Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tak to je on! Nový Ford Focus ST využívá motor z Mustangu a poznatky z vývoje Fordu GT

Nový hot hatch se stává jedinou verzí aktuální Focusu s benzinovým čtyřválcem. K dispozici ale nadále bude i s turbodieselem.
Zpět na článek
Avatar - woody-alien
21. 2. 2019 23:05
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Náš importér Fordu má výkyvy ne nepodobné nejmenovaným pravidelným měsíčním stavům u žen. ;-) A tak zatímco minulá FieSTa byla u nás za mnohem lepší peníze než na Slovensku, tak Focus ST na začátku napálili tak, že bylo o cca 150t dražší než u vás nebo v Polsku. A GTI sice nemělo v základu 18" ani xenony....ale u nás to bylo v paketu Sport GTI za hodně výhodnou cenu.
21. 2. 2019 20:42
Re: Čumák
Moje řeč. Škaredé zvenku i zevnitř.
Avatar - white label
19. 2. 2019 20:57
Re: ST
Stejně barevné logo ///M májí dávno (u 5er od mod. r. 2000) i tzv. eMpakety. To je na ryzí eMmodel slabé "stigma". ;-)
Avatar - white label
19. 2. 2019 20:53
Re: ST
Zkus najít kombinaci dvou běžných písmen, která se nedá na nic napasovat. ;-)
Avatar - CHerokee
19. 2. 2019 17:55
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Nevím, jak na Slovensku, ale já ještě mám ceník Focusu ST - v základu byly 18" kola, 2 zónová klima, polokožená vyhřívaná Recara, vyhřívané čelní sklo, alarm..takže to nebyla taková hrůza.

Kdyby nové ST útočilo na Hyundai, tak by to bylo hodně zajímavé. Co se týká přepálené Fiesty ST...popravdě jsem ještě ani jednu nepotkal. O generaci starších jezdí dost. Ale to tež bylo za jiné peníze...
Avatar - Emel
19. 2. 2019 16:27
Re: ST
Tak SD je přece primárně označení paměťové karty SecureDigital ;-)
Avatar - iudex
19. 2. 2019 16:25
Re: ST
SD zase mne pripomína SDI, ako hladké koncernové dízle a to teda bolo všeličo, len nie dynamické.
Avatar - Emel
19. 2. 2019 16:24
Re: ST
Má ale na zádi úplně stejný symbol ///M... ani není černý nebo stříbrný :-)
[odkaz]
Avatar - white label
19. 2. 2019 16:18
Re: ST
Už jsme se shodli na SD. ;-)
Mimochodem dost dlouho existoval Focus ST bez dieselové verze a šlo to bez problémů, tohle je poměrně čerstvá záležitost, tuším až faceliftu 3. g.
Aspoň to logo ST mohlo být v naftě třeba černé/stříbrné, ne červené, jako u benzínu.
Avatar - iudex
19. 2. 2019 16:01
Re: ST
Tak potom to musí zostať len ST, aj keď sa to labelovi nepáči.
>:D
Avatar - fOE
19. 2. 2019 15:53
Re: ST
Jen 10 let pouzivani anglictiny v praci panove (rad bych zduraznil ze nepracuji "venku" >:D ), nic vic za tim nehledejte... [odkaz] :*) :*) >:D
Avatar - iudex
19. 2. 2019 15:43
Re: ST
Presne ako píšeš, M performance je stupeň pod M, a kým do čistokrvného Mka dízel nesmie, v M performance v pohode a niet dôvodu sa nad tým pohoršovať. A rovnako u Fordu: čistokrvný športiak máš RS, kde je ( a vždy bol) len benzín, kým o ligu slabšie a univerzálnejšie ST môže mať aj naftu. Teda vzťah ST-RS je presne rovnaký, ako M performance-M. ;-)
Avatar - iudex
19. 2. 2019 15:25
Re: ST
Tak pokiaľ nie si lekár či streetworker pracujúci so šlapkami, tak Tvoja dôverná znalosť venerologických skratiek je akási podozrivá. >:-[]
Avatar - iudex
19. 2. 2019 15:23
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Pamätáš si dobre, len halogény, parkovacie senzory či tempomat za príplatok (ale na rozdiel od GTI mal v základe 18ky). A súčasná FieSTa je na tom podobne, v základe napriek tej vysokej cene nie je nič, takže na príplatkoch tak 3000 zaplatíš (a dostaneš sa na sumu 25000 eur, čo je na Béčkový hotheč s trojvalcom silná káva).
Ako som písal odhad 30t eur za základný Focus ST, tak aktuálne si myslím, že to bude ešte viac. i30N je cenová výnimka, ale aj u neho silnejší model so samosvorom je cez 30t (30190 eur), obdobne MRS Trophy je za 31890 eur, GTI je rovných 31t.
Takže môj odhad je rovnakých 31000 ako GTI. A u Vás s ohľadom na "dobré zvyky" importéra to bude ešte viac. >:-[]
Avatar - white label
19. 2. 2019 14:44
Re: ST
U BMW jsou poměrně jasně vymezeny ryzí eMmodely a eMperformance verze, no a eMmodely v dieselu nejsou, stejně jako RS modely u Audi...
Avatar - fOE
19. 2. 2019 14:03
Re: ST
Vubec ne. STD je siroce pouzivano prave v tomto vyznamu a obecne (ne oborove) zname. Kdyz uz o tom diskutujeme na autoservru, tak pokud se nepletu zaznelo to nekolikrat i v Top Gearu, a jiste ne ve smyslu standard :). Takze spis naopak, chapat STD primarne jako zkratku pro "standard" nebo jinou mistni zkomoleninu je priklad bud dobreho angličtinu, nebo prave priklad te profesni uchylky. Ja se s tim jeste v tomhle smeru nikdy nesetkal (ne ze by zrovna to bylo smerodatne). ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2019 13:37
Re: ST
Aha, to je fakt... Mondeo ST je tu od Mk2... které přišlo ale až po Focusu, ne? A Fiesta ještě později...
Avatar - Emel
19. 2. 2019 13:30
Re: ST
Ále, takovejch zkratek existuje. Podle mě je v en-us STD běžná zkratka pro Standard... pokud někoho napadne sexuálně přenosná choroba, tak je to profesní nebo soukromá úchylka ;-)
Avatar - fOE
19. 2. 2019 13:15
Re: ST
Probuh, jen ne STD. Zvlast u americkeho fordu by to bylo cilem posmesku. Zaslouzene. ;-)
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 2. 2019 13:06
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
i30N je obecně výborná value/money. Ford to při představení obvykle spíš napálí, pokud by byl na úrovni Hyu, bylo by to překvapení.

Je možný, že Ford půjde u ST opět cestou mnoha příplatků... minulé ST bylo v základu s halogenama a bez tempomatu pokud si to dobře pamatuju. Pak možná... stejně ale nevěřím, že by benzín se samosvorem a 2.3EB začínal na 750, asi bych si vsadil spíš na 850 než na 750.
Avatar - white label
19. 2. 2019 12:45
Re: ST
Ano, i když ani ST verze není spjata pouze s Focusem.
19. 2. 2019 12:36
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Mas pravdu v clanu to je, jsem to vcera prehlidnul.

Jen poznamka ze cenikova cena i30N je v UK stejna nako v CR 760tis resp 26 tis liber resp 30,5tis eur v nemecku (tj v nemecku je trochu drazsi 785 tis korun)
Osobne si myslim, ze ST bude spis o tech 30tis Kc drazsi, no vsak do par mesicu nam to reknou.
V eurech v nemecku tedy nekde kolem tech 30tis euro spis lehce pres, kdyby meli anglicani pravdu, bylo by to tesne pod 30 tis euro
Avatar - Emel
19. 2. 2019 12:31
Re: Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Že nebude svor v naftě tu myslím je, nebo jsem to někde slyšel.

Na 30t Kč nevěřím... ani na 30t €.
Avatar - Emel
19. 2. 2019 12:30
Re: ST
Jo, já vím. Přijde mi ta zásadovost taková vachrlatá... VW zásadně nedělá GTI v naftě, jenom teda ve čtvrté generaci. Audi zásadně nedělá S v naftě, jenom teda u SUV. BMW zásadně nedělá ///M v naftě, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d. To je jako "zásadně nepodvádím manželku, jenom teda s Katkou".

Kratší tradice ST je svázaná s kratší tradicí Focusu jako modelu. Před ST tu byl TwinCam, XR3i, Cosworth apod. [odkaz]
19. 2. 2019 12:28
Doplnujici info - cena a samosvor jen u benzinu
Anglicani napsali jeste info navic, ktere myslim v clanku chybi (necetl jsem to znovu, tak nevim)
- ten samosvor nebude v dieselove verzi
- zakladni cena se ocekava o 1000 liber nizsi nez i30N (cca 30tis korun)
Avatar - miromen
19. 2. 2019 11:24
Re: Tak skarede auto..
To ne zvlašť, když takovy novy ceed vypada vedle noveho designově a dynamicky velmi povedeneho fokalu jak chudy přibuzny. Jak už jsem psal, jak I30 tak předevšim ceed jsou korejšti golfove a i ten vypada o něco lepe a to už je co řict, protože ten z profilu nevypada jak nedodělany kombik.
Avatar - white label
19. 2. 2019 11:24
Re: ST
Psal jsem u klasických (nízkých/no SUV) eSkových Audi. O SQ7 a minulé SQ5 samozřejmě vím. Nejde ani tak o kratší tradici Focusu, jako o kratší tradici "ST" ve srovnání s "GTI". Ať ti zdraví "Spra(jt)ví". >:-[]
Avatar - miromen
19. 2. 2019 11:16
Re: ST
Jako i souhlas, že to sjednoceni pod jedno označeni ubližuje imigi, i když je to spiš slovičkařeni a mě osobně je to v podstatě uplně jedno. S tou bačkorou je to jednoduche, prostě rad bych u auta zachoval větši kultivovanost a proto se mi spiš zamlouvaji GT nebo vyměkle HH, ale samozřejmě to auto musi i nadpruměrně dobře fungovat co do sladěnosti šasi a jizdy. Samozřejmě by to chtělo vice zkušenosti s kategorii těchto aut a možna bych přehodnotil postoj k těm většim tvrďakum.
Avatar - white label
19. 2. 2019 11:14
Re: ST
Jak už jsem psal Emelovi, eRko je sice výš, ale nemá takovou tradici, jako GTI.
Ano STD apod., by to snadno vyřešilo, u GTI je další výhodou, že má červené detaily (včetně interiéru), jiné výfuky, kola..., takže si ho s GTD nespleteš ani bez nápisu.
Hot kombi by určitě vadilo méně, než nafta, ovšem třeba pro mě by kombi nebylo, mě u GTI (a u hh obecně) nebere ani 5dv. hb.
Po vymřeni 3dv. hh se stává sportovní auto s jedním párem dveří pomalu luxusem. :-) ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2019 11:13
Re: ST
Jo, ale SQ7 je TDI a nebýt dieselgate, tak už tu podle mě vesele jezdí další eSka v naftě. RS5 TDI tu byla jako koncept v době, kdy Audi s naftou závodilo.

Focus jako takový není na trhu tak dlouho jako Golf, to je jasný... předtím tu byl Escort (Cosworth). Beru že tam ta kontinuita není taková, ale... dám si Sprite :-)
Avatar - white label
19. 2. 2019 10:58
Re: ST
KlaSické eSkové Audi (S3, S4, S5, S6, S7, S8) si taky v dieselu nekoupíš.
Ani GGTI není vrcholný Golf, ale zase má mnohem delší tradici, než eRko, nebo STéčko.
HH jsou hranicí kde končí běžná "konfekce" a začínají sportovní auta.
Na image se můžeš klidně vykašlat, nebo si dát rovnou Sprite. >:-[] ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2019 08:35
Re: ST
Focus ST není vrcholný Focus, je to spíš ekvivalent Audi S než RS. BMW sice nedělá ///M5, ale dělá ///M550d a X4 ///M40d...

Nevím, mě image asi zase tolik nezajímá, možná proto, že pro mě HotHatche žádné sportovní ikony nejsou... neberu je jako sportovní auta, spíš jako lepší spotřebku. Zajímá mě, jaké bude benzínové ST teď, v téhle generaci, v benzínu a manuálu.
Avatar - iudex
19. 2. 2019 08:20
Re: ST
Ja som v tomto niekde medzi, (bol) som rád, že GTI bolo jasne identifikovateľné ako benzínový hotheč a keďže ich je logicky menej, dávalo mu to o chlp väčšiu exkluzivitu. Na druhej strane vôbec nevnímam ako nejaký problém, že Focus ST či Octavia RS pod týmto znakom majú aj silnú naftu. Ako píše Emel, ak si niekto myslí, že mám naftu, nech, prvé naštartovanie či prvé zrýchlenie ho z omylu rýchlo vyvedie. :-) Ale ideálne by asi bolo, keby sa naftové ST značilo napr. STD.
Naopak by som prijal, keby GTI bolo aj v kombíku, nevidím logiku vyhradzovať kombi až pre najsilnejšiu verziu R (naopak logickejšie by bolo mať kombi v tej menej ostrej a dostupnejšej verzii GTI).
Avatar - white label
19. 2. 2019 01:03
Re: ST
Není to slovíčkaření, když ze tří písmen jedno změníš, jedná se o snadně/jasně/okamžitě identifikovatelný rozdíl v označení. Když se řekne Golf GTI je to jasný hh (benzínový hb), když se řekne Focus ST, může to být hh, ale taky nemusí...
Avatar - white label
19. 2. 2019 00:55
Re: ST
Jasně, chápu co tím chceš "říct", ale image tradičně sportovně orientovaných verzí se dieselovou motorizací prostě kazí, že to někomu vadí a jinému naopak ne, to je věc druhá.
Ale není náhodou, že u verzí typu RS (Renault, Ford, Audi, o Porsche nemluvě, tamto platilo i u verzí typu GTS/Turbo), Type-R, ///M (nikoli pouze ///M-performance) apod. se dieselové motorizace nevyskytují vůbec, i když by se (svého času) prodávaly výborně (minimálně v Evropě).
I VW na konci 4. g. Golfu uznal, že dieselový GGTI byl velkou chybou, kterou už v 5. g. nezopakoval, a v 6. g. se navíc vrátil GGTD, který existoval i v prvních třech generacích Golfu. Nevidím důvod proč by se např. dieselové STéčko nemohlo značit jako Focus SD, nebo DT apod. Nebo to klidně mohla být vrcholná dieselová verze v přívlastkem ST-line.
Ale ať si to Ford dělá jak chce (může klidně podobně na image STéčka rezignovat), jen ať tu pak někdo (rádoby zasvěceně) netvrdí, že Focus ST je něčím víc, než Golf GTI, tím spíš , že na jiném místě sám přiznává: "...co se HH tyče v tom jsem bačkora."
Avatar - Emel
18. 2. 2019 23:14
Re: Das Auto Syndrom
Jo, vím... byl jsem se na jeden podívat... a shodou okolností ho pak koupil Thomasino :-)
18. 2. 2019 23:07
Re: Das Auto Syndrom
Ten 300k/221kWmotor měl ještě donedávna 228kW/310k......takže také minus 10k... :-!
18. 2. 2019 22:52
Re: Tak skarede auto..
Nemají koule? Spíš love.....Mazdu teď kontroluje banka a jak víme, banky jsou ti největší kolenovrti.... :-!
Avatar - Emel
18. 2. 2019 22:35
Re: ST
Ale já (víceméně) souhlasím s miromenem... na těch písmenkách až tolik nezáleží, jako majiteli benzínové Octavie RS mi byla vcelku ukradená existence naftové RS a jako majiteli benzínového ST bych přežil, že Ozzy jezdí naftovým. Jde o ten pohled zvenku, když někdo to auto na ulici vidí... ale ten mě až zas tak moc nezajímá, pokud si někdo chce myslet, že je to nafta, tak ho rád vyvedu z omylu >:-[]

Jako dobře, asi by mi nevadilo, kdyby jezdilo modrých RS míň... ale argument při výběru auta ani barvy to moc nebyl.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 22:08
Re: ST
Když tě to slovíčkaření baví...přitom GTI a GTD jsou podobné jako vejce vejci. Ale když ti to dělá dobře :-). Přitom je to úplně stejné jako u forda.

No a ostrý Golf pokud vím už ani snad manuál nenabízí. Co se kvalit manuálu týká u ostrých fordů, doporučuju nejdříve vyzkoušet. ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 20:29
Re: Žádné ořezávátko
V podstatě všechny opravdu zachovalé Focusy I. g. vypadají dodnes dobře, hlavně hb, ideálně 3dv. ;-)
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 20:28
Re: Tak skarede auto..
Každopádně je to pro nás škoda... mazda je moc designově povedená.
18. 2. 2019 20:19
Re: Tak skarede auto..
No, já si ho přidám na "my list of potentials"..... ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 20:17
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Což není příliš velký problém nejen pro Ford. ;-)
18. 2. 2019 20:17
Re: Tak skarede auto..
Asi na to nemají “koule”, těžko říci ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 20:12
Re: Žádné ořezávátko
Já se otočím i za ST170 :-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 20:11
Re: ST
Jsi vážně tak mimo, nebo to jen hraješ?
Pročpak se asi Golf GTD nejmenuje stejně jako Golf GTI, tedy jako u Focusu ST, nebo Octavie RS??? Golfa GTI si nekoupíš ani v naftě, ani v kombíku, na rozdíl od FoST, ORS, GGTD, ty "argumentační faule".
U Golfu GTI je palivo jasné, u Focusu ST se na palivo musíš zeptat, nebo počkat, až ho před tebou nastartuje.
GTI je hh, GTD jen rychlejší dieselový Golf. Focus ST je celkově (podle toho s jakými motorem se ho prodá více) něco mezi hh na bázi Focusu a rychlejším dieselovým Focusem.
Nejlepší je nabízet pro hh obě převodovky (MT/DS), FoST bude tu druhou nabízet až 15! let po GGTI. A manuály ve Fordu nejsou v celkově o nic moc lepší, než u VW (obojí max. lehký nadprůměr), Ford (v tomto ohledu obecně) není ani Honda, ani Porsche.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 19:58
Re: Tak skarede auto..
A už hodně dlouho. A zatím žádné zprávy o změně...
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 19:56
Re: Tak skarede auto..
Jsem zvědavý na svezení, a pak uvidíme... líbí se mi ten tlustý věnec volantu. :yes:

Teď jde o to, aby nepřestřelili cenu..
Avatar - white label
18. 2. 2019 19:56
Re: ST
Jaký to byl "nový Civic" (aspoň generaci a motorizaci)?
Samozřejmě, že můžeš nabízet např. i (relativně výkonnější) dieselovou variantu, ale nemusíš ji nabízet jako STéčko, protože tím určitou SporTovnost této verze logicky celkově degraduješ. Viz i Emel 19:33.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 19:51
Re: ST
A jaký je rozdíl mezi focusem ST v dieselu a Golfem GTD? :-). Dobrý argumentační faul.

Golf GTI je určitě super, ale ostré fordy mi přišly vždy o kus více o emocích. Samo je to věc volby. A argumentovat automatem sedí na zákazníka VW, to by u Fordu nikoho nenapadlo, protože ve VW se o takových manuálech, jaké mají fordy, může zdát. Na druhé straně zákazníkům golfu je to asi jedno. Většině, a tak už snad ani nemají na výběr.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 19:34
Re: 206kW/420Nm....
To je smutné no, že to kupují lidé, co autům nerozumí... taky znám jeden čipovaný medializovaný případ.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 19:33
Re: ST
Určitě, širší nabídka je vždycky lepší... akorát ti pak hrozí, že se pohled na to auto zprůměruje. Nebo pokud je 80% v naftě, pak tedy "váženě zprůměruje". Ale benzínová verze je pořád stejně dobrá a kombík mně osobně dává největší smysl a mrzí mě, že se jich nedělá víc.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 19:29
Re: Tak skarede auto..
Myslím, že to jsou spíš prodeje Qashqaiů, Atec, 3008 a Tiguanů... a Korejci posbírali kupce třebas Fiatu. Ale to je asi fuk, čísla jsou čísla.
18. 2. 2019 19:04
Re: Tak skarede auto..
To nemá smysl dál komentovat ;-)
Avatar - fOE
18. 2. 2019 19:04
Re: Das Auto Syndrom
MB je MB, Audi je Audi a BMW je BMW. Kazdy prodava za to za kolik muze prodat a tihle zjevne prodavat umi. Nam nezbude nez 1) to akceptovat, 2) kouknout se jinam, nebo 3) vychytat super nabidku, ale komu to pisu... ;-)
Avatar - miromen
18. 2. 2019 18:58
Re: Tak skarede auto..
Jednoznačně patři a ty se mužeš dal přesvědčovat jak chceš. :-!
Větši nabidka byla ta 4 valcova takže pořad nevim o co se jako snažiš a pišeš jen blaboly.
A kup si co chceš, tebe evidentně uspokoji cokoliv.
18. 2. 2019 18:38
Re: Tak skarede auto..
Mrkněte se na prodeje "Korejců" a hned budete mít jasno proč.... :-!
18. 2. 2019 18:31
Re: Tak skarede auto..
Já bych si troufl říct, že i dost napravuje.... ;-)
18. 2. 2019 18:29
Re: Tak skarede auto..
Jo, tahle módní vlna na tom má samozřejmě také značný podíl ;-)
Avatar - miromen
18. 2. 2019 18:28
Re: ST
Jednou tu někdo poukazoval na to, jak novy civic skončil v nějakem testu posledni a navic je drahy a ohaněl se golfem GTI. Na to jsem mu napsal to, že ten běžny civic mu klidně muže za pohybu vyčarovat větši usměv na tvaři než golf gti. Jinak ja patřim zrovna k těm co rozhodně neodsuzuji možnost vyběru a pokud možno co největši individualizaci vybav. Takže jestli někdo nabidne auto přehnaněji bez motoru nebo u HH naftu je mi celkem jedno.
18. 2. 2019 18:26
Re: Tak skarede auto..
No tak uvidíme, prodeje 2019 hodně napoví i první půlka. Ne že bych to Fordu nepřál, ale za tu strategii 3hrnků by zasloužil vytrestat ;-)
18. 2. 2019 18:24
Re: Tak skarede auto..
Miromene prober se, to že tobě se líbí neznamená, že ostatním musí taky. Mě se nelíbí, vypadá ja čerstvě vytaženej kapr z rybníka. Celkově se o harmonii linek a různých tvarů také nedá mluvit... Rozhodně nepatří k nejpovedenějším ve třídě, i oba korejci i30 se Ceedem vypadají lépe než nový Focus.

A k těm 3hrnkům - vždyť nic jinýho nevyrábí, tj kdo chce benzínový Ford nemá jinou možnost...

Já nemám předsudky ke 3 hrnkům, mám jedem doma od PSA v atmo verzi v autě do města, kam 3hrnek tak nějak už patří. Do nižší střední je to pro modely již od! Ale dál ne. Raději půjdu do Golfa 1.5TSI nebo Ceedu 1.4T než do 3hrnkovýho Focusu ;-)
18. 2. 2019 18:24
Re: Tak skarede auto..
Přesně, Mazdě chybí nová MPS..... ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 18:17
Re: Žádné ořezávátko
Taky v tom (od začátku) vidím částečnou inspiraci 1er.
Ale zase tak zle, jako 1er (5dv. hb) to nevypadá, designově je to jakýsi hybrid Fo3 a 1er, naštěstí to není mix toho horšího z obou, což je samozřejmě dobře.
18. 2. 2019 18:13
Re: ST
Ford stáhl FRS s 350k z prodeje jen proto, že s daným naladěním už E6d/WLTP nesplňovali. Z toho samého důvodu i další automobilky stáhly vozy z prodeje. A nebylo jich málo. Že nestíhaly homologace byla jen výmluva. Co nestíhaly byly úpravy motoru, výfuku a ECU, aby mohly plnit nové normy. Takže je málo pravděpodobné, že se ještě FRS s 350k kdy vrátí. Spíš to vidím na těch 300-320k max... :-! To samé postihlo Renault s MRS. Určitě by nešli do té 1.8 kdyby nemuseli.... :-!
Avatar - twistedTSD
18. 2. 2019 18:13
Re: Tak skarede auto..
Určitě? Nedávno tu někdo o těch motorech psal úplně opačné info.
Avatar - white label
18. 2. 2019 18:09
Re: ST
Zatímco co dieselový Focus ST v kombíku je, proti Golfu GTI (výhradně jako hb v benzínu), naopak úplným opakem rodinného vozu. >:D >:-[]
Tvá soudnost a schopnost věcně argumentovat je tradičně na bodu mrazu a při obhajobě Fordu jsi schopen napsat opravdu cokoli, tahle tvá reakce je jen dalším příkladem. ;-)
18. 2. 2019 18:09
Re: 206kW/420Nm....
No to samozřejmě. Jen podmínkou je, že ten SW musí být rozpoznatelný, což dle majitele autorizovaného servisu nekdy není možné ani na Ford diagnostice, protože se hlásí jako originál.

A ano, hodně RSek prý odešlo i mj. tím, že jim majitelé dávali čočku za studena. Protože třeba teď v zimě mi kolikrát nestačí ani 15 km, aby se teplota oleje zvedla z 50-ky ...
Avatar - miromen
18. 2. 2019 18:00
Re: ST
Znamějši vlastně nejznamějši je pro to, že jde o jakysi etalon. Na druhou stranu se jedna zřejmě o nejusedlešiho zastupce mezi HH. Prostě jestli je tu nějaky zastupce mezi HH, ktery se nejvic hodi pro rozvoz děti do školek a škol nebo za nakupy do kaufu tak je to pravě to GTI.
Avatar - white label
18. 2. 2019 17:54
Re: Žádné ořezávátko
Ale Focus I. g. (zejména 3dv. hb) byl designově dokonalý a přitom (i designově) úplně nový. Pamatuji, když jsem ho poprvé viděl naživo, bylo to tehdy fakt NĚCO!
A takový Focus RS I. g. je dodnes (mimo jiné) krásným autem, ze mě designově jednoznačně tím nejpovedenějším FoRS v rámci všech tří generací.
18. 2. 2019 17:49
Re: ST
Ja som sa o RS na webe docital toto:
The 2019 Focus RS is in the works , is getting new Ohlins adjustable dampers and lighter but more rigid chassis and a more advanced RDU with cooling
The new RS will be wider and longer than current RS and will still make just 350 HP, but the car as a whole will be 40-50 lbs lighter
Also a new 6 speed Manual with dual mass flywheel and way better interiors and exterior too is on works

Source is from a friend who works for PR at Ford Belgium
Avatar - miromen
18. 2. 2019 17:48
Re: Tak skarede auto..
Designově se nezadařilo u jednoho z nejpohlednějšich zastupcu třidy ? Kde ty na ty hlody chodiš. A 1.0EB je s přehledem nejprodavanějši motorizace. Jo a jde o 3 valec jen pro upřeněni tvych hlodu a předsudku.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 17:46
Re: Tak skarede auto..
To ale není vina focusu, ale módy v crossoverech a SUV.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 17:42
Re: Tak skarede auto..
S těmi třemi válci souhlasím, to je průšvih, proto bych si Focuse nekoupil. Ale tato verze to trochu napravuje...
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:40
Re: Tak skarede auto..
Bavíme se ale o evropských prodejích, ne?

S designem - mně se to celkem líbí... je teda fakt, že spíš ty sportovní mutace než ta klasika s chromovou maskou. Ale obecně si nemyslím, že by měl být design nějaký zásadní problém. Ono nalijme si čistého vína... jediný fakt hezký Focus byla první generace (na svou dobu).

1.0EB je celkem osvědčená motorizace, konkurence v dané třídě a ceně nemá nic lepšího a proti 1.6 atmo je to určitě lepší svezení. Protivná je torzka v základu, ale zase kombík má myslím víceprvek vždy...

Ještě je tu aspekt ceny... výprodejové ceny minulé generace byly samozřejmě hodně zajímavé a proti nim ceny novinky nejsou právě podbízivé.

I přesto... sečteno a podtrženo... já jsem ochotný vsadit v absolutních číslech na plusko (Evropa 2019 vs. 2018).
Avatar - white label
18. 2. 2019 17:38
Re: ST
Golf GTI je (záměrně) klasický hh mířící i na běžnější klientelu, ale neméně tak Focus ST (v rámci nabídky Fordu/Focusu). Můžeš se třeba stavět na hlavu, ale tak to prostě je.
A tím, že se Focus ST nabízí i s turbodieselem, navíc i jako kombi, to pro Focus platí ještě víc, než pro Golf GTI, který se jako kombi nikdy nenabízel a od 5. g. se nabízí výhradně v benzínu, stejně jako v 1. a 2. g.
Nehledě nato, že Golf GTI je pojmem obecně nesrovnatelně známějším, než jakým je Focus ST.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2019 17:37
Re: Tak skarede auto..
Tak to si zle pochopil statistiky :-) Focus pada prudko dole.. v EU chce konkurovat Golfu na 1. mieste ale za 2018 sa dostal iba na 15. miesto a to bol v 2012 najpredavanejsim autom planety, takze nie, nie je onho vysoky zaujem a preto je Ford Europe v strate, kedze Focus dosiahol najvacsi prepad predajov -9% z prvej 19tky.
Ak sa chce automobilka zachranit z cervenych cisel a jej druhy najpredvanejsi model si ludia nekupovali kvoli krase, priestrannsoti, spolahlivosti, ale kvoli podvozku, tak je velmi nepravdepodobne aby sa jej to podarilo zlepenim BMW1 profilu, Fiat Tipo zadku a predku podla dusiacej sa ryby.. kludne mohli tazit z evolucie MK3 bez nepopularneho faceliftu. Focus az zbytocne nafukli na rozmery stareho Mondea, asi chcu konkurovat lepsie predavanej Octavii, ale ten interier len zdoraznuje dizajnove trapenie sa Fordu.

Ford nepochopitelne zaspal nastup hybridov a teraz odradza zakaznikov trojvalcami a trapi sa s EV tak ako VW. Naopak Toyota svojmu najpredavanejsiemu auto udelila najvacsi upgrade z konkurencie.. vyrazny narast jej predajov je isty..
18. 2. 2019 17:32
Re: Tak skarede auto..
To sice je nová generace, ale design prodává a tady se moc nezadařilo. Sázka jen na 3hrnky není to pravé ořechové a diesel je všeobecně na ústupu... předchozí generace jela v ČR hodně na atmo benzinech 1.6 při cenách již od, případně 1.6TDCI ;-) Litrový EB takovou popularitu nemá...
Avatar - wakantanka
18. 2. 2019 17:24
Re: Das Auto Syndrom
Nezabúdaj ale na emisie a platby za ne. Niekde to vykryť musia. :-)
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:23
Re: Žádné ořezávátko
Myslíš třeba ve srovnání s Octavií I ;-)?
Avatar - wakantanka
18. 2. 2019 17:18
Re: Žádné ořezávátko
Prvý Focus tiež priestorom nejak neoplýval a interiér tiež nesadol každému a aký bol nakoniec úspešný.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 17:15
Re: Tak skarede auto..
To viš, stači přesedlad z vyborneho přemisťovadla, do vyborneho auta. Ale jinak jak už jsem nejednou psal tak co se HH tyče v tom jsem bačkora. Každopadně krabice mi nesmi domu i kdbych měl na pateři uzel.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:14
Re: Tak skarede auto..
Můj tip je, že zvrátí a připíše mírné plusko (v absolutních číslech). Je to nová generace a ta obvykle znamená vzestup, navíc byl loňský rok ovlivněný WLTP.
18. 2. 2019 17:11
Re: Tak skarede auto..
Pověz mi, co myslíš tím předsudkem? Fordy jsem doma měl 2 a 3hrnek mám doma taky v malém autě do města ;-)
18. 2. 2019 17:08
Re: Tak skarede auto..
Přesně tak. Můj tip je, že nezvrátí a sešup bude pokračovat...
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 17:07
Re: Tak skarede auto..
Spíše na své pozitivní zkušenosti s ostrými fordy. A není to jedna zprofanovaná anketa...Focus vyhrál ve více zemích.
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:02
Re: Tak skarede auto..
Ještě že ty jsi tak zázračně prozřel >:-[]
Avatar - Emel
18. 2. 2019 17:01
Re: Tak skarede auto..
Astra je s -30% (-27% dle Carsalesbase) jasně looser of the year.

Focus ztrácí dle focus2move značných 12%, dle carsalesbase ale jen 6% segmentu, který má jako celek -9%. Každopádně... letos se bude lámat chleba, buď to nová generace zvrátí, nebo bude pokles pokračovat.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 16:56
Re: Tak skarede auto..
Zajem zakazniku je duležity pro automobilku. A jestliže dnes zakaznici jdou evidentně po něčem jinem respektive upřednostňuji u aut jine věci než před lety, jako jsou třeba krabice, asistenty a jine "podružnosti" než samotny zaklad auta tak je to spiš smutne. A nebo takovych předsudkařu jako si ty je taky zřejmě vic než dost.
18. 2. 2019 16:50
Re: Tak skarede auto..
Jj absolutní čísla jdou neúprosně dolu...
Avatar - iudex
18. 2. 2019 16:40
Re: Tak skarede auto..
Záujem zákazníkov je samozrejme najdôležitejší a ako píšem nižšie, o Focus záujem je, a to vysoký (3. miesto v EU a medziročné zlepšenie pozície).
Avatar - iudex
18. 2. 2019 16:39
Re: Tak skarede auto..
Máš pravdu, treba pozerať na predaje. A Focus je za r 2018 európskou trojkou; dokonca si medziročne o miesto polepšil (keď predbehol predtým tretiu Astru). ;-)
Ale keď to myslíš v absolútnych číslach, tak samozrejme stráca, ako všetky tradičné segmenty, ktoré klesajú na úkor populárnych SUV.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 16:36
Re: ST
To nic neměni na tom, že GTI bude "jen" GTI a pochybuji, že se kdy na tom něco změni. Pořad to bude spiš vuz pro běžnějši klientelu a k tomu mu nepomuže ani trojspojka nebo samosvor na zadni napravě.
18. 2. 2019 16:31
Re: Tak skarede auto..
Prostě 100 lidí, 100 chutí :yes:
Avatar - miromen
18. 2. 2019 16:30
Re: Tak skarede auto..
Proč pech ? Focus vypada paradně a je jedno, že se najde spoustu těch, kterym se nelibi a taky těch, kterym se "nemuže" libit.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 16:28
Re: Das Auto Syndrom
S tým RWD súhlasím, väčšina kupovala 1er napriek RWD, nie kvôli nemu (a tých RWD fajnšmekrov bola aj tak "drvivá menšina"). Ale na cenu RWD vplyv iste malo (nehovoriac o R6), takže keď bude 1er technicky plne mainstreamová, tak bude proste výrobne lacnejšia. Teda buď zlacní, alebo bude mať výrobca väčšiu maržu. A ktoré riešenie BMW uprednostní, asi netreba dvakrát tipovať. 8-s Ostatne ako píšeš aj konkurencia nie je lacnejšia len preto, že má plebejskú techniku. Dokonca taký Mercedes A ma úplne šokoval s cenou A35 AMG, základná cena takmer 50t eur (bez príplatkov). Za hatchback so štvorvalcom a 304k. :no:
18. 2. 2019 16:26
Re: Tak skarede auto..
Jo, to máš pravdu. Golf je v Evropě hegemon,pořád přes 450tis ks, Octavka 220tis, Focus 199tis, všichni ostatní velcí hráči 110-160tis ks - Leon, Auris, Megane, P308, A3 a třeba i MB A ;-)
Avatar - white label
18. 2. 2019 16:22
Re: ST
Focus ST by byl velmi rád "JEN" Golfem GTI (od Fordu).
Nový Focus ST konečně dostane skutečný samosvor a dokonce i dvojspojku, tu ovšem až 15! let po Golfu GTI (V. g.) a 17 let po Golfu R32 (IV. g.).
18. 2. 2019 16:17
Re: Tak skarede auto..
No evidentně se design nového Focusu příliš nezamlouvá i spoustě dalších lidí, nejen Aresemu. Pech, viď? ;-)
18. 2. 2019 16:11
Re: Tak skarede auto..
Tak zájem zákazníků je o dost důležitější než novinářská anketa, výrobci nevyrábějí pro něčí modré oči a tleskání novinářů, ale kvuli zisku z prodeje ;-) Já netvrdím, že je to krám, je to dobrý auto, ale podivný design a pouze 3hrnky v benzínu ho sráží k zemi...
Avatar - Emel
18. 2. 2019 16:11
Re: Tak skarede auto..
Jako jo... ale Astra měla v roce 1999 670t a loni 158t, Megane měl 465t v roce 2004 a 138t loni... takže ono je to spíš tak, že Golf (a jeho "klony") jsou výjimkou v jinak padající kompaktní třídě.
18. 2. 2019 16:05
Re: Tak skarede auto..
Ale hlavně v letech 2000-2003 měl Focus prodeje k 500tis ks, od té doby jen padá. Loni 199tis ks... Tj ohrožoval vážně Golf, nyní je rozdíl v Evropě víc jak 250tis ks...
Avatar - fOE
18. 2. 2019 16:02
Re: Das Auto Syndrom
Pokud na mainstreamove technice jezdici audi a MB drzi premiove ceny, nema BMW duvod slevit. Samozrejme musi pak pocitat s nasledky (pokud jdou dole s technikou meli by zvednout neco dalsiho, treba takovy interier se u BMW primo nabizi).

PS: Nemyslim si ze by RWD kdy prinaselo nejake zasadni prodeje navic, spise naopak. Na kazdeho zakaznika M135i, ktereho kdy RWD pocket rocket prilakala se vsadim, ze se nasel nejmene jeden dalsi zakaznik, ktereho od nakupu jeho vysnene 118i odradilo "s RWD nikam nevyjedu" anebo "je to nebezpecnejsi nez FWD" anebo "nechce se mi priplacet za xDrive".
Avatar - Emel
18. 2. 2019 16:01
Re: Tak skarede auto..
To je pravda, v Evropě spadl z #11 na #15 s -11.9%. Na druhou stranu to bylo ovlivněné nástupem nové generace...
Avatar - miromen
18. 2. 2019 15:59
Re: Tak skarede auto..
Jasně prodeje dělaji auto autem. Tak hlavně, že jsou na vzestupu takove "parodie" jako jsou dačie nebo škodovky. A on ten focus neni jen pojem, bohužel pro tebe.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 15:55
Re: Tak skarede auto..
A už je tu krom kolovratku arese i dalši.
18. 2. 2019 15:41
Re: Tak skarede auto..
Sázíš na zprofanovanou novinářskou anketu? Lepší je koukat na prodeje, co lidi a firmy koupují - Focus dost ztrácí ;-)
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:32
Re: Tak skarede auto..
Aha a proto je nový Focus v Česku a i jiných zemích vyhlášen autem roku? :-)

Jestli srovnáváš s Mazdou 3, tak tam se mi líbí. Jen ji chybí k ST konkurenční motor a víceprvková náprava vzadu.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:27
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Vidím to podobně. Aspoň, že tady zůstal 4 válcový motor!
18. 2. 2019 15:27
Re: Tak skarede auto..
Jo s designem exteriéru Ford tápe už dlouhou dobu... nebo chodí jeho designéři hodně na ryby, jak Fiesta, tak Focus vypadají jak kapr po výlovu >:D
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:26
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Mám Fiestu ST a zkušenost s RSem. Manuály perfektní, o to nemám strach.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:24
Re: 206kW/420Nm....
Jo, pak ale padá záruka a dopadá to špatně...viz čipnuté RSa. Zdaleka ne všechny případy byly těsněním.
Avatar - CHerokee
18. 2. 2019 15:22
Re: Das Auto Syndrom
Vidím to podobně. Na papíře to vypadá dobře, stejně jako na fotografiích. Zvlášť přitažlivě vypadá ten tlusťoučký volant se správným vykrojením. Uvidíme, pro mě v blízké budoucnosti asi hlavní adept na další auto na každodenní ježdění.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 15:12
Re: ST
Ani potenciálne. Z logiky veci po 350k generácii predsa nemôžu prísť s 300k, nemôžu prísť ani s rovnakým výkonom, len s vyšším. No a zdá sa, že pri súčasnom splnení najnovšej emisnej normy zrejme nevedia z 2,3ky dostať viac, ako doterajších 350k. Preto tie úvahy o hybride, teda že by 2,3ka zostala na +/- doterajšom výkone a o zvyšok by sa staral elektromotor/baterky.
18. 2. 2019 14:55
Re: ST
Ještě je tu potenciálně 300k, 4x4 pro RS........ :-!
18. 2. 2019 14:53
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Pšššššššššššššttt!..... ;-)
Avatar - iudex
18. 2. 2019 14:18
Re: Das Auto Syndrom
Tiež sa obávam, že budeš bližšie realite Ty. Ono mám pocit, že sa zdražuje hromadne; ak má auto viac výbavy, vyšší výkon či objem, tak je to argument pre zdraženie. A ak náhodou má jednoduchšiu techniku, menší objem a pod., tak sa nájdu argumenty typu asistenčné systémy a aj tak je to dôvod pre zdraženie. >:-[] Najlepší príklad budiž nová 1er. Doteraz sa argumentovalo prémiovou technikou, predsalen RWD či 3,0 R6 boli drahšie záležitosti a dalo sa to sčasti pochopiť. Človek by preto čakal, že s prechodom na mainstreamovú techniku, FWD a R4 sa bude zlacňovať, ale chyba lávky, čítal som, že BMW už dopredu upozorňuje, že nová 1er bude rovnako drahá, ako tá predošlá. 8-s
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 14:11
Re: Žádné ořezávátko
Plastový interiér řešil facelift celkem obstojně, bylo to jedno z mála aut, která si mohl mít i s kůží na palubce a na dvěřích, jen tak mimochodem.... hezký ten interiér zrovna nebyl.

Kufr měl v případě kombi 482l, není to moc, ale zase byl celkem rovný, a nakládací hrana byla v rovině s podlahou.

Diesel 2.0 TDCi, který má ST verze patří rozhodně k tomu lepšímu na trhu i co do spolehlivosti a kultivovanosti.

A nevím, proč bych nemohl diskutovat s Fokusem ST TDCi pod Fokusem ST, kde se píše i o TDCi (tohle není RS). No, já si ho ale nekoupil.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2019 14:07
Tak skarede auto..
..ze este aj vo vrcholnej specifikacii je smiesne a cudne, akoby pozliepanec z roznych auto mimo akejkolevek dizajovej harmonie som este u ziadnej znacky nevidel. Taktiez ak ma byt toto interier pre rok 2019 tak vo Forde poriadne zaspali :no: Akoby sa snazili vytvorit protiklad druheho extremu jednoduchosti a cistoty tvarov u Modelu 3.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2019 14:02
Re: Žádné ořezávátko
>:D Minuly Focus bol otrasne stiesnene auto s najmensim kufrom siroko daleko, pretlacitkovanym plastovym skaredym interierom, kupit si to s hrkotavym dieslom tak sa hanbim prispiet do diskusie o RS >:D
18. 2. 2019 13:49
Re: Das Auto Syndrom
Tak dle představených parametrů je jasné, že průběh bude proti současnému RS na vrcholu výrazně plošší (280 PS vs. 350 PS, ale 420Nm vs.470Nm s overboostem). Řekl bych, že se projevem a průběhem křivek bude blížit minulému ST (184kW, 360Nm s overboostem), tzn. silný střed, plochý vrchol. kde nad nějakých 4.800 se už nic moc nedělo, i když šlo motor vytáčet pomalu až k 7.000. RS má špičku mnohem ostřejší a zátah lineárnější.
18. 2. 2019 13:40
Re: Aspoň jeden benzínový čtyřválec!
Jo, konečně alespoň jedna koupitelná verze Focusu. Pořádný 4válec 2,3l a velmí pěkných 280k. Ještě udělat něco s designem a bude to fajn auto ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 13:35
Re: 206kW/420Nm....
Pokud tě zajímá mé MK4, tak mrkni na Moje.auto, je tam recenze a celých 7 let, co jsem auto měl popsáno - servis. Takže bych tady vypisoval dost věcí po druhé a zaplevelil tím diskuzi >:D Na každém autě se něco najde, nevím, co způsobilo co, ale měnil jsem celou spojku s dvouhomtou i převodvoku, jelo to, ale ten zvuk byl děs :/ Cena taky...
18. 2. 2019 13:34
Re: 206kW/420Nm....
Což určitě nebude, obzvláště u anglických firem, kde i u minulých generací bylo v nabídce x plug in zařízení (mnohé s několika různými mapami), kdy přehrát mapu znamenalo 5 -10 minut, a dle samotného dealera byl některý modifikovaný SW na diagnostice zcela nerozpoznatelný. A třeba minulý dvoulitr, kde to SW byl schopen vytáhnout někde k 220kW/500Nm, jel naprosto pekelně. 2.3-ka vychází z dvoulitru (prodloužený zdvih), takže potenciál tam bude obdobný ...
18. 2. 2019 13:25
Re: 206kW/420Nm....
Nemal som ziadny problem ani na emisiach, ani nic podobne. Pouzivam to hlavne ako zelezo, len dodrziavam servis a nejazdim s tym ako prasa. Samotne pohonne ustrojenstvo je kazdopadne dobre. Jasne, zajtra moze klaknut cosi za 1500 eur, ale to asi patri k autu, co ma za sebou polku cesty na mesiac. Vyhoda tych poFL Euro 5 naftakov bola, ze aj po chipe su stale dost umiernene, takze nezozeru poloosi, nerozsype sa hned lozisko spojky a take tie ostatne dobre veci.

Objavuju sa ine zavady, co zazivam, lebo som este nemal auto cez dvesto tisic :-) Rano v mraze sa obcas prve sekundy po starte rozpisti volnobezka na alternatore, odhnil mi pravy zadny parkovaci senzor (udajne tiez casta choroba), sklo som uz menil dvakrat (neviem preco mam tolke stastie, ale mam pripoistene), ludia na parkoviskach zabudli, ze sa nemaju opierat dverami o ostatne vedla stojace auta a tak.

A ta tvoja spojka asi nebola problem, skor dvojhmota zobrala prevodovku, nie?
Avatar - fOE
18. 2. 2019 13:19
Re: ST
Tak padni komu padni, dat takovouhle featuru do auta, ktere lidi budou pravidelne / dlouhodobe prohanet po okreskach a amatersky i po okruzich, je proste na facku. To nemuze jinak nez znicenim brzd skoncit. Podobne elektronicke siditka maji sve misto v konfekci, kde si clovek projede rychleji jednu dve zatacky kdyz ma zrovna naladu po ceste z prace,ale ne v HH. Jen dobre ze sel ford do sebe a aktualni ST bude v tomhle poctive.
18. 2. 2019 13:16
Re: Žádné ořezávátko
ja som kupoval novu fiestu 2018 st line a dal mi dealer 50 tisic zlavu + 5 rokov zaruku ako nic. a to som sa nemusel ani snazit, myslim si ze ked clovek pride za dealerom tak na taketo auto 70-100K ako nic.
Avatar - fOE
18. 2. 2019 13:12
Re: Das Auto Syndrom
Muj tip je cenikovka 35k E, a jsem pripraven stavit male pivo na to ze ta vysledna cena bude blize te mnou tipovane, nez-li 30k.
Avatar - miromen
18. 2. 2019 13:11
Re: ST
Tak jestli ma i součastna fiesta st nějake slabši misto tak to jsou pravě taky brzdy.
Avatar - iudex
18. 2. 2019 13:11
Re: Das Auto Syndrom
Tak iste môže hroziť, že motor bude pocitovo plošší, ako silnejšie fúkaný variant z RS (ktorý rozhodne za plochosť nekritizovali). Ale samotná automobilka zdôrazňuje jeho točivosť (The brand says the unit is the most free-revving Focus ST motor yet), tak snáď to nebude žiaden 1,2TSI. ;-)
Avatar - Ozzman
18. 2. 2019 13:09
Re: 206kW/420Nm....
Ve 210 jsem ji taky měl ještě dobrou >:-[] Zažil jsem i dvě koncernová TDI, kde se spojka měnila už ve 120 a 160 tisících, takže se to děje i jinde.

Pokud už na chip jezdíš takhle dlouho, tak to vypadá, že to bylo uděláno dobře, co STK ?
18. 2. 2019 13:06
Re: 206kW/420Nm....
Ja tomu na druhej strane celkom rozumiem. Urcite sa pripravuju na RS a tym padom exotiku nechavaju lezat ladom. Len to je take to klasicke v automobilovom svete. Ze predaju auto a povedia "toto je to najlepsie, co vieme postavit". A potom o tri mesiace pridu s tweaknutou verziou, ktora ma tu a tam lepsie parametre a povedia "nie, nie, zaplat nam o 10% viac a TOTO je to najlepsie, co vieme postavit".
Avatar - iudex
18. 2. 2019 13:05