Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
EU v tom má jasno,
KANKUNEN
| 20. 2. 2019 12:41
Snížit emise zavedením EV a následně zavřít elektrárny. Aspoň nebudeš pít mlíko od krávy 400 km vzdálené
.
Avatar - xmarek
EU se dohodla, stát se dohodl ...
xmarek
| 20. 2. 2019 14:22
Ne, že bych byl proti snížení emisí u aut, ale co mi tato informace: [odkaz] ve výsledku přinese? Já bych řekl, že podvědomě ... "Zase ta EU, špatná EU ..." Ale koho do toho ve výsledku zahrnuji? Jsem já EU? Ano i ne. Takže kdo je to ta EU? Jak vypadá? Příjde Vám to zmatené? ...
Neo: To nebylo jenom jako?
Morpheus: Pro tvůj mozek ne.
Neo: Když se zabiješ v Matrixu, tak umřeš i tady?
Morpheus: Tělo bez mozku je k ničemu.
Avatar - Hittman
Když
Hittman
| 20. 2. 2019 14:43
vidím tu úvodní strašnou fotku, kdy kupa trolejí bude hyzdit krajinu (věřím, že k tomu nedojde), tak mne napadá, kudy budou jezdit nadměrné náklady (na výšku)??
Když
ericn
| 20. 2. 2019 16:36
Tak jestli se budou stavět troleje jako naše dálnice, můžeme být poměrně v klidu >:D :-)
Když
adamzprahy
| 21. 2. 2019 00:33
Jak píšu níže, u Frankfurtu jsem to už viděl. Je zajímavé, že v DE jde jen tak postavit čtvrtý pruh a ještě s trolejemi, ale v ČR nejsme schopni ani zrekonstruovat 2 pruhy jedné dálnice během desetiletí...
Avatar - wakantanka
Když
wakantanka
| 21. 2. 2019 09:20
Keď sú prachy a sa chce, tak sa dá :-)
Když
Orm
| 20. 2. 2019 19:09
Já vidím veliký přínos v tom, že kamiony konečně zůstanou tam, kam patří, tedy v pravém pruhu, a nebudou omezovat a ohrožovat ostatní.
Když
topten
| 20. 2. 2019 19:45
nejspis pujde o snizeni normovane spotreby podobne jak se u osobaku meri podle NEDC nebo WLTP, tedy na nejakym, dejme tomu 100km dlouhym okruhu.
takze to poresi hybrid.
nejakych 100kWh aku + elektromotor = hmotnost plus maximalne tuna, coz u nakladaku neni problem. navic spalovaci motor bude moct byt s polovicnim vykonem, tedy mensi, lehci a uspornejsi, protoze maximalni vykon je ted vyuzitej stejne jenom pri rozjezdech a vyjizdeni kopcu a s tim pomuze elektromotor a spalovaci motor pojede vetsi dobu v optimalnejsim rezimu a tedy s mensi spotrebou.
vem si takovej mohelnicak - klesani o 300 vyskovych metru znamena cca 25kWh potencialni energie pro 30t nakladak. kdyz se z toho podari zrekuperovat 15kWh, tedy 60%, tak na tu energii nakladacek pojede mozna az do olomouoce ciste na elektriku ….

hybrid ma u nakladaku snad jeste vetsi smysl nez u osobaku, prinejmensim u tech, co nejezdi jen po dalnicich
Avatar - wakantanka
Když
wakantanka
| 21. 2. 2019 09:19
Tona najviac vlastnej váhy, znamená pri súčasných limitoch o tonu menej odvezeného nákladu. Dlhšie súpravy, ktoré už aj niekde jazdia by z diaľnic stiahli každý tretí kamión. V globále úspora emisií v podstate hneď s minimom investícii.
Když
topten
| 21. 2. 2019 15:36
jestli maj jit emise CO2 o 30% dolu, tak moc jinejch realnejch moznosti nez hybrid nemas, to vis moc dobre.
tuna navic u nakladaku problem neni
Avatar - wakantanka
Když
wakantanka
| 21. 2. 2019 21:36
Hybrid áno ale najväčší zmysel má v mestskej a regionálnej doprave. Na diaľkové prepravy bude lepšia tá dlhšia súprava.
Když
adamzprahy
| 21. 2. 2019 00:30
Nedávno jsem jel kolem Frankfurtu a tam už roste čtvrtý pruh dálnice s trolejí. Krajinu to nijak nehyzdí, jenom si myslím, že ty náklady musejí být šílené a taky nevím jak to na desítkách až stovkách km bude vyřešené s výpadky a poruchami.

Každopádně ani bych se nedivil kdyby firma co tohle umí stavět za to lobbovala v EU. Myslím, že jsem někde slyšel, že to dělá Siemens. Ti mají hodně prostředků jak to protlačit to do EU s tím, že Němci mají hotové řešení a zkušenosti, takže doporučí firmu která s tím má (jako jediná?) zkušenosti a všem ji doporučuje (popř. ani nebude existovat jiná firma schopná tohle vyvinout)...trochu konspirace, ale zároveň by mě to nepřekvapilo. Všímám si toho poslední dobou víc a víc, že tyhle eko regulace jsou zcela jistě velký business (pro někoho).
Avatar - Dinar
Když
Dinar
| 21. 2. 2019 14:53
Ale to je přesně to správné řešení, a ne jen jednoho problému. Dostat náklad nebo kamiony na železnici je utopie, z mnoha důvodů, dostat výhodu železnice na silnici, jde naopak celkem snadno. Postavit na EU dálnicích troleje nad pravým pruhem, necpat do kamionů těžké baterie, neřešit infrastrukturu jejich dobíjení, je ekonomicky násobně výhodnější, plus výhoda vláčku kamionů jedoucích konstantní rychlostí, žeádné závody trucků, tohle řešení má podstatně více výhod než nevýhod. :yes:
Ekošílenství EU...
Arese
| 20. 2. 2019 21:23
... je evidetně bezbřehé. Odhaduju, že po likvidaci evropské silniční dopravy dojde na katalyzátory methanu, zaražené do zadku skotu.... :-O
Avatar - Hittman
Ekošílenství EU...
Hittman
| 21. 2. 2019 07:26
Ne, to přejdeme na šváby, kobylky a podobnou havěť..
Troleje
Nicco
| 21. 2. 2019 10:03
Konecne zpusob, jak udrzet kamionaky ve svem - PRAVEM - pruhu.