GT86 s "polovičnou" cenou predajú v našich končinách pár kusov, koľko predajú pri tejto cene Supry? Ja viem že technika BMW, ale má Toyota dostatok solventných klientov ako má práve BMW ?
ondreii patrně, stejně jako mnoho jiných JDM příznivců, trpí dojmem, že prodeje nové Supry budou závislé zejména na fanoušcích z JDM fór a skupin, kteří vyznávají 2JZ a striktně japonskou techniku, čímžto je pro ně nová Supra neměcký bastl...
(můj soukromý názor je, že 95% kritiků žádnou Supru nikdy neřídilo a 99% z nich na žádné nové auto v této cenové hladině nemá)
aj vizaz je podobna bmw ... a hoc sa mi to paci viac ako tie kdejake 30 rokov zvejkane napuchle zuvacky so stuttgartu s motormi vzadu ci v strede stejne by som od toyoty som cakal "viac osobitosti" a kusok aj vlastneho ducha....
ono dnes si clovek skor za dane prachy uz kupi SUV velar ako nejaku supru... je to tak... a mat tie prachy a moznosti sam by som rozmyslal rovnako :yes:
Ano, technika BMW v mainstreamovém autě. Trochu divně pak těch 1.8M působí,když Z4 M40i stojí 1.67M. Jistě, u BMW se připlácí...za kola, za světla, za head-up atd. Ale stejně mám obavu, aby to se Suprou nedopadlo jako s Březinou. Tedy s Otokarem, aby nedošlo k mýlce. ;-) "Každý ho chválil, nikdo nečetl."
To bylo trefné. A ti, co ho čtou, mu často nerozumí.
Mi se to auto líbí, ale tato cenovka je příliš sebevědomá. S kým se chtějí srovnávat a komu konkurovat? Prémii asi ne. Porsche Cayman? Těch se u nás prodá jak prstů na jedné ruce. Z kupátek jiných značek toho moc úspěšného na trhu není .... napadá mě Mustang, ale i Bullitt v plné palbě vyjde do 1,5 mio, ačkoliv už bude vyprodaný.
Spíše se obávám, že to bude velmi podobné jako u GT86. 8-s
Tak mě mustang prošel, děcka dozadu vejdou a kufr to má. Ale moje žena před svatbou věděla, že kombi TDI nebude nikdy moje volba. Na druhé straně není to dailly car, ženě bych ho navíc nesvěřil (manuál), takže musí být menší druhé auto 5 dvéřové.
Cayman je cenově podobný. Otázka je zda se vůbec dá mezi toyotou a porsche srovnávat. Jízdně nevím, v supře jsem nejel. Caymanu sice chybí na papíře 6ti vál, ale jízda pecka. Mustang je gt na dálnici a dlouhé táhlé zatáčky i přesto že se dost snaží. Ta cena 1,8 je moc a to se ani nemusí srovnávat s bmw.
Me cena prijde super, tech 123k beru jako priplatek za pevnou strechu a za tu cenu nedostanes holotu jako u BMW. Kdyz zkousnu trochu kosmicky design, tak se jevi jako dobra koupe. Otazka je, za kolik se da Toyota realne koupit, protoze u BMW se da nejaka sleva vzdycky domluvit.
Snad by nebyl takový problém, nabízet aspoň dvě verze výbavy, jednu full a jednu naopak s důrazem na nižší cenu a hmotnost, a ta by pak mohla stát minimálně o nějakých 250 tis. méně.
A neni to jedno? Jeste nikdy nemela zadna sportovni Toyota hlavni odbytiste v zemich stredni a vychodni Evropy a ne jinak tomu bude i u nove Supry. Dulezity je, ze tu je ta moznost ji koupit, coz mi u mnoha japonskych aut na evropskem trhu chybi.
Myslíš že inde vo svete ľudia neriešia pri podobných autách a cenách aj image a určitú spoločenskú prestíž? Veď sám dobre vieš kto a čo k vám vozí do servisu.
Nez japoncum zezelenal mozek a chteli svymi hybridy a elektro auty zachranit planetu (dodnes pamatuji na to komicke sbarveni monopostu Hondy ve F1), tak nabizela temer kazda japoncka znacka nejaky sportovni model. Staci vzpomenout - Celica, MR2, Supra, Eclipse, 3000GT, 240SX, Skyline, RX-7, SVX, NSX... vsechno prakticky legendarni modely, ktere se zejmena v severni americe velmi dobre prodavaly. Celica diky rallye-image i v Evrope. I kdyz se trh pro sportovni auta mainstreamovych znacek od 90. let dost zmensil, tak si porad myslim, ze minimalne v severni Americe by mohla Supra zabodovat.
A zrovna Toyota opravdu nema spatnou image, byt u nejmladsi generace si mozna prechodem od sportaku k hybridum udelala image auta pro duchodce a eko-aktivisty, ale to by mely prave modely jako GT86 nebo aktualne Supra zmenit.
Pro me jako pro kluka, ktery mel v detsvi plakat zlute MR-2 Turbo, ktery si pamatuje zabery Celicy GT-4 v Castrol barvach z rallye a ktery vyrostl na serii Fast and Furious s ikonickou Suprou Mk IV v prvnim dilu, mela Toyota vzdy image sportovni znacky bez ohledu na jeji portfolio v poslednich letech.
Samozrejme, zakaznici Benze jsou jina krevni skupina, ale to neznamena, ze by na trhu nebylo pro sportovni Toyotu misto.
Zelenej mozek maj vojáci = prostě zkažený maso >:D
Svět se prostě mění = a při 100 000 000 aut co vychrlíme na planetu ročně = prostě nejde kašlat na důsledky = jako se to snaží prosazovat pár diskutujících na ACZ ;-)
Je super že tu je zase Supra a jinak trochu dnešní reality = no věřil bys před pár lety že Golf nebude nejprodávanější Volskwagen [odkaz] >:-[]
Ja si tie autá ktoré si vymenoval, veľmi dobre pamätám. Na niektorých som mal možnosť sa aj previezť, ale tie autá bodovali hlavne výhodným pomerom cena-výkon-image. Preto mám obavy o predajnosť tejto Supry, keďže stojí + - rovnako ako brat bez strechy od BMW a hlavne v kontexte predajnosti/nepredajnosti skoršieho počinu GT86/BRZ.
suhlas... toto bude o par kusoch.. investicie stali cely majland... a vyvoj trval roky a ono to preda par aut ... divny to svet
PS: ak by si nahodou bol u nas na nakupoch tak v optime maju vystaveny pro ceed aj stingera .. vcera som sa pokochal :yes:
PS: inak ten pro ceed nic ine len kombik... taky kusok stylovejsi voci klasickemu kombiku ale inak docela rovnaka obluda s batohom tu som sa aj kusok sklamal. ... uz stinger je ine maso .. krasneho modreho tam maju ( takato modra [odkaz] ) .. a je famozny ... :yes:
Vzhledem k tomu, že chtějí prodat jenom zanedbatelných 900ks v celé Evropě, což jsou mizivé prodeje pod úrovní supersportů s trojnásobnou nebo čtyřnásobnou cenovkou, tak je cena celkem nízká. 900ks prodají v podstatě za jakoukoliv cenu. Ano, kdyby chtěli prodávat 5000ks ročně, tak je ta cena úplně mimo mísu, ale takto myslím o cenu vůbec nejde, prostě taková trofejní záležitost pro pár fandů značky a ti zaplatí cokoliv.
Mno to sú veľmi konzervatívne ciele. Predsa len je to Toyota, ktorá proste svojim portfóliom neoslovuje kupcov prémie a toto je v cenovej hladine prémie. Ak by to malo znak Lexusu, ešte by som cenovej politike ako tak rozumel.
v “plnke” a na to že to necestuje cez pol sveta tak tá cena je celkom sebavedomá. Keď bude nejaký entuziaziata chcieť holú-bosú Supru ? Pôjde to? Má to špéru v základe ?
Za mňa je to cenové sklamanie.
Ano, mohli využít toho, že supru budou bouchat v Evropě a nechat zákazníky výbavu volit, ale předvedli japonskou klasiku, ber jak je nebo nech být, bohužel to znamená příliš vysokou cenu, v Japonsku to z nostalgie někdo koupí, podobně v USA, v Evropě to ale bude naprostá okrajovka.
No lebo tu paranoju tu predvadzas dlhodobo a vsade pchas nejaku politiku.
Japonci odjakziva maju vybavy postavene takto s minimalnymi moznostami zmeny a zrazu je aj v tom politika 8-s
Mna by skor zaujimalo, kedy sa prejavi zrusenie 10% dovozneho cla na cene aut dovazanych z Japonska.
Hmmmmm?......ok. Je politika a politika. Uskutečnění tohoto projektu trvalo 7 roků a jelikož jsem projekt pozorně sledoval, tak tě můžu ujistit, že tam hrála politika velkou roli. Jednalo se hlavně o politiku vnitropodnikovou a mezipodnikovou, ale i politika EU tu hrála svou roli.
The reality of the Supra’s development is that it was done in isolation from the BMW Z4. Once the dimensions of the platform were finalized, the test mules were created and the Germans and Japanese went their separate ways. They weren’t even allowed to talk to each other courtesy of European Union anti-trust laws, which meant that these cars were tuned in a way unique to each company’s philosophy.
1) Fanoušci na ní nemají
2) Krůty dneska chtějí SÚVy
3) Tento segment je poněkud v krizi (končí třeba SLK - i když je to něco trochu jinýho)
4) Cena je vyskoká - koukni na ´tang V8....a nepleťte mi, že je to něco jinýho, to vím taky
5) Dražší Japonci se BYkupují hubou. Prodávaj se se ale D3, který lidi platěj penězma.
je to auto pre fajnsmekrov a labuznikov.... takze tu ozaj nemozeme cakat predaje na urovni nejakeho golfu gti to je jasne
tento segment uz coskoro bude len o par autach... nie je to ziadna chvilkova kriza ale tvrdy ustup z pozicii.... casy sa proste menia.... aj priority.... inak za mna za 1,8 melona urcite radsej corvette ako tohto aligatora :yes:
ale co ta hmotnost? kompaktne 4,3m auticko o cistej hmotnosti 1,5 tony? ved tolko nevazi hadam ani 4 kolkove 500X posadene velkostne na podobnom podoryse .... a teraz si predstavme kde by supra bola keby vazila este aspon o 200kg menej a skutocne mala aj hmotnost sportoveho vozu danych rozmerov .... ach jo... :*) .. tak krasne auto a ono je to defakto tazka krava na urovni tigiho sportagu a pod... to ma olovene kolesa alebo kde je ta finta....
....asi potřebovali celý vůz vyvážit. Začínáš s těžkým motorem vpředu a to musíš potom někde dál kompenzovat. I taková malá 1er s B58 šestiválcem má přes 1500kg....
to auto ma razvor fabie .. a dlzku fabie combi... ta je ale voci toumto udajne sportovemu autu o vyse 400kg lahsia... neskutocne... zlaty lotus evora .. to je dnes snad jediny ozajstny sportiak ako ma byt ... a nie nejake premotorovane tazke monstrum :yes:
evora... evora.. uz som sa opravil... evora je vacsia a pride mi presne nieco podobne ako supra.. lenze hmotnost evory je uplne inde.... asi ako aj cele auto... zlaty lotus ;-)
Tak vono to nejsou kecy = ten V6 3,5 Toyoty v Lotusu má výkon jak V12 od Astonu :-)
A je vtipný že v opravdový Toyotě trochu podobný tý Evoře = je motor z BMW >:D
Nicméně ekonomicky to chápu = náklady na vývoj nemalý = prodejnost těžko říct zas tak tragická jak tu někdo věští jen podle našich reálií nebude ale nějakej zázrak taky ne. Takže společnej vývoj včetně společnýho motoru = bohužel dávaj smysl a maj logiku
A to se týká i malýho IS doteď používajícího techniku GS = logicky tam hledaj spoječnej vývoj = snížení nákladů
Sametový 3.5 l V6 od Toyoty znám intimně (Aurion v Austrálii). Škoda, že se nevešel do plánů Toyoty, když se rozhodli "oživit" Supru.... :-! (Ano, myslím, že RWD verze tohoto motoru nebyla, i když TRD supercharged verze tohoto motoru dávala v roce 2006 241kW a 400Nm, což je blízko tomu, co dnes v Supře dává B58).
No ništ proti ale porovnávať Lotus s nejakým GT-čom ktoré sa dá používať ako daily nie je zrovna ideál. Môj rodiný sedan ide cez 300 takze aj ten Lotus má čo doháňať >:-[]
Ono se to pindá...holinky jako hodinky, obojí se natahuje. Jeho bezdůvodná nenávist vůči vrtuli se prolíná každou diskuzí, tady to odnesla i Supra. ;-)
Ve stejné výbavě vychází Z4 na 1 895 608 Kč, takže cenový rozdíl je tam asi 70 tisíc (pokud si připlatím u Supry za metalízu). V porovnání s řadou 718 od Porsche jsou to pořád slušné ceny.
Já si teď nakonfiguroval Z4 M40i v podstatě s veškerou výbavou kromě elektrických sedaček, head-up displeje a asistenčních systémů. Výsledná cena 1 818 000,-. Řekl bych že má Supra velký problém. Jedině že by k nákupu jako dárek přihodili nějakýho Yarise >:D
Kto by chcel auto bez strechy za 1.8M ? :-)
Problem pre Supru fakt nevidim, teda okrem toho, ze susedia a babenky pojdu skor po tej Z4. A samozrejme kadernici :-)
Pokud vezmu minuloug generaci Supry v provedení 2JZ-GTE měla 243 kW a 442 Nm, o dvě dekády později máme o pár kW víc s motem, ze kterého nikdo nikdy nevytáhne tak lehce víc výkonu a šílenosti s 1000+ HP s toho taky nevzniknou, za mě je tato generace celkem zklamání, čekal jsem pecku a místo toho dorazil těžký průměr, který minul generaci pokud vezmu v potaz výkon a ovladatelnost o moc neposunul.