Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra se už dá koupit i u nás. Za 1,8 milionu

Aleš Dragoun
Diskuze (98)
Fanoušci Toyoty Supra se konečně dočkali páté generace kultovního kupé. Už je k mání i na českém trhu.

Pátá Supra A90 debutovala po sedmnáctileté přestávce na autosalonu NAIAS v Detroitu. Kupé vzniklo v úzké spolupráci s BMW, je založeno na platformě CLAR a prakticky představuje dvojče roadsteru Z4 série G29. Kooperace pochopitelně pomohla ušetřit náklady. Sportovní toyota se také nevyrábí v Japonsku, ale u našich jižních sousedů, v továrně Magna Steyr ve Štýrském Hradci (Grazu).

Supra, tedy vlastně oficiálně GR Supra je v České republice k mání v jediné verzi: s třílitrovým řadovým šestiválcem přeplňovaným jediným twin scroll turbem. I ten pochází z Mnichova a dává 250 kW a 500 N.m a je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou, řadí se páčkami pod volantem. Čtyřventilový agregát DOHC má proměnné časování a přímý vstřik. Takřka 4,38 m dlouhé a 1570 kg těžké kupé s ním dokáže uhánět maximálně dvěstěpadesátkou, než zasáhne elektronika. Z klidu na stovku zrychlí během 4,3 s.

Česká cena třílitrové verze (Supra se vyrábí i s čtyřválcovým dvoulitrem) byla stanovena na rovných 1.800.000 Kč. Za ni ale dostanete plně vybavené auto s adaptivním podvozkem. Kromě základních a dnes již povinných elektronických asistentů máte ve standardu i kontrolu trakce, předcházení kolizím s nouzovým brzděním, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu a upozornění na opuštění jízdního pruhu.

Toyota zůstává u dálkově ovládaného centrálního zamykání místo bezklíčkového otevírání. Komfortní prvky dále zastupují vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, samočinná dvouzónová klimatizace a head-up displej, pokud si posádka chce dobít mobily, nepotřebuje kabel... Supra ve vybavena předními adaptivními LED světly s automatickým nastavováním výšky i denními diodami.

Řidič má sedačku elektricky nastavitelnou, japonská automobilka zvolila kožené čalounění, ale kromě přírodního materiálu také umělé. Ani s bederní opěrkou není třeba hýbat manuálně. Přední sedačky nepostrádají vyhřívání. Multimediální systém Touch 2 s osmipalcovou obrazovkou obsahuje navigaci a slouží jako výstup zadní parkovací kameře, audio JBL má 12 reproduktorů.

Sáhodlouhý seznam příplatkové výbavy nečekejte. Je v něm jediná položka. Tedy vlastně šest, ale jedná se o barvy. V základu si totiž Supru odvezete domů pouze žlutou, za červenou Prominence a pět metalíz (bílou, stříbrnou, šedou, černou a modrou) dáte navíc 22,5 korun. A to je vše...

Toyota Supra – základní technické údaje
Motor3.0 Twin Scroll Turbo
Převodovka/pohon8A/zadní
Zdvihový objem [cm3]2998
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min-1]250/5000-6500
Točivý moment [N.m/min-1]500/1600-4500
Maximální rychlost [km/h]250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1570
Cena [Kč]1.800.000

Aleš Dragoun
Diskuze (98)

Doporučujeme

Avatar - praděda7
25. 2. 2019 11:57
Re: Čekal jsem víc...
Jo, kamaráde, kdyby Boltovi přivázali na nohu 50kg kouli, tak by tu stovku pod 10sec také nezaběhl..... :-!
Avatar - fOE
25. 2. 2019 11:24
Re: krasne auto
>:D >:D
Avatar - wakantanka
25. 2. 2019 08:21
Re: Uff
Ja si tie autá ktoré si vymenoval, veľmi dobre pamätám. Na niektorých som mal možnosť sa aj previezť, ale tie autá bodovali hlavne výhodným pomerom cena-výkon-image. Preto mám obavy o predajnosť tejto Supry, keďže stojí + - rovnako ako brat bez strechy od BMW a hlavne v kontexte predajnosti/nepredajnosti skoršieho počinu GT86/BRZ.
25. 2. 2019 03:56
Re: Čekal jsem víc...
Jo tak, ty už víš jaká je ovladatelnost? No hurá...sem s vlastními pocity a zkušenostmi.

A pak prosím ještě tu o plném světě 1000-ci koňových Super ;-)
25. 2. 2019 03:51
Re: Uff
Nech si už ty vyčpělé kecy, dehonestuješ jimi akorát sám sebe. Kdo chce sporťák bere v potaz Supru a ne Velar.
Jsi jak škráblá deska.