Novinky
BMW tej doby je fakt vynimka,kedze vtedy BMW patrilo medzi motorarsku spicku.
5.7 Hemi ma viacej vykonovych variant a v RAM 1500 mala vykon 390 koni,ale co je najdolezitejsie pri tomto motore je jeho krutak,ktory bol pri tvojom spominanom vykone 507 Nm naproti 350 Nm M3 a to je uz zaujimavy rozdiel vdaka objemu motora.
S tou minulostou mas mozno pravdu,ale treba si polozit otazku co v tej dobe jazdilo po Europe?Vid priklad mojho dream car Dodge Superbird s 1970.Vykon 425 koni a krutak 660 Nm pri 4000 otackach..a co vtedy jazdilo u nas?Skodule s vykonom 40 koni? >😁
Americke motory maju vela do seba a cim som starsi tym viacej im prepadam a to som bol turbo fanatik 😉
5.7 Hemi ma viacej vykonovych variant a v RAM 1500 mala vykon 390 koni,ale co je najdolezitejsie pri tomto motore je jeho krutak,ktory bol pri tvojom spominanom vykone 507 Nm naproti 350 Nm M3 a to je uz zaujimavy rozdiel vdaka objemu motora.
S tou minulostou mas mozno pravdu,ale treba si polozit otazku co v tej dobe jazdilo po Europe?Vid priklad mojho dream car Dodge Superbird s 1970.Vykon 425 koni a krutak 660 Nm pri 4000 otackach..a co vtedy jazdilo u nas?Skodule s vykonom 40 koni? >😁
Americke motory maju vela do seba a cim som starsi tym viacej im prepadam a to som bol turbo fanatik 😉
Jmenované větší euro motory jsou na kontinentě spíš raritou, kdežto v US jsou velké V8 docela běžné....
vpikpaech pořád V8 frčí, v camaru, mustangu crovette a challlengeru taky a něco se prodá i v SUV + Charger, 300C, CTS-V a nově bude CT6-V, předtím byl ještě Chevy SS 😄
jenže v evropě to měly vrchlové modely a sportáky a v americe obyčejné káry, co stály v přepočtu 800 tis Kč >😁
Třeba tak za 5-6 let se dočkáš, jestli tomu půjdou otvírat dveře a ujede to vzimě víc jak 100 km >😁
Přesně raději Jalopnik!! Kdo nekrade články z redakce pro Křetinského, ať zvedne Škoda placačku na muchy
Když už jsme v tý vykrádačce zahraničních webů, opět bez uvedení zdroje ( hádám [odkaz] ), tak proč nevykrást i tamní diskusi o zajímavej obrázek😒br />
[odkaz]
Vlevo je GM small block 6.2l a vpravo Mazda Miata 1.8l. Velikost != velikost 😄
[odkaz]
Vlevo je GM small block 6.2l a vpravo Mazda Miata 1.8l. Velikost != velikost 😄
V Evropě vždy byly také velké motory.
Již zmíněná V8 6,75 Rolls, Rudá *** - Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, atp.
Do nedávna V8 6,2 63AMG
Ferrari i Lambo mají V12 6,5 ///// Bugatti W16 8,0 //// Bentley W12 6,0 //// 760i V12 6,6 atd.
Hlavně Japonci vyrábí menší motory (kei cars), největší asi byl v Toyotě Tundra - V8 5,7
Již zmíněná V8 6,75 Rolls, Rudá *** - Mercedes 300 SEL 6.8 AMG, atp.
Do nedávna V8 6,2 63AMG
Ferrari i Lambo mají V12 6,5 ///// Bugatti W16 8,0 //// Bentley W12 6,0 //// 760i V12 6,6 atd.
Hlavně Japonci vyrábí menší motory (kei cars), největší asi byl v Toyotě Tundra - V8 5,7
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Podívej se na výkony tehdejších evropských top variant a pak tu něco piš. NA převážně zastaralá technika, honící potřebný výkon pro těžká auta se zoufale pomalými automaty objemem. Nevím, co tu chceš glorifikovat.
HEMI se celá léta prodávala s 5,7 motorem 250 kW - 342 koní, třeba v modelu 300C, ve stejné době jezdila třeba M3 s 252 kW. Její obsah byl 3,2 litru. Ano, není to přesně půlka, máš pravdu.
Sedmilitrové V8 se 160 hp jsou skutečně - americkou - minulostí😊
Sedmilitrové V8 se 160 hp jsou skutečně - americkou - minulostí😊
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Synonymem toho výroku je "nemusí stát, hlavně, když je velký" :yes:
Ono mít velký motor a dostat z něho stejný výkon jako konkurence z polovičního, to je skutečně americké specifikum.
Ono mít velký motor a dostat z něho stejný výkon jako konkurence z polovičního, to je skutečně americké specifikum.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Spotřebu, spolehlivost, robustnost, zvuk.....
Ty kroutáky na ty 4 stupnové automaty bohatě stačily a výkony byly různé, záleží zda před ropnou krizí nebo po ní. Před ní běžně V8 výkony někde mezi 220-360 HP....
Ty kroutáky na ty 4 stupnové automaty bohatě stačily a výkony byly různé, záleží zda před ropnou krizí nebo po ní. Před ní běžně V8 výkony někde mezi 220-360 HP....
To úsloví pořád platí - nahradíš to je turbem a kompresorem a vyhnáním do toáček, čímž snížíš spolehlivost, navíc to mívá udušený zvuk atd.
HEMI mělo od roku 2008 už 360 Hp, pozdeji 370 až 390 co se týče 5,7, 6,1 a 6,4 měly 430 resp 470 a Hellcaty maj přes 700 , ale tu už je samo s kompresorem...
Výdrž, spolehlivost a spotřeba...
To V8 se 160 Hp jezdilo v průměru za 11 litrů a najelo bez generálky 600 000 km >😁 Asi takhle...
Výdrž, spolehlivost a spotřeba...
To V8 se 160 Hp jezdilo v průměru za 11 litrů a najelo bez generálky 600 000 km >😁 Asi takhle...
Já jsem byl atmosférický fanatik, dokud jsem nevyzkoušel přeplňování. Od té doby se nebráním ani čtyřem válcům...
Nicméně staré dobré úsloví - objem ničím nenahradíš - je totální nesmysl.
Ale jistě, atmosférický motor o velkém obsahu má i velký točivý moment, tak nějak "od přírody".
Nicméně staré dobré úsloví - objem ničím nenahradíš - je totální nesmysl.
Ale jistě, atmosférický motor o velkém obsahu má i velký točivý moment, tak nějak "od přírody".
Az zacnes motat nieco s turbomotormi,tak do toho by som sa tiez nepustal,kedze preplnovane ameriky su zas uplne niekde inde.
Napriklad taka atmosfera AMG 6.2 mala vykon 457 koni a vtom case 6.2 Camara 432 koni.