Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Toyota Supra se už dá koupit i u nás. Za 1,8 milionu

98 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
GT86 s "polovičnou" cenou predajú v našich končinách pár kusov, koľko predajú pri tejto cene Supry? Ja viem že technika BMW, ale má Toyota dostatok solventných klientov ako má práve BMW ?
ondreii
Mám obavy, že právě kvůli technice BMW těch solventních klientů Supry moc nebude.
webpaja
Dá se to nějak osvětlit?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
ondreii patrně, stejně jako mnoho jiných JDM příznivců, trpí dojmem, že prodeje nové Supry budou závislé zejména na fanoušcích z JDM fór a skupin, kteří vyznávají 2JZ a striktně japonskou techniku, čímžto je pro ně nová Supra neměcký bastl...

(můj soukromý názor je, že 95% kritiků žádnou Supru nikdy neřídilo a 99% z nich na žádné nové auto v této cenové hladině nemá)
Anonym
:yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Můj soukromý názor je, že se s těma procentama = držíš příliš při zemi :-)
STiRA3
Přesně, tohle není žádná Supra, ale převlečené BMW. Co na tom má být pro JDM fandy zajímavého? Musela by mít japonské DNA, aby zaujala.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To teprv uvidíme = viz docela dost rozdílný [odkaz] ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj vizaz je podobna bmw ... a hoc sa mi to paci viac ako tie kdejake 30 rokov zvejkane napuchle zuvacky so stuttgartu s motormi vzadu ci v strede stejne by som od toyoty som cakal "viac osobitosti" a kusok aj vlastneho ducha....

ono dnes si clovek skor za dane prachy uz kupi SUV velar ako nejaku supru... je to tak... a mat tie prachy a moznosti sam by som rozmyslal rovnako :yes:
webpaja
Nech si už ty vyčpělé kecy, dehonestuješ jimi akorát sám sebe. Kdo chce sporťák bere v potaz Supru a ne Velar.
Jsi jak škráblá deska.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, technika BMW v mainstreamovém autě. Trochu divně pak těch 1.8M působí,když Z4 M40i stojí 1.67M. Jistě, u BMW se připlácí...za kola, za světla, za head-up atd. Ale stejně mám obavu, aby to se Suprou nedopadlo jako s Březinou. Tedy s Otokarem, aby nedošlo k mýlce. ;-) "Každý ho chválil, nikdo nečetl."
Avatar - CHerokee
CHerokee
To bylo trefné. A ti, co ho čtou, mu často nerozumí.

Mi se to auto líbí, ale tato cenovka je příliš sebevědomá. S kým se chtějí srovnávat a komu konkurovat? Prémii asi ne. Porsche Cayman? Těch se u nás prodá jak prstů na jedné ruce. Z kupátek jiných značek toho moc úspěšného na trhu není .... napadá mě Mustang, ale i Bullitt v plné palbě vyjde do 1,5 mio, ačkoliv už bude vyprodaný.

Spíše se obávám, že to bude velmi podobné jako u GT86. 8-s
VŘSDR
A kam dám děcka? Kdo mi to doma schválí? Ani ten pes ne.. Další vlhkej dělám.
VŘSDR
Dream
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nesmíš uvažovat jako žebrota, děti vozí manželka v ravce.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Takhle se můžeš ptát u jakýhokoliv 2-dv. kupátka nebo roadsteru. Tak prostě nejsi pro takový auto cílovka.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak mě mustang prošel, děcka dozadu vejdou a kufr to má. Ale moje žena před svatbou věděla, že kombi TDI nebude nikdy moje volba. Na druhé straně není to dailly car, ženě bych ho navíc nesvěřil (manuál), takže musí být menší druhé auto 5 dvéřové.
Avatar - Dinar
Dinar
Nějaká diskuse bez mustanga? Nemyslitelné. >:D
Supra zadní sedačky nemá, je to ryzí malý sporťák, ne “pětimetrové” GT.
dulak
Odpoveď je m140i. Je to kompromis, 5dveří, 6 valců, 250kw. Design sice srovnat nejde ale cenou je taky jinde.
ProchyTom
Cayman je cenově podobný. Otázka je zda se vůbec dá mezi toyotou a porsche srovnávat. Jízdně nevím, v supře jsem nejel. Caymanu sice chybí na papíře 6ti vál, ale jízda pecka. Mustang je gt na dálnici a dlouhé táhlé zatáčky i přesto že se dost snaží. Ta cena 1,8 je moc a to se ani nemusí srovnávat s bmw.
Avatar - praděda7
praděda7
Cayman pouze s 4 válcem.....ale v nabídce je i opravdová převodovka.... ;-)
Avatar - white label
white label
Mustang je sice taky kupé, ale tohle je úplně jiný svět...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ano , Supra je fakt typicky predstavitel mainstreamu.... Ved ho tak aj vyvijali, ze ano.
Tu cenu som cakal tak o 200-300k nizsiu.
Avatar - praděda7
praděda7
Cena o 200-300k nižší by byla pod cenou Z4. To by bylo politicky neúnosné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hlavně ekonomicky neúnosné = což ví i u Toyoty [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Z4 uz stejne nemame tak ake pod cenou Z4?... ale stejne ta cena je vysoka suhlasim....
Avatar - praděda7
praděda7
Jak že Z4 nemáme.....?

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hlavně všechny ceny dou a pudou dost nahoru [odkaz]
mozgog
... já o půl milionu nižší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 12:10 :-!
traveldrive
Já První? To som tu už nikde videl.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Este bude zakladny motor, ale o 0.5M asi nie.
Avatar - praděda7
praděda7
Z4 nelze s pevnou střechou....to bude fundamentální požadavek pro kupce, který "nemusí" kabrio.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Me cena prijde super, tech 123k beru jako priplatek za pevnou strechu a za tu cenu nedostanes holotu jako u BMW. Kdyz zkousnu trochu kosmicky design, tak se jevi jako dobra koupe. Otazka je, za kolik se da Toyota realne koupit, protoze u BMW se da nejaka sleva vzdycky domluvit.
webpaja
Z4 s R6 v pěkné výbavě za 1,8mio
Avatar - white label
white label
Snad by nebyl takový problém, nabízet aspoň dvě verze výbavy, jednu full a jednu naopak s důrazem na nižší cenu a hmotnost, a ta by pak mohla stát minimálně o nějakých 250 tis. méně.
Avatar - euro89
euro89
A neni to jedno? Jeste nikdy nemela zadna sportovni Toyota hlavni odbytiste v zemich stredni a vychodni Evropy a ne jinak tomu bude i u nove Supry. Dulezity je, ze tu je ta moznost ji koupit, coz mi u mnoha japonskych aut na evropskem trhu chybi.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslíš že inde vo svete ľudia neriešia pri podobných autách a cenách aj image a určitú spoločenskú prestíž? Veď sám dobre vieš kto a čo k vám vozí do servisu.
Avatar - euro89
euro89
Nez japoncum zezelenal mozek a chteli svymi hybridy a elektro auty zachranit planetu (dodnes pamatuji na to komicke sbarveni monopostu Hondy ve F1), tak nabizela temer kazda japoncka znacka nejaky sportovni model. Staci vzpomenout - Celica, MR2, Supra, Eclipse, 3000GT, 240SX, Skyline, RX-7, SVX, NSX... vsechno prakticky legendarni modely, ktere se zejmena v severni americe velmi dobre prodavaly. Celica diky rallye-image i v Evrope. I kdyz se trh pro sportovni auta mainstreamovych znacek od 90. let dost zmensil, tak si porad myslim, ze minimalne v severni Americe by mohla Supra zabodovat.
A zrovna Toyota opravdu nema spatnou image, byt u nejmladsi generace si mozna prechodem od sportaku k hybridum udelala image auta pro duchodce a eko-aktivisty, ale to by mely prave modely jako GT86 nebo aktualne Supra zmenit.
Pro me jako pro kluka, ktery mel v detsvi plakat zlute MR-2 Turbo, ktery si pamatuje zabery Celicy GT-4 v Castrol barvach z rallye a ktery vyrostl na serii Fast and Furious s ikonickou Suprou Mk IV v prvnim dilu, mela Toyota vzdy image sportovni znacky bez ohledu na jeji portfolio v poslednich letech.
Samozrejme, zakaznici Benze jsou jina krevni skupina, ale to neznamena, ze by na trhu nebylo pro sportovni Toyotu misto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zelenej mozek maj vojáci = prostě zkažený maso >:D

Svět se prostě mění = a při 100 000 000 aut co vychrlíme na planetu ročně = prostě nejde kašlat na důsledky = jako se to snaží prosazovat pár diskutujících na ACZ ;-)

Je super že tu je zase Supra a jinak trochu dnešní reality = no věřil bys před pár lety že Golf nebude nejprodávanější Volskwagen [odkaz] >:-[]
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja si tie autá ktoré si vymenoval, veľmi dobre pamätám. Na niektorých som mal možnosť sa aj previezť, ale tie autá bodovali hlavne výhodným pomerom cena-výkon-image. Preto mám obavy o predajnosť tejto Supry, keďže stojí + - rovnako ako brat bez strechy od BMW a hlavne v kontexte predajnosti/nepredajnosti skoršieho počinu GT86/BRZ.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... toto bude o par kusoch.. investicie stali cely majland... a vyvoj trval roky a ono to preda par aut ... divny to svet

PS: ak by si nahodou bol u nas na nakupoch tak v optime maju vystaveny pro ceed aj stingera .. vcera som sa pokochal :yes:

PS: inak ten pro ceed nic ine len kombik... taky kusok stylovejsi voci klasickemu kombiku ale inak docela rovnaka obluda s batohom tu som sa aj kusok sklamal. ... uz stinger je ine maso .. krasneho modreho tam maju ( takato modra [odkaz] ) .. a je famozny ... :yes:
Šimpanz
Vzhledem k tomu, že chtějí prodat jenom zanedbatelných 900ks v celé Evropě, což jsou mizivé prodeje pod úrovní supersportů s trojnásobnou nebo čtyřnásobnou cenovkou, tak je cena celkem nízká. 900ks prodají v podstatě za jakoukoliv cenu. Ano, kdyby chtěli prodávat 5000ks ročně, tak je ta cena úplně mimo mísu, ale takto myslím o cenu vůbec nejde, prostě taková trofejní záležitost pro pár fandů značky a ti zaplatí cokoliv.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno to sú veľmi konzervatívne ciele. Predsa len je to Toyota, ktorá proste svojim portfóliom neoslovuje kupcov prémie a toto je v cenovej hladine prémie. Ak by to malo znak Lexusu, ešte by som cenovej politike ako tak rozumel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
v “plnke” a na to že to necestuje cez pol sveta tak tá cena je celkom sebavedomá. Keď bude nejaký entuziaziata chcieť holú-bosú Supru ? Pôjde to? Má to špéru v základe ?
Za mňa je to cenové sklamanie.
Avatar - woody-alien
woody-alien
U nás (nevím, jestli zatím nebo natrvalo) si moc vymýšlet nemůžeš. [odkaz]
Love it or Leave it. :-)
Avatar - speedfred
speedfred
U takého auta bezpečnostných asistentov ako v “mamacar” :no:
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jj, být to na mně, tak bych jim v té výbavě udělal pořádnej vítr. :-) Ale s tímhle nas.íraj i u daleko dostupnějších aut typu Miaty.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Souhlas, spousta zbytečností... nejde o rodinný vůz na každý den.
Avatar - praděda7
praděda7
Kua kluci...musíte myslet politicky..... ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, mohli využít toho, že supru budou bouchat v Evropě a nechat zákazníky výbavu volit, ale předvedli japonskou klasiku, ber jak je nebo nech být, bohužel to znamená příliš vysokou cenu, v Japonsku to z nostalgie někdo koupí, podobně v USA, v Evropě to ale bude naprostá okrajovka.
Avatar - praděda7
praděda7
....to jo, ale za tím je "těžká politika".... ;-\
Avatar - Beefcake
Beefcake
To uz je slusna paranoia.
Avatar - praděda7
praděda7
Proč?
Avatar - Beefcake
Beefcake
No lebo tu paranoju tu predvadzas dlhodobo a vsade pchas nejaku politiku.
Japonci odjakziva maju vybavy postavene takto s minimalnymi moznostami zmeny a zrazu je aj v tom politika 8-s
Mna by skor zaujimalo, kedy sa prejavi zrusenie 10% dovozneho cla na cene aut dovazanych z Japonska.
Avatar - praděda7
praděda7
Hmmmmm?......ok. Je politika a politika. Uskutečnění tohoto projektu trvalo 7 roků a jelikož jsem projekt pozorně sledoval, tak tě můžu ujistit, že tam hrála politika velkou roli. Jednalo se hlavně o politiku vnitropodnikovou a mezipodnikovou, ale i politika EU tu hrála svou roli.
The reality of the Supra’s development is that it was done in isolation from the BMW Z4. Once the dimensions of the platform were finalized, the test mules were created and the Germans and Japanese went their separate ways. They weren’t even allowed to talk to each other courtesy of European Union anti-trust laws, which meant that these cars were tuned in a way unique to each company’s philosophy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Levný Supry s 4válcem se tu prodávat nebudou = teď určitě ne a moc to nečekám ani do budoucna
Avatar - white label
white label
Píší, že to má aktivní diferenciál.
Avatar - speedfred
speedfred
Hej našiel som ho tam,to je asi najlepšia položka v tej nutnej výbave.
MariAchi
...no prosim, a pak ze jsou priplatky na japonciky drahe, takhle levnou metalizu nema ani Sandero >:D
Anonym
R8 jí má zadarmo, čili jsou pořád drahé.
>:D :-!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Dalsi "obed zadarmo" ? :-)
Anonym
1) Fanoušci na ní nemají
2) Krůty dneska chtějí SÚVy
3) Tento segment je poněkud v krizi (končí třeba SLK - i když je to něco trochu jinýho)
4) Cena je vyskoká - koukni na ´tang V8....a nepleťte mi, že je to něco jinýho, to vím taky
5) Dražší Japonci se BYkupují hubou. Prodávaj se se ale D3, který lidi platěj penězma.
Mig_35
900 kusů pro Evropu na tento rok - vyprodáno.
Anonym
U nás se jich prodá málo
U nás se jich prodá málo
U nás se jich prodá málo

A ty si ji určitě nekoupíš. Body 1) a 5)
Ale budeš se za ní bít...trapnými komenty >:-[] :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je vyprodáno
Je vyprodáno
Je vyprodáno

Jo a je dobře že někdo zkouší i dneska auta jako Toybaru nebo tohle = jo a taky si ani jedno z nich nejspíš nekoupim ;-)
Mig_35
Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Fostka >:-[]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to auto pre fajnsmekrov a labuznikov.... takze tu ozaj nemozeme cakat predaje na urovni nejakeho golfu gti to je jasne

tento segment uz coskoro bude len o par autach... nie je to ziadna chvilkova kriza ale tvrdy ustup z pozicii.... casy sa proste menia.... aj priority.... inak za mna za 1,8 melona urcite radsej corvette ako tohto aligatora :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale co ta hmotnost? kompaktne 4,3m auticko o cistej hmotnosti 1,5 tony? ved tolko nevazi hadam ani 4 kolkove 500X posadene velkostne na podobnom podoryse .... a teraz si predstavme kde by supra bola keby vazila este aspon o 200kg menej a skutocne mala aj hmotnost sportoveho vozu danych rozmerov .... ach jo... :*) .. tak krasne auto a ono je to defakto tazka krava na urovni tigiho sportagu a pod... to ma olovene kolesa alebo kde je ta finta....
Avatar - praděda7
praděda7
....asi potřebovali celý vůz vyvážit. Začínáš s těžkým motorem vpředu a to musíš potom někde dál kompenzovat. I taková malá 1er s B58 šestiválcem má přes 1500kg....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to auto ma razvor fabie .. a dlzku fabie combi... ta je ale voci toumto udajne sportovemu autu o vyse 400kg lahsia... neskutocne... zlaty lotus evora .. to je dnes snad jediny ozajstny sportiak ako ma byt ... a nie nejake premotorovane tazke monstrum :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic proti Lotusu ale Elise má rozvor 2300 mm

Ten rozdíl je danej většim zadnim převisem Cupry = což je u zadokolky spíš dobře ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
evora... evora.. uz som sa opravil... evora je vacsia a pride mi presne nieco podobne ako supra.. lenze hmotnost evory je uplne inde.... asi ako aj cele auto... zlaty lotus ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo Evora s šestiválcem od Toyoty = to sou paradoxy ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
evora 400 ... zrychlenie 4,2s.... ;-) .. maximalka 300... supra este ma co dohanat

mne to pride ako nejake bmw ta supra... proste tazka krava s obmedzovacom ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To víš šestiválec Toyota vs šestiválec BMW >:-[]
webpaja
Kecy kluci, Lexus btw zvažuje BMW i6 pro své modely.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak vono to nejsou kecy = ten V6 3,5 Toyoty v Lotusu má výkon jak V12 od Astonu :-)

A je vtipný že v opravdový Toyotě trochu podobný tý Evoře = je motor z BMW >:D

Nicméně ekonomicky to chápu = náklady na vývoj nemalý = prodejnost těžko říct zas tak tragická jak tu někdo věští jen podle našich reálií nebude ale nějakej zázrak taky ne. Takže společnej vývoj včetně společnýho motoru = bohužel dávaj smysl a maj logiku

A to se týká i malýho IS doteď používajícího techniku GS = logicky tam hledaj spoječnej vývoj = snížení nákladů
Avatar - praděda7
praděda7
Sametový 3.5 l V6 od Toyoty znám intimně (Aurion v Austrálii). Škoda, že se nevešel do plánů Toyoty, když se rozhodli "oživit" Supru.... :-! (Ano, myslím, že RWD verze tohoto motoru nebyla, i když TRD supercharged verze tohoto motoru dávala v roce 2006 241kW a 400Nm, což je blízko tomu, co dnes v Supře dává B58).
Avatar - speedfred
speedfred
No ništ proti ale porovnávať Lotus s nejakým GT-čom ktoré sa dá používať ako daily nie je zrovna ideál. Môj rodiný sedan ide cez 300 takze aj ten Lotus má čo doháňať >:-[]
webpaja
Ono se to pindá...holinky jako hodinky, obojí se natahuje. Jeho bezdůvodná nenávist vůči vrtuli se prolíná každou diskuzí, tady to odnesla i Supra. ;-)
webpaja
Kolik RWD aut jsi řídil? Myslíš, že by jsi dokázal poznat auto s motorem uprostřed a vepředu? Mícháš zase hlouposti a bohužel nevíš.
Avatar - white label
white label
Ještě, že každý nemá ty Lotusy tak důkladně projeté, jako ty... :*) >:-[]
Avatar - speedfred
speedfred
>:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
_Karel_
>:D
Avatar - fOE
fOE
>:D >:D
webpaja
Cupra? 8-s >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo fuj = překlep >:D Na co já to myslim >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A viz já 12:32 malý 1er ve verzi hatchback trochu hrabalo = i s menšim motorem
Vantage
Ve stejné výbavě vychází Z4 na 1 895 608 Kč, takže cenový rozdíl je tam asi 70 tisíc (pokud si připlatím u Supry za metalízu). V porovnání s řadou 718 od Porsche jsou to pořád slušné ceny.
koblih
Já si teď nakonfiguroval Z4 M40i v podstatě s veškerou výbavou kromě elektrických sedaček, head-up displeje a asistenčních systémů. Výsledná cena 1 818 000,-. Řekl bych že má Supra velký problém. Jedině že by k nákupu jako dárek přihodili nějakýho Yarise >:D
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kto by chcel auto bez strechy za 1.8M ? :-)
Problem pre Supru fakt nevidim, teda okrem toho, ze susedia a babenky pojdu skor po tej Z4. A samozrejme kadernici :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Snad ten smajlík na konci znamená, že ta poslední věta byl jen vtip. :-)
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak nejak :-)
Tueurix.
Pokud vezmu minuloug generaci Supry v provedení 2JZ-GTE měla 243 kW a 442 Nm, o dvě dekády později máme o pár kW víc s motem, ze kterého nikdo nikdy nevytáhne tak lehce víc výkonu a šílenosti s 1000+ HP s toho taky nevzniknou, za mě je tato generace celkem zklamání, čekal jsem pecku a místo toho dorazil těžký průměr, který minul generaci pokud vezmu v potaz výkon a ovladatelnost o moc neposunul.
webpaja
Jo tak, ty už víš jaká je ovladatelnost? No hurá...sem s vlastními pocity a zkušenostmi.

A pak prosím ještě tu o plném světě 1000-ci koňových Super ;-)
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, kamaráde, kdyby Boltovi přivázali na nohu 50kg kouli, tak by tu stovku pod 10sec také nezaběhl..... :-!