolem 150-200 tisíc, mohlo by to být zajímavější..
Avatar - Dzakobo
11. 2. 2019 11:06
Re: Blbost
Pod 200000 ani malé auto v reálu stát nemůže. Ale je vcelku jisté, že dojde ke zúžení nabídky - zkrátka někteří výrobci v A segmentu skončí. Tady má Fiat velkou příležitost, pakliže dnes ovládá asi čtvrtinu trhu, mělo by pro něj být nejsnadnější navyšovat podíl na trhu (likvidovat konkurenci). Tím, že se 500 stále výborně prodává a jsou na ní vysoké marže, tak u Pandy se v podstatě nemusí splácet náklady na vývoj a může být dost levná... >:D
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 11:09
Re: Blbost
Panda je fajn, ta patří k tomu levnějšímu, ale běžně ceny takových aut jsou na úrovni Fabie.
11. 2. 2019 11:14
Re: Blbost
500vka nie je ziadna stylovka, ale "vejbuch tisicileti", to uz by si mal vediet! :-)
11. 2. 2019 22:43
Re: Blbost
>:D >:D >:D :yes: Jo, to byl nezapomenutelný kec! >:D
Avatar - Magister
11. 2. 2019 11:00
"Ekologie"
A to vše mimo jiné jako reakce na nesmyslnou pseudoekologickou šikanu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
11. 2. 2019 11:21
Re: "Ekologie"
Přesně. Píši to tady (s použitím poněkud "tvrdší rétoriky") už dlouho.
Avatar - Ada je zase tady
11. 2. 2019 11:10
Toho Cíga bude škoda
Přitom k prodejnímu úspěchu stačilo tak málo - namontovat pod kapotu diesel 1,6TDI
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 11:20
Re: Toho Cíga bude škoda
No to bylo dražší a Aygo diesel mělo 1,4 jestli se nepletu.
Ale oni to vyřeší a udělají z mrňat elektromobily za 500 klacků a budeme je "sdílet".
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Jo sdílený auto to je hit >:-[] :-!
11. 2. 2019 11:40
Re: Toho Cíga bude škoda
Carsharing nie je zla vec. Vo Viedni to funguje vo velkom, staci 19€ registracny poplatok a jazdim v BMW, Mini alebo v Mercedese (DriveNow ma 700 BMW a Mini, Car2Go Smartov a Mercedesov o dost viac). Ludia sa nestaraju o palivo, poistenie, parkovanie, auta su vzdy ciste a v top stave. Auto sa zarezervuje cez mobil, appka mi na mape zobrazi kde sa nachadza (casto stoji par metrov od domu), po pouziti auto necham znova na ulici. Samozrejme na dlhe cesty je to nepouzitelne, ale po meste to potesi, netreba napr. druhe auto do rodiny.
11. 2. 2019 11:12
Absurdistán....
No, jestli mini-auta v Evropě skončí kvůli tomu, že je papírově ekologičtější vyrábět elektroauta případně hybridy v segmentu B a vyšším, tak to bude docela smutné.... Opravdu si nemyslím že výroba a provoz za celou životnost u nějaké Pandy 1.2 atmo je míň ekologická, než když to samé najezdím s nějakým mild-hybridem v autě jako VW Polo.... abychom ve finále všichni nepřesedli do dvoutunových elektrických crossoverů a netvářili se, že to je ekologičtější než jezdit malými konvenčními auty.... 8-s
Rozbalit vlákno
18
11. 2. 2019 11:25
Re: Absurdistán....
Nesmis verit vsemu, co pisou v novinach.
Prodeje mini aut se propadaji uz dlouhe roky a duvodem nebyly nejake hybridy nebo EV. Dokonce ani emise tomu nepomohly (mensi auta, mensi motory a hmotnost -> mensi emise).

Proste lidi kupuji vetsi auta, to je cely.
Fabia / Corsa / Clio je dneska mini auto (ikdyz uz jsou asi vsichni vetsi nez Golf 3/4), o cokoliv mensiho je v podstate nulovy zajem. To je cely.

Muzeme klidne rikat, ze hybrid zabil mini auto, ale jak vidite, mini auto v realu zemrelo jeste drive, nez se hybrid stihnul rozsirit. TPCA v Koline to taky s temi mini auty bali. Proste to lidi nekupujou, ikdyz je to levny.
V dobe prerostlych SUV je to neprodejne.
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 11:28
Re: Absurdistán....
Tobě přijde 1 000 000 prodaných aut jako "nulový zájem"? z toho skoro 300 000 made in Czech Republic. ………….. nehul tolik po ránu.
11. 2. 2019 12:27
Re: Absurdistán....
Ano, 1 milion zni jako hodne (zvlast, kdyz se to cislo napise se vsemi sesti nulami, to pak vypada jeste vic). Ale neni to moc.

Z toho 180 tisic tedy asi 15% segmentu je Fiat 500 ktery stoji asi jako Golf - ten se jen tak vyrabet neprestane.
(skutecne je to skoro cena Golfa, 0.9 TWINAIR 85 koni zacina na 430 tisic tedy uplne presne to kolik stoji nejlevnejsi Golf s 85k motorem)

Pomer prodanych miniaut kazdy rok klesa, prestava se na tom dat vydelavat. Nema to budoucnost.

Proc by totiz mela automobilka investovat do sektoru, kde jsou ty uplne nejmensi marze a jeste ten sektor umira a veskere vyhody "ekonomie z rozsahu" jsou hrosi a horsi?

Proste se to prestava tem automobilkam rentovat. A neni to z duvodu nejakych emisi nebo hybridu nebo EV. Je to z duvodu klesajici poptavky. Emise a hybridy jsou uz jen tresnickou na dortu.

V jednu chvili se jich bude prodavat tak malo, ze bude potreba zvednout cenu. A v ten moment uz to nema vubec smysl vyrabet, protoze to uz si kazdy koupi rovnou tu Fabii.

No a ted se museji automobilky rozhodnout - dame tomu sektoru sanci jeste jednu generaci? Zainvestujeme do toho nebo ne?
Protoze pokud to ma smysl, je to uz asi naposledy, za dalsich 10 let uz ten trh skoro nebude existovat.
A navic to riziko, pokud se ty prodeje propadnou (z jakehokoliv duvodu) jerste vic, potom je to velice nebezpecne riziko, ze to bude ve finale ztratovy produkt.

Takze jo, milion zni jako zajimavy cislo, ale nerentuje se to. To je cely. Prilis maly zajem o ta auta.
(ja jsem rekl hyperbolicky "nulovy zajem" a na mysli jsem mel "maly a navic klesajici zajem", priste se vyjadrim presneji, ja takhle proste mluvim)

Jinak to, ze se jich 300 tisic vyrobi v CR me zas tak neprekvapuje, CR je fabrika na auta, to prece vsichni vime. Ale TPCA s tim konci, to uz je jasny, takze to je 200 tisic z nich, nebo se pletu? Cili uz nyni vime, ze se v CR bude vyrabet maximalne 100 tisic rocne.
11. 2. 2019 22:47
Re: Absurdistán....
Jak známo, naprostá většina prodaných Fiatů 500 má geniální nesmrtelný motor Fire 1.2 a s ním to auto začíná na nějakých 270 000 Kč. A ukaž mi, kde prodávají základní nový Golf za tuto cenu! >:-[]
Avatar - Emel
11. 2. 2019 13:16
Re: Absurdistán....
300.000... kterých?

TPCA je řádově 200t, ne?

i10 se dělá v Turecku, NSF na Slovensku...
11. 2. 2019 12:16
Re: Absurdistán....
hele určitě máš v části pravdu, jestli trh s mini-auty klesá dlouhodobě to bychom museli najít nějakou analýzu třeba za posledních 20 let.... (a nejspíš to tak je) Buď jak buď tak elektrifikace může být jejich poslední hřebíček do rakve, protože pokud Panda stojí 200 a Punto 260 tak to má smysl.... Pokud to bude 240 vs. 280 tak je to už o ničem jiném....

určitě část kupujících utíká k větším autům protože prostě EU bohatne a lidi si to můžou dovolit.... ale byrokratické navyšování jakési "minimální ceny" auta rozhodně přispěje k tomu, že mini aut bude ubývat....
11. 2. 2019 12:44
Re: Absurdistán....
Tak to taky myslim.
A samozrejme ze pozadavky na "hybridni" spotrebu znamenaji, ze to musi byt hybrid, a to uz se proste v malickem aute rentovat nebude.

Ale zase realisticky - budto chceme nejaka auta s rozumnymi emisemi a cisty vzduch, nebo chceme co nejlevnejsi auta (a mene cisty vzduch). Levny a ekologicky zaroven, to se udelat neda.
Avatar - Emel
11. 2. 2019 13:23
Re: Absurdistán....
Podle carsalesbase je ten segment víceméně stabilní:
2013 +1%, 2014 -2%, 2015 +8%, 2016 0%, 2017 -1%

2018 tam analýza ještě není, vypadá to znatelný pokles u Pandy a i10 (cca. -10%), mírný pokles u 500 a Up!, naopak Aygo je cca. +10%.
Avatar - praděda7
11. 2. 2019 15:58
Re: Absurdistán....
Zapoměl jsi napsat. že lidi dnes kupují větší auta, protože na ně mají...... :-!
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2019 11:26
Re: Absurdistán....
Zrovna jsem se nad tou logikou zamýšlel a 100% s Tebou souhlasím. Automobilky zjevně nezvažují potřeby kupců ale jakési prapodivné eko-euro-progresivistické záměry.
Bude to tím že mladá generace inženýrů má hlavně v Německu totálně vymyté mozky zelenou propagandou - stačí se podívat na programy politických stran v Německu - ony soutěží která z nich bude nejzelenější.
Mladí Dánové se každý čtvrtek chodí na ulici modlit k eko-bohu. "Elity" za eko-festivalech moudře přikyvují když jim tam káže 16-letá blbka ze Švédska.

Největší Absurdistán panuje v "nejrozvinutějších" západoevropských zemích a nyn í i v Demoktratické straně v USA. Mají novou "nadějnou" ekokandidátku na prezidentství, přichází s "novým Zeleným údělem".
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 11:39
Re: Absurdistán....
Ale zase ty oblíbené řeči o eko a euro.. ještě ti tam chybí diktát z Bruselu a máš to.

Realita je daleko jednodušší - lidé se chovají tržně !

Jak vypadal takový kupec miniauta ještě donedávna ? Byla to nejdostupnější auta, nejlevnější nová auta s nízkými provozními náklady - spotřebou. Byl to obrovský kompromis ceny proti velikosti a výbavě. Pro naší realitu to byly důchodci, ale i mladí-méně majetní lidé, na západě to byla druhá auta pro manželky, či do práce do měst.

Dnes - jsme bohatší - levné auto už nemusí být malé, navíc máme i na tu nižší střední, je tu slušný lowend v podobně Dacie, nebo Rapidu a podobně. A kdo má tohle auto do města? To už je "luxus" , který si nemůže dovolit zase úplně každý. Většina to řeší ojetinami, protože 250-300 tisíc na takové auto je hodně a kdo má opravdu peníze, koupí hybrid/elektroauto. Ve městě je úspornější, nabíjíš ho doma, je rychlejší a dynamičtější, než většina těchto aut. Kdybych měl dost peněz nazbyt, taky mám do města malý hybrid. Mnoho lidí v Praze jezdí na malé motorce, za posledních 5 let je to v létě už jako na západě, protože k autu už lidé mají ve velké míře 100-150 tisíc na takový stroj, ale ještě nemají 250 na to miniauto.

Nehledejme za tím jen nějaké zelené lobby, především je to o chování spotřebitele. Ekologicky se většinou snaží spotřebitel chovat až když je na nějaké příjmové skupině. Už jste někdy viděli, aby se na severu Čech na sídlišti někdo zaobíral tím, jestli jeho naftový Passat bez DPF škodí životnímu prostředí?
Avatar - praděda7
11. 2. 2019 16:11
Re: Absurdistán....
Lidé by se chovali tržně, kdyby EC neustále s trhem nemanipulovala. A to je realita. To neokecáš. [odkaz]
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 16:32
Re: Absurdistán....
Tohle ale málokterého zákazníka zajímá.
12. 2. 2019 12:16
Re: Absurdistán....
ekologia je pre zákazníka rovnako dolezita asi ako to ako daleko je showroom, cize niekde na konci rebricka :-)

blaboly o trhu, ktory ma celosvetovo nejakých 14 firiem a vsetky z nich sa spravaju takmer identicky? zakaznik sa chova trhovo asi tak, ze ako pises 300 tisíc je moc vela cize si kupi len nieco z toho low-endu kde ma na vyber tak 5 aut...to uz potom aj za socíku tu bol mega trh s autami :-)

ak popieras suvislost medzi politickými zasahmi do vyroby/predaja aut a s cenou, ktoru konecny spotrebitel cvaka tak je dost tazke brat ta vazne...ekologia ludi zaujima najma vo finálnej cene, ochrana planéty je im ukradnuta

to, ze Renault nasadzuje nove motory a dviha ceny minimalne o 500€ v lacnejsich modeloch nie je výsledkom nicoho iného ako diktatu Bruselu, keby sme tu nemali nezmyselne eko normy tak by ten trh vyzeral uplne inac

tiez zakon v USA v povinnou parkovacou kamerou, k tej asi treba nejaky "infotainment" (rozumej tablet, displej,...) vsakze, cena minimalne +1000 dolarov za auto, uz nech to schvali aj Brusel aby to nikoho nemuselo zaujimat a aby sa zase vsetci mohli spravat trhovo
11. 2. 2019 12:57
Re: Absurdistán....
To jsou takovy socialisticky vykriky tyjo .. prej "mladá generace inženýrů má hlavně v Německu totálně vymyté mozky".

Nevim no, nemyslim si to.
Spis ti inzenyri museji respektovat zakony. Nemaji na vyber. Vyrabi to, co jim zakon dovoli.

Kdyz zakon rika "musi to byt hybrid" tak vyrobi hybrid. S inteligenci inzenyra to nema nic spolecneho.

Inzenyr nedela zakony! To delaji politici, zakonodarci.
Mel by sis v tom udelat poradek, nez zacnes ostatni lidi titulovat slovy "vymyty mozek" jen proto, ze respektuje zakony.
Avatar - Ada je zase tady
11. 2. 2019 16:54
Re: Absurdistán....
Asi takhle: lidé se aut už nevzdají, když nebudou ke koupi normální auta, budou kupovat ty, které budou. Třeba i s benzínovým motorem, nebo auta na baterky. Jenže ty auta na baterky budou výrazně dražší, než ty současné. Lidem se tedy pustí ekonomicky žilou a mnoho z nich se dostane do dluhové spirály. Taková chamraď nebude držkovat a bude makat. A přesně takové otroky ta vyvolená 1% třída potřebuje.

Elektromobily jsou tedy pouze nástroj k zotročení evropských národů. :no:
12. 2. 2019 12:20
Re: Absurdistán....
no lenze ked to prezenies tak mas na krku "rozvasnenu" populaciu, musia to nejako rozumne korigovat inak skoncia zle

otazka je akej miery si to uvedomuju :-)
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 13:52
Re: Absurdistán....
Miniauta začala zabíjet legislativa, ale ne ta ekologická. Když se podíváš, co za bezpečnostní požadavky musí auta splnit, je to u auta, které by mělo bojovat především cenou, neřešitelný úkol. Každý elektronický nesmysl, který tam musí být, zvyšuje základní cenu i té nejlevnější verze. Teď dostaneme další porci pípátek, která vyžene nejnižší ceny do absurdních výšin.
Avatar - mariov8
11. 2. 2019 11:29
Náklady na regulace
Tyto miniauta zabíjí vysoké výrobní náklady dané regulací. Emisní soustava a bezpečnostní výbava jsou značnou částí ceny a ve srovnání s o třídu většími auty na tom zbytku už moc prostoru kde stlačit cenu není. Zvláště když dnes finální homologace (testy, měření a rozsáhlé "papírování") vozidla tvoří značnou část nákladu výrobce vozidla.
Rozbalit vlákno
2
11. 2. 2019 13:07
Re: Náklady na regulace
Souhlasim, az na posledni vetu:

Rikas "...finální homologace (testy, měření a rozsáhlé "papírování") vozidla tvoří značnou část nákladu výrobce vozidla."

No ja tedy nevim jake procento z nakladu to tvori, ale vyrazne pochybuju, ze jsou testy a papirovani vic nez 1% nakladu na vyvoj noveho vozu. Rozhodne ne "znacna cast nakladu". Takovy je muj nazor.
Nazor zmenim presne ve chvili, kdy mi ukazes nejaky dukaz, ze se pletu. Muj odhad je 1%, dokazu si predstavit 3% ale rozhodne si nedokazu predstavit "značnou část nákladu" (to si vykladam jako desitky procent a tolik to urcite neni).
11. 2. 2019 16:37
Re: Náklady na regulace
Tie percentá počítaš z čoho?
Avatar - Hittman
11. 2. 2019 11:33
No
divím se, že se tak ještě nestalo..
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2019 11:41
Malé auto jen pro někoho
Kdysi jsem auto nepotřeboval, protože jsem se všude dostal sockou, nebo pěšky. Bydlím na sídlišti a byl jsem rád, že nemám svou kupku šrotu pod oknem. Když jsem přemýšlel o autě, tak jsem si říkal, že bych si koupil maličké. Líbilo se mi Aygo, nebo IQ. Proč veliké, stejně člověk jezdí většinou sám a s malym se líp parkuje. Určitě bude mít i mizivou spotřebu.

Pak ale přišla situace, že jsem si musel auto koupit kvuli cestám do nového zaměstnání a svůj předchozí sen o mini autě jsem hodně rychle zavrhl. Sice by mi z 95% stačilo, ale nemohl bych ho použít za všech okolností, protože by stejně bylo párkrát za rok potřeba půjčit si od někoho skutečné auto pro cestu na dovolenou. A protože chci být soběstačnej, rovnou jsem koukal po kombíkách velikosti Octavie, Focusu, atd. Mj i kvuli nájezdu 30tis ročně a požadované životnosti / použitelnosti 10-20let.

Vybral jsem Civic a spokojenost. Vejde se tam co potřebuju a pro 4 lidi je to někdy i malý. Za mě je tahle kategorie nejmenší přijatelné vozidlo pro rodinu a aktivního člověka.
Na střechu kola a lyže, dovnitř každej 2 tašky a auto jede po břiše. Mít peníze, bral bych ještě větší kombík typu Modeo atd.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 11:48
Re: Malé auto jen pro někoho
S Mondeem se nikam nejvejdeš, je široké, nejen dlouhé s ním je to ve městě peklo. Souhlasím, že první použitelné auto je C segment, ale když budeš parkovat opravdu někde, kde je boj o místa, pak každý centimetr na šířku a nebo na délku je znát. Je obrovský rozdíl se cpát někam s autem, co má bez mála 5 metrů a s tím, co má na délku pod 4m ;)
11. 2. 2019 13:13
Re: Malé auto jen pro někoho
Ani tie mini už nie sú čo bývali. Všetky sú dlhšie aj širšie ako bývali, väčšina je so šírkou na polceste medzi 1600 a 1700 mm. Taký R5 alebo AX boli o 10 cm užšie, a to bol hádam ešte segment B. Autá rastú, len parkovacie fleky nie a v uliciach je stále tesnejšie...
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 13:23
Re: Malé auto jen pro někoho
Naopak, parkovací místa se zužují a nebo mizí !

Dnes jsem zase v přeplněných ulicích v centru potkal MP, jak odtahuje nebožáka, který stál částí auta na žlutém kříži, protože v okolí stání kolmo k silnici překopali na podélné, takže se vejda polovina aut, kolem všech stromů nasekaly železné ploty, takže na místo 2 aut mezi stromy se vejde sotva jedno a do toho všeho je tady kolem spousty autovraků, hniící již několik let vesele na městské zeleni, i na parkovacích místech, které hrdinní MP obchází bez povšimnutí.

Dnes, jako vždy, když tam příslušníky vidím, jsem se opět zeptal, jestli taky odtáhnou ty vraky.... prý ne.... 8-s
11. 2. 2019 13:19
Re: Malé auto jen pro někoho
Ted jsem si zrovna Mondeo uzival asi pul roku. Mimo mesto super, dalnice samozrejme autu sedi nejvic.
Ve meste to neni tak zly, ale je to velky auto. Ziju v Anglii a jsou tu obecne uzsi silnice a pruhy nez v CR a nemel jsem v podstate zadny problem. Ocekaval jsem to o dost horsi.

Kupodivu mi vic vadila delka a maly rejd nez sirka.
S Mondeem na parkovisti, tam uz je to fakt velky auto a budete na to muset furt myslet, tomu se neda vyhnout. Parkovani pred Tescem je neprijemny - pruhy siroky jako auto a delkou to auto presahuje namalovany pruh. Nema prilis velky rejd a ve stisnenejsich mistech je to trochu boj.
Treba Focus taky neni maly (je napr. hodne siroky) a s tim ten problem nebyl ani na parkovistich.

Jsou mista, kam se s Mondeem neda zajet (napr. centra mestecek v Italii, podzemni male garaze ve Francii v hotelech a tak). Skutecne se mi stalo, ze to neslo v te garazi vytocit.
Tenhle extrem se vam ale v CR nestane. Tady mame silnice i pruhy velky dost i na to Mondeo. Dokonce i u obchodaku mame podle me vetsi parkovaci mista nez ve vetsine evropy.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 13:33
Re: Malé auto jen pro někoho
No, já Mondeo užívám už osmým rokem (ve dvou generacích).

Ve městě je to peklo ! MK4 ještě šlo, ale MK5 díky bezpečnostním prvkům (tlusté sloupky) má výhled dozadu jako z tanku, je dlouhé a široké. Jinak bych ho ale neměnil, pro mne nejlepší volba středního mainstreamu a tyto nedostatky bohužel má každé auto této třídy a velikosti. Jediné auto z této třídy posledních let, kterým se jakž takž dá parkovat, je Superb II, který je úzký jezevčík >:D Když ho postavíš za Mondeo, uvidíš ten propastný rozdíl v šířce, což se třeba u Tesca hodí.

A k tomu, kam s Mondeem lze zajet... já s ním byl třeba v centru Říma... i v podzemní garáži tam - to je opravdu peklo >:D Nebo třeba v Řecké Soluni a v garážích, projel jsem i malé Italské či Chorvatské vesničky.. vždy to nějak šlo, (typicky Německá stará patrová parkoviště - tam je taky místa jak v hodinkách) ale trpělivost jsem ztratil spíše v té Praze, kde když už se někam nacpeš, tak ti to obouchá někdo jiný. Proto nyní do města jezdím malým a starým autem. Vejde se i na místa, když někdo parkuje jak a když tě bouchne dveřmi, no a ? :-)

Fokus je takový kompromis, ale čistě do města je to už zbytečně velké auto.
11. 2. 2019 13:10
Re: Malé auto jen pro někoho
nerozumiem ti. Najprv si chcel ajgo a nakoniec je z toho skoro mondeo.
11. 2. 2019 13:24
Re: Malé auto jen pro někoho
Ja mu uplne rozumim.
Nejdriv chtel auto "kolem komina", ale potom potreboval opravdovy auto.
Takze Toyota IQ nebo Fabia se skrta.

Potom se teda jdes podivat na kompakt jako Focus nebo Golf. Takze to je to co chces kupovat, o tom malym uz davno vubec nepremyslis.

A kdyz to potom jdes koupit a vidis tam stat rocni Mondeo za cenu novyho prumerne vybavenyho Focuse, stane se ti, ze najednou zvazujes Mondeo.

Ale realne jiste nezvazoval jestli si koupi IQ nebo Mondeo. To by byl samozrejme nesmysl. Realne zvazoval Focus vs Mondeo. A to je normalni.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 13:34
Re: Malé auto jen pro někoho
Já zase hodně dlouho zvažoval, že z Mondea půjdu do Fokuse, a to právě proto, protože manévrovat s parníkem ve městě není med >:-[] Nejprve jsem chodil i na Fokuse koukat, nakonec jsem vzal zas Mondeo.. zvyk je železná košile.....
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2019 11:48
Děláte tady z komára vola, aby
ty malé geply stály málo, tak by se muselo hodně šetřit i na interiéru a odhlučnění a takové mrzáky už nechce ani škaredá tlustá osmnáctka.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2019 11:49
500 to vyvracia
keby nebolo 500, tak by boli silnejšie hlasy, že ľudia malé nechcú, ale pravda je taká, že nechcú hocaké malé. Keby bola v ponuke 500. citron kačica a vw chrobák vo veľkosti A, tak by to odsýpalo. V segmente A je momentálne dosť oškliviek, za zmienkui stojí len 500 a adam, možno up, pričom adam je nechutne drahý. Nie je žiadny dôvod, prečo by ľudia nechceli do väčších miest malé autá (napriek trendu, že mestské auto má byť 5 metrové suv), len ponuka je buď škaredá alebo drahá alebo oboje.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Emel
11. 2. 2019 13:11
Re: 500 to vyvracia
Je otázka, jestli by 2CV dokázalo přilákat nové zákazníky do třídy mini, nebo by spíš svedlo boj o stávající zákazníky 500. Osobně si nemyslím, že je cílovka ochotná za cenu kompaktu koupit dvoudvéřové mini s kufrem pod 200l nějak velká...

Jo, Panda i 500 jsou úspěch... ale až za hranicí evropské top 20.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 13:42
Re: 500 to vyvracia
Pořád se točíme kolem toho, kdo je ten kupec takových aut? U pětistovky to chápu, ale u těch zbylých ? Jen jsem zběžně mrknul, ale pod 200 se dá sehnat třeba Sandero 55kw, to je už alespoń kus auta třeba proti nějakému Aygu :-)
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 13:57
Re: 500 to vyvracia
Přesto těch Toyot jezdí docela dost... Sandero prostě je laciné, ale i ta řešení jsou laciná a je to hodně vidět. Ne každý to tak chce.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 14:03
Re: 500 to vyvracia
Chce-nechce - tady mluví jen a jen cena. Pochybuji, že někdo si Sandero koupí i přesto, že by měl třeba na nového Mégana :-)
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 14:39
Re: 500 to vyvracia
Optikou ceny by mělo být Sandero nejběžnější auto u nás...
Na rovinu: taky nemám moc peněz na rozhazování za auto (tedy spíš nechci), ale ani mě nenapadlo uvažovat o Sanderu.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 14:45
Re: 500 to vyvracia
Nebylo protože né každý má jen 200 tisíc na auto. Dnes už by si Clio koupil za 300 a když bys je neměl, tak radši miniauto v holobytu, nebo Sandero ?

Obyvkle chci za své peníze dostat to nejlepší. Těch, kdo kupují malé auto, je málo a buď jim stačí, nebo na větší a dražší nemají. Většina lidí těch 200-300 tisíc vymění za něco většího a tomu odpovídají i prodeje. To je to, o čem celou dobu mluvím :-) Ty si to vlastně udělal taky, koupil sis za své peníze auto, které ti nabídlo nejvíce.

Navíc - je tu ještě trh s ojetinami, který je silnou konkurencí.
11. 2. 2019 15:09
Re: 500 to vyvracia
ja si myslím, že malé autá majú šancu s maržou a štýlom. Ak na to niekto začne pozerať cez peniaze, tak väčšinou skončí s konštatovaním, že za tie prachy mám skoro B, C a ešte mám viac auta. A môže uživiť len majetnejšia rodina s viacerými autami, ako jediné auto to väčšinou nefunguje, lebo do toho nevopcháš 3 sedačky a paštiky na dovču. Preto si myslím, že štýlovky by fungovali a 500 ukazuje, že sa to dá.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 15:13
Re: 500 to vyvracia
Stylovky nemohou být všichni, což zase 500 dokazuje :-)

Já si myslím, že klíčová je cena, aby to mohla být druhá auta v rodině . Pořád je to více eko, než naftová Fabie SDI... i když tu bych chtěl >:-[]
Avatar - Emel
11. 2. 2019 15:14
Re: 500 to vyvracia
Ty vole my se ti snad na tu naftovou Fabii složíme, abychom se ti pak mohli smát :-)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 15:18
Re: 500 to vyvracia
>:-[]

U Ády bych byl za hvězdu >:D

A smál bych se já vám... za 3 litry na sto.. jako pán >:D
11. 2. 2019 23:02
Re: 500 to vyvracia
No sice to moc nejelo, ale fakt je ten, že Fabia I 1.9 SDI je téměř nesrmtelné auto... ;-)
Avatar - woody-alien
11. 2. 2019 23:12
Re: 500 to vyvracia
No, za 3 litry na sto možná jo.....ale pod pojmem "jako pán" si zřejmě oba představujeme úplně něco jiného. >:-[]
Avatar - Emel
11. 2. 2019 23:16
Re: 500 to vyvracia
Jako starej pán... ;-)
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 16:47
Re: 500 to vyvracia
Mám pocit, že každý mluvíme o něčem jiném a jedeme si vlastní diskusi.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 16:59
Re: 500 to vyvracia
Ani ne, já tím chci říct, že ta cena je prvním limitem nákupu auta. Když to přeženu, pokud budu mít volné 1M někde na auto a chci jen nějaké malé, asi si koupím třeba.. MiniCooper ? Nebo tak. Dnes je obrovská škála vozidel, nabídka je široká a dříve, když ti zbývalo koupit si maximálně Felicii, dnes máš v této cenové relaci obrovský výběr. Sám si tady psal, že Thalie byla za 99 tisíc, taky co se jich rozmnožilo v tu dobu (pamatuji si to). A když budou miniauta správně naceněna, lidi si je zase koupí.
Avatar - Emel
11. 2. 2019 17:03
Re: 500 to vyvracia
Tak ona byla za 99 na úvěr, při koupi za hotové byla asi za 150 nebo za kolik.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2019 17:05
Re: 500 to vyvracia
I tak je to lákavá cena. Hodně lidem to pomohlo k novému autu.
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2019 17:58
Re: 500 to vyvracia
Ale jo, dneska se neprotínáme.
Protože já ti celou dobu oponuju tím, že i když Sandero a Aygo stojí třeba stejně, pro plno lidí je Sandero kvalitativně nepřijatelné a radši vezmou to malé Aygo. Tvou optikou ceny by Aygo nemělo mít nejmenší šanci, ale ono ji prostě má...
Avatar - Emel
11. 2. 2019 17:02
Re: 500 to vyvracia
Jak se to vezme. Sandero je povedené designově, hlavně přední maska se jim povedla. Vevnitř už je to sice slabší, jenže to jsou ta miniauta často taky (CitiGo je takové strohé... ale když jsem koukal na Aygo, tak je to snad i dobře >:-[] )
Avatar - Đawson
11. 2. 2019 19:50
Re: 500 to vyvracia
Logan-sandero srazi detaily pres ktery se ne kazdy prenese. Hlucnejsi ci osklivejsi vsak nez citigo neni, za to je o tridu vetsi, vybavenejsi a levnejsi.
Nova generace snad nedostatky odstrani, bojim se vsak, ze i zdrazi.
Avatar - woody-alien
11. 2. 2019 23:08
Re: 500 to vyvracia
Jako jo. Třeba mechanismus štelování sedačky je ostuda. Na druhou stranu si v Sanderu seřídíš výškově pásy a kapotu ti zvedá plynová vzpěra. ;-)
11. 2. 2019 23:40
Škoda jich...
Zejména v přecpaných a leckdy úzkých západoevropských velkoměstech typu Říma či Paříže (nebo i tamních menších městečkách) mají minivozy jistě své opodstatnění. Jak už zde ale zaznělo, EU si vymýšlí pořád nové a nové prvky povinné výbavy, které nejmenší auta pochopitelně prodražují výrazněji, než ta větší (a dražší). Jinak by ale vymírání minivozů trend byl opravdu absurdní i z ekologického hlediska. A Fiat by to v Evropě asi už opravdu mohl zabalit... :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
15. 2. 2019 22:11
Evropa chude...
a čím dál tím méně lidí si může dovolit druhé, třetí auto... tak to prostě je.

To mi asi ani tak moc nevadí.

Mně vadí ty herky dvoutunový, za to plný rádoby eko serepetiček.

Pořád trvám na tom, že nejekologičtější je rozumě velké auto s rozumným motorem - a zejména s dlouhou životností. Aby se nemuselo vyrábět jiné a to původní nějak likvidovat.

Ale s hubou plnou keců o ekologii si prosazují jen zajištění budoucích tržeb, i za cenu, že automobilismus úplně zlikvidují.
Jako bakterie... sežerou napadanou věc i za cenu, že pak sami chcípnou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
17. 2. 2019 20:26
To je jasne
Z tych prtavych auticiek sa im zle vyrabaju "SUV". Na to ani marketing nestaci.
Rozbalit vlákno
0