Testy
takze ste sa museli uspokojit len s benzinovymi a dieslovymi motormi. Lebo Sky X nie je benzin, hm? Achjo tieto vase formulacie sa niekedy citaju dost divne.
Čím dál víc na Mazdě oceňuji, že si jde svou cestou. Uvnitř údajně velmi kvalitní materiály a citlivě zakomponovaný nedotykový displej, klasické přístroje, fyzické ovladače, zvenku jednoduchý a čistý design bez rušivých prvků, pod kapotou atmosféra, nafta a Sky-X s možností AWD, výborný manuál a dobře naladěný podvozek. Jako by jí bylo ukradené, jaké trendy se většina konkurence snaží zákazníkům vnutit. Kazí to jen ta trubka vzadu.
Takú radikálne technológiu najskôr za 3 roky
Ještě jsem ji neprojížděl, ale jako potenciální kupec Mazd, který začínal právě na předchozí generaci trojky a nakonec skončil se šestkou bych si dal velký pozor na tu torzku vzadu. Předchozí podvozek byl boží, byť přední kola mohla být umístěna blíže přednímu nárazníku.
Torzku prostě vždycky člověk pozná. Může být třeba dobře naladěná, ale třeba bude pomalejší ...
Torzku prostě vždycky člověk pozná. Může být třeba dobře naladěná, ale třeba bude pomalejší ...
Chce to projet. Obavy jsou zbytečné.
pises jak predajca.... >😁 .. ale chapem.. paci sa ti... poznam to
a co kasna .. do 10 rokov nezhnije? snad tentokrat uz ne
a co kasna .. do 10 rokov nezhnije? snad tentokrat uz ne
za každé nové auto s normálním (vznětovým) motorem pod kapotou a dvěma světlomety..
Pokud má být nová Mazda "autem pro řidiče", nějak nechápu , proč nemá ruční brzdu a pouze manuální převodovku. Střední tunel považuji za přehnaně vysoký, vadilo by mi to.
Pokud má být nová Mazda "autem pro řidiče", nějak nechápu , proč nemá ruční brzdu a pouze manuální převodovku. Střední tunel považuji za přehnaně vysoký, vadilo by mi to.
Ak by neboli Plejady, bola by Mazda jedina mozna alternativa.
se ten text dá taky přeložit takto- hezky auto s interiérem co udělal pokrok, ale s (alespoň zatím) slabými motory a hlucnym a jednoduchým podvozkem. Opravdu je toto řidičské auto? To je charakteristika hodna spi rendlika či pazouta.
Mezi řádky může člověk vidět i to, co si přeje vidět.
Hlučné jsou Mazdy už minimálně 5 let.
Postupný nástup motorů je běžným jevem u nových modelů kdekterého výrobce.
Řidičské auto nemusí být nutně extra výkonné, viz Miata nebo Toyobaru.
Hlučné jsou Mazdy už minimálně 5 let.
Postupný nástup motorů je běžným jevem u nových modelů kdekterého výrobce.
Řidičské auto nemusí být nutně extra výkonné, viz Miata nebo Toyobaru.
Ludia pozeraju vacsinou len na dizajn, peugeoty a renaulty sa mozno nikdy nepredavali lepsie.
Väčšina z nás nechce mať auto, na ktoré sa zle pozerá. Dizajn preto zohráva nemalú úlohu pri vyberaní si nového vozidla a až pre 41 % budúcich kupcov je atraktívny dizajn prioritou, pričom pred 15 rokmi bol tento podiel len 29 %.
Väčšina z nás nechce mať auto, na ktoré sa zle pozerá. Dizajn preto zohráva nemalú úlohu pri vyberaní si nového vozidla a až pre 41 % budúcich kupcov je atraktívny dizajn prioritou, pričom pred 15 rokmi bol tento podiel len 29 %.
No pokud by vliv designu byl tak silný jak píšeš, tak Mazda 3 musí být v Evropě hodnocena ve své třídě jako poměrně hodně ošklivé auto, protože ve třídě kompaktů má velmi nízké prodeje. A naopak taková čtyřoká Octavia musí být v tom případě designová atomová bomba. Osobně si myslím, že vliv designu je v nějaké rovnováze s technickými vlastnostmi produktu a s cenou/provozními náklady. Design samozřejmě nesmí odpuzovat, ale v této třídě, kde se prodá přes dva miliony aut určitě kupující koukají i na jiné vlastnosti než jenom prioritně na design. Síla/důležitost designu bude důležitější u dražších a drahých aut, kde není místo na kompromisy.
Nic proti tomu co píšeš - ale ta nepříliš úspěšná (minulá) trojka nemá podle mě ani horší techniku ani cenu/provozní náklady než ta Oktávka. Snad jen kufr. V tom to nebude.
To máš pravdu, ale namátkou v technické oblasti má daleko horší nabídku verzí (chybí kombi, chybí 4x4, chybí adaptivní podvozek, chybí silnější motorizace, plus další fíčury), má velmi nízkou variabilitu příplatkových prvků a to má velký vliv na prodeje. A cenu stejnou nemá, škůdka umí dát firemním zákazníkům velké slevy, Mazda firmy neumí, takže další velké ztráty v prodejích bez ohledu na hodnocení designu jednoho či druhého.
4x4 už je. Btw, krom Vw a spol tu 4x4 nemá skoro nikdo...
(vim o Focusu RS i Impreze i.. no to je vlastně všechno, ne?)
(vim o Focusu RS i Impreze i.. no to je vlastně všechno, ne?)
Karel psal o minulé trojce, ale máš pravdu, že ta současná už ho "skoro" má. Tedy jen co dorazí nejsilnější benal. Ale až bude tak zase bude existovat "problémek č.1", protože nepůjde 4x4 s ničím jiným než s tím jedním nejsilnějším benalem a "problémek č. 2", protože nebude kombi. Typický bestseller na řadě trhů pro škodovku je 2.0 TDI se 4x4 a v kombajnu, třeba jódlováci se po takové kombinaci (většinou se 110 kW verzí) mohou utlouct a dtto třeba Britové berou hodně RS v dieselu a se 4x4 protože tamní cenovka nemá moc konkurentů. Takže pořád je tam hromada "úzkých míst". Ano, 4x4 nemá skoro nikdo a to je velká konkurenční výhody Octy.
Ale ten "VW a spol." je dosť veľkou skupinou (A3, Golf, Octavia, Leon, pričom všetky majú viacero karosárskych variantov). Tiež mi napadá 1er, A-Klasse, spomínaná Impreza či Focus. Takže nakoniec dosť veľká skupina, zhruba polovica triedy.
A inak Ham písal komplexne o šírke ponuky, ktorú má (a vždy mala) 3ka obmedzenú. Okrem hatchu je tu síce sedan, ale malé sedany to v EU mali vždy ťažké (aj keď pri tejto novej generácii je sedan jasne krajší ako hatch, takže tam bude percentuálne dosť vysoko) a chýba v Európe silne obľúbené kombi. Motorová ponuka je biedna, jediný benzín a jediný dízel, to je asi najslabšie v triede. Skyacive X tu furt nie je a keď príde, zrejme s ohľadom na radikálnosť a neobvyklosť technológie a obavy zo spoľahlivosti (spolu s vyššou cenou) na dračku nepôjde. 4x4 nie je (resp. bude až so SkyX, nie však v nafte). Konfigurovateľnosť typická japonská (teda skoro nulová), zľavy typicky japonské (čiže nijaké), ponuky pre firmy typicky japonské (Mazda dávnejšie vyhlásila, že nechce konkurovať fleetovým politikám VW a spol.), pričom kto nepredáva masovo firmám, tak je odsúdený na paberkovanie súkromníkom. Takže v komplexe všetkých uvedených faktorov je M3 napriek atraktívnemu dizajnu a zaujímavej technike odsúdená na spodné priečky predajného rebríčka.
A inak Ham písal komplexne o šírke ponuky, ktorú má (a vždy mala) 3ka obmedzenú. Okrem hatchu je tu síce sedan, ale malé sedany to v EU mali vždy ťažké (aj keď pri tejto novej generácii je sedan jasne krajší ako hatch, takže tam bude percentuálne dosť vysoko) a chýba v Európe silne obľúbené kombi. Motorová ponuka je biedna, jediný benzín a jediný dízel, to je asi najslabšie v triede. Skyacive X tu furt nie je a keď príde, zrejme s ohľadom na radikálnosť a neobvyklosť technológie a obavy zo spoľahlivosti (spolu s vyššou cenou) na dračku nepôjde. 4x4 nie je (resp. bude až so SkyX, nie však v nafte). Konfigurovateľnosť typická japonská (teda skoro nulová), zľavy typicky japonské (čiže nijaké), ponuky pre firmy typicky japonské (Mazda dávnejšie vyhlásila, že nechce konkurovať fleetovým politikám VW a spol.), pričom kto nepredáva masovo firmám, tak je odsúdený na paberkovanie súkromníkom. Takže v komplexe všetkých uvedených faktorov je M3 napriek atraktívnemu dizajnu a zaujímavej technike odsúdená na spodné priečky predajného rebríčka.
Tak neviem ako to bude naživo, ale na fotkách mi je toto auto nesympatické snáď z každého uhla a každého pohľadu.
Uz som davno nevidel ohyzdnejsie auto ako toto. Takmer to nema zadne okno, C stlpik je vacsi ako cely zvysok auta...
Chce to vidět na živo. Tam to vypadá úplně jinak 😉
rozplacnuta zehlicka .... s mini-oknom ... vpredu nefotogenicka obludna maska ... k tomu lacne plastove 5cm od masky trciace megalogo ... zblizka na pohlad otrasne uz aj na CX-5 ... jedine co sa mi paci na tomto aute tak to je interier ten je fakt krasny ... ale inak ani mne sa to auto kasnou nepaci .... po.srali to s nou vizualne tak jak aj nove polo ... ale hlavne ze je to siroke ako stara 20 rocna 5 metrova S klada no jo... mazda dizajnovo uz preslapuje a zvejka... ( kodo styl uz dalej nepojde natahovat chce to uz nieco nove .. vidim tu uz stagnaciu a klasicke zvejkanie kde z dokonaleho je razom cuduj sa svete prisera len nikto si to neprizna... )
PS: ono kazda "zuvacka" sa da zvejkat len do urcitej fazy ... potom je uz totiz nestravitelna az nechutna a treba ju "vyplut" ... a toto nove dielo uz ( teda aspon kasnou ) chutne nevyzera
PS: ono kazda "zuvacka" sa da zvejkat len do urcitej fazy ... potom je uz totiz nestravitelna az nechutna a treba ju "vyplut" ... a toto nove dielo uz ( teda aspon kasnou ) chutne nevyzera
je fakt ze takyto ocucany a rozplacnuty dizajn tiez nemusim ... predosla alebo teda este sucasna 3-ka je za mna vizualne dokonala s dokonalymi proporciami ... ale inak toto je presne ten dizajnovy pripad ako aj u noveho pola ... kde tiez z pekneho auta spravili zrazu tym neustalym zvacsovanim a rozsirovanim nakoniec docela nekukatelnu obludu ... proste peknych aut je coraz menej dnes uz s tym sa asi budeme musiet zmierit .. krasa ustupuje nepraktickej sablone a neustalemu natahovaniu rozmerov ( najnovsie hlavne do sirky ) ktore uz v istej faze zacina kazit proporcie a eleganciu
PS: a inak presne toto sa mi nepaci ani na C-HR od toyoty to mini zadne bocne okno ... cela kasna potom posobi tazkopadne a nevyvazene ale hlavne deti v zadu asi houno uvidia.. tak o com to je ... nie dakujem ale za mna toto nie
ale aj tak cakam od 3-ky uspech.. kedze ludia dnes uz na praktickost stejne moc nepozeraju .. a neraz dokonca sami chcu co najpodivnejsie kusky... ono urcite to bude super auto.. o mazde v tomto nepochybujem... len proste uz ta krasa a to caro dokonalych proporcii sa vytraca z dnesnych novych aut coraz viac ... cest vynimkam.... ( napr nova corolla je rozhodne krajsia ako jej predchodca ) :yes:
PS: a inak presne toto sa mi nepaci ani na C-HR od toyoty to mini zadne bocne okno ... cela kasna potom posobi tazkopadne a nevyvazene ale hlavne deti v zadu asi houno uvidia.. tak o com to je ... nie dakujem ale za mna toto nie
ale aj tak cakam od 3-ky uspech.. kedze ludia dnes uz na praktickost stejne moc nepozeraju .. a neraz dokonca sami chcu co najpodivnejsie kusky... ono urcite to bude super auto.. o mazde v tomto nepochybujem... len proste uz ta krasa a to caro dokonalych proporcii sa vytraca z dnesnych novych aut coraz viac ... cest vynimkam.... ( napr nova corolla je rozhodne krajsia ako jej predchodca ) :yes:
Ja som v chr sedel a zadné okno je malé, ale je otázne, či by to vadilo. Skôr nie. Inak je chr vzadu v pohode.
Tak ja sa na toto normalne pojdem pozriet aj do salonu a sadnut si, lebo na foto to vyzera fakt hrozne. S tym polom mas uplnu pravdu, myslel som ze casom mu pridem na chut ale nejako to neprichadza. Inak bojim sa ze to iste spravia s golfom, zrejme bude 7icka po facelifte este dlho popri novinke vyzerat dobre.
tyzdnov dozadu som pisal ze mazda bude jedno z najsoferskejsich aut v triede a vybornym interierom a zozal som tu kritiku ze ako to mozem vediet z fotiek. Tak nech sa paci mate to tu. Za mna palec hore mazde zato ake auta poslednu dobu stavia. Nadherna je 6, CX-5 aj nova trojka. Ten interier vyzera fakt skvele a ovladanie displeja nema v triede konkurenciu.
A jakou zadni napravu ma verze AWD? 😉
Líbí se mi čím dál více. Pořád mě samozřejmě mrzí ta torzka, ale bavíme-li se čistě o vzhledu, pak nemám námitek a vedle ufoidních Toyot, otravných Volkswagenů a zbytečných Hyundaiů je nová trojka jiný vesmír :yes:
Klasická Mazda.
Pekny dizajn,
Malo miesta,
Zastaraný infotaiment,
Lenivé motory,
Hlučný podvozok.
Nic sa nezmenilo.
No a skyactive?
Nemaju ho preto, lebo im vývoj nejde.
Očakávam rovnaký pruser ako mali v súčasných modeloch s bežnými naftakmi.
Pekny dizajn,
Malo miesta,
Zastaraný infotaiment,
Lenivé motory,
Hlučný podvozok.
Nic sa nezmenilo.
No a skyactive?
Nemaju ho preto, lebo im vývoj nejde.
Očakávam rovnaký pruser ako mali v súčasných modeloch s bežnými naftakmi.
Mazda CX5 je velmi velmi tiche auto. Zastarany infotainment? Co to znamena? Ved tato nova 3ka ho ma kompletne novy. Ci mas pocit ze menu vyzera ako v starej 3ke? Odporucam test drive predtym ako nieco napises. Za mna su mazdy auta orientovane na sofera s vybornymi jazdnymi vlastnostami, spolahlivou technikou, krasnym dizajnom a za dobru cenu.
Motor by měl mít nakonec vyšší výkon než 181 koní. Spekuluje se cca 200, Němci píší 190 koní. Svědčí o tom i fakt, že hodnoty 181 koní a točivý moment 222 N.m Mazda už odstranila z ceníku.
Jinak potvrzuji autorova slova, že záď vypadá naživo o dost líp než na fotkách. Je to aktuálně nejhezčí auto v nižší střední.
Jinak potvrzuji autorova slova, že záď vypadá naživo o dost líp než na fotkách. Je to aktuálně nejhezčí auto v nižší střední.
že jdeš pěkně svojí cestou, jak v designu, tak technice. moc ti fandím.
oproti všem unifikovaným seatům, škodovkám a spol, kdy ani pomalu nepoznám co je to zrovna za model, jsou tyhle mazdí tvary pohlazením pro oko, zvlášť v té fantastické červené metle.
a navíc - přijde mi, že mazda v designu jakoby navazuje na své modely z devadesátých let, na všechny ty krásný xedosy, 323F apod. jo jo, moc se mi tenhle směr líbí :yes:
oproti všem unifikovaným seatům, škodovkám a spol, kdy ani pomalu nepoznám co je to zrovna za model, jsou tyhle mazdí tvary pohlazením pro oko, zvlášť v té fantastické červené metle.
a navíc - přijde mi, že mazda v designu jakoby navazuje na své modely z devadesátých let, na všechny ty krásný xedosy, 323F apod. jo jo, moc se mi tenhle směr líbí :yes:
Váš coming-out nemohl přijít v nejnevhodnější chvíli. Dost okounění, koukejte dělat děti! Každý rok nejméně jedno! Až do roku 2024... Jinak se z té důchodcovské mizérie nedostaneme.
Dovedeš si při 100 000 000 novejch aut za rok představit = nechat emise na úrovni roku 1984 😉
A když se kouknu na ceny, tak to jen pro nadšence a fanoušky. Za cenu základní M3 mám namátkou Megana Intense v kombíku s TCE 160, Leona FR 110kW, nebo s menším příplatkem Astru 147kW.
Neco jako "vsichni vi ze to tak je, jen to nejde nijak prokazat" >😁
Krátke jazdy po meste dá 1.2 TSI úspornejšie, hlavne pri studenom motore...
[odkaz]
P.S. A snáď uznáš, že bežnému uživateľovi je šumafuk, či 1.0TSI má na okruhu väčšiu spotrebu ako atmo 1.6-tka, to isté pri jazde top speed.
Tiež to pletenie jabĺk s hruškami... 1.8 v Celice bol viditeľne motor upravený pre športové auto - teda mal síce 140kw ale v 8250ot a 180Nm v 6800ot to aktuálne hodnoty max krútiaku sú postavené do 4500ot. Do rodinných áut sa takéto motory pravdaže nikdy nedávali, lebo sa do nich charakteristikou nehodia....
Od toho se odvíjí celá obchodní strategie. A protože přizpůsobování se trhům je to velmi nákladná záležitost, tak třeba na sportovní modely se často ani nedostane.
A věř mi, že kdyby se EU emisní a další eco normy rovnaly US normy, tak by tu Toyota měla v nabídce daleko větší počet modelů a motorizací. O tom totiž economy of scale je.
Možno by sme tu mali pár väčších motorov bez emisných noriem, ale koľko je otázka, lebo Európa bola vždy iná ako USA - vďaka drahšiemu palivu vyžadovala viac úsporných áut. Mať širokú ponuku motorov, ktoré sa skoro nepredávajú sú pre značku náklady navyše aj bez potreby plniť normy.
Byla to politika EU, která přinutila občany kupovat malá auta. (To se díky vyšší kupní síle u nás pomalu mění). Dražší palivo bylo použito jen jako nástroj jak občana k tomu přinutit. A palivo je dražší jen díky vysokému zdanění státem.
Znovu opakuji. Kdyby EU a US měly společné emisní a další eco normy, tak by měl evropský motorista daleko větší výběr vozů a to nejen z Asie.