Hvězda pořadu The Grand Tour se rozpovídala o tématech, která v posledních letech značně ovlivňují automobilový průmysl. Jeremy Clarkson si nezapomněl ani rýpnout do svých kolegů.
Já si pořád tak nějak myslím, že si nepochopil jednu zásadní věc, Clarkson a spol netvoří motoristický odborný pořad, kde by se pasovali do role motoristických novinářů, kteří jsou objektivní a znalí techniky a snaží se co nejvyčerpávajícím způsobem testovat auta....
Oni dělají zábavnou Show !!! A skvělou... Jsou to baviči a moderátoři mezi kterými funguje neskutečná chemie a to je to, proč na to lidi koukají...Oni by mohli uvádět pořad o vaření a pořad by to byla sranda...
"Džeremy Klaksón" je celosvětově známý, velmi inteligentní, erudovaný a zkušený automobilový odborník a profesionál každým coulem, jehož názory (byť mnohdy kontroverzní) jsou "vyfutrovány" dlouholetými zkušenostmi z oblasti automotive.
Prostě pravej opak zdejší tristní figurky Hammunasakra.
Hamuno, měl by jsi se s tím smířit, přestat mu závidět a začít dělat něco užitečnějšího, než jenom neustále bezduše plácat játrama :-)
Říkat si může kdo chce co chce ;-) . V rámci ochrany lidských životů se přechod na autonomně řízená vozidla jeví jako rozumný nápad, nehledě na ekologické a ekonomické úspory. Zásadní důvod pro revoluční změnu však jsou již utracené investice firem jako je Google, Apple, Uber, Tesla a dalších, pro které není žádný problém si zajistit placené nebo jen nadšené propagátory nových sytémů v přepravě osob a nákladů.
Když něco nefunguje, ani miliarda nadšenců tomu nepomůže. Ano, progresivistické vlády to můžou nařídit ale tím se historicky znemožní a bude po ptákách.
Myslím že to ani nebude trvat moc dlouho.
Jediný computer schopný jakžtakž zvládnout co se při řízení auta je lidský mozek a to i tehdy, když mu to chytrolíni-dopravní specialisté všelijak komplikují.
ŘJ moderních tzv. autonomních aut odebírají z výkonu auta 6 kW a co za to dávají? Velmi málo.
No právě ke zvýšenému ohrožení lidských životů může dojít právě díky autonomnímu řízení. Neplést si autonomní řízení a asistenti řízení.
Asistentí řízení jsou vesměs v pořádku, pomáhají řidiči, ale autonomní řízení ... to je v podstatě o vyhodnocování situace v reálném čase a rozhodování, tedy jde o umělou inteligenci.
Když bude auto pod kontrolou autonomního řízení a dojde k dopravnímu přestupku / nehodě, kdo za to ponese zodpovědnost? Výrobce? Řidič?
Zatím vše směřuje k tomu, že řidič. Pak ale řidič bude muset nejen sledovat dopravní situaci, předvídat a vyhodnocovat, ale bude muset i předvídat chování autonomního řízení a umět včas zasáhnout. Tedy doba na reakci se významně zkracuje a tím dochází ke zvýšení ohrožení lidských životů.
Děkuji, nechci.
Výše investic ani použité technologie mne v žádném případě neoslní. Je mi fuk, jestli kamera bude jedna nebo 10, jestli to bude řídit 2 nebo 8 jádrový procesor, jestli to bude mít 10' nebo 15' display. Pro mne je zásadní: V případě čistě autonomního řízení převezme výrobce plnou a neomezenou garanci za dopravní přestupky / nehody?
A v rámci ochrany Německého národa (a čistoty jeho krve) se Němcům jevilo jako rozumnej nápad předělávat veškeré dosažitelné Židy (i židy) na kostky mejdla - a i tehdy se očekávaly (a v krátké době skutečně i BYLY DOSAŽENY) ekonomické a možná i ekologické úspory. I tehdy pro tuto revoluční změnu hovořily již utracené investice velkých firem
Soukromě OBA tyto nápady považuji za vysoce odpudivé a krajně zvrhlé
taky jiného čekat od motoristického novináře zábavného střihu? To má asi takovou váhu, jako když ředitel koncernu Philip Morris bude tvrdit, že kouření nemá žádná negativa.
O tom vůbec nepochybuji že v algoritmech "kdo bude při dopravní nehodě zabit" budou mít politici nastavenu "vyšší bezpečnostní úroveň.
Vraždy naprogramovanými "autonomními" vozidly budou normou. Stačí se podívat na VESMÍRNOU ODDYSEU 2001, kde se zbláznil řídící počítač kvůli tomu že měl naprogramovánu vyšší prioritu - dosáhnou cíle, a lidská posádka tomu "mohla" zabránit, tak se jí zbavil šikovným naprogramováním dopravního prostředku.
Nikdo nepředpokládá, že nebudou dopravní nehody, ale odhaduje se, že by se jejich počet díky autonomnímu řízení měl snížit o 90 %. Samozřejmě se už teď řeší, jak optimalizovat chování samořízeného auta při potenciální nehodě.
Ale ty nám malý neomarxisticky liberálně progresivistický človíčku :-) Jsi o tom pevně přesvědčen asi jako komunisti v únoru 1948. A tak to musí být !!!!!!!!!!!!!
Milý pane, nevím co myslíte tou neomarxisticky-liberální-progresivitou. Předpokládaný přechod na autonomně řízené dopravní prostředky mě zajímá z hlediska mé odbornosti (ekonomické) a vůbec se nazajímám o žádnou politiku ;-)
Tak to je v kýbli, kámo, keby si mal technickú odbornosť, vedel by si, že autonómne riadenie premávky je za súčasných podmienok a tiež aj v pomerne ďalekej budúcnosti nemožné. Že by to mohlo fungovať dnes alebo o 20 rokov je silne naivná predstava.
Na to unášení v pruhu na dálnici zcela jistě dojde, a že to bude příjemné, na tom se shodneš asi s každým, kdo v dnešním provozu po dálnicích musí jezdit. K autonomnímu automobilu to má ale stále daleko, a já také nevěřím, že na plnou autonomii kdy dojde.
Tak hlavně zvládnout řízení na dálnici s čárama za dobré viditelnosti a s hodně velkejma odstupovejma vzdálenostma je technologicky naprosto jinej svět, než řídit za sněhový vánice v noci na neupravený okresce, když proti jede autobus.
Podle mého jsme do toho ještě opravdu hodně daleko.
Autonomní řízení a asistenti řízení jsou něco jiného. Asistentí řízení jsou vesměs v pořádku, pomáhají řidiči, ale autonomní řízení ... to je v podstatě o vyhodnocování situace v reálném čase a rozhodování, tedy jde o umělou inteligenci.
A jeden dotaz: Když bude auto pod kontrolou autonomního řízení a dojde k dopravnímu přestupku / nehodě, kdo za to ponese zodpovědnost? Výrobce? Řidič? Zatím vše směřuje k tomu, že řidič. Pak ale řidič bude muset nejen sledovat dopravní situaci, předvídat a vyhodnocovat, ale bude muset i předvídat chování autonomního řízení a umět včas zasáhnout. Tedy doba na reakci se vznamně zkracuje.
Spolehneš se na to a už Tě bude unášet policejní vůz do chládku >:-[] >:-[] >:-[] Možná bude autonomní a možná i to vězení bude progresivisticky autonomní >:D >:D >:D
"... Vždyť je tak pohodlné vyjet včas, nikam se nehnat, zapnout adaptivní tempomat, aktivní udržování v pruhu a nechat se unášet po silnici.... "
Na našich silnicích?????????
Navíc aktivní tempomat a aktivní udržování v jízdním pruhu, to vše jsou jízdní asistenti, kterými jsou vybavena auta již dnes. Samořídící a plně autonomní automobil je něčím ZCELA jiným
a na ty, kterým se vysmívá z jejich oblíbených značek. Já na autonomní vozy věřím, ale až budou umět komunikovat úplně se vším. To znamená i s tvým čipem pod kůží, aby tě auto nepřejelo.
Těžko s tím kdokoli z odpůrců cokoli udělá, ale pokusů je povoleno nekonečně mnoho :-)
V nové řadě mu skvěle sekunduje Hammond, ten už stojí nad Mayem od minulé řady a myslím, že v nekorektnosti si to začíná s Clarksonem dávat 50:50, což je super.
Opuštěný Top Gear s šaškem Mattem, mouřenínem a nefotogenickým auto-nerdem je oproti GT nekoukatelnej american pie 8-s